Detectats els primers casos de ‘flurona’ a Espanya

Flurona ja és a Espanya. Aquest dilluns el Servei Català de la Salut (CatSalut) ha anunciat que ha detectat els primers casos de ‘flurona‘ a Catalunya. Així ho ha confirmat la directora de CatSalut, Gemma  Craywinckel, en roda de premsa.

La coinfecció de covid-19 i grip s’ha detectat dies després que Israel notificarà el primer cas a tot el món. Aquest “mix” de coronavirus i grip, segons ha explicat la doctora, no és nou ni extraordinari, ja que “es pot produir en algunes ocasions quan hi ha diversos virus circulants que coexisteixen”.

A més ha assegurat en roda de premsa que els casos detectats «no revesteixen espacial gravetat, ni existeix diferència d’abordatge» respecte als casos de només coronavirus o grip. «Els que s’han detectat fins ara són pocs i anecdòtics», ha assenyalat la directora.

Flurona no és una nova variant del virus, com òmicron o delta, sinó la unió de dues malalties. En aquest cas es dona quan una persona té coronavirus i grip alhora. El seu nom ve de la combinació del terme grip en anglés “flu” i l’abreujament de coronavirus com a “corona”, i de moment els pacients que la presenten no presenten un quadre greu.

Últimes notícies

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.