15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Tres detinguts pels insults racistes a Vinícius a Mestalla

Agents de la Policia Nacional hui ha efectuat tres detencions en relació amb els insults racistes esdevinguts contra el jugador blanc, Vinícius, durant el partit del Valencia CF i el Real Madrid.

Tots tres detinguts són tots de nacionalitat espanyola amb edats compreses entre els 18 i els 21 anys per un presumpte delicte relatiu a l’exercici dels drets fonamentals i llibertats públiques.

Estes detencions tenen relació amb els fets esdevinguts a la trobada de futbol del Valencia CF i el Real Madrid del passat 21 de maig, quan diversos aficionats valencianistes van insultar Vinícius que també va patir càntics racistes.

De la mateixa manera, la Fiscalia de València ha obert d’ofici una investigació per esbrinar si els insults racistes proferits contra el jugador del Reial Madrid constitueixen un delicte d’odi. Així mateix, el club blanc ha presentat com a acusació particular una demanda pels delictes d’odi i de discriminació davant la Fiscalia General de l’Estat.

El Valencia CF expulsarà els aficionats responsable ‘de per vida’

D’altra banda, el Valencia CF ha llançat un comunicat en què anuncia que en el seu “permanent compromís contra el racisme i la violència en totes les seues formes” ha procedit a l’obertura d’un expedient disciplinari i que “aplicarà la màxima severitat contra els aficionats que estiguen implicats expulsant-los de l’estadi de per vida i col·labora amb la Policia i les autoritats competents per aclarir el que ha passat”. 

En este sentit, ha assenyalat que “la policia ha identificat un aficionat que va proferir gestos racistes a Vinícius Jr al partit de la Jornada 35 contra el Real Madrid disputat al Camp de Mestalla i s’està treballant de manera coordinada per confirmar la identitat d’altres possibles implicats”. 

“Des del moment dels fets s’estan analitzant tots els enregistraments disponibles, treballant amb la màxima celeritat per aclarir els fets per tal d’actuar amb rapidesa i contundència” precisa en un comunicat.

“El Club condemna enèrgicament este tipus de comportaments, que no tenen cabuda al futbol ia la societat i que no es corresponen amb els valors del Valencia CF i la seua afició”. D’esta manera, “reafirmem la nostra posició en contra del racisme actuant amb la mateixa contundència que l’any 2019, quan es va expulsar de per vida un aficionat que va fer gestos i salutacions feixistes als aficionats de l’Arsenal al partit de la UEFA Europa League”.

Últimes notícies

El PSPV oferirà a Pérez Llorca 26 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV-PSOE presentarà a Juanfran Pérez Llorca un paquet de 26 propostes urgents que abasten reformes institucionals, finançament, educació, vivenda i sanitat.

L’estand valencià en Fitur supera 100.000 visites en cap de setmana i suma 206.796 en total

Més de 100.000 persones han passat per l'estand de la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana en Fitur. En els cinc dies del certamen s'han registrat 206.796 visites, amb rècord de reunions i alta interacció digital.

Les ratxes de vent han aconseguit 128 km/h a l’interior de la Comunitat Valenciana

Les ratxes de vent han arribat a 128 km/h a Xixona i a 118 km/h a La Pobla de Benifassà i La Font de la Figuera. Poques incidències, amb un arbre caigut a Castelló.

Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut, creus de quarts de la Copa

El sorteig va fixar els encreuaments: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà amb UCAM Murcia o Kosner Baskonia i el que quede es mesurarà a la Llacuna Tenerife.

Morant defén que el Govern ha assumit responsabilitats en l’accident de Adamuz

Diana Morant ha sostingut que l'Executiu atén víctimes i familiars i que la investigació en marxa permetrà evitar que es repetisca. També ha reivindicat que la confiança en el sistema ferroviari es recompon amb veritat i transparència.

Benavent nega ser un treballador zombi i assegura que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha defés a la seua arribada a la Ciutat de la Justícia que no és un treballador zombi i que ell sí que treballava. S'enfronta a una petició fiscal de 6 anys i 6 mesos pel suposat tripijoc de contractes en Cultura entre 2003 i 2008.

Les hipoteques sobre vivendes creixen un 12,4% al novembre a Espanya i un 25,7% en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes van avançar al novembre un 12,4% a Espanya, fins a 43.319 operacions. La Comunitat Valenciana va destacar amb un augment del 25,7%.

Una tractorada contra l’acord UE-Mercosur col·lapsa el trànsit en el centre de València

Una tractorada d'associacions independents adscrites a Unaspi ha col·lapsat el trànsit en el centre de València amb corts des de les 11 hores. La marxa preveu acabar davant la Delegació del Govern i el dijous hi haurà una altra protesta del sector.