Detenen a Alacant al líder financer d’un dels grups de hackers més actius del món

Agents de la Policia Nacional han detingut dijous passat a Alacant a una persona per la seua presumpta vinculació amb el grup hacktivista Kelvin Security. Esta organització ha efectuat nombrosos atacs contra institucions i empreses de tot el món, incloent-hi Espanya. A l’arrestat se li imputen els delictes de pertinença a organització criminal, revelació de secrets, danys informàtics i blanqueig de capitals.

L’operació policial, que s’ha desenvolupat per agents de la Comissaria General d’Informació (CGI), ha comptat amb la col·laboració de la Brigada Provincial d’Informació d’Alacant i ha sigut coordinada per la Fiscalia d’Alacant. Tot això sota la direcció del Jutjat d’Instrucció número Cinc d’Alacant.

La investigació va començar a principis del mes de desembre en 2021, quan els agents van tindre coneixement de sofisticats ciberatacs patits en els sistemes informàtics dels Ajuntaments de Getafe (Madrid) i Llits (Sevilla).

Posteriorment, també van ser atacats l’Ajuntament de La Fava (Badajoz) i el Govern de Castella-la Manxa.

Després de diverses gestions per a la identificació dels autors, els experts en ciberinvestigación van detectar que els atacs informàtics es reivindicaven pel grup Kelvin Security, a través de fòrums cibercriminales clandestins als quals s’accedeix a través de la Dark Web. En ells, es venien les dades confidencials exfiltrados sent especialment valuosos per a actors vinculats a tercers països presents en estos fòrums.

Posteriorment, els agents van comprovar com el grup aprofitava vulnerabilitats en pàgines web, programari i en serveis d’emmagatzematge d’informació d’institucions i entitats pertanyents a sectors estratègics de tot el món per a realitzar una extracció massiva d’informació sensible de dades internes, clients, treballadors i usuaris.

El detingut està vinculat a l’organització hacktivista Kelvin Security

Kelvin Security, els primers registres del qual en la xarxa daten de 2013, s’ha lucrat amb la venda de tota eixa informació obtinguda de manera il·lícita, havent atacat a més de 300 organitzacions de més de 90 països del món en els últims tres anys. A més d’Espanya, els seus objectius inclouen països com els Estats Units, Alemanya, Itàlia, l’Argentina, Xile i el Japó.

L’atac més recent ha sigut, a mitjan novembre de 2023, a la seu d’una empresa energètica. En este cas van aconseguir exfiltrar una base de dades amb informació confidencial de més de 85.000 clients de la multinacional.

Fruit de la investigació, els especialistes en la lluita contra les ciberamenaces van obtenir identificar a l’ara detingut, principal responsable del blanqueig de capitals dels diners aconseguits per les activitats criminals del grup hacktivista. Es tracta d’un ciutadà veneçolà que operava principalment a través de l’intercanvi de criptomonedes.

Durant la detenció, s’ha dut a terme el registre del domicili del detingut on s’han intervingut nombrosos efectes i suports tècnics que estan sent analitzats pels ciberinvestigadors. En el matí del dia d’ahir, s’ha posat al detingut a la disposició del titular del Jutjat d’Instrucció número Set d’Alacant en funcions de guàrdia, el qual ha decretat el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.

Morant se suma als Moros i Cristians d’Elda i enaltix una festa igualitària i multitudinària

La ministra Diana Morant participa en els Moros i Cristians d'Elda, recentment declarats d'interés turístic internacional, i els reivindica com una festa igualitària, multitudinària i bolcada en la música i la tradició.