Detenen a Alacant al líder financer d’un dels grups de hackers més actius del món

Ejemplo de shortcode con estilo
El detingut està vinculat a l'organització hacktivista Kelvin Security, que ha realitzat més de 300 atacs d'alt nivell contra sectors estratègics de més de 90 països en els últims 3 anys

Agents de la Policia Nacional han detingut dijous passat a Alacant a una persona per la seua presumpta vinculació amb el grup hacktivista Kelvin Security. Esta organització ha efectuat nombrosos atacs contra institucions i empreses de tot el món, incloent-hi Espanya. A l’arrestat se li imputen els delictes de pertinença a organització criminal, revelació de secrets, danys informàtics i blanqueig de capitals.

L’operació policial, que s’ha desenvolupat per agents de la Comissaria General d’Informació (CGI), ha comptat amb la col·laboració de la Brigada Provincial d’Informació d’Alacant i ha sigut coordinada per la Fiscalia d’Alacant. Tot això sota la direcció del Jutjat d’Instrucció número Cinc d’Alacant.

La investigació va començar a principis del mes de desembre en 2021, quan els agents van tindre coneixement de sofisticats ciberatacs patits en els sistemes informàtics dels Ajuntaments de Getafe (Madrid) i Llits (Sevilla).

Posteriorment, també van ser atacats l’Ajuntament de La Fava (Badajoz) i el Govern de Castella-la Manxa.

Després de diverses gestions per a la identificació dels autors, els experts en ciberinvestigación van detectar que els atacs informàtics es reivindicaven pel grup Kelvin Security, a través de fòrums cibercriminales clandestins als quals s’accedeix a través de la Dark Web. En ells, es venien les dades confidencials exfiltrados sent especialment valuosos per a actors vinculats a tercers països presents en estos fòrums.

Posteriorment, els agents van comprovar com el grup aprofitava vulnerabilitats en pàgines web, programari i en serveis d’emmagatzematge d’informació d’institucions i entitats pertanyents a sectors estratègics de tot el món per a realitzar una extracció massiva d’informació sensible de dades internes, clients, treballadors i usuaris.

El detingut està vinculat a l’organització hacktivista Kelvin Security

Kelvin Security, els primers registres del qual en la xarxa daten de 2013, s’ha lucrat amb la venda de tota eixa informació obtinguda de manera il·lícita, havent atacat a més de 300 organitzacions de més de 90 països del món en els últims tres anys. A més d’Espanya, els seus objectius inclouen països com els Estats Units, Alemanya, Itàlia, l’Argentina, Xile i el Japó.

L’atac més recent ha sigut, a mitjan novembre de 2023, a la seu d’una empresa energètica. En este cas van aconseguir exfiltrar una base de dades amb informació confidencial de més de 85.000 clients de la multinacional.

Fruit de la investigació, els especialistes en la lluita contra les ciberamenaces van obtenir identificar a l’ara detingut, principal responsable del blanqueig de capitals dels diners aconseguits per les activitats criminals del grup hacktivista. Es tracta d’un ciutadà veneçolà que operava principalment a través de l’intercanvi de criptomonedes.

Durant la detenció, s’ha dut a terme el registre del domicili del detingut on s’han intervingut nombrosos efectes i suports tècnics que estan sent analitzats pels ciberinvestigadors. En el matí del dia d’ahir, s’ha posat al detingut a la disposició del titular del Jutjat d’Instrucció número Set d’Alacant en funcions de guàrdia, el qual ha decretat el seu ingrés a la presó.

Últimes notícies

Rescaten amb helicòpter huit adults, un xiquet, un bebé i un gos a Oliva en plena dana Adam

Un helicòpter de Salvamento Marítimo ha evacuat hui huit adults, un xiquet, un bebé i un gos a Oliva, una de les localitats més afectades per la dana Adam a la Safor. L’operació s’ha coordinat des del centre de Salvamento Marítimo de València, a petició d’Emergències de la Generalitat Valenciana.

Feijóo mostra el seu suport a Pérez Llorca i recorda les víctimes de la dana Adam

Alberto Núñez Feijóo ha recordat les víctimes mortals de la dana Adam i ha traslladat el seu suport a Juanfran Pérez Llorca, després de parlar amb ell per telèfon mentre la Comunitat Valenciana manté 145 municipis confinats.

Mig miller de veïns dEls Poblets patixen greus danys pel desbordament del Girona

El desbordament del riu Girona a primera hora de dilluns ha inundat la mitat del nucli urbà dEls Poblets, amb vivendes i comerços negats, pero sense víctimes mortals ni ferits greus.

Mig segle de Ford Almussafes: del primer Fiesta al repte elèctric

La planta de Ford a Almussafes complix 50 anys este mes, amb el Ford Fiesta com a icona i una trajectòria clau d’innovació, exportació i ocupació que mira ara cap al vehicle elèctric i multienergia.

Aemet rebaixa els avisos però manté el risc per fortes pluges i mala mar a la Comunitat Valenciana

Aemet ha confirmat que la fase més crítica del temporal a la Comunitat Valenciana ja ha passat, però manté avisos taronja i grocs per fortes pluges, tronades i mala mar, sobretot al litoral de València.

El riu Vaca arriba a un nivell crític a Tavernes amb eixides d’aigua en diversos punts

El riu Vaca es troba en un nivell crític al seu pas per Tavernes de la Valldigna per les intenses pluges, amb eixides puntuals d’aigua i nombrosos camins tallats al trànsit.

2.000 noves places en residències universitàries amb 45 milions, 4,45 per a la UJI

El Govern central ha anunciat 45 milions d’euros per crear quasi 2.000 noves places en residències universitàries públiques, amb 4,45 milions per a la Universitat Jaume I de Castelló, i aprovarà també el nou Estatut de l’Estudiantat Universitari.

145 municipis del sud de València i nord d’Alacant queden confinats per l’Orden de la Generalitat

L’Orden de la Generalitat ha decretat el confinament de 145 municipis del litoral sud de València i nord d’Alacant per les fortes pluges, que ja han deixat més de 700 l/m2 acumulats. La mesura, amb base en la legislació de protecció civil, entra en vigor de manera immediata.