11.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Detingut a Elx un fugitiu peruà acusat de participar en 16 assassinats en el seu país

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut este dijous a Elx a un fugitiu reclamat per les autoritats de Perú per la seua presumpta vinculació amb 16 assassinats en el seu país. Liderava l’organització coneguda com Los Alfiles, dedicada a cometre crims selectius i activitats relacionades amb el narcotràfic, i en total se li relaciona amb 30 accions criminals.

L’acusat presumptament dirigia les seues accions contra funcionaris de la municipalitat provincial del Callao (Perú) per a obtenir beneficis col·locant treballadors fantasmes o cobrament de contingents en obres realitzades per la institució oficial, segons ha detallat la Prefectura Superior en un comunicat.

La investigació es va iniciar quan els agents, gràcies a informació facilitada per les autoritats peruanes a través d’Interpol i l’Agregaduría d’Interior a Lima, van tenir coneixement que un perillós pròfug cercat per les autoritats de Perú podria trobar-se ocult a Espanya.

Este home hauria escapat del país i es trobava reclamat per la seua suposada participació en 30 accions delictives, entre elles 16 assassinats i tres segrestos amb resultat de mort.

L’organització criminal, que a més realitzava activitats relacionades amb el narcotràfic, atemoria als empresaris, dirigents i ciutadans amb assassinats o amenaces de mort si s’oposaven als seus interessos.

Les indagacions dels agents a Espanya van permetre detectar el seu possible entorn i realitzar vigilàncies durant diversos mesos. Finalment, van aconseguir identificar a una persona amb la qual el pròfug mantenia una relació íntima a Elx. Després de localitzar el domicili on s’amagava l’acusat, es va activar un dispositiu que va permetre la seua detenció.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.