18.1 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Desestimació sobre la declaració del cap dels bombers en l’incendi de Campanar

L’Audiència Provincial de València ha pres una decisió important respecte a la investigació de l’incendi que va afectar un edifici situat a Campanar. En la recent interlocutòria de la Secció Quarta, l’Audiència ha desestimat els recursos d’apel·lació presentats per diverses acusacions particulars que buscaven la declaració com a investigat del cap dels bombers.

El jutge instructor va decidir no permetre aquesta declaració, argumentant que la valoració sobre la credibilitat d’aquesta declaració transcendeix el moment processal actual. A més, va exposar que la investigació és un procés que pot evolucionar, la qual cosa implica que no es poden desestimar futures diligències.

Així mateix, l’Audiència també va rebutjar la incorporació d’un informe del conegut incident de la torre Grenfell a Londres, que es va fer públic posteriorment a l’incendi de Campanar. Segons els magistrats, no es pot responsabilitzar els bombers, l’Ajuntament de València o les empreses implicades en la construcció de l’edifici per la desconeixença d’aquest informe, ja que aquest es va publicar posteriorment a l’incendi.

El tribunal va confirmar les decisions del Jutjat d’Instrucció 9 de València, recordant que d’acord amb la Llei d’Enjudiciament Criminal, les diligències considerades innecessàries poden ser desestimades per tal de garantir una instrucció eficient i sense dilacions.

En conclusió, la Secció Quarta ha mantingut la postura inicial del jutge instructor, reafirmant que la investigació continuarà sense incorporar noves diligències que no es consideren essencials en aquest moment del procés.

Últimes notícies

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.

Montero nega que el nou model de gestió pretenga trossejar l’Agència Tributària

Montero ha negat que el nou model de gestió tributària busque 'trossejar l'Agència Tributària' i ha defés un treball en xarxa per a millorar el servici i el control del frau.

Rovira acusa a Montero de no aportar dades noves sobre el finançament autonòmic

Rovira ha criticat que la reunió del CPFF no haja servit per a concretar la reforma del finançament autonòmic. Reivindica un fons transitori per a la Comunitat Valenciana.

El Burgos somia i el València s’aferra a la Copa en un dol inèdit

El València arriba al Plantio en plena crisi i busca en la Copa del Rei el passe a quarts i un reforç anímic. El Burgos apunta a una nit històrica davant la seua aficion.

La jutgessa convoca per quarta vegada a l’excap de gabinet de Mazón per a analitzar el seu mòbil

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha citat per quarta vegada a José Manuel Cuenca per a revisar el telèfon que va usar el 29 d'octubre de 2024. Un tècnic de la Generalitat participarà en la inserció de la seua SIM per a intentar recuperar i acarar missatges.

Seguiment dispar de la vaga de metges en la Comunitat: 80% per als convocants i 3,09% per a Sanitat

El Sindicat Mèdic Avanza ha situat el seguiment entre el 70 i el 80%, mentres que la Conselleria de Sanitat l'ha xifrat en un 3,09%. La protesta reclama un estatut propi i millores laborals i retributives.