17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Detenen un home a Alcoi per agredir la seua parella, però aconsegueixen evitar que la llance pel balcó

La ràpida intervenció de la Policia local d’Alcoi ha evitat que un home de 42 anys llancés la dona des del balcó de l’habitatge conjugal i en presència dels fills comuns, tots dos menors d’edat.

Els fets van passar la matinada del dia 1 d’octubre passat quan els agents es van personar al lloc dels fets, alertats per una telefonada.

Un cop al domicili, els agents van aconseguir reduir l’agressor, que va acabar sent detingut. A causa de la gravetat de les lesions que presentava, la dona va ser atesa d’urgència al lloc dels fets pels serveis sanitaris i posteriorment traslladada a l’Hospital Verge dels Lliris d’Alcoi, on roman ingressada en estat greu a la Unitat de Crítics.

Els fills de la parella van ser ràpidament atesos i van quedar al càrrec de familiars. Mentrestant, l’home detingut ha estat posat a disposició judicial.

L’Ajuntament d’Alcoi agraeix l’actuació policial ràpida i efectiva i condemna rotundament este acte de violència.

Decreten l’ingrés a la presó per al detingut

La titular del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 1 d’Alcoi, amb competències en matèria de violència sobre la dona, ha decretat esta vesprada l’ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança de l’home detingut a esta ciutat diumenge passat de matinada per intentar matar, presumptament, la seua companya sentimental llançant-la pel balcó de l’habitatge familiar.

La causa està oberta inicialment, i sense perjudici de qualificació ulterior, per delictes d’homicidi en grau de temptativa, maltractaments i amenaces.

La jutgessa ha dictat també contra el presumpte agressor una ordre d’allunyament i prohibició de comunicació respecte de la víctima, per si en algun moment de la tramitació del procediment quedés en llibertat provisional.

Així mateix, com a mesures civils provisionals, ha acordat atribuir en exclusiva a la dona la guarda i custòdia i l’exercici de la pàtria potestat sobre els dos fills menors de la parella, igual que l’ús i el gaudi de l’habitatge familiar.

La interlocutòria estableix finalment que l’investigat haja de pagar a la seua companya una pensió d’aliments per al suport dels xiquets i que no puga gaudir de cap règim de visites amb ells.

Últimes notícies

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i acordar la renovació d’òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha oferit al PSPV-PSOE recuperar la 'normalitat institucional' amb el seu retorn a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana. Després de reunir-se amb els síndics, s'ha mostrat disposat a escriure a Diana Morant i ha demanat 'tindre més humanitat' perquè la trobada siga 'productiva'.

La jutgessa de la DANA demana a l’ex secretari de Presidència la factura de trucades del seu mòbil

La instructora ha sol·licitat a Cayetano García la factura del seu mòbil per a acarar l'hora d'una anomenada a l'advocat general el 29 d'octubre de 2024. La petició arriba després de les declaracions d'Álvaro Martínez i Ignacio Lleó, qui ha autoritzat recaptar la seua facturació des de les 17 hores d'eixe dia.

Rectors de les universitats públiques valencianes reclamen impulsar infraestructures i contractes programa

Els rectors han valorat l'estabilitat del pla de finançament plurianual, però han demanat activar els capítols sobre infraestructures i contractes programa. També han traslladat els problemes de transport vinculats a la vivenda.

Ha mort un operari de 54 anys en caure del sostre d’una empresa a San Fulgencio

Un treballador de 54 anys ha mort este dimarts després de precipitar-se des del sostre d'una empresa en el polígon dels Mores. El SAMU només ha pogut certificar la mort.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

Un jutge ha acordat l'ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança, de l'home que es va entregar i va confessar haver matat a un xiquet de 13 anys a Sueca. La causa s'instruïx per assassinat i l'autòpsia apunta a múltiples punyalades en el tòrax.

Vox i Pérez Llorca tanquen files i ratifiquen els acords sobre immigració i rebuig al pacte verd

Després d'una reunió qualificada d'amistosa, Vox ha assegurat que Pérez Llorca ha ratificat el pacte d'investidura: mesures sobre immigració i inseguretat i rebuig del pacte verd i de Mercosur. El partit ha avisat que vigilarà el seu compliment i ha posat sobre la taula límits a homologacions i obres hídriques després de la DANA de 2024.

Bernabé sosté que la Generalitat va actuar tard en la DANA i que cinc hores van poder salvar vides

En la comissió del Senat sobre la DANA d'octubre, la delegada ha acusat a la Generalitat d'activar tard el Cecopi i de manipular comunicacions amb Aemet i 112. Ha defés que avançar cinc hores els avisos i decisions hauria salvat vides.