14.2 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Detinguts dos sospitosos, un menor, per una desena de robatoris de caixes i màquines a València i Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos presumptes integrants d’un grup dedicat a robatoris amb força en establiments de València i Castelló. Es tracta de dos hòmens de 17 i 26 anys; per al major d’edat s’ha decretat presó provisional, mentres que els investigadors busquen a un tercer implicat. Segons la investigació, el grup està vinculat amb una desena d’assalts centrats en caixes registradores i en màquines de tabac i d’apostes, que després eren forçades per a extraure la recaptació.

Modus operandi i cronologia

L’operació va arrancar després d’una denúncia del 18 de juliol pel robatori, en un restaurant de Massanassa, d’una màquina d’apostes i una altra de tabac. El 4 d’agost es va repetir el patró en un restaurant de Catarroja, d’on es van emportar dos màquines d’apostes. El 8 d’agost, els autors van practicar un butró en un safareig de vehicles d’Alfafar per a accedir a l’interior, una tècnica que evidencia l’ús de força i planificació.

En tots els fets es va emprar una furgoneta sostreta prèviament a Canals. Amb ella carregaven les màquines i les caixes de recaptació i les traslladaven a un paratge de marjal, apartat de zones habitades, on les forçaven per a fer-se amb els diners i el seu contingut. L’ús d’un vehicle robat i d’un lloc aïllat dificultava el seu rastreig i els permetia actuar amb rapidesa i sense testimonis directes.

Operatiu amb drons i càrrecs atribuïts

El 25 d’agost es van registrar nous robatoris a Manises, Pinedo i Massanassa amb un modus operandi idèntic. Els agents van localitzar el punt on solien obrir les màquines i van sorprendre tres persones; en veure’s descobertes, van fugir entre la vegetació. Es va activar un ampli dispositiu amb suport de dos drons, un de la Guàrdia Civil i un altre de la Policia Local d’Albal. Les cambres tèrmiques van detectar el seu rastre i van permetre detindre a dos dels sospitosos, a més de recuperar la furgoneta robada i les màquines sostretes eixa mateixa nit.

Als detinguts se’ls atribuïx una desena de robatoris en diversos municipis de València i Castelló, així com delictes de furt i ús de vehicle, falsedat documental, danys i pertinença a grup criminal. Esta última acusació apunta a una estructura coordinada amb repartiment de tasques. Els arrestats són de nacionalitat romanesa; el major d’edat ha ingressat a la presó provisional i continua la busca del tercer membre.

La investigació ha sigut dirigida pel Lloc Principal d’Alfafar i les diligències s’han remés a la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Instància de Catarroja. Els fets han causat perjuís econòmics i danys materials en els negocis afectats, i la causa seguix oberta a l’espera de noves actuacions.

Últimes notícies

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.