Vídeos: Dos detinguts i dos policies ferits en la manifestació independentista de València

Policies reduint manifestant independentista en València

Policies reduint manifestant independentista en València | Agències

 

Dos persones han sigut detingudes en la manifestació convocada este divendres de vesprada en València contra la sentència dels líders del ‘Procés’ català. A més, dos agents de la Policia que han resultat ferits amb contusions han sigut traslladats a un centre hospitalari, tot i que el seu estat no presenta gravetat, han informat fonts de la Delegació del Govern.

 

Les mateixes fonts han afegit que, d’altra part, se sancionarà a les persones que han cridat a través de les xarxes socials a assistir a una contramanifestació d’ultradreta en resposta a la primera, ja que es tracta d’una acció que no havia sigut comunicada i, per tant, no tenia els permisos adequats.

 

Manifestació independentista València 18 octubre 2019

Manifestació independentista en València 18 octubre 2019 | Agències

 

El col·lectiu ‘Solidàries contra la repressió’ havia convocat per a esta vesprada en la plaça dels Pinazos, a on es troba la Delegació del Govern en ple centre de la Ciutat de València, una concentració per a denunciar el que qualifiquen com a «repressió de l’Estat i la Generalitat de Catalunya». Allí s’han reunit per a mostrar el seu suport a la «revolta popular catalana», tal com es llegia en pancartes que s’han exhibit al costat d’algunes banderes independentistes.

 

 

Cordó policial per a evitar que es trobaren

En resposta a eixa convocatòria, els ‘Grups de Defensa de València havien animat a «prendre la plaça abans que ells, si no vols que en València passe demà el que està passant en Catalunya». També el partit extremista España 2000 havia cridat a acudir amb un missatge en internet del seu president, José Luis Roberto, que afirmava: «Jo estaré esta vesprada plantant cara al separatisme ¿I tu?».

 

Això ha fet que coincidiren els dos grups, cosa que ha obligat a la Policia Nacional a formar un cordó de seguretat per a evitar incidents en trobar-se. També s’ha desplaçat fins al lloc el delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio.

 

 

Els ultres portaven ensenyes d’Espanya i una bandera de la Falange i cridaven consignes com «Unidad nacional» o «Viva España». Per l’altra part, els participants de la manifestació autoritzada responien amb càntics com «Vosaltres, feixistes, sou els terroristes».

 

Una volta la contraprotesta s’ha dissolt, part dels manifestants a favor dels líders independentistes han continuat la marxa pel carrer de Colom, el carrer de Xàtiva i fins a la plaça de Sant Agustí. Ha sigut ja en el final de la manifestació, en el moment en què la Policia els ha demanat que ocuparen només un carril de la calçada per a començar a tancar l’acte, quan han començat a registrar-se moments de tensió i incidents, com espentes i insults.

 

 

Dos detinguts i dos policies ferits

De fet, a l’altura d’un cèntric pàrquing de la plaça de Sant Agustí en el cantó esquerre del carrer de Xàtiva, la Policia ha reduït a un xic que ha saltat damunt de l’esquena d’un agent que, en eixe moment, havia immobilitzat en terra a un altre manifestant per a evitar problemes, tal com es pot vore en els vídeos, ja que la multitud havia començat a increpar-los.

 

En les imàtgens es pot sentir com els manifestants que quedaven en la zona no paraven d’insultar a les forces de l’ordre al crit de «Fill de putes». A més, segons fonts del lloc dels fets, alguns jóvens han intentat tallar la carretera amb tanques i bolcar contenidors. Finalment, la jornada ha acabat amb dos jóvens detinguts i dos agents ferits que, tot i que no presenten gravetat, han necessitat atenció hospitalària.

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.