8.1 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Desestimació sobre la declaració del cap dels bombers en l’incendi de Campanar

L’Audiència Provincial de València ha pres una decisió important respecte a la investigació de l’incendi que va afectar un edifici situat a Campanar. En la recent interlocutòria de la Secció Quarta, l’Audiència ha desestimat els recursos d’apel·lació presentats per diverses acusacions particulars que buscaven la declaració com a investigat del cap dels bombers.

El jutge instructor va decidir no permetre aquesta declaració, argumentant que la valoració sobre la credibilitat d’aquesta declaració transcendeix el moment processal actual. A més, va exposar que la investigació és un procés que pot evolucionar, la qual cosa implica que no es poden desestimar futures diligències.

Així mateix, l’Audiència també va rebutjar la incorporació d’un informe del conegut incident de la torre Grenfell a Londres, que es va fer públic posteriorment a l’incendi de Campanar. Segons els magistrats, no es pot responsabilitzar els bombers, l’Ajuntament de València o les empreses implicades en la construcció de l’edifici per la desconeixença d’aquest informe, ja que aquest es va publicar posteriorment a l’incendi.

El tribunal va confirmar les decisions del Jutjat d’Instrucció 9 de València, recordant que d’acord amb la Llei d’Enjudiciament Criminal, les diligències considerades innecessàries poden ser desestimades per tal de garantir una instrucció eficient i sense dilacions.

En conclusió, la Secció Quarta ha mantingut la postura inicial del jutge instructor, reafirmant que la investigació continuarà sense incorporar noves diligències que no es consideren essencials en aquest moment del procés.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.