Detingut pel robatori de cablejat de l’enllumenat públic de la Vila Joiosa

ALACANT, 1 (EUROPA PRESS)

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació ‘Alumbrilla’, ha detingut a un home de 46 anys, resident a la localitat alacantina de la Vila Joiosa, acusat de diversos delictes de robatori de cablejat de l’enllumenat públic en el municipi.

Els fets investigats per l’Equip Roca de la Companyia de Calp, van començar al febrer d’enguany, quan es va detectar un lleuger increment en la sostració de cablejat de l’enllumenat públic en diferents punts del municipi de la Vila Joiosa, explica la Benemérita en un comunicat.

En una primera fase de la investigació, els agents van intensificar les inspeccions en establiments dedicats al reciclatge de metalls i van reforçar les vigilàncies en les zones més susceptibles de patir este tipus de delictes. Així mateix, van analitzar imatges de càmeres de seguretat properes als llocs on es van produir els robatoris, amb l’objectiu d’identificar als possibles autors.

Durant una inspecció ocular en un dels punts afectats, els agents van observar que encara quedava part del cablejat robat, la qual cosa els va portar a deduir que el presumpte delinqüent probablement tornaria per a completar el furt. Com a resultat, es van implementar operatius de vigilància nocturna en les àrees afectades.

En una d’estes vigilàncies, els agents van identificar a un veí del municipi que, en adonar-se de la seua presència, va abandonar ràpidament el lloc, despertant les sospites dels investigadors. A mesura que avançaven les perquisicions, es va poder vincular al sospitós amb diversos delictes: un delicte de danys, dos robatoris amb força i tres furts, tots relacionats amb el robatori de cablejat en l’enllumenat municipal.

El passat 30 d’agost, la Guàrdia Civil va procedir a la detenció de l’individu, un home de 46 anys, després de localitzar-ho. El valor total dels danys causats i del material sostret s’estima en més de 4.000 euros. Els fets han sigut posats en coneixement del Jutjat de Guàrdia d’Instrucció de la Vila Joiosa, que s’encarregarà de la instrucció del cas.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.