22 detinguts per extorsionar clients de pàgines de serveis sexuals

La Guàrdia Civil ha detingut 22 persones a Barcelona, ​​València i Alacant per extorsionar clients de pàgines web de contactes sexuals. Mitjançant amenaces d’agredir o publicar que eren usuaris d’estos portals, els detinguts van aconseguir un botí de 200.000 euros.

Cada extorsionat arribava a pagar quantitats de fins a 3.000 euros per evitar que la informació de què disposaven arribés al seu entorn més pròxim.

Assentada a Badalona (Barcelona), l’organització desmantellada estava dirigida per quatre dels seus membres amb alts coneixements informàtics, encarregats de la captació de potencials “clients«. Les extorsions tenien lloc per missatgeria instantània.

L’operació Comminatio va començar després de la denúncia d’una de les víctimes, que va manifestar que fins i tot després d’haver pagat diverses vegades, seguia rebent sol·licituds de diners, sota amenaça contra la seua integritat física.

Els investigadors van descobrir l’existència de milers d’anuncis –fins a 3.200 detectats– de l’organització oferint serveis sexuals, comprovant que fins i tot una mateixa dona oferia el mateix dia serveis sexuals a ciutats allunyades l’una de l’altra gairebé 500 quilòmetres.

Una vegada es produïa el contacte entre el client i l’organització, posaven en marxa l’extorsió. Per poder gestionar els beneficis que obtenien, comptaven amb un grup d’intermediaris logístic-econòmics. Estes tenien com a tasca l’obertura de comptes bancaris, contractació de línies telefòniques i traspàs de diners entre membres de l’organització mitjançant petites transaccions.

Finalment, un altre grup de persones facilitaven els telèfons mòbils –fins a 500 terminals localitzats– així com les targetes SIM i altres mitjans tecnològics imprescindibles per consumar l’activitat criminal.

En els dos registres duts a terme a Barcelona, ​​la Guàrdia Civil ha trobat nombrosos discos de memòria externs, ordinadors portàtils i terminals de telefonia, que podran ampliar el nombre de víctimes –hi ha 20 identificades fins ara–.

La investigació ha estat dirigida per Jutjat d’Instrucció Núm. 1 dels de Tarragona.

L’operació ha estat duta a terme per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Tarragona.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.