Detenen a Alacant al líder financer d’un dels grups de hackers més actius del món

Agents de la Policia Nacional han detingut dijous passat a Alacant a una persona per la seua presumpta vinculació amb el grup hacktivista Kelvin Security. Esta organització ha efectuat nombrosos atacs contra institucions i empreses de tot el món, incloent-hi Espanya. A l’arrestat se li imputen els delictes de pertinença a organització criminal, revelació de secrets, danys informàtics i blanqueig de capitals.

L’operació policial, que s’ha desenvolupat per agents de la Comissaria General d’Informació (CGI), ha comptat amb la col·laboració de la Brigada Provincial d’Informació d’Alacant i ha sigut coordinada per la Fiscalia d’Alacant. Tot això sota la direcció del Jutjat d’Instrucció número Cinc d’Alacant.

La investigació va començar a principis del mes de desembre en 2021, quan els agents van tindre coneixement de sofisticats ciberatacs patits en els sistemes informàtics dels Ajuntaments de Getafe (Madrid) i Llits (Sevilla).

Posteriorment, també van ser atacats l’Ajuntament de La Fava (Badajoz) i el Govern de Castella-la Manxa.

Després de diverses gestions per a la identificació dels autors, els experts en ciberinvestigación van detectar que els atacs informàtics es reivindicaven pel grup Kelvin Security, a través de fòrums cibercriminales clandestins als quals s’accedeix a través de la Dark Web. En ells, es venien les dades confidencials exfiltrados sent especialment valuosos per a actors vinculats a tercers països presents en estos fòrums.

Posteriorment, els agents van comprovar com el grup aprofitava vulnerabilitats en pàgines web, programari i en serveis d’emmagatzematge d’informació d’institucions i entitats pertanyents a sectors estratègics de tot el món per a realitzar una extracció massiva d’informació sensible de dades internes, clients, treballadors i usuaris.

El detingut està vinculat a l’organització hacktivista Kelvin Security

Kelvin Security, els primers registres del qual en la xarxa daten de 2013, s’ha lucrat amb la venda de tota eixa informació obtinguda de manera il·lícita, havent atacat a més de 300 organitzacions de més de 90 països del món en els últims tres anys. A més d’Espanya, els seus objectius inclouen països com els Estats Units, Alemanya, Itàlia, l’Argentina, Xile i el Japó.

L’atac més recent ha sigut, a mitjan novembre de 2023, a la seu d’una empresa energètica. En este cas van aconseguir exfiltrar una base de dades amb informació confidencial de més de 85.000 clients de la multinacional.

Fruit de la investigació, els especialistes en la lluita contra les ciberamenaces van obtenir identificar a l’ara detingut, principal responsable del blanqueig de capitals dels diners aconseguits per les activitats criminals del grup hacktivista. Es tracta d’un ciutadà veneçolà que operava principalment a través de l’intercanvi de criptomonedes.

Durant la detenció, s’ha dut a terme el registre del domicili del detingut on s’han intervingut nombrosos efectes i suports tècnics que estan sent analitzats pels ciberinvestigadors. En el matí del dia d’ahir, s’ha posat al detingut a la disposició del titular del Jutjat d’Instrucció número Set d’Alacant en funcions de guàrdia, el qual ha decretat el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.