Detinguda per prometre treball a dos estrangers en situació de sense llar per a coaccionar-los

La Policia Nacional d’Alacant ha detingut una dona de 48 anys per presumptament coaccionar durant mesos a dos estrangers en situació de sense llar, als quals va prometre treball, va coaccionar, va exigir diners i va retindre la seua documentació, a més d’arribar a obligar-los a demanar almoina i a robar per a poder recuperar-la.

La investigació, a càrrec de la unitat contra les xarxes d’immigració i falsedat documental de la comissaria provincial, va arrancar amb la denúncia de les víctimes. Tots dos van manifestar als agents estar vivint un «verdader calvari» de més de mig any, informa el cos de seguretat.

Segons van relatar els afectats, que vivien al carrer, se’ls va acostar una dona per a oferir-los treball com a temporers al camp recol·lectant fruita. Els va sol·licitar les seues cartes d’identitat amb la promesa de fer-los el contracte, al que les van accedir, a més d’anotar-se el seu número de telèfon per a mantindre el contacte.

Després de diversos dies sense saber res, la dona va contactar amb els homes per a demanar-los mil euros per a tornar a recuperar la seua documentació. Al no disposar d’aquests diners, els va obligar a demanar almoina per a ella i fins i tot els va comminar a robar i entregar-li els objectes robats.

Les amenaces, que van continuar durant setmanes, consistien a dir-los que els enviarien a familiars perquè els pegaren una palissa si no feien el que els va exigir, així com amb trencar la seua documentació si no pagaven els mil euros i fins i tot amb segrestar-los.

Per si això fóra poc, les víctimes van manifestar que tenien coneixement d’altres estrangers en la mateixa situació i que alguns d’ells s’havien marxat a altres llocs per a evitar ser localitzats, donant per perduda la seua documentació original i sol·licitant duplicats en les seues ambaixades o consolats.

Després de diverses perquisicions, els agents van identificar a la dona, que va ser localitzada i detinguda pels delictes de coaccions i amenaces. A més, van recuperar les dos cartes d’identitat de les víctimes i una tercera pertanyent a una altra dona, que van ser entregades.

L’arrestada, de nacionalitat espanyola, va ser posada a la disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia d’Alacant. La investigació segueix oberta per a intentar localitzar a més víctimes.

Últimes notícies

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.