Desmantellada una xarxa de tràfic il·legal de medicaments que distribuïa des de Sagunt fàrmacs amb sibutramina

La Guàrdia Civil de València deté a 3 persones i investiga a una altra per la distribució de medicaments prohibits. Després del registre van ser confiscades més de 23 000 dosi.

La investigació va començar després de la sospita d’un empleat d’una empresa de paqueteria i enviaments. El treballador va observar un comportament estrany en una sèrie de servicis contractats, en els quals s’intentaven ocultar deliberadament dades crucials sobre els enviaments, i va decidir informar les autoritats.

Una unitat especialitzada de la Guàrdia Civil va analitzar les dades dels enviaments i va confirmar l’activitat sospitosa. Es va descobrir que les persones responsables dels enviaments i recollides tenien antecedents per delictes contra la salut pública relacionats amb la venda de medicaments il·legals. En concret, el medicament traficat era HHS A1 que, segons el Laboratori Oficial de Control de la AEMPS, conté sibutramina, una substància activa prohibida. Este medicament és venut a través d’internet en pàgines de dubtosa reputació.

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha alertat sobre els perills de la sibutramina, un supressor de l’apetit que pot provocar efectes adversos significatius com a arrítmies, cardiopaties isquèmiques i accidents vasculars greus, a més d’interaccions amb altres medicaments.

Després d’un seguiment de la paqueteria, la Guàrdia Civil va interceptar diversos enviaments, confirmant el tràfic il·legal de sibutramina i confiscant 3,800 dosi. La investigació va conduir a una botiga d’ultramarins a Sagunt, on es va practicar una inspecció. En la mateixa es van descobrir 2 700 euros amagats i 17 640 dosis addicionals en la rebotiga.

Els agents van identificar que també s’havien enviat paquets a Albacete, Sevilla i Huelva. Gràcies a la ràpida acció de la Guàrdia Civil i de l’empresa de paqueteria, es van poder paralitzar i recuperar altres 1800 dosis, ascendint a més de 23,000 les dosis confiscades.

Es va procedir a la detenció a Sagunt d’un home: el propietari de l’establiment, de nacionalitat espanyola i 42 anys, i es va procedir a la investigació d’un ciutadà portugués de 47 anys que col·laborava en els lliuraments. Posteriorment, es va detindre a un home i una dona, de nacionalitat espanyola i 47 i 40 anys, a la província d’Albacete, també implicats en la distribució del medicament il·legal. La dona ja havia sigut detinguda per fets similars. Se’ls atribuïx un delicte contra la salut pública.

La Guàrdia Civil continua amb la investigació i s’esperen més detencions en els pròxims dies.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt (València).

Per part de la Guàrdia Civil es recomana que:

· Adquirisca medicaments únicament en farmàcies autoritzades i evite comprar en pàgines web de dubtosa reputació o de segona mà.

· Assegure’s que els medicaments tinguen el segell de qualitat i l’autorització de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

· Informe’s adequadament sobre els medicaments que consumix i consulte sempre amb un professional de la salut abans de prendre qualsevol nou medicament.

· Si observa activitats sospitoses relacionades amb la venda o distribució de medicaments, comunique-ho immediatament a les autoritats

Últimes notícies

Educació s’obri a totes les reunions necessàries per a tancar un acord amb el professorat en vaga

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, defén en Les Corts que mantindrà totes les reunions necessàries per a tancar un acord sobre la vaga indefinida del professorat i prioritza el dret de l'alumnat de segon de Batxillerat.

Pedro Martínez reivindica el seu perfil dialogant abans de mesurar-se al Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez rebutja l'etiqueta de tècnic conflictiu i subratlla la bona relació amb Sergio Scariolo, mentres València Basket i Reial Madrid afinen la seua mentalitat per a la Final a Quatre de l'Eurolliga.

Els sindicats de docents criden a una gran manifestació a València el dissabte

Els sindicats docents convoquen una gran manifestació a València este dissabte dins de la vaga indefinida que mantenen des de l'11 de maig per a reclamar millores en l'educació pública. La protesta recorrerà el centre de la ciutat sota el lema 'La comunitat educativa alça la veu'.

Scariolo es reivindica abans de la Final Four: encara puc ajudar un equip a aconseguir grans resultats

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga amb el Reial Madrid com un repte personal per a demostrar que seguix capacitat per a guiar a un equip a grans resultats i reivindica el valor de l'experiència i l'equilibri emocional.

Catalá reclama unitat i fermesa social davant la violència masclista després del crim de Dolores

María José Catalá reclama unitat, fermesa i compromís de tota la societat contra la violència masclista després de l'assassinat d'una dona i el seu fill a Dolores (Alacant). L'Ajuntament de València va guardar un minut de silenci en record de les víctimes.

El Govern detalla les pautes per a observar de manera segura el pròxim eclipsi solar

La Comissió Interministerial per al trio d'eclipsis solars de 2026, 2027 i 2028 ha publicat un document amb pautes sanitàries, logístiques i ambientals per a garantir una observació segura d'estos fenòmens.

El Suprem tomba el registre únic de lloguers turístics però manté la finestreta digital

El Tribunal Suprem anul·la el registre únic estatal de lloguers de curta duració per invasió competencial, però manté la finestreta digital i les obligacions de dades a les plataformes.

València Basket debuta en una Final Four d’Eurolliga sense experiència prèvia a Atenes

València Basket afronta a Atenes la seua primera Final Four de l'Eurolliga sense experiència prèvia ni en el club, ni en la plantilla, ni en la banqueta, un escenari inèdit que només han viscut pocs equips com el Zalgiris.