Desestimació sobre la declaració del cap dels bombers en l’incendi de Campanar

L’Audiència Provincial de València ha pres una decisió important respecte a la investigació de l’incendi que va afectar un edifici situat a Campanar. En la recent interlocutòria de la Secció Quarta, l’Audiència ha desestimat els recursos d’apel·lació presentats per diverses acusacions particulars que buscaven la declaració com a investigat del cap dels bombers.

El jutge instructor va decidir no permetre aquesta declaració, argumentant que la valoració sobre la credibilitat d’aquesta declaració transcendeix el moment processal actual. A més, va exposar que la investigació és un procés que pot evolucionar, la qual cosa implica que no es poden desestimar futures diligències.

Així mateix, l’Audiència també va rebutjar la incorporació d’un informe del conegut incident de la torre Grenfell a Londres, que es va fer públic posteriorment a l’incendi de Campanar. Segons els magistrats, no es pot responsabilitzar els bombers, l’Ajuntament de València o les empreses implicades en la construcció de l’edifici per la desconeixença d’aquest informe, ja que aquest es va publicar posteriorment a l’incendi.

El tribunal va confirmar les decisions del Jutjat d’Instrucció 9 de València, recordant que d’acord amb la Llei d’Enjudiciament Criminal, les diligències considerades innecessàries poden ser desestimades per tal de garantir una instrucció eficient i sense dilacions.

En conclusió, la Secció Quarta ha mantingut la postura inicial del jutge instructor, reafirmant que la investigació continuarà sense incorporar noves diligències que no es consideren essencials en aquest moment del procés.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.