Detinguda per prometre treball a dos estrangers en situació de sense llar per a coaccionar-los

La Policia Nacional d’Alacant ha detingut una dona de 48 anys per presumptament coaccionar durant mesos a dos estrangers en situació de sense llar, als quals va prometre treball, va coaccionar, va exigir diners i va retindre la seua documentació, a més d’arribar a obligar-los a demanar almoina i a robar per a poder recuperar-la.

La investigació, a càrrec de la unitat contra les xarxes d’immigració i falsedat documental de la comissaria provincial, va arrancar amb la denúncia de les víctimes. Tots dos van manifestar als agents estar vivint un “verdader calvari” de més de mig any, informa el cos de seguretat.

Segons van relatar els afectats, que vivien al carrer, se’ls va acostar una dona per a oferir-los treball com a temporers al camp recol·lectant fruita. Els va sol·licitar les seues cartes d’identitat amb la promesa de fer-los el contracte, al que les van accedir, a més d’anotar-se el seu número de telèfon per a mantindre el contacte.

Després de diversos dies sense saber res, la dona va contactar amb els homes per a demanar-los mil euros per a tornar a recuperar la seua documentació. Al no disposar d’aquests diners, els va obligar a demanar almoina per a ella i fins i tot els va comminar a robar i entregar-li els objectes robats.

Les amenaces, que van continuar durant setmanes, consistien a dir-los que els enviarien a familiars perquè els pegaren una palissa si no feien el que els va exigir, així com amb trencar la seua documentació si no pagaven els mil euros i fins i tot amb segrestar-los.

Per si això fóra poc, les víctimes van manifestar que tenien coneixement d’altres estrangers en la mateixa situació i que alguns d’ells s’havien marxat a altres llocs per a evitar ser localitzats, donant per perduda la seua documentació original i sol·licitant duplicats en les seues ambaixades o consolats.

Després de diverses perquisicions, els agents van identificar a la dona, que va ser localitzada i detinguda pels delictes de coaccions i amenaces. A més, van recuperar les dos cartes d’identitat de les víctimes i una tercera pertanyent a una altra dona, que van ser entregades.

L’arrestada, de nacionalitat espanyola, va ser posada a la disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia d’Alacant. La investigació segueix oberta per a intentar localitzar a més víctimes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.

Pedro Martínez fixa com a objectiu del València Basket assegurar el play off d’Eurolliga

Pedro Martínez considera que el València Basket té el play in encarrilat en l'Eurolliga i centra ara l'objectiu a assegurar l'accés directe al play off, sense perdre de vista el dol clau davant el Milà.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana baixa al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i situa el total d'aturats en 288.162. La caiguda anual aconseguix les 19.440 persones, amb descensos en les tres províncies i suport de l'estirada de l'ocupació per Setmana Santa.