22 detinguts per extorsionar clients de pàgines de serveis sexuals

La Guàrdia Civil ha detingut 22 persones a Barcelona, ​​València i Alacant per extorsionar clients de pàgines web de contactes sexuals. Mitjançant amenaces d’agredir o publicar que eren usuaris d’estos portals, els detinguts van aconseguir un botí de 200.000 euros.

Cada extorsionat arribava a pagar quantitats de fins a 3.000 euros per evitar que la informació de què disposaven arribés al seu entorn més pròxim.

Assentada a Badalona (Barcelona), l’organització desmantellada estava dirigida per quatre dels seus membres amb alts coneixements informàtics, encarregats de la captació de potencials “clients«. Les extorsions tenien lloc per missatgeria instantània.

L’operació Comminatio va començar després de la denúncia d’una de les víctimes, que va manifestar que fins i tot després d’haver pagat diverses vegades, seguia rebent sol·licituds de diners, sota amenaça contra la seua integritat física.

Els investigadors van descobrir l’existència de milers d’anuncis –fins a 3.200 detectats– de l’organització oferint serveis sexuals, comprovant que fins i tot una mateixa dona oferia el mateix dia serveis sexuals a ciutats allunyades l’una de l’altra gairebé 500 quilòmetres.

Una vegada es produïa el contacte entre el client i l’organització, posaven en marxa l’extorsió. Per poder gestionar els beneficis que obtenien, comptaven amb un grup d’intermediaris logístic-econòmics. Estes tenien com a tasca l’obertura de comptes bancaris, contractació de línies telefòniques i traspàs de diners entre membres de l’organització mitjançant petites transaccions.

Finalment, un altre grup de persones facilitaven els telèfons mòbils –fins a 500 terminals localitzats– així com les targetes SIM i altres mitjans tecnològics imprescindibles per consumar l’activitat criminal.

En els dos registres duts a terme a Barcelona, ​​la Guàrdia Civil ha trobat nombrosos discos de memòria externs, ordinadors portàtils i terminals de telefonia, que podran ampliar el nombre de víctimes –hi ha 20 identificades fins ara–.

La investigació ha estat dirigida per Jutjat d’Instrucció Núm. 1 dels de Tarragona.

L’operació ha estat duta a terme per la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Tarragona.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.