Detingut a Elx un fugitiu peruà acusat de participar en 16 assassinats en el seu país

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut este dijous a Elx a un fugitiu reclamat per les autoritats de Perú per la seua presumpta vinculació amb 16 assassinats en el seu país. Liderava l’organització coneguda com Los Alfiles, dedicada a cometre crims selectius i activitats relacionades amb el narcotràfic, i en total se li relaciona amb 30 accions criminals.

L’acusat presumptament dirigia les seues accions contra funcionaris de la municipalitat provincial del Callao (Perú) per a obtenir beneficis col·locant treballadors fantasmes o cobrament de contingents en obres realitzades per la institució oficial, segons ha detallat la Prefectura Superior en un comunicat.

La investigació es va iniciar quan els agents, gràcies a informació facilitada per les autoritats peruanes a través d’Interpol i l’Agregaduría d’Interior a Lima, van tenir coneixement que un perillós pròfug cercat per les autoritats de Perú podria trobar-se ocult a Espanya.

Este home hauria escapat del país i es trobava reclamat per la seua suposada participació en 30 accions delictives, entre elles 16 assassinats i tres segrestos amb resultat de mort.

L’organització criminal, que a més realitzava activitats relacionades amb el narcotràfic, atemoria als empresaris, dirigents i ciutadans amb assassinats o amenaces de mort si s’oposaven als seus interessos.

Les indagacions dels agents a Espanya van permetre detectar el seu possible entorn i realitzar vigilàncies durant diversos mesos. Finalment, van aconseguir identificar a una persona amb la qual el pròfug mantenia una relació íntima a Elx. Després de localitzar el domicili on s’amagava l’acusat, es va activar un dispositiu que va permetre la seua detenció.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.