Detingut pel robatori de cablejat de l’enllumenat públic de la Vila Joiosa

ALACANT, 1 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘Alumbrilla’, ha detingut a un home de 46 anys, resident a la localitat alacantina de la Vila Joiosa, acusat de diversos delictes de robatori de cablejat de l’enllumenat públic en el municipi.

Els fets investigats per l’Equip Roca de la Companyia de Calp, van començar al febrer d’enguany, quan es va detectar un lleuger increment en la sostració de cablejat de l’enllumenat públic en diferents punts del municipi de la Vila Joiosa, explica la Benemérita en un comunicat.

En una primera fase de la investigació, els agents van intensificar les inspeccions en establiments dedicats al reciclatge de metalls i van reforçar les vigilàncies en les zones més susceptibles de patir este tipus de delictes. Així mateix, van analitzar imatges de càmeres de seguretat properes als llocs on es van produir els robatoris, amb l’objectiu d’identificar als possibles autors.

Durant una inspecció ocular en un dels punts afectats, els agents van observar que encara quedava part del cablejat robat, la qual cosa els va portar a deduir que el presumpte delinqüent probablement tornaria per a completar el furt. Com a resultat, es van implementar operatius de vigilància nocturna en les àrees afectades.

En una d’estes vigilàncies, els agents van identificar a un veí del municipi que, en adonar-se de la seua presència, va abandonar ràpidament el lloc, despertant les sospites dels investigadors. A mesura que avançaven les perquisicions, es va poder vincular al sospitós amb diversos delictes: un delicte de danys, dos robatoris amb força i tres furts, tots relacionats amb el robatori de cablejat en l’enllumenat municipal.

El passat 30 d’agost, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció de l’individu, un home de 46 anys, després de localitzar-ho. El valor total dels danys causats i del material sostret s’estima en més de 4.000 euros. Els fets han sigut posats en coneixement del Jutjat de Guàrdia d’Instrucció de la Vila Joiosa, que s’encarregarà de la instrucció del cas.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.