11.2 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Detingut a Elx un fugitiu peruà acusat de participar en 16 assassinats en el seu país

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut este dijous a Elx a un fugitiu reclamat per les autoritats de Perú per la seua presumpta vinculació amb 16 assassinats en el seu país. Liderava l’organització coneguda com Los Alfiles, dedicada a cometre crims selectius i activitats relacionades amb el narcotràfic, i en total se li relaciona amb 30 accions criminals.

L’acusat presumptament dirigia les seues accions contra funcionaris de la municipalitat provincial del Callao (Perú) per a obtenir beneficis col·locant treballadors fantasmes o cobrament de contingents en obres realitzades per la institució oficial, segons ha detallat la Prefectura Superior en un comunicat.

La investigació es va iniciar quan els agents, gràcies a informació facilitada per les autoritats peruanes a través d’Interpol i l’Agregaduría d’Interior a Lima, van tenir coneixement que un perillós pròfug cercat per les autoritats de Perú podria trobar-se ocult a Espanya.

Este home hauria escapat del país i es trobava reclamat per la seua suposada participació en 30 accions delictives, entre elles 16 assassinats i tres segrestos amb resultat de mort.

L’organització criminal, que a més realitzava activitats relacionades amb el narcotràfic, atemoria als empresaris, dirigents i ciutadans amb assassinats o amenaces de mort si s’oposaven als seus interessos.

Les indagacions dels agents a Espanya van permetre detectar el seu possible entorn i realitzar vigilàncies durant diversos mesos. Finalment, van aconseguir identificar a una persona amb la qual el pròfug mantenia una relació íntima a Elx. Després de localitzar el domicili on s’amagava l’acusat, es va activar un dispositiu que va permetre la seua detenció.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.