Detingut pel robatori de cablejat de l’enllumenat públic de la Vila Joiosa

ALACANT, 1 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘Alumbrilla’, ha detingut a un home de 46 anys, resident a la localitat alacantina de la Vila Joiosa, acusat de diversos delictes de robatori de cablejat de l’enllumenat públic en el municipi.

Els fets investigats per l’Equip Roca de la Companyia de Calp, van començar al febrer d’enguany, quan es va detectar un lleuger increment en la sostració de cablejat de l’enllumenat públic en diferents punts del municipi de la Vila Joiosa, explica la Benemérita en un comunicat.

En una primera fase de la investigació, els agents van intensificar les inspeccions en establiments dedicats al reciclatge de metalls i van reforçar les vigilàncies en les zones més susceptibles de patir este tipus de delictes. Així mateix, van analitzar imatges de càmeres de seguretat properes als llocs on es van produir els robatoris, amb l’objectiu d’identificar als possibles autors.

Durant una inspecció ocular en un dels punts afectats, els agents van observar que encara quedava part del cablejat robat, la qual cosa els va portar a deduir que el presumpte delinqüent probablement tornaria per a completar el furt. Com a resultat, es van implementar operatius de vigilància nocturna en les àrees afectades.

En una d’estes vigilàncies, els agents van identificar a un veí del municipi que, en adonar-se de la seua presència, va abandonar ràpidament el lloc, despertant les sospites dels investigadors. A mesura que avançaven les perquisicions, es va poder vincular al sospitós amb diversos delictes: un delicte de danys, dos robatoris amb força i tres furts, tots relacionats amb el robatori de cablejat en l’enllumenat municipal.

El passat 30 d’agost, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció de l’individu, un home de 46 anys, després de localitzar-ho. El valor total dels danys causats i del material sostret s’estima en més de 4.000 euros. Els fets han sigut posats en coneixement del Jutjat de Guàrdia d’Instrucció de la Vila Joiosa, que s’encarregarà de la instrucció del cas.

Últimes notícies

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.