Tres detinguts pels insults racistes a Vinícius a Mestalla

Agents de la Policia Nacional hui ha efectuat tres detencions en relació amb els insults racistes esdevinguts contra el jugador blanc, Vinícius, durant el partit del Valencia CF i el Real Madrid.

Tots tres detinguts són tots de nacionalitat espanyola amb edats compreses entre els 18 i els 21 anys per un presumpte delicte relatiu a l’exercici dels drets fonamentals i llibertats públiques.

Estes detencions tenen relació amb els fets esdevinguts a la trobada de futbol del Valencia CF i el Real Madrid del passat 21 de maig, quan diversos aficionats valencianistes van insultar Vinícius que també va patir càntics racistes.

De la mateixa manera, la Fiscalia de València ha obert d’ofici una investigació per esbrinar si els insults racistes proferits contra el jugador del Reial Madrid constitueixen un delicte d’odi. Així mateix, el club blanc ha presentat com a acusació particular una demanda pels delictes d’odi i de discriminació davant la Fiscalia General de l’Estat.

El Valencia CF expulsarà els aficionats responsable ‘de per vida’

D’altra banda, el Valencia CF ha llançat un comunicat en què anuncia que en el seu “permanent compromís contra el racisme i la violència en totes les seues formes” ha procedit a l’obertura d’un expedient disciplinari i que “aplicarà la màxima severitat contra els aficionats que estiguen implicats expulsant-los de l’estadi de per vida i col·labora amb la Policia i les autoritats competents per aclarir el que ha passat”. 

En este sentit, ha assenyalat que “la policia ha identificat un aficionat que va proferir gestos racistes a Vinícius Jr al partit de la Jornada 35 contra el Real Madrid disputat al Camp de Mestalla i s’està treballant de manera coordinada per confirmar la identitat d’altres possibles implicats”. 

“Des del moment dels fets s’estan analitzant tots els enregistraments disponibles, treballant amb la màxima celeritat per aclarir els fets per tal d’actuar amb rapidesa i contundència” precisa en un comunicat.

“El Club condemna enèrgicament este tipus de comportaments, que no tenen cabuda al futbol ia la societat i que no es corresponen amb els valors del Valencia CF i la seua afició”. D’esta manera, “reafirmem la nostra posició en contra del racisme actuant amb la mateixa contundència que l’any 2019, quan es va expulsar de per vida un aficionat que va fer gestos i salutacions feixistes als aficionats de l’Arsenal al partit de la UEFA Europa League”.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.