Desestimació sobre la declaració del cap dels bombers en l’incendi de Campanar

L’Audiència Provincial de València ha pres una decisió important respecte a la investigació de l’incendi que va afectar un edifici situat a Campanar. En la recent interlocutòria de la Secció Quarta, l’Audiència ha desestimat els recursos d’apel·lació presentats per diverses acusacions particulars que buscaven la declaració com a investigat del cap dels bombers.

El jutge instructor va decidir no permetre aquesta declaració, argumentant que la valoració sobre la credibilitat d’aquesta declaració transcendeix el moment processal actual. A més, va exposar que la investigació és un procés que pot evolucionar, la qual cosa implica que no es poden desestimar futures diligències.

Així mateix, l’Audiència també va rebutjar la incorporació d’un informe del conegut incident de la torre Grenfell a Londres, que es va fer públic posteriorment a l’incendi de Campanar. Segons els magistrats, no es pot responsabilitzar els bombers, l’Ajuntament de València o les empreses implicades en la construcció de l’edifici per la desconeixença d’aquest informe, ja que aquest es va publicar posteriorment a l’incendi.

El tribunal va confirmar les decisions del Jutjat d’Instrucció 9 de València, recordant que d’acord amb la Llei d’Enjudiciament Criminal, les diligències considerades innecessàries poden ser desestimades per tal de garantir una instrucció eficient i sense dilacions.

En conclusió, la Secció Quarta ha mantingut la postura inicial del jutge instructor, reafirmant que la investigació continuarà sense incorporar noves diligències que no es consideren essencials en aquest moment del procés.

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i més rutes internacionals

L’aeroport de Castelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 148.009 passatgers, un 9 % més que l’any anterior, i amb la xifra més alta de rutes regulars des que funciona la infraestructura.

Xavi Albert agafa el timó del Valencia Basket masculí per a dos temporades

El Valencia Basket ha confirmat Xavi Albert com a entrenador principal de la primera plantilla masculina per a les dos pròximes temporades, després de l’eixida de Pedro Martínez al Real Madrid.

Cinc detinguts en desmantellar quatre punts de venda de droga a Sueca i Riola

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones i ha desarticulat quatre punts de venda de cocaïna i marihuana a Sueca i Riola, on la droga es venia fins i tot a menors.

Arresten a Novelda un fugitíu alemany reclamat amb dos ordres europees de detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys sobre el qual pesaven dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l’ordre públic. El tribunal ha ordenat la seua llibertat amb mesures cautelars i ha intervingut la furgoneta en què circulava, també reclamada per Alemanya.

Detingut a Novelda un fugitiu alemany reclamat amb dues Ordres Europees de Detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys amb dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l'ordre públic, després d’un control de vehicles on també han intervingut la furgoneta en què viatjava.

Juan Gea alerta que la societat té por de perdre drets i acaba tragant massa coses

L’actor valencià Juan Gea torna al Festival de Teatre Clàssic de Mérida amb una Electra actualitzada i reflexiona sobre la por social a perdre drets, el trencament del diàleg i el valor del pensament humà front a la intel·ligència artificial.

A presó el conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 en Alicante

Un home ha ingressat a presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte a la N-332, a la província d’Alacant.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat a presó provisional, comunicada i sense fiança, acusat de causar un accident mortal entre un cotxe i una moto a la N-332, a la província d’Alacant, dissabte passat.