Desmantellada una xarxa de tràfic il·legal de medicaments que distribuïa des de Sagunt fàrmacs amb sibutramina

La Guàrdia Civil de València deté a 3 persones i investiga a una altra per la distribució de medicaments prohibits. Després del registre van ser confiscades més de 23 000 dosi.

La investigació va començar després de la sospita d’un empleat d’una empresa de paqueteria i enviaments. El treballador va observar un comportament estrany en una sèrie de servicis contractats, en els quals s’intentaven ocultar deliberadament dades crucials sobre els enviaments, i va decidir informar les autoritats.

Una unitat especialitzada de la Guàrdia Civil va analitzar les dades dels enviaments i va confirmar l’activitat sospitosa. Es va descobrir que les persones responsables dels enviaments i recollides tenien antecedents per delictes contra la salut pública relacionats amb la venda de medicaments il·legals. En concret, el medicament traficat era HHS A1 que, segons el Laboratori Oficial de Control de la AEMPS, conté sibutramina, una substància activa prohibida. Este medicament és venut a través d’internet en pàgines de dubtosa reputació.

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha alertat sobre els perills de la sibutramina, un supressor de l’apetit que pot provocar efectes adversos significatius com a arrítmies, cardiopaties isquèmiques i accidents vasculars greus, a més d’interaccions amb altres medicaments.

Després d’un seguiment de la paqueteria, la Guàrdia Civil va interceptar diversos enviaments, confirmant el tràfic il·legal de sibutramina i confiscant 3,800 dosi. La investigació va conduir a una botiga d’ultramarins a Sagunt, on es va practicar una inspecció. En la mateixa es van descobrir 2 700 euros amagats i 17 640 dosis addicionals en la rebotiga.

Els agents van identificar que també s’havien enviat paquets a Albacete, Sevilla i Huelva. Gràcies a la ràpida acció de la Guàrdia Civil i de l’empresa de paqueteria, es van poder paralitzar i recuperar altres 1800 dosis, ascendint a més de 23,000 les dosis confiscades.

Es va procedir a la detenció a Sagunt d’un home: el propietari de l’establiment, de nacionalitat espanyola i 42 anys, i es va procedir a la investigació d’un ciutadà portugués de 47 anys que col·laborava en els lliuraments. Posteriorment, es va detindre a un home i una dona, de nacionalitat espanyola i 47 i 40 anys, a la província d’Albacete, també implicats en la distribució del medicament il·legal. La dona ja havia sigut detinguda per fets similars. Se’ls atribuïx un delicte contra la salut pública.

La Guàrdia Civil continua amb la investigació i s’esperen més detencions en els pròxims dies.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt (València).

Per part de la Guàrdia Civil es recomana que:

· Adquirisca medicaments únicament en farmàcies autoritzades i evite comprar en pàgines web de dubtosa reputació o de segona mà.

· Assegure’s que els medicaments tinguen el segell de qualitat i l’autorització de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

· Informe’s adequadament sobre els medicaments que consumix i consulte sempre amb un professional de la salut abans de prendre qualsevol nou medicament.

· Si observa activitats sospitoses relacionades amb la venda o distribució de medicaments, comunique-ho immediatament a les autoritats

Últimes notícies

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.
FILMOTECA D'ESTIU