Desmantellada una xarxa de tràfic il·legal de medicaments que distribuïa des de Sagunt fàrmacs amb sibutramina

La Guàrdia Civil de València deté a 3 persones i investiga a una altra per la distribució de medicaments prohibits. Després del registre van ser confiscades més de 23 000 dosi.

La investigació va començar després de la sospita d’un empleat d’una empresa de paqueteria i enviaments. El treballador va observar un comportament estrany en una sèrie de servicis contractats, en els quals s’intentaven ocultar deliberadament dades crucials sobre els enviaments, i va decidir informar les autoritats.

Una unitat especialitzada de la Guàrdia Civil va analitzar les dades dels enviaments i va confirmar l’activitat sospitosa. Es va descobrir que les persones responsables dels enviaments i recollides tenien antecedents per delictes contra la salut pública relacionats amb la venda de medicaments il·legals. En concret, el medicament traficat era HHS A1 que, segons el Laboratori Oficial de Control de la AEMPS, conté sibutramina, una substància activa prohibida. Este medicament és venut a través d’internet en pàgines de dubtosa reputació.

L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) ha alertat sobre els perills de la sibutramina, un supressor de l’apetit que pot provocar efectes adversos significatius com a arrítmies, cardiopaties isquèmiques i accidents vasculars greus, a més d’interaccions amb altres medicaments.

Després d’un seguiment de la paqueteria, la Guàrdia Civil va interceptar diversos enviaments, confirmant el tràfic il·legal de sibutramina i confiscant 3,800 dosi. La investigació va conduir a una botiga d’ultramarins a Sagunt, on es va practicar una inspecció. En la mateixa es van descobrir 2 700 euros amagats i 17 640 dosis addicionals en la rebotiga.

Els agents van identificar que també s’havien enviat paquets a Albacete, Sevilla i Huelva. Gràcies a la ràpida acció de la Guàrdia Civil i de l’empresa de paqueteria, es van poder paralitzar i recuperar altres 1800 dosis, ascendint a més de 23,000 les dosis confiscades.

Es va procedir a la detenció a Sagunt d’un home: el propietari de l’establiment, de nacionalitat espanyola i 42 anys, i es va procedir a la investigació d’un ciutadà portugués de 47 anys que col·laborava en els lliuraments. Posteriorment, es va detindre a un home i una dona, de nacionalitat espanyola i 47 i 40 anys, a la província d’Albacete, també implicats en la distribució del medicament il·legal. La dona ja havia sigut detinguda per fets similars. Se’ls atribuïx un delicte contra la salut pública.

La Guàrdia Civil continua amb la investigació i s’esperen més detencions en els pròxims dies.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 4 de Sagunt (València).

Per part de la Guàrdia Civil es recomana que:

· Adquirisca medicaments únicament en farmàcies autoritzades i evite comprar en pàgines web de dubtosa reputació o de segona mà.

· Assegure’s que els medicaments tinguen el segell de qualitat i l’autorització de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS).

· Informe’s adequadament sobre els medicaments que consumix i consulte sempre amb un professional de la salut abans de prendre qualsevol nou medicament.

· Si observa activitats sospitoses relacionades amb la venda o distribució de medicaments, comunique-ho immediatament a les autoritats

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.