Detinguts dos homes, un a Portugal, per l’homicidi d’un irlandès a Rojals

La policia de Braga (Portugal) ha detingut i extradit a Espanya un home, de 27 anys, d’origen irlandés i resident a Oriola, com a presumpte autor material de l’homicidi d’un home a Rojals el desembre passat. La Guàrdia Civil va sol·licitar una ordre europea de detenció, que ha permès identificar i arrestar un segon individu, un txec de 32 anys establert a Torrevella, com a cooperador necessari.

El cadàver de la víctima va ser trobat només dues setmanes després que el seu pare denunciara la desaparició, afirmant que havia estat a Benidorm visitant amics. Els investigadors, que inicialment van considerar la desaparició com involuntària, van descobrir el cos sense vida de la víctima a Rojals després d’una recerca exhaustiva en la zona sospitosa.

La investigació va començar després que el pare de la víctima no obtinguera notícies del seu fill, un home de 37 anys, des del 14 de desembre. Preocupat, va viatjar des d’Irlanda a Espanya per localitzar-lo, informant a la Guàrdia Civil de Xàbia sobre la seva inquietud. En resposta, les autoritats van iniciar immediatament una investigació per reconstruir els esdeveniments des de la data de la seva arribada a Espanya el 6 de desembre.

Una vegada que els agents van identificar els sospitosos, els testimonis van indicar que el dia de la seva darrera comunicació amb el seu pare, la víctima estava amb ells. Els agents de la Policia Judicial van trobar el cadàver el 7 de gener, després d’una recerca intensiva en la zona rural de Rojals. Pocs hores després de la troballa, es va detenir el cooperador necessari, qui, després d’aparèixer davant el jutjat, va ser deixat en llibertat amb càrrecs i amb restriccions de viatge.

El segon sospitós, considerat l’autor material de l’homicidi, va fugir d’Espanya amb la seva parella poc després de la denúncia. La seva captura va ser possible gràcies a la col·laboració internacional de les forces de seguretat i, finalment, va ser detingut a Portugal, extradit a Espanya el 3 d’abril, i actualment es troba a la presó en situació de detenció provisional.

Segons l’autòpsia, la víctima va morir per ferides d’arma de foc la mateixa nit en què va contactar per última vegada amb el seu pare. Ara, la investigació continua amb la intervenció de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant i el suport de laboratoris internacionals de criminalística.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU