Detingut per robar amb intimidació en una joieria després de perdre les claus del cotxe

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat d’Oriola a un home com a presumpte autor del robatori a una joieria, on suposadament va sostraure una paleta de joies després d’intimidar amb un tornavís a la treballadora. Durant la seua fugida, en la qual va ser perseguit per testimonis, va perdre les claus del vehicle amb el qual pretenia escapar, per la qual cosa va ser identificat.

Els fets van ocórrer a última hora de la vesprada, quan la treballadora de l’establiment de joieria estava tancant, moment que va aprofitar l’autor del robatori per a introduir-se dins del local, en estar oberta la porta d’accés, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

A pesar que l’empleada va tractar d’evitar que entrara, l’home la va amenaçar amb un tornavís i va aconseguir mitjançant intimidació ficar-se dins de l’aparador i fer-se amb una paleta de joies amb la qual va eixir fugint del lloc, no sense abans produir-se un forcejament amb la treballadora, que va intentar evitar la sostracció.

En este moment, diversos ciutadans, en adonar-se del robatori, es mobilitzaren per a intentar evitar el delicte i van obtenir arrabassar-li el botí que va sostraure mentre fugia a la carrera del lloc. L’home va ser perseguit pels testics, els qui van obtenir aportar dades crucials de la seua fugida i una fotografia que revelava la seua vestimenta i característiques.

Un dels testimonis va relatar que, durant la fugida, l’home semblava que s’acostava a un vehicle concret en el qual pretenia entrar, cercant el que semblaven les claus del vehicle en les seues butxaques. No obstant això, no les portava damunt, ja que durant la carrera les havia extraviat i van ser arreplegades per la mateixa víctima, que va veure com li queien.

Així doncs, el presumpte autor va continuar la seua fugida a la carrera, fins que es va introduir en una propietat on els seus perseguidors, tres ciutadans, no van poder seguir-li. Els testics que li perseguien van poder veure com l’home, mentre corria, s’anava desfent de peces de roba per a evitar ser identificat per la seua vestimenta, encara que un dels seus perseguidors va aconseguir fer-li una fotografia que posteriorment va aportar als agents.

Els policies es van desplegar per la zona atenent, en primer lloc, a la víctima i recaptant dades ‘in situ’. Seguidament, van obtenir localitzar el vehicle del presumpte autor gràcies a les indicacions de la víctima, la qual cosa els va portar a determinar la seua plena identificació, i van continuar amb les labors de recerca per la zona.

Finalment, amb totes estes dades, els agents li van trobar en l’avinguda de l’Estació de la ciutat, on va ser arrestat com a presumpte autor d’un delicte de robatori amb intimidació. A més, van recuperar la totalitat de les joies sostretes, així com l’arma emprada per l’home per a intimidar a l’empleada de l’establiment, que es tractava d’un tornavís que es va remetre com a prova al jutjat juntament amb tot l’actuat.

El detingut, de 38 anys i nacionalitat espanyola, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la localitat d’Oriola.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.