Desmantellat un laboratori de cocaïna a Paiporta

La Guàrdia Civil de València desmantella un laboratori de cocaïna en la localitat de Paiporta (València) i deté als seus dos responsables, un dels quals ja es troba a la presó. Entre els múltiples efectes intervinguts, s’han confiscat 1’600 quilograms de cocaïna.

Els agents de la Guàrdia Civil, en la seua labor de prevenció per a la detecció del consum de substàncies estupefaents en zones d’oci, van tindre coneixement d’una informació rellevant, que apuntava a una parella de la localitat de Paiporta com a possible responsable de la venda de substàncies estupefaents en grans quantitats a establiments hostalers i terceres persones que posteriorment s’encarregaven de la seua distribució.

A conseqüència d’aquesta informació, va donar principi l’Operació ‘SNOWFLAKE’, on, després d’una laboriosa investigació, es va poder identificar a la parella a la qual apuntaven les informacions obtingudes.

Després de la consulta dels seus antecedents, es va poder comprovar que un d’ells, l’home, ja havia estat a la presó per un delicte de tràfic de drogues.

Els agents van descobrir que un dels detinguts es desplaçava amb assiduïtat a un traster situat en un Polígon Industrial de Paiporta en els moments en els quals es trobaven sense vigilància.

En un dels viatges al citat traster, els agents van sorprendre el detingut que, després de comprar productes químics en diferents establiments, es dirigia al lloc. Va ser llavors quan els agents li van identificar, procedint a realitzar un registre del vehicle, trobant substàncies susceptibles de ser utilitzades com a precursors en l’elaboració d’estupefaents.

Es va procedir a efectuar el registre del traster, corroborant-se la possessió de substàncies químiques en notòria quantitat, les quals es troben catalogades com a susceptibles de ser utilitzades com a precursors de droga, a més de diferents utensilis (planxes de metacrilat amb diversos logos impresos, mesuradors, bàscules, poals propis del tractament de cocaïna) i diversos embolcalls d’una substància blanca, amb un pes aproximat de 200 grams, que va donar com a resultat positiu en cocaínic.

També es va procedir a la detenció de la seua parella, amb la finalitat de salvaguardar els efectes que pogueren trobar-se a l’interior de l’habitatge, ja que al llarg de la investigació es va comprovar com aquesta acompanyava a la seua parella al traster, per la qual cosa podia estar aprofitant-se de les il·lícites activitats de la seua parella per al seu manteniment.

L’endemà es va procedir a l’entrada i registre de l’habitatge dels detinguts, on es va procedir a la confiscació de diversos efectes. Entre ells, diversos elements per a extraure i adulterar cocaïna, 1’600 quilograms de cocaïna, substàncies de tall, 1.812 euros en efectiu en diversos bitllets, documents d’enviament de diners a l’estranger, diversos terminals mòbils i útils de producció i distribució de drogues.

El principal investigat, un home de 50 anys i de nacionalitat dominicana, es troba a la presó, mentre que la seua parella, una dona de 43 anys i nacionalitat espanyola, es troba en llibertat amb mesures cautelars. Se’ls imputa un delicte continuat contra la salut pública (tràfic de substàncies estupefaents considerades dures, amb l’agreujant de notòria importància).

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 3 de Torrent.

Últimes notícies

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.

Avís groc este dimarts per temperatures de fins a 36 graus al litoral de València

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral nord i sud de la província de València per temperatures de fins a 36 graus a partir de les 13.00 hores. Este dilluns les màximes pujaran lleugerament i no es descarten ruixats amb tempesta localment forts a València i al sud de Castelló.

Detingudes tres persones a Barcelona i Bunyol per una estafa amb contenidors prefabricats

Tres veïns de Barcelona i Bunyol han sigut detinguts per una presumpta estafa de 47.000 euros en la compravenda de contenidors marítims adaptats com a vivenda, amb víctimes a Sevilla i A Coruña. La investigació de la Guardia Civil continua oberta i no es descarten més afectats.

Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.

El Rototom de Benicàssim acaba amb 25 detinguts i quasi mil denúncies

La Guàrdia Civil ha tancat el dispositiu especial del festival Rototom Sunsplash de Benicàssim amb 25 detencions i 977 denúncies administratives, principalment per infraccions relacionades amb la seguretat ciutadana i el consum de drogues.

El calor deixa 96 morts en una setmana a la Comunitat Valenciana, segona xifra més alta de l’estiu

La setmana passada, marcada per un episodi de calor extrema, ha deixat 96 morts atribuïbles a les altes temperatures en la Comunitat Valenciana, la segona xifra setmanal més alta de l’estiu després de principis de juliol. El balanç des del 21 de juny puja a 458 defuncions per calor, per damunt de les registrades en el mateix període de 2025.

A presó dos fugitius alemanys buscats per tràfic internacional de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Tenerife i Cartagena dos fugitius alemanys que lideraven una xarxa de tràfic internacional de drogues. Tots dos han ingressat a presó per orde de l’Audiència Nacional mentre esperen la seua extradició a Alemanya.

Els equips terrestres continuen lluitant contra l’incendi forestal de Segorbe

Els serveis d’extinció continuen treballant per controlar i apagar l’incendi forestal de Segorbe, estabilitzat després de cremar 630 hectàrees a la Serra Calderona. La major part de la superfície afectada és del terme de Segorbe, però també hi ha danys importants a Gàtova.