Desestimació sobre la declaració del cap dels bombers en l’incendi de Campanar

L’Audiència Provincial de València ha pres una decisió important respecte a la investigació de l’incendi que va afectar un edifici situat a Campanar. En la recent interlocutòria de la Secció Quarta, l’Audiència ha desestimat els recursos d’apel·lació presentats per diverses acusacions particulars que buscaven la declaració com a investigat del cap dels bombers.

El jutge instructor va decidir no permetre aquesta declaració, argumentant que la valoració sobre la credibilitat d’aquesta declaració transcendeix el moment processal actual. A més, va exposar que la investigació és un procés que pot evolucionar, la qual cosa implica que no es poden desestimar futures diligències.

Així mateix, l’Audiència també va rebutjar la incorporació d’un informe del conegut incident de la torre Grenfell a Londres, que es va fer públic posteriorment a l’incendi de Campanar. Segons els magistrats, no es pot responsabilitzar els bombers, l’Ajuntament de València o les empreses implicades en la construcció de l’edifici per la desconeixença d’aquest informe, ja que aquest es va publicar posteriorment a l’incendi.

El tribunal va confirmar les decisions del Jutjat d’Instrucció 9 de València, recordant que d’acord amb la Llei d’Enjudiciament Criminal, les diligències considerades innecessàries poden ser desestimades per tal de garantir una instrucció eficient i sense dilacions.

En conclusió, la Secció Quarta ha mantingut la postura inicial del jutge instructor, reafirmant que la investigació continuarà sense incorporar noves diligències que no es consideren essencials en aquest moment del procés.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.