Detinguda per prometre treball a dos estrangers en situació de sense llar per a coaccionar-los

La Policia Nacional d’Alacant ha detingut una dona de 48 anys per presumptament coaccionar durant mesos a dos estrangers en situació de sense llar, als quals va prometre treball, va coaccionar, va exigir diners i va retindre la seua documentació, a més d’arribar a obligar-los a demanar almoina i a robar per a poder recuperar-la.

La investigació, a càrrec de la unitat contra les xarxes d’immigració i falsedat documental de la comissaria provincial, va arrancar amb la denúncia de les víctimes. Tots dos van manifestar als agents estar vivint un “verdader calvari” de més de mig any, informa el cos de seguretat.

Segons van relatar els afectats, que vivien al carrer, se’ls va acostar una dona per a oferir-los treball com a temporers al camp recol·lectant fruita. Els va sol·licitar les seues cartes d’identitat amb la promesa de fer-los el contracte, al que les van accedir, a més d’anotar-se el seu número de telèfon per a mantindre el contacte.

Després de diversos dies sense saber res, la dona va contactar amb els homes per a demanar-los mil euros per a tornar a recuperar la seua documentació. Al no disposar d’aquests diners, els va obligar a demanar almoina per a ella i fins i tot els va comminar a robar i entregar-li els objectes robats.

Les amenaces, que van continuar durant setmanes, consistien a dir-los que els enviarien a familiars perquè els pegaren una palissa si no feien el que els va exigir, així com amb trencar la seua documentació si no pagaven els mil euros i fins i tot amb segrestar-los.

Per si això fóra poc, les víctimes van manifestar que tenien coneixement d’altres estrangers en la mateixa situació i que alguns d’ells s’havien marxat a altres llocs per a evitar ser localitzats, donant per perduda la seua documentació original i sol·licitant duplicats en les seues ambaixades o consolats.

Després de diverses perquisicions, els agents van identificar a la dona, que va ser localitzada i detinguda pels delictes de coaccions i amenaces. A més, van recuperar les dos cartes d’identitat de les víctimes i una tercera pertanyent a una altra dona, que van ser entregades.

L’arrestada, de nacionalitat espanyola, va ser posada a la disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia d’Alacant. La investigació segueix oberta per a intentar localitzar a més víctimes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hisenda impulsarà reunions amb les comunitats per a tancar un finançament molt beneficiós

Hisenda anuncia una ronda de reunions amb totes les comunitats autònomes per a explicar la seua proposta de finançament, que considera extremadament beneficiosa per a l'estat del benestar i, especialment, per a la Comunitat Valenciana.

Castro avisa abans de visitar al Vila-real: No és fàcil, però tampoc és fàcil guanyar-nos

Luís Castro reconeix la dificultat de visitar al Vila-real en La Ceràmica, però reivindica el moment competitiu del Llevant i la solidesa defensiva de les últimes jornades.

Arcadi España defén la contundència del PSOE enfront del juí a José Luis Ábalos

Arcadi España assegura que el PSOE ha actuat amb celeritat i contundència davant el cas Ábalos i marca distàncies amb altres partits, als quals retrau homenatges i falta de resposta. Diana Morant subratlla que el partit esperarà al moment processal adequat per a personar-se en la causa.

Rescatat després de deu hores perdut en una zona boscosa de Millares

La Guàrdia Civil ha localitzat amb vida a un home de 69 anys després de passar deu hores desaparegut en una zona boscosa i escarpada de Millares, a València. En l'operatiu van participar mitjans terrestres, aeris, bombers i brigades forestals.

Divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats i baixada de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i València i un descens de les temperatures màximes, mentres les mínimes pugen lleugerament.

Detingut a Benidorm un fugitiu britànic reclamat per narcotràfic i blanqueig

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un britànic de 32 anys buscat pel Regne Unit per integrar una xarxa de drogues i blanqueig entre 2022 i 2024, que podria enfrontar-se a cadena perpètua.

Arranca la manifestació del Primer de Maig a València marcada per la pluja i les reivindicacions socials

La manifestació del Primer de Maig a València se celebra sota un cel gris i amb la presència de dos ministres, centrada en la defensa de salaris dignes, vivenda i drets socials.

Immobilitzat un camió amb l’eix trencat que circulava de manera temerària per la A-7 a Bétera

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en l'A-7, entre Museros i Bétera, un camió carregat de taronges que circulava de manera temerària amb l'eix trencat i 26 defectes tècnics detectats.