Detingut per robar amb intimidació en una joieria després de perdre les claus del cotxe

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat d’Oriola a un home com a presumpte autor del robatori a una joieria, on suposadament va sostraure una paleta de joies després d’intimidar amb un tornavís a la treballadora. Durant la seua fugida, en la qual va ser perseguit per testimonis, va perdre les claus del vehicle amb el qual pretenia escapar, per la qual cosa va ser identificat.

Els fets van ocórrer a última hora de la vesprada, quan la treballadora de l’establiment de joieria estava tancant, moment que va aprofitar l’autor del robatori per a introduir-se dins del local, en estar oberta la porta d’accés, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

A pesar que l’empleada va tractar d’evitar que entrara, l’home la va amenaçar amb un tornavís i va aconseguir mitjançant intimidació ficar-se dins de l’aparador i fer-se amb una paleta de joies amb la qual va eixir fugint del lloc, no sense abans produir-se un forcejament amb la treballadora, que va intentar evitar la sostracció.

En este moment, diversos ciutadans, en adonar-se del robatori, es mobilitzaren per a intentar evitar el delicte i van obtenir arrabassar-li el botí que va sostraure mentre fugia a la carrera del lloc. L’home va ser perseguit pels testics, els qui van obtenir aportar dades crucials de la seua fugida i una fotografia que revelava la seua vestimenta i característiques.

Un dels testimonis va relatar que, durant la fugida, l’home semblava que s’acostava a un vehicle concret en el qual pretenia entrar, cercant el que semblaven les claus del vehicle en les seues butxaques. No obstant això, no les portava damunt, ja que durant la carrera les havia extraviat i van ser arreplegades per la mateixa víctima, que va veure com li queien.

Així doncs, el presumpte autor va continuar la seua fugida a la carrera, fins que es va introduir en una propietat on els seus perseguidors, tres ciutadans, no van poder seguir-li. Els testics que li perseguien van poder veure com l’home, mentre corria, s’anava desfent de peces de roba per a evitar ser identificat per la seua vestimenta, encara que un dels seus perseguidors va aconseguir fer-li una fotografia que posteriorment va aportar als agents.

Els policies es van desplegar per la zona atenent, en primer lloc, a la víctima i recaptant dades ‘in situ’. Seguidament, van obtenir localitzar el vehicle del presumpte autor gràcies a les indicacions de la víctima, la qual cosa els va portar a determinar la seua plena identificació, i van continuar amb les labors de recerca per la zona.

Finalment, amb totes estes dades, els agents li van trobar en l’avinguda de l’Estació de la ciutat, on va ser arrestat com a presumpte autor d’un delicte de robatori amb intimidació. A més, van recuperar la totalitat de les joies sostretes, així com l’arma emprada per l’home per a intimidar a l’empleada de l’establiment, que es tractava d’un tornavís que es va remetre com a prova al jutjat juntament amb tot l’actuat.

El detingut, de 38 anys i nacionalitat espanyola, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la localitat d’Oriola.

Últimes notícies

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.