14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Detenen a una parella amb una substància que podria matar a més de 50 milions de persones

Una parella va ser detinguda en Riverside, en l’estat de Califòrnia (els Estats Units), amb una quantitat d’estupefaents que va cridar l’atenció a les autoritats. Es tractava d’un carregament de drogues capaç de matar a més de 50 milions de persones. La troballa és la confiscació més gran de carfentanil -usat com a agent tranquil·litzant per als elefants- en el comtat i una de les més importants de la costa oest del gegant nord-americà.

La policia va iniciar una investigació

Tal com va informar el diari The Press-Enterprise, a la fi de 2020, la Policia de Riverside va iniciar una investigació sobre narcotraficants locals vinculats amb càrtels mexicans, ja que la localitat de Perris -on van ser arrestats Andrés Jesús Morales (30 anys) i Alyssa Christine Ponce (27 anys)- es troba prop de la frontera entre els Estats Units i Mèxic.

Organització criminal dedicada al tràfic de drogues

Els investigadors tenien en la mira a una organització criminal dedicada al tràfic de drogues que subministrava fentanil, cocaïna i heroïna.

El passat 17 d’agost, agents policials van aplanar una casa en Perris on van confiscar 21 quilograms de carfentanil, quatre quilograms de cocaïna i un d’heroïna. Encara que Morals i Ponce no es trobaven en el lloc en el moment de l’operació, van ser detinguts el 14 de setembre durant un altre aplanament.

No aprovat per a ús humà

Segons van informar les autoritats, el carfentanil és un anàleg de l’opioide artificial fentanil que no està dissenyat ni aprovat per a ús en humans. És més mortal que el fentanil, ja que és 100 vegades més poderós. A més, és 10.000 vegades més potent que la morfina, segons l’Administració de Control de Drogues dels EUA (DEA). Esta substància pot ser letal en el rang de dos mil·ligrams, va informar la DEA.

Si es barreja amb altres drogues, els 21 quilos de carfentanil confiscats podrien haver estat suficients per a matar a més de 50 milions de persones“, va afirmar la Policia.

Els detinguts han estat acusats de quatre delictes greus per possessió per a la venda de fentanil, cocaïna i heroïna. Tots dos es van declarar innocents dels càrrecs i estan a la presó sense dret a fiança. Així romandran fins a la seua pròxima audiència amb el jutge i la Fiscalia, que tindrà lloc el 9 de novembre.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts