Mastodon
31.2 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Detinguda una lladre després de perdre la seua bossa en la fugida després d’un robatori de mòbil a Alacant

Una dona de 22 anys ha sigut detinguda a Alacant després de robar per la força un telèfon mòbil d’alta gamma de matinada i perdre en la fugida la bossa amb la seua documentació, que va permetre identificar-la. Un home de 24 anys, presumpte còmplice, va ser arrestat més tard a Torrevieja per la seua implicació en els mateixos fets.

Segons la investigació, els dos van seguir a la víctima i van esperar que estiguera distreta mentres parlava amb el terminal a la mà. En eixe moment la van abordar en un carrer d’Alacant: l’home li va arrabassar bruscament el telèfon i va arrancar a córrer, i la dona va subjectar amb força a la víctima per a impedir que reaccionara. Després també va fugir en la mateixa direcció, però en el trajecte li va caure sense adonar-se la bossa, on portava el passaport, documentació i altres pertinences. Eixe descuit va ser determinant per a assenyalar a la sospitosa.

Com van actuar

Amb el mòbil desbloquejat, els lladres van aprofitar les targetes de crèdit emmagatzemades i les aplicacions bancàries instal·lades. Van canviar la clau d’accés en eixes apps i van realitzar operacions mentres van mantindre el control del dispositiu. En modificar les credencials, van dificultar que la propietària poguera recuperar l’accés als seus comptes immediatament des d’un altre terminal. D’esta manera, van prolongar la finestra de temps per a moure diners abans que s’activaren bloquejos o alertes. Al llarg de la matinada es van desplaçar a sucursals d’Alacant, Sant Vicent del Raspeig i Torrevieja per a efectuar extraccions que van sumar 2.270 euros.

Per a guanyar temps, quan la víctima va telefonar al seu propi número, van aparellar l’altaveu del telèfon del lladre amb el del mòbil sostret i van simular una conversa amb un suposat funcionari d’una oficina d’objectes perduts. En eixa falsa crida van sol·licitar dades personals, com el DNI, amb la promesa de retornar el dispositiu. La posada en escena buscava credibilitat: l’ús de dos altaveus en paral·lel donava la sensació d’interlocució real i d’un canal oficial. Amb eixa informació, i aprofitant el control físic del terminal, van poder verificar identitats i operar en els servicis financers allotjats en el dispositiu, alhora que tranquil·litzaven a la víctima per a retardar la denúncia.

Pista clau i detencions

La caiguda de la bossa durant la fugida va permetre identificar amb rapidesa a la sospitosa. La documentació trobada va facilitar la seua localització a Alacant i, en paral·lel, els agents van detindre a Torrevieja al presumpte autor material de l’estirada. Amb la reconstrucció de la seqüència —subjecció de la víctima, robatori del terminal i ús immediat del telèfon i de dades personals— es vincula als dos amb la sostracció amb violència i amb el perjuí econòmic causat. El cas deixa com a balanç dos detencions a la província i 2.270 euros sostrets després d’un assalt que va començar en un carrer d’Alacant i va continuar amb extraccions en diferents municipis.

Últimes notícies

À Punt oferix a la jutgessa la gravació del Cecopi i advertix de riscos legals si es difon sense orde

La cadena pública manté el seu oferiment d'entregar al jutjat la reunió del 29 d'octubre i els bruts de la dana, però alerta que la seua difusió voluntària podria implicar responsabilitats. A més, denunciarà la sostracció i filtració del vídeo difós amb àudio.

La Generalitat demana frenar el trasllat d’11 menors des de Canàries i al·lega col·lapse de l’acolliment

La Generalitat ha presentat al·legacions per a paralitzar el trasllat d'11 menors des de Canàries per saturació del sistema d'acolliment. Defén que l'Estat assumisca la seua responsabilitat i anuncia un centre d'emergència.

Omari Moore: València és el lloc perfecte per l’Eurolliga i l’estil de Pedro Martínez

Omari Moore es presenta amb ambició a València Basket. L'exterior estatunidenc destaca l'Eurolliga i l'estil de Pedro Martínez com a claus per a la seua arribada.

L’alcalde d’Elx denunciarà al PSPV davant l’AEPD per difondre la seua adreça

Pablo Ruz portarà al PSPV davant l'AEPD per la difusió del seu domicili i anuncia una querella contra la regidora Patricia Macià. La polèmica naix de la seua llicència d'obres, tramitada en 70 dies segons l'oposició.

Espanya deixa de ser país de trànsit i es consolida com a destí per l’auge econòmic

Espanya passa de país de trànsit a destinació per creixement, ocupació, estabilitat i seguretat, segons la Secretaria d'Estat de Migracions. El 96% de les entrades es produïx per vies regulars.

La instrucció per la gestió de la DANA a València es prorroga sis mesos

La magistrada de Catarroja amplia sis mesos la investigació sobre la gestió de la DANA a València. La pròrroga es recolza en diligències pendents i en la complexitat del cas.

El PSPV demana la Medalla de la Ciutat de València per a les pedanies afectades per la dana

El PSPV proposa concedir la Medalla de la Ciutat en el 9 d'Octubre a les associacions veïnals de La Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo com a reconeixement després de la dana. La iniciativa es debatrà en la Comissió de Cultura i arriba acompanyada de crítiques a la resposta municipal.

València blinda el subministrament d’aigua amb 120 milions i una xarxa única a Europa

València activa un Pla d'Infraestructures Crítiques de 120 milions per a assegurar l'aigua en crisi, recolzat en el seu aqüífer i en una xarxa secundària en baixa pressió. L'objectiu és duplicar l'autonomia dels depòsits i poder produir aigua potable dins de la ciutat si fallen els subministraments externs.