Detingut pel robatori de cablejat de l’enllumenat públic de la Vila Joiosa

ALACANT, 1 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘Alumbrilla’, ha detingut a un home de 46 anys, resident a la localitat alacantina de la Vila Joiosa, acusat de diversos delictes de robatori de cablejat de l’enllumenat públic en el municipi.

Els fets investigats per l’Equip Roca de la Companyia de Calp, van començar al febrer d’enguany, quan es va detectar un lleuger increment en la sostració de cablejat de l’enllumenat públic en diferents punts del municipi de la Vila Joiosa, explica la Benemérita en un comunicat.

En una primera fase de la investigació, els agents van intensificar les inspeccions en establiments dedicats al reciclatge de metalls i van reforçar les vigilàncies en les zones més susceptibles de patir este tipus de delictes. Així mateix, van analitzar imatges de càmeres de seguretat properes als llocs on es van produir els robatoris, amb l’objectiu d’identificar als possibles autors.

Durant una inspecció ocular en un dels punts afectats, els agents van observar que encara quedava part del cablejat robat, la qual cosa els va portar a deduir que el presumpte delinqüent probablement tornaria per a completar el furt. Com a resultat, es van implementar operatius de vigilància nocturna en les àrees afectades.

En una d’estes vigilàncies, els agents van identificar a un veí del municipi que, en adonar-se de la seua presència, va abandonar ràpidament el lloc, despertant les sospites dels investigadors. A mesura que avançaven les perquisicions, es va poder vincular al sospitós amb diversos delictes: un delicte de danys, dos robatoris amb força i tres furts, tots relacionats amb el robatori de cablejat en l’enllumenat municipal.

El passat 30 d’agost, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció de l’individu, un home de 46 anys, després de localitzar-ho. El valor total dels danys causats i del material sostret s’estima en més de 4.000 euros. Els fets han sigut posats en coneixement del Jutjat de Guàrdia d’Instrucció de la Vila Joiosa, que s’encarregarà de la instrucció del cas.

Últimes notícies

Cinc mil aficionats omplin el Roig Arena en una festa històrica del Valencia Basket amb regust de comiat

El Valencia Basket ha celebrat el segon títol de la Lliga Endesa al Roig Arena davant de cinc mil aficionats en un acte ple d’eufòria, missatges de gratitud i un clar aire de comiat per possibles eixides com la de Jean Montero.

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.