22 detinguts per extorsionar clients de pàgines de serveis sexuals

La Guàrdia Civil ha detingut 22 persones a Barcelona, ​​València i Alacant per extorsionar clients de pàgines web de contactes sexuals. Mitjançant amenaces d’agredir o publicar que eren usuaris d’estos portals, els detinguts van aconseguir un botí de 200.000 euros.

Cada extorsionat arribava a pagar quantitats de fins a 3.000 euros per evitar que la informació de què disposaven arribés al seu entorn més pròxim.

Assentada a Badalona (Barcelona), l’organització desmantellada estava dirigida per quatre dels seus membres amb alts coneixements informàtics, encarregats de la captació de potencials “clients«. Les extorsions tenien lloc per missatgeria instantània.

L’operació Comminatio va començar després de la denúncia d’una de les víctimes, que va manifestar que fins i tot després d’haver pagat diverses vegades, seguia rebent sol·licituds de diners, sota amenaça contra la seua integritat física.

Els investigadors van descobrir l’existència de milers d’anuncis –fins a 3.200 detectats– de l’organització oferint serveis sexuals, comprovant que fins i tot una mateixa dona oferia el mateix dia serveis sexuals a ciutats allunyades l’una de l’altra gairebé 500 quilòmetres.

Una vegada es produïa el contacte entre el client i l’organització, posaven en marxa l’extorsió. Per poder gestionar els beneficis que obtenien, comptaven amb un grup d’intermediaris logístic-econòmics. Estes tenien com a tasca l’obertura de comptes bancaris, contractació de línies telefòniques i traspàs de diners entre membres de l’organització mitjançant petites transaccions.

Finalment, un altre grup de persones facilitaven els telèfons mòbils –fins a 500 terminals localitzats– així com les targetes SIM i altres mitjans tecnològics imprescindibles per consumar l’activitat criminal.

En els dos registres duts a terme a Barcelona, ​​la Guàrdia Civil ha trobat nombrosos discos de memòria externs, ordinadors portàtils i terminals de telefonia, que podran ampliar el nombre de víctimes –hi ha 20 identificades fins ara–.

La investigació ha estat dirigida per Jutjat d’Instrucció Núm. 1 dels de Tarragona.

L’operació ha estat duta a terme per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Tarragona.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.