Ingressa en presó a Ceutí el sospitós del tiroteig amb un ferit greu a la Vila Joiosa

Ejemplo de shortcode con estilo
Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí com a presumpte autor del tiroteig de març de 2025 a la Vila Joiosa, en què un conductor va resultar ferit greu. El jutge ha ordenat el seu ingrés en presó provisional i s’analitza una pistola decomissada.

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí (Múrcia) com a presumpte autor del tiroteig comés en març de 2025 a la Vila Joiosa (Alacant), en què un conductor va resultar ferit greu per impactes de bala. El detingut està investigat per un delicte d’homicidi en grau de temptativa i un altre de tinença il·lícita d’armes.

El sospitós, localitzat per agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil en este municipi murcià, ha ingressat en presó provisional per orde judicial, segons han informat les forces de seguretat.

Tiroteig per una presumpta deuda en març de 2025

La investigació es va iniciar el 12 de març de 2025, quan tres hòmens van acudir a una vivenda de la Vila Joiosa per reclamar, presumptament, una deuda. Durant l’encontre, des de l’interior de l’immoble es van realitzar diversos tirs contra el vehicle en què es desplaçaven.

Els projectils van travessar la carrosseria del cotxe i van impactar en el conductor, que va patir ferides greus a l’abdomen i en un peu. Els altres ocupants del vehicle no van resultar ferits, segons es desprén de la informació policial.

Les primeres diligències de l’Equip Territorial de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de la Vila Joiosa van apuntar que en l’atac s’haurien utilitzat almenys dos armes de foc. Entre elles hi hauria una pistola i una escopeta o una arma similar, fet que explicaria la intensitat del tiroteig contra el vehicle.

Una Ordre Europea de Detenció i un any de recerques

Una vegada identificats els presumptes autors, que havien fugit després dels fets, l’autoritat judicial va emetre una Ordre Europea de Detenció i Lliurament. Esta mesura pretenia facilitar la seua localització tant a Espanya com en altres països de la Unió Europea.

Després d’un any de treballs policials, la Unitat de Droga i Crim Organitzat (UDYCO) de la Policia Nacional a Múrcia va aconseguir situar la possible vivenda d’un dels sospitosos en el municipi de Ceutí. Amb esta informació, es va organitzar un dispositiu conjunt entre Policia Nacional i Guàrdia Civil.

Este operatiu ha permés confirmar la presència de l’home investigat en l’immoble i procedir a la seua detenció sense incidents. Posteriorment, els agents han practicat un registre en la vivenda per buscar proves relacionades amb el cas.

En l’escorcoll, els policies han intervingut una pistola semiautomàtica, un carregador amb munició i huit cartutxos. L’arma serà sotmesa ara a un estudi balístic per determinar si va ser utilitzada en el tiroteig investigat a la Vila Joiosa.

Les conclusions d’eixe informe seran clau per enfortir o descartar la vinculació directa del detingut amb els trets que van deixar un ferit greu en març de 2025.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.