22 detinguts per extorsionar clients de pàgines de serveis sexuals

La Guàrdia Civil ha detingut 22 persones a Barcelona, ​​València i Alacant per extorsionar clients de pàgines web de contactes sexuals. Mitjançant amenaces d’agredir o publicar que eren usuaris d’estos portals, els detinguts van aconseguir un botí de 200.000 euros.

Cada extorsionat arribava a pagar quantitats de fins a 3.000 euros per evitar que la informació de què disposaven arribés al seu entorn més pròxim.

Assentada a Badalona (Barcelona), l’organització desmantellada estava dirigida per quatre dels seus membres amb alts coneixements informàtics, encarregats de la captació de potencials “clients«. Les extorsions tenien lloc per missatgeria instantània.

L’operació Comminatio va començar després de la denúncia d’una de les víctimes, que va manifestar que fins i tot després d’haver pagat diverses vegades, seguia rebent sol·licituds de diners, sota amenaça contra la seua integritat física.

Els investigadors van descobrir l’existència de milers d’anuncis –fins a 3.200 detectats– de l’organització oferint serveis sexuals, comprovant que fins i tot una mateixa dona oferia el mateix dia serveis sexuals a ciutats allunyades l’una de l’altra gairebé 500 quilòmetres.

Una vegada es produïa el contacte entre el client i l’organització, posaven en marxa l’extorsió. Per poder gestionar els beneficis que obtenien, comptaven amb un grup d’intermediaris logístic-econòmics. Estes tenien com a tasca l’obertura de comptes bancaris, contractació de línies telefòniques i traspàs de diners entre membres de l’organització mitjançant petites transaccions.

Finalment, un altre grup de persones facilitaven els telèfons mòbils –fins a 500 terminals localitzats– així com les targetes SIM i altres mitjans tecnològics imprescindibles per consumar l’activitat criminal.

En els dos registres duts a terme a Barcelona, ​​la Guàrdia Civil ha trobat nombrosos discos de memòria externs, ordinadors portàtils i terminals de telefonia, que podran ampliar el nombre de víctimes –hi ha 20 identificades fins ara–.

La investigació ha estat dirigida per Jutjat d’Instrucció Núm. 1 dels de Tarragona.

L’operació ha estat duta a terme per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Tarragona.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.