Detinguda per prometre treball a dos estrangers en situació de sense llar per a coaccionar-los

La Policia Nacional d’Alacant ha detingut una dona de 48 anys per presumptament coaccionar durant mesos a dos estrangers en situació de sense llar, als quals va prometre treball, va coaccionar, va exigir diners i va retindre la seua documentació, a més d’arribar a obligar-los a demanar almoina i a robar per a poder recuperar-la.

La investigació, a càrrec de la unitat contra les xarxes d’immigració i falsedat documental de la comissaria provincial, va arrancar amb la denúncia de les víctimes. Tots dos van manifestar als agents estar vivint un “verdader calvari” de més de mig any, informa el cos de seguretat.

Segons van relatar els afectats, que vivien al carrer, se’ls va acostar una dona per a oferir-los treball com a temporers al camp recol·lectant fruita. Els va sol·licitar les seues cartes d’identitat amb la promesa de fer-los el contracte, al que les van accedir, a més d’anotar-se el seu número de telèfon per a mantindre el contacte.

Després de diversos dies sense saber res, la dona va contactar amb els homes per a demanar-los mil euros per a tornar a recuperar la seua documentació. Al no disposar d’aquests diners, els va obligar a demanar almoina per a ella i fins i tot els va comminar a robar i entregar-li els objectes robats.

Les amenaces, que van continuar durant setmanes, consistien a dir-los que els enviarien a familiars perquè els pegaren una palissa si no feien el que els va exigir, així com amb trencar la seua documentació si no pagaven els mil euros i fins i tot amb segrestar-los.

Per si això fóra poc, les víctimes van manifestar que tenien coneixement d’altres estrangers en la mateixa situació i que alguns d’ells s’havien marxat a altres llocs per a evitar ser localitzats, donant per perduda la seua documentació original i sol·licitant duplicats en les seues ambaixades o consolats.

Després de diverses perquisicions, els agents van identificar a la dona, que va ser localitzada i detinguda pels delictes de coaccions i amenaces. A més, van recuperar les dos cartes d’identitat de les víctimes i una tercera pertanyent a una altra dona, que van ser entregades.

L’arrestada, de nacionalitat espanyola, va ser posada a la disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia d’Alacant. La investigació segueix oberta per a intentar localitzar a més víctimes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.