Desmantellada una xarxa de tràfic il·legal de medicaments que distribuïa des de Sagunt fàrmacs amb sibutramina

La Guàrdia Civil de València deté a 3 persones i investiga a una altra per la distribució de medicaments prohibits. Després del registre van ser confiscades més de 23 000 dosi.

La investigació va començar després de la sospita d’un empleat d’una empresa de paqueteria i enviaments. El treballador va observar un comportament estrany en una sèrie de servicis contractats, en els quals s’intentaven ocultar deliberadament dades crucials sobre els enviaments, i va decidir informar les autoritats.

Una unitat especialitzada de la Guàrdia Civil va analitzar les dades dels enviaments i va confirmar l’activitat sospitosa. Es va descobrir que les persones responsables dels enviaments i recollides tenien antecedents per delictes contra la salut pública relacionats amb la venda de medicaments il·legals. En concret, el medicament traficat era HHS A1 que, segons el Laboratori Oficial de Control de la AEMPS, conté sibutramina, una substància activa prohibida. Este medicament és venut a través d’internet en pàgines de dubtosa reputació.

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha alertat sobre els perills de la sibutramina, un supressor de l’apetit que pot provocar efectes adversos significatius com a arrítmies, cardiopaties isquèmiques i accidents vasculars greus, a més d’interaccions amb altres medicaments.

Després d’un seguiment de la paqueteria, la Guàrdia Civil va interceptar diversos enviaments, confirmant el tràfic il·legal de sibutramina i confiscant 3,800 dosi. La investigació va conduir a una botiga d’ultramarins a Sagunt, on es va practicar una inspecció. En la mateixa es van descobrir 2 700 euros amagats i 17 640 dosis addicionals en la rebotiga.

Els agents van identificar que també s’havien enviat paquets a Albacete, Sevilla i Huelva. Gràcies a la ràpida acció de la Guàrdia Civil i de l’empresa de paqueteria, es van poder paralitzar i recuperar altres 1800 dosis, ascendint a més de 23,000 les dosis confiscades.

Es va procedir a la detenció a Sagunt d’un home: el propietari de l’establiment, de nacionalitat espanyola i 42 anys, i es va procedir a la investigació d’un ciutadà portugués de 47 anys que col·laborava en els lliuraments. Posteriorment, es va detindre a un home i una dona, de nacionalitat espanyola i 47 i 40 anys, a la província d’Albacete, també implicats en la distribució del medicament il·legal. La dona ja havia sigut detinguda per fets similars. Se’ls atribuïx un delicte contra la salut pública.

La Guàrdia Civil continua amb la investigació i s’esperen més detencions en els pròxims dies.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt (València).

Per part de la Guàrdia Civil es recomana que:

· Adquirisca medicaments únicament en farmàcies autoritzades i evite comprar en pàgines web de dubtosa reputació o de segona mà.

· Assegure’s que els medicaments tinguen el segell de qualitat i l’autorització de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

· Informe’s adequadament sobre els medicaments que consumix i consulte sempre amb un professional de la salut abans de prendre qualsevol nou medicament.

· Si observa activitats sospitoses relacionades amb la venda o distribució de medicaments, comunique-ho immediatament a les autoritats

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.