Ingressa en presó a Ceutí el sospitós del tiroteig amb un ferit greu a la Vila Joiosa

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí (Múrcia) com a presumpte autor del tiroteig comés en març de 2025 a la Vila Joiosa (Alacant), en què un conductor va resultar ferit greu per impactes de bala. El detingut està investigat per un delicte d’homicidi en grau de temptativa i un altre de tinença il·lícita d’armes.

El sospitós, localitzat per agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil en este municipi murcià, ha ingressat en presó provisional per orde judicial, segons han informat les forces de seguretat.

Tiroteig per una presumpta deuda en març de 2025

La investigació es va iniciar el 12 de març de 2025, quan tres hòmens van acudir a una vivenda de la Vila Joiosa per reclamar, presumptament, una deuda. Durant l’encontre, des de l’interior de l’immoble es van realitzar diversos tirs contra el vehicle en què es desplaçaven.

Els projectils van travessar la carrosseria del cotxe i van impactar en el conductor, que va patir ferides greus a l’abdomen i en un peu. Els altres ocupants del vehicle no van resultar ferits, segons es desprén de la informació policial.

Les primeres diligències de l’Equip Territorial de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa van apuntar que en l’atac s’haurien utilitzat almenys dos armes de foc. Entre elles hi hauria una pistola i una escopeta o una arma similar, fet que explicaria la intensitat del tiroteig contra el vehicle.

Una Ordre Europea de Detenció i un any de recerques

Una vegada identificats els presumptes autors, que havien fugit després dels fets, l’autoritat judicial va emetre una Ordre Europea de Detenció i Lliurament. Esta mesura pretenia facilitar la seua localització tant a Espanya com en altres països de la Unió Europea.

Després d’un any de treballs policials, la Unitat de Droga i Crim Organitzat (UDYCO) de la Policia Nacional a Múrcia va aconseguir situar la possible vivenda d’un dels sospitosos en el municipi de Ceutí. Amb esta informació, es va organitzar un dispositiu conjunt entre Policia Nacional i Guàrdia Civil.

Este operatiu ha permés confirmar la presència de l’home investigat en l’immoble i procedir a la seua detenció sense incidents. Posteriorment, els agents han practicat un registre en la vivenda per buscar proves relacionades amb el cas.

En l’escorcoll, els policies han intervingut una pistola semiautomàtica, un carregador amb munició i huit cartutxos. L’arma serà sotmesa ara a un estudi balístic per determinar si va ser utilitzada en el tiroteig investigat a la Vila Joiosa.

Les conclusions d’eixe informe seran clau per enfortir o descartar la vinculació directa del detingut amb els trets que van deixar un ferit greu en març de 2025.

Últimes notícies

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.