14.8 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Detecten tallers mecànics clandestins on hi havia treballadors sense alta en la Seguretat Social

CASTELLÓ, 2 (EUROPA PRESS)-

El Seprona de la Guàrdia Civil ha detectat diversos tallers mecànics clandestins a Borriana i La Vall d’Uixó, en els quals hi havia treballadors sense estar donat d’alta en la Seguretat Social, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

Així, després de realitzar la inspecció en els diferents tallers situats a les localitats de Borriana i La Vall d’Uixó, es va aconseguir destapar una activitat en la qual els autors treballaven a porta tancada i mantenien cert nivell d’alerta per a no ser sorpresos policialment mentre realitzaven treballs mecànics. Es va poder comprovar com obrien i tancaven les portes dels tallers amb certa rapidesa perquè la porta estiguera el menor temps possible oberta per a així evitar ser vists.

En les naus on es realitzava l’activitat de taller, es va aconseguir identificar a diverses persones de diferents nacionalitats que estaven treballant sense estar donats d’alta en la Seguretat Social, per la qual cosa es van obrir els consegüents expedients administratius amb proposta de sanció.

D’altra banda, els tallers clandestins disposaven d’un taller mecànic en ple funcionament, amb vehicles en estat de reparació en elevadors, amb nombrosos neumàtic al final de la seua vida útil, taules de treball, així com eines pròpies de l’activitat.

Així, en els diferents locals es va poder apreciar en el sòl i col·locats en piles nombroses peces variades de vehicles, motors, bateries i abocaments en el sòl d’algunes de les naus olie i combustible. Existia un total desistiment de les més mínimes exigències legals quant al tractament de residus perillosos i no perillosos. Dutes a terme les inspeccions pertinents, es va corroborar el fet denunciat, a més de nombroses deficiències relacionades amb el medi ambient.

Últimes notícies

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.