Detingut per robar amb intimidació en una joieria després de perdre les claus del cotxe

Agents de la Policia Nacional han detingut a la localitat d’Oriola a un home com a presumpte autor del robatori a una joieria, on suposadament va sostraure una paleta de joies després d’intimidar amb un tornavís a la treballadora. Durant la seua fugida, en la qual va ser perseguit per testimonis, va perdre les claus del vehicle amb el qual pretenia escapar, per la qual cosa va ser identificat.

Els fets van ocórrer a última hora de la vesprada, quan la treballadora de l’establiment de joieria estava tancant, moment que va aprofitar l’autor del robatori per a introduir-se dins del local, en estar oberta la porta d’accés, segons ha indicat la Policia Nacional en un comunicat.

A pesar que l’empleada va tractar d’evitar que entrara, l’home la va amenaçar amb un tornavís i va aconseguir mitjançant intimidació ficar-se dins de l’aparador i fer-se amb una paleta de joies amb la qual va eixir fugint del lloc, no sense abans produir-se un forcejament amb la treballadora, que va intentar evitar la sostracció.

En este moment, diversos ciutadans, en adonar-se del robatori, es mobilitzaren per a intentar evitar el delicte i van obtenir arrabassar-li el botí que va sostraure mentre fugia a la carrera del lloc. L’home va ser perseguit pels testics, els qui van obtenir aportar dades crucials de la seua fugida i una fotografia que revelava la seua vestimenta i característiques.

Un dels testimonis va relatar que, durant la fugida, l’home semblava que s’acostava a un vehicle concret en el qual pretenia entrar, cercant el que semblaven les claus del vehicle en les seues butxaques. No obstant això, no les portava damunt, ja que durant la carrera les havia extraviat i van ser arreplegades per la mateixa víctima, que va veure com li queien.

Així doncs, el presumpte autor va continuar la seua fugida a la carrera, fins que es va introduir en una propietat on els seus perseguidors, tres ciutadans, no van poder seguir-li. Els testics que li perseguien van poder veure com l’home, mentre corria, s’anava desfent de peces de roba per a evitar ser identificat per la seua vestimenta, encara que un dels seus perseguidors va aconseguir fer-li una fotografia que posteriorment va aportar als agents.

Els policies es van desplegar per la zona atenent, en primer lloc, a la víctima i recaptant dades ‘in situ’. Seguidament, van obtenir localitzar el vehicle del presumpte autor gràcies a les indicacions de la víctima, la qual cosa els va portar a determinar la seua plena identificació, i van continuar amb les labors de recerca per la zona.

Finalment, amb totes estes dades, els agents li van trobar en l’avinguda de l’Estació de la ciutat, on va ser arrestat com a presumpte autor d’un delicte de robatori amb intimidació. A més, van recuperar la totalitat de les joies sostretes, així com l’arma emprada per l’home per a intimidar a l’empleada de l’establiment, que es tractava d’un tornavís que es va remetre com a prova al jutjat juntament amb tot l’actuat.

El detingut, de 38 anys i nacionalitat espanyola, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la localitat d’Oriola.

Últimes notícies

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.