Detinguda per prometre treball a dos estrangers en situació de sense llar per a coaccionar-los

Ejemplo de shortcode con estilo
Les víctimes van viure un 'verdader calvari' durant mesos: van ser obligats a demanar almoina i a robar per a recuperar la seua documentació

La Policia Nacional d’Alacant ha detingut una dona de 48 anys per presumptament coaccionar durant mesos a dos estrangers en situació de sense llar, als quals va prometre treball, va coaccionar, va exigir diners i va retindre la seua documentació, a més d’arribar a obligar-los a demanar almoina i a robar per a poder recuperar-la.

La investigació, a càrrec de la unitat contra les xarxes d’immigració i falsedat documental de la comissaria provincial, va arrancar amb la denúncia de les víctimes. Tots dos van manifestar als agents estar vivint un «verdader calvari» de més de mig any, informa el cos de seguretat.

Segons van relatar els afectats, que vivien al carrer, se’ls va acostar una dona per a oferir-los treball com a temporers al camp recol·lectant fruita. Els va sol·licitar les seues cartes d’identitat amb la promesa de fer-los el contracte, al que les van accedir, a més d’anotar-se el seu número de telèfon per a mantindre el contacte.

Després de diversos dies sense saber res, la dona va contactar amb els homes per a demanar-los mil euros per a tornar a recuperar la seua documentació. Al no disposar d’aquests diners, els va obligar a demanar almoina per a ella i fins i tot els va comminar a robar i entregar-li els objectes robats.

Les amenaces, que van continuar durant setmanes, consistien a dir-los que els enviarien a familiars perquè els pegaren una palissa si no feien el que els va exigir, així com amb trencar la seua documentació si no pagaven els mil euros i fins i tot amb segrestar-los.

Per si això fóra poc, les víctimes van manifestar que tenien coneixement d’altres estrangers en la mateixa situació i que alguns d’ells s’havien marxat a altres llocs per a evitar ser localitzats, donant per perduda la seua documentació original i sol·licitant duplicats en les seues ambaixades o consolats.

Després de diverses perquisicions, els agents van identificar a la dona, que va ser localitzada i detinguda pels delictes de coaccions i amenaces. A més, van recuperar les dos cartes d’identitat de les víctimes i una tercera pertanyent a una altra dona, que van ser entregades.

L’arrestada, de nacionalitat espanyola, va ser posada a la disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia d’Alacant. La investigació segueix oberta per a intentar localitzar a més víctimes.

Últimes notícies

València recorda les víctimes de la dana i acompanya les de l’accident ferroviari

L’Ajuntament de València ha commemorat el segon aniversari de la dana i ha expressat la seua solidaritat amb les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda.

Paiporta recorda les víctimes de la dana dos anys després

Paiporta ha commemorat el segon aniversari de la dana de 2024 amb un minut de silenci i un homenatge a les víctimes. L’alcalde ha reivindicat el suport a les famílies i la recuperació del municipi.

Catarroja homenatja les víctimes de la dana amb tres minuts de silenci i una ofrena floral

Catarroja ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 amb tres minuts de silenci, una ofrena floral i la Muixeranga.

Paterna conservarà la senyera de Paiporta en record de les víctimes de la dana

Paterna ha preservat la senyera tacada de fang de Paiporta i convoca cinc minuts de silenci pel segon aniversari de la dana de 2024.

El TSJCV dona suport a la jutgessa Biedma davant el possible assetjament

El TSJCV ha expressat preocupació per les informacions sobre possibles actes d’assetjament contra Beatriz Biedma i ha aprovat una declaració institucional de suport.

Compromís porta a Antifrau possibles irregularitats de Pérez Llorca

Isaura Navarro ha denunciat davant l’Agència de Prevención y Lucha contra el Fraude possibles irregularitats urbanístiques, patrimonials i de transparència atribuïdes a Juanfran Pérez Llorca.

Pradas assenyala Argüeso com a responsable de l’emergència fins a les 19 hores

La defensa de Salomé Pradas sosté que Emilio Argüeso va tindre responsabilitats en la gestió de l’emergència fins a l’elevació al nivell 2, cap a les 19 hores del 29 d’octubre de 2024. També rebutja que Pradas tinguera el control exclusiu de l’Es_Alert.

Sergio García tornarà al circuit europeu i aspira a la Ryder Cup

El golfista jugarà el DP World Tour en 2027, manté oberta la possibilitat de tornar al PGA Tour i vol formar part de l’equip europeu de la Ryder Cup.