Detingut a Elx un fugitiu peruà acusat de participar en 16 assassinats en el seu país

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut este dijous a Elx a un fugitiu reclamat per les autoritats de Perú per la seua presumpta vinculació amb 16 assassinats en el seu país. Liderava l’organització coneguda com Los Alfiles, dedicada a cometre crims selectius i activitats relacionades amb el narcotràfic, i en total se li relaciona amb 30 accions criminals.

L’acusat presumptament dirigia les seues accions contra funcionaris de la municipalitat provincial del Callao (Perú) per a obtenir beneficis col·locant treballadors fantasmes o cobrament de contingents en obres realitzades per la institució oficial, segons ha detallat la Prefectura Superior en un comunicat.

La investigació es va iniciar quan els agents, gràcies a informació facilitada per les autoritats peruanes a través d’Interpol i l’Agregaduría d’Interior a Lima, van tenir coneixement que un perillós pròfug cercat per les autoritats de Perú podria trobar-se ocult a Espanya.

Este home hauria escapat del país i es trobava reclamat per la seua suposada participació en 30 accions delictives, entre elles 16 assassinats i tres segrestos amb resultat de mort.

L’organització criminal, que a més realitzava activitats relacionades amb el narcotràfic, atemoria als empresaris, dirigents i ciutadans amb assassinats o amenaces de mort si s’oposaven als seus interessos.

Les indagacions dels agents a Espanya van permetre detectar el seu possible entorn i realitzar vigilàncies durant diversos mesos. Finalment, van aconseguir identificar a una persona amb la qual el pròfug mantenia una relació íntima a Elx. Després de localitzar el domicili on s’amagava l’acusat, es va activar un dispositiu que va permetre la seua detenció.

Últimes notícies

On farà més calor hui a la Comunitat Valenciana: fins a 40 °C en zones de València i Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts una jornada molt calorosa, amb cels poc nuvolosos i màximes que poden superar els 40 graus al prelitoral de València i punts d’Alacant.

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.