Tres detinguts pels insults racistes a Vinícius a Mestalla

Agents de la Policia Nacional hui ha efectuat tres detencions en relació amb els insults racistes esdevinguts contra el jugador blanc, Vinícius, durant el partit del Valencia CF i el Real Madrid.

Tots tres detinguts són tots de nacionalitat espanyola amb edats compreses entre els 18 i els 21 anys per un presumpte delicte relatiu a l’exercici dels drets fonamentals i llibertats públiques.

Estes detencions tenen relació amb els fets esdevinguts a la trobada de futbol del Valencia CF i el Real Madrid del passat 21 de maig, quan diversos aficionats valencianistes van insultar Vinícius que també va patir càntics racistes.

De la mateixa manera, la Fiscalia de València ha obert d’ofici una investigació per esbrinar si els insults racistes proferits contra el jugador del Reial Madrid constitueixen un delicte d’odi. Així mateix, el club blanc ha presentat com a acusació particular una demanda pels delictes d’odi i de discriminació davant la Fiscalia General de l’Estat.

El Valencia CF expulsarà els aficionats responsable ‘de per vida’

D’altra banda, el Valencia CF ha llançat un comunicat en què anuncia que en el seu “permanent compromís contra el racisme i la violència en totes les seues formes” ha procedit a l’obertura d’un expedient disciplinari i que “aplicarà la màxima severitat contra els aficionats que estiguen implicats expulsant-los de l’estadi de per vida i col·labora amb la Policia i les autoritats competents per aclarir el que ha passat”. 

En este sentit, ha assenyalat que “la policia ha identificat un aficionat que va proferir gestos racistes a Vinícius Jr al partit de la Jornada 35 contra el Real Madrid disputat al Camp de Mestalla i s’està treballant de manera coordinada per confirmar la identitat d’altres possibles implicats”. 

“Des del moment dels fets s’estan analitzant tots els enregistraments disponibles, treballant amb la màxima celeritat per aclarir els fets per tal d’actuar amb rapidesa i contundència” precisa en un comunicat.

“El Club condemna enèrgicament este tipus de comportaments, que no tenen cabuda al futbol ia la societat i que no es corresponen amb els valors del Valencia CF i la seua afició”. D’esta manera, “reafirmem la nostra posició en contra del racisme actuant amb la mateixa contundència que l’any 2019, quan es va expulsar de per vida un aficionat que va fer gestos i salutacions feixistes als aficionats de l’Arsenal al partit de la UEFA Europa League”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.

Els transportistes intensifiquen la pressió contra el model d’ITV pública en la Comunitat Valenciana

La patronal del transport en la Comunitat Valenciana impulsa la campanya 'Ni un minut més' per a denunciar el col·lapse de les ITV públiques i exigir canvis abans de l'estiu.

Desarticulat a Villena un clan familiar dedicat al tràfic de drogues per segona vegada

Les quatre detingudes, tres d’elles de la mateixa família, també estan investigades per blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal