Detenen a una parella amb una substància que podria matar a més de 50 milions de persones

Una parella va ser detinguda en Riverside, en l’estat de Califòrnia (els Estats Units), amb una quantitat d’estupefaents que va cridar l’atenció a les autoritats. Es tractava d’un carregament de drogues capaç de matar a més de 50 milions de persones. La troballa és la confiscació més gran de carfentanil -usat com a agent tranquil·litzant per als elefants- en el comtat i una de les més importants de la costa oest del gegant nord-americà.

La policia va iniciar una investigació

Tal com va informar el diari The Press-Enterprise, a la fi de 2020, la Policia de Riverside va iniciar una investigació sobre narcotraficants locals vinculats amb càrtels mexicans, ja que la localitat de Perris -on van ser arrestats Andrés Jesús Morales (30 anys) i Alyssa Christine Ponce (27 anys)- es troba prop de la frontera entre els Estats Units i Mèxic.

Organització criminal dedicada al tràfic de drogues

Els investigadors tenien en la mira a una organització criminal dedicada al tràfic de drogues que subministrava fentanil, cocaïna i heroïna.

El passat 17 d’agost, agents policials van aplanar una casa en Perris on van confiscar 21 quilograms de carfentanil, quatre quilograms de cocaïna i un d’heroïna. Encara que Morals i Ponce no es trobaven en el lloc en el moment de l’operació, van ser detinguts el 14 de setembre durant un altre aplanament.

No aprovat per a ús humà

Segons van informar les autoritats, el carfentanil és un anàleg de l’opioide artificial fentanil que no està dissenyat ni aprovat per a ús en humans. És més mortal que el fentanil, ja que és 100 vegades més poderós. A més, és 10.000 vegades més potent que la morfina, segons l’Administració de Control de Drogues dels EUA (DEA). Esta substància pot ser letal en el rang de dos mil·ligrams, va informar la DEA.

Si es barreja amb altres drogues, els 21 quilos de carfentanil confiscats podrien haver estat suficients per a matar a més de 50 milions de persones“, va afirmar la Policia.

Els detinguts han estat acusats de quatre delictes greus per possessió per a la venda de fentanil, cocaïna i heroïna. Tots dos es van declarar innocents dels càrrecs i estan a la presó sense dret a fiança. Així romandran fins a la seua pròxima audiència amb el jutge i la Fiscalia, que tindrà lloc el 9 de novembre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.