Tres detinguts pels insults racistes a Vinícius a Mestalla

Agents de la Policia Nacional hui ha efectuat tres detencions en relació amb els insults racistes esdevinguts contra el jugador blanc, Vinícius, durant el partit del Valencia CF i el Real Madrid.

Tots tres detinguts són tots de nacionalitat espanyola amb edats compreses entre els 18 i els 21 anys per un presumpte delicte relatiu a l’exercici dels drets fonamentals i llibertats públiques.

Estes detencions tenen relació amb els fets esdevinguts a la trobada de futbol del Valencia CF i el Real Madrid del passat 21 de maig, quan diversos aficionats valencianistes van insultar Vinícius que també va patir càntics racistes.

De la mateixa manera, la Fiscalia de València ha obert d’ofici una investigació per esbrinar si els insults racistes proferits contra el jugador del Reial Madrid constitueixen un delicte d’odi. Així mateix, el club blanc ha presentat com a acusació particular una demanda pels delictes d’odi i de discriminació davant la Fiscalia General de l’Estat.

El Valencia CF expulsarà els aficionats responsable ‘de per vida’

D’altra banda, el Valencia CF ha llançat un comunicat en què anuncia que en el seu “permanent compromís contra el racisme i la violència en totes les seues formes” ha procedit a l’obertura d’un expedient disciplinari i que “aplicarà la màxima severitat contra els aficionats que estiguen implicats expulsant-los de l’estadi de per vida i col·labora amb la Policia i les autoritats competents per aclarir el que ha passat”. 

En este sentit, ha assenyalat que “la policia ha identificat un aficionat que va proferir gestos racistes a Vinícius Jr al partit de la Jornada 35 contra el Real Madrid disputat al Camp de Mestalla i s’està treballant de manera coordinada per confirmar la identitat d’altres possibles implicats”. 

“Des del moment dels fets s’estan analitzant tots els enregistraments disponibles, treballant amb la màxima celeritat per aclarir els fets per tal d’actuar amb rapidesa i contundència” precisa en un comunicat.

“El Club condemna enèrgicament este tipus de comportaments, que no tenen cabuda al futbol ia la societat i que no es corresponen amb els valors del Valencia CF i la seua afició”. D’esta manera, “reafirmem la nostra posició en contra del racisme actuant amb la mateixa contundència que l’any 2019, quan es va expulsar de per vida un aficionat que va fer gestos i salutacions feixistes als aficionats de l’Arsenal al partit de la UEFA Europa League”.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.