Desmantellada una xarxa de tràfic il·legal de medicaments que distribuïa des de Sagunt fàrmacs amb sibutramina

La Guàrdia Civil de València deté a 3 persones i investiga a una altra per la distribució de medicaments prohibits. Després del registre van ser confiscades més de 23 000 dosi.

La investigació va començar després de la sospita d’un empleat d’una empresa de paqueteria i enviaments. El treballador va observar un comportament estrany en una sèrie de servicis contractats, en els quals s’intentaven ocultar deliberadament dades crucials sobre els enviaments, i va decidir informar les autoritats.

Una unitat especialitzada de la Guàrdia Civil va analitzar les dades dels enviaments i va confirmar l’activitat sospitosa. Es va descobrir que les persones responsables dels enviaments i recollides tenien antecedents per delictes contra la salut pública relacionats amb la venda de medicaments il·legals. En concret, el medicament traficat era HHS A1 que, segons el Laboratori Oficial de Control de la AEMPS, conté sibutramina, una substància activa prohibida. Este medicament és venut a través d’internet en pàgines de dubtosa reputació.

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha alertat sobre els perills de la sibutramina, un supressor de l’apetit que pot provocar efectes adversos significatius com a arrítmies, cardiopaties isquèmiques i accidents vasculars greus, a més d’interaccions amb altres medicaments.

Després d’un seguiment de la paqueteria, la Guàrdia Civil va interceptar diversos enviaments, confirmant el tràfic il·legal de sibutramina i confiscant 3,800 dosi. La investigació va conduir a una botiga d’ultramarins a Sagunt, on es va practicar una inspecció. En la mateixa es van descobrir 2 700 euros amagats i 17 640 dosis addicionals en la rebotiga.

Els agents van identificar que també s’havien enviat paquets a Albacete, Sevilla i Huelva. Gràcies a la ràpida acció de la Guàrdia Civil i de l’empresa de paqueteria, es van poder paralitzar i recuperar altres 1800 dosis, ascendint a més de 23,000 les dosis confiscades.

Es va procedir a la detenció a Sagunt d’un home: el propietari de l’establiment, de nacionalitat espanyola i 42 anys, i es va procedir a la investigació d’un ciutadà portugués de 47 anys que col·laborava en els lliuraments. Posteriorment, es va detindre a un home i una dona, de nacionalitat espanyola i 47 i 40 anys, a la província d’Albacete, també implicats en la distribució del medicament il·legal. La dona ja havia sigut detinguda per fets similars. Se’ls atribuïx un delicte contra la salut pública.

La Guàrdia Civil continua amb la investigació i s’esperen més detencions en els pròxims dies.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt (València).

Per part de la Guàrdia Civil es recomana que:

· Adquirisca medicaments únicament en farmàcies autoritzades i evite comprar en pàgines web de dubtosa reputació o de segona mà.

· Assegure’s que els medicaments tinguen el segell de qualitat i l’autorització de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

· Informe’s adequadament sobre els medicaments que consumix i consulte sempre amb un professional de la salut abans de prendre qualsevol nou medicament.

· Si observa activitats sospitoses relacionades amb la venda o distribució de medicaments, comunique-ho immediatament a les autoritats

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.