22 detinguts per extorsionar clients de pàgines de serveis sexuals

La Guàrdia Civil ha detingut 22 persones a Barcelona, ​​València i Alacant per extorsionar clients de pàgines web de contactes sexuals. Mitjançant amenaces d’agredir o publicar que eren usuaris d’estos portals, els detinguts van aconseguir un botí de 200.000 euros.

Cada extorsionat arribava a pagar quantitats de fins a 3.000 euros per evitar que la informació de què disposaven arribés al seu entorn més pròxim.

Assentada a Badalona (Barcelona), l’organització desmantellada estava dirigida per quatre dels seus membres amb alts coneixements informàtics, encarregats de la captació de potencials “clients“. Les extorsions tenien lloc per missatgeria instantània.

L’operació Comminatio va començar després de la denúncia d’una de les víctimes, que va manifestar que fins i tot després d’haver pagat diverses vegades, seguia rebent sol·licituds de diners, sota amenaça contra la seua integritat física.

Els investigadors van descobrir l’existència de milers d’anuncis –fins a 3.200 detectats– de l’organització oferint serveis sexuals, comprovant que fins i tot una mateixa dona oferia el mateix dia serveis sexuals a ciutats allunyades l’una de l’altra gairebé 500 quilòmetres.

Una vegada es produïa el contacte entre el client i l’organització, posaven en marxa l’extorsió. Per poder gestionar els beneficis que obtenien, comptaven amb un grup d’intermediaris logístic-econòmics. Estes tenien com a tasca l’obertura de comptes bancaris, contractació de línies telefòniques i traspàs de diners entre membres de l’organització mitjançant petites transaccions.

Finalment, un altre grup de persones facilitaven els telèfons mòbils –fins a 500 terminals localitzats– així com les targetes SIM i altres mitjans tecnològics imprescindibles per consumar l’activitat criminal.

En els dos registres duts a terme a Barcelona, ​​la Guàrdia Civil ha trobat nombrosos discos de memòria externs, ordinadors portàtils i terminals de telefonia, que podran ampliar el nombre de víctimes –hi ha 20 identificades fins ara–.

La investigació ha estat dirigida per Jutjat d’Instrucció Núm. 1 dels de Tarragona.

L’operació ha estat duta a terme per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Tarragona.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.