Detingut pel robatori de cablejat de l’enllumenat públic de la Vila Joiosa

ALACANT, 1 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘Alumbrilla’, ha detingut a un home de 46 anys, resident a la localitat alacantina de la Vila Joiosa, acusat de diversos delictes de robatori de cablejat de l’enllumenat públic en el municipi.

Els fets investigats per l’Equip Roca de la Companyia de Calp, van començar al febrer d’enguany, quan es va detectar un lleuger increment en la sostració de cablejat de l’enllumenat públic en diferents punts del municipi de la Vila Joiosa, explica la Benemérita en un comunicat.

En una primera fase de la investigació, els agents van intensificar les inspeccions en establiments dedicats al reciclatge de metalls i van reforçar les vigilàncies en les zones més susceptibles de patir este tipus de delictes. Així mateix, van analitzar imatges de càmeres de seguretat properes als llocs on es van produir els robatoris, amb l’objectiu d’identificar als possibles autors.

Durant una inspecció ocular en un dels punts afectats, els agents van observar que encara quedava part del cablejat robat, la qual cosa els va portar a deduir que el presumpte delinqüent probablement tornaria per a completar el furt. Com a resultat, es van implementar operatius de vigilància nocturna en les àrees afectades.

En una d’estes vigilàncies, els agents van identificar a un veí del municipi que, en adonar-se de la seua presència, va abandonar ràpidament el lloc, despertant les sospites dels investigadors. A mesura que avançaven les perquisicions, es va poder vincular al sospitós amb diversos delictes: un delicte de danys, dos robatoris amb força i tres furts, tots relacionats amb el robatori de cablejat en l’enllumenat municipal.

El passat 30 d’agost, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció de l’individu, un home de 46 anys, després de localitzar-ho. El valor total dels danys causats i del material sostret s’estima en més de 4.000 euros. Els fets han sigut posats en coneixement del Jutjat de Guàrdia d’Instrucció de la Vila Joiosa, que s’encarregarà de la instrucció del cas.

Últimes notícies

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.
FILMOTECA D'ESTIU