12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Detingut a Elx un fugitiu peruà acusat de participar en 16 assassinats en el seu país

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut este dijous a Elx a un fugitiu reclamat per les autoritats de Perú per la seua presumpta vinculació amb 16 assassinats en el seu país. Liderava l’organització coneguda com Los Alfiles, dedicada a cometre crims selectius i activitats relacionades amb el narcotràfic, i en total se li relaciona amb 30 accions criminals.

L’acusat presumptament dirigia les seues accions contra funcionaris de la municipalitat provincial del Callao (Perú) per a obtenir beneficis col·locant treballadors fantasmes o cobrament de contingents en obres realitzades per la institució oficial, segons ha detallat la Prefectura Superior en un comunicat.

La investigació es va iniciar quan els agents, gràcies a informació facilitada per les autoritats peruanes a través d’Interpol i l’Agregaduría d’Interior a Lima, van tenir coneixement que un perillós pròfug cercat per les autoritats de Perú podria trobar-se ocult a Espanya.

Este home hauria escapat del país i es trobava reclamat per la seua suposada participació en 30 accions delictives, entre elles 16 assassinats i tres segrestos amb resultat de mort.

L’organització criminal, que a més realitzava activitats relacionades amb el narcotràfic, atemoria als empresaris, dirigents i ciutadans amb assassinats o amenaces de mort si s’oposaven als seus interessos.

Les indagacions dels agents a Espanya van permetre detectar el seu possible entorn i realitzar vigilàncies durant diversos mesos. Finalment, van aconseguir identificar a una persona amb la qual el pròfug mantenia una relació íntima a Elx. Després de localitzar el domicili on s’amagava l’acusat, es va activar un dispositiu que va permetre la seua detenció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El primer ple de l’any de Les Corts Valencianes ha començat amb la presa de possessió d’una nova diputada

El primer ple de l'any i del nou període de sessions ha començat amb la presa de possessió de Raquel Cámara com a nova diputada del PSPV-PSOE, en substitució de Sonia Borruey. La renúncia de Borruey es va produir després del seu nomenament com a directora general de GESPA, un càrrec incompatible amb l'acta.

La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%

Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.