Detingut per robar amb intimidació en una joieria després de perdre les claus del cotxe

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat d’Oriola a un home com a presumpte autor del robatori a una joieria, on suposadament va sostraure una paleta de joies després d’intimidar amb un tornavís a la treballadora. Durant la seua fugida, en la qual va ser perseguit per testimonis, va perdre les claus del vehicle amb el qual pretenia escapar, per la qual cosa va ser identificat.

Els fets van ocórrer a última hora de la vesprada, quan la treballadora de l’establiment de joieria estava tancant, moment que va aprofitar l’autor del robatori per a introduir-se dins del local, en estar oberta la porta d’accés, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

A pesar que l’empleada va tractar d’evitar que entrara, l’home la va amenaçar amb un tornavís i va aconseguir mitjançant intimidació ficar-se dins de l’aparador i fer-se amb una paleta de joies amb la qual va eixir fugint del lloc, no sense abans produir-se un forcejament amb la treballadora, que va intentar evitar la sostracció.

En este moment, diversos ciutadans, en adonar-se del robatori, es mobilitzaren per a intentar evitar el delicte i van obtenir arrabassar-li el botí que va sostraure mentre fugia a la carrera del lloc. L’home va ser perseguit pels testics, els qui van obtenir aportar dades crucials de la seua fugida i una fotografia que revelava la seua vestimenta i característiques.

Un dels testimonis va relatar que, durant la fugida, l’home semblava que s’acostava a un vehicle concret en el qual pretenia entrar, cercant el que semblaven les claus del vehicle en les seues butxaques. No obstant això, no les portava damunt, ja que durant la carrera les havia extraviat i van ser arreplegades per la mateixa víctima, que va veure com li queien.

Així doncs, el presumpte autor va continuar la seua fugida a la carrera, fins que es va introduir en una propietat on els seus perseguidors, tres ciutadans, no van poder seguir-li. Els testics que li perseguien van poder veure com l’home, mentre corria, s’anava desfent de peces de roba per a evitar ser identificat per la seua vestimenta, encara que un dels seus perseguidors va aconseguir fer-li una fotografia que posteriorment va aportar als agents.

Els policies es van desplegar per la zona atenent, en primer lloc, a la víctima i recaptant dades ‘in situ’. Seguidament, van obtenir localitzar el vehicle del presumpte autor gràcies a les indicacions de la víctima, la qual cosa els va portar a determinar la seua plena identificació, i van continuar amb les labors de recerca per la zona.

Finalment, amb totes estes dades, els agents li van trobar en l’avinguda de l’Estació de la ciutat, on va ser arrestat com a presumpte autor d’un delicte de robatori amb intimidació. A més, van recuperar la totalitat de les joies sostretes, així com l’arma emprada per l’home per a intimidar a l’empleada de l’establiment, que es tractava d’un tornavís que es va remetre com a prova al jutjat juntament amb tot l’actuat.

El detingut, de 38 anys i nacionalitat espanyola, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la localitat d’Oriola.

Últimes notícies

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.

Estiu quasi ple als hotels valencians amb Benidorm fregant el ple tècnic

La Comunitat Valenciana ha encetat l estiu amb ocupacions hoteleres per damunt del 80 % de mitjana i Benidorm i València per damunt del 90 %, impulsades sobretot per la demanda internacional i les Hogueres de San Juan.