Detinguts dos homes, un a Portugal, per l’homicidi d’un irlandès a Rojals

La policia de Braga (Portugal) ha detingut i extradit a Espanya un home, de 27 anys, d’origen irlandés i resident a Oriola, com a presumpte autor material de l’homicidi d’un home a Rojals el desembre passat. La Guàrdia Civil va sol·licitar una ordre europea de detenció, que ha permès identificar i arrestar un segon individu, un txec de 32 anys establert a Torrevella, com a cooperador necessari.

El cadàver de la víctima va ser trobat només dues setmanes després que el seu pare denunciara la desaparició, afirmant que havia estat a Benidorm visitant amics. Els investigadors, que inicialment van considerar la desaparició com involuntària, van descobrir el cos sense vida de la víctima a Rojals després d’una recerca exhaustiva en la zona sospitosa.

La investigació va començar després que el pare de la víctima no obtinguera notícies del seu fill, un home de 37 anys, des del 14 de desembre. Preocupat, va viatjar des d’Irlanda a Espanya per localitzar-lo, informant a la Guàrdia Civil de Xàbia sobre la seva inquietud. En resposta, les autoritats van iniciar immediatament una investigació per reconstruir els esdeveniments des de la data de la seva arribada a Espanya el 6 de desembre.

Una vegada que els agents van identificar els sospitosos, els testimonis van indicar que el dia de la seva darrera comunicació amb el seu pare, la víctima estava amb ells. Els agents de la Policia Judicial van trobar el cadàver el 7 de gener, després d’una recerca intensiva en la zona rural de Rojals. Pocs hores després de la troballa, es va detenir el cooperador necessari, qui, després d’aparèixer davant el jutjat, va ser deixat en llibertat amb càrrecs i amb restriccions de viatge.

El segon sospitós, considerat l’autor material de l’homicidi, va fugir d’Espanya amb la seva parella poc després de la denúncia. La seva captura va ser possible gràcies a la col·laboració internacional de les forces de seguretat i, finalment, va ser detingut a Portugal, extradit a Espanya el 3 d’abril, i actualment es troba a la presó en situació de detenció provisional.

Segons l’autòpsia, la víctima va morir per ferides d’arma de foc la mateixa nit en què va contactar per última vegada amb el seu pare. Ara, la investigació continua amb la intervenció de la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant i el suport de laboratoris internacionals de criminalística.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.