Detingut per la falsa denúncia d’una estafa de 17.000 euros

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Ibi a un home, espanyol de 42 anys, com a presumpte autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre d’estafa en grau de temptativa. Va denunciar càrrecs fraudulents en la seua targeta bancària per valor de 16.710,76 euros però, suposadament, li’ls va gastar en pàgines d’apostes.

 

Antecedents

El dia 11 de gener de 2021, un home va acudir a les dependències de la Guàrdia Civil d’Ibi, per a denunciar que li havien realitzat càrrecs fraudulents en el seu compte bancari per un import total de 16.710,76 euros, en concepte de pagaments de cases d’apostes en línia, que li haurien fet des de l’estranger.

Segons el denunciant, ni tan sols havia arribat a activar la targeta quan la va rebre per correu a la seua casa.
La Guàrdia Civil va començar les perquisicions per a esbrinar qui podien estar darrere del frau, acudint al banc per a sol·licitar més informació i rastrejant les IP de connexió.

En el banc, van admetre que havien iniciat els tràmits per a retornar els diners al seu client, però al no haver detectat cap intrusió en el compte de l’usuari, li van bloquejar el compte sense arribar a retornar-li els diners estafats. A més, van informar que la targeta bancària s’havia activat de manera correcta un mes abans de la denúncia.

Quant als càrrecs des de l’estranger, també es va verificar que s’havien realitzat amb la targeta bancària, però des de dispositius electrònics localitzats a la província d’Alacant.

Totes estes informacions no quadraven amb la història contada inicialment pel perjudicat, i van decidir seguir una altra línia d’investigació. Com en més d’una ocasió i de manera insistent, l’home s’havia personat en l’oficina per a dir que el seu advocat estava realitzant la seua pròpia investigació, i que podia demostrar li havien hackejat els seus comptes de les pàgines d’apostes esportives, van decidir cridar-lo per a veure si podia aportar més dades i per a prendre-li de nou declaració.

Però de sobte, va deixar de contestar a les crides. Tampoc residia en el mateix domicili. Al temps el van trobar vivint en una localitat pròxima, Onil, i li van sol·licitar que mostrara els dispositius electrònics des dels quals solia realitzar les apostes esportives, però ell va dir els havia formatats.

 Al seu torn, se li va demanar que aportara les dades d’accés a les webs d’apostes, però, casualment, no es recordava de cap clau; L’última petició, la que el seu advocat es personara en dependències oficials perquè relatara el que havia esbrinat per si mateix, també va ser negativa: segons ell, ni tenia advocat ni recordava haver dit que este tinguera informació sobre la suposada estafa.

Amb totes estes contradiccions, i manifestacions incoherents i confuses, es va decidir procedir a la detenció d’este espanyol de 42 anys, com a suposat autor d’un delicte de simulació de delicte i un altre de temptativa d’estafa, amb el que es va finalitzar una investigació que ha durat prop de huit mesos.

L’autor va quedar en llibertat, amb l’obligació de comparéixer en el jutjat quan siga requerit.

Des de la Guàrdia Civil es recorda que s’investiga qualsevol delicte denunciat, i a més, cal destacar la gravetat que suposa el fet de formalitzar una denúncia, sabent la seua falsedat, simulant amb això un delicte que, en realitat, no ha tingut lloc.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Consell llança una nova oferta de 108.000 m² de sòl industrial a Alcalà de Xivert

El Consell trau a concurs 108.000 metres quadrats de sòl industrial al parc empresarial El Campaner d'Alcalà de Xivert per a atraure nous projectes i ampliacions d'empreses.

El festival Medusa de Cullera tanca cartell amb Andrés Campo i una vintena de DJs més

El festival Medusa de Cullera reforça la seua programació d'agost amb una vintena de nous DJs, entre ells Andrés Campo, fins a aconseguir els 150 artistes i superar els 35.000 abonaments venuts.

La UPV desenrotlla un mètode per a fonamentacions més segures, econòmiques i sostenibles

Un equip de la UPV impulsa el metodo SM-KsDirect, una ferramenta geotecnica que ajusta el disseny de fonamentacions al terreny real, reduïx materials i emissions i millora la seguretat estructural.

Detinguda a Alacant per inventar-se un robatori amb violència mitjançant l’estirada

Una dona de 51 anys va ser detinguda a Alacant acusada de simular un robatori amb violència mitjançant el mètode de l'estirada, després d'admetre que havia inventat els fets.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger procedent de Mèxic va ser detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i el jutge va ordenar el seu ingrés a la presó.

La planta de Ford a Almussafes reprén l’activitat a l’espera de definir el seu nou model

La planta de Ford a Almussafes reprén la producció rere Setmana Santa mentres la plantilla seguix pendent de la visita de la cúpula europea per a concretar el nou model multienergia i la seua càrrega de treball.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger de 29 anys i nacionalitat mexicana ha sigut detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i enviat a presó provisional.

Detingudes dos dones per robar 3.000 quilos de taronges en una finca de Castelló

La Guàrdia Civil deté a dos dones acusades de sostraure uns 3.000 quilos de taronges Lane Batega, valorats en 1.200 euros, d'una parcel·la en Alqueries del Xiquet Perdut.