Vídeos: Dos detinguts i dos policies ferits en la manifestació independentista de València

Policies reduint manifestant independentista en València

Policies reduint manifestant independentista en València | Agències

 

Dos persones han sigut detingudes en la manifestació convocada este divendres de vesprada en València contra la sentència dels líders del ‘Procés’ català. A més, dos agents de la Policia que han resultat ferits amb contusions han sigut traslladats a un centre hospitalari, tot i que el seu estat no presenta gravetat, han informat fonts de la Delegació del Govern.

 

Les mateixes fonts han afegit que, d’altra part, se sancionarà a les persones que han cridat a través de les xarxes socials a assistir a una contramanifestació d’ultradreta en resposta a la primera, ja que es tracta d’una acció que no havia sigut comunicada i, per tant, no tenia els permisos adequats.

 

Manifestació independentista València 18 octubre 2019

Manifestació independentista en València 18 octubre 2019 | Agències

 

El col·lectiu ‘Solidàries contra la repressió’ havia convocat per a esta vesprada en la plaça dels Pinazos, a on es troba la Delegació del Govern en ple centre de la Ciutat de València, una concentració per a denunciar el que qualifiquen com a «repressió de l’Estat i la Generalitat de Catalunya». Allí s’han reunit per a mostrar el seu suport a la «revolta popular catalana», tal com es llegia en pancartes que s’han exhibit al costat d’algunes banderes independentistes.

 

 

Cordó policial per a evitar que es trobaren

En resposta a eixa convocatòria, els ‘Grups de Defensa de València havien animat a «prendre la plaça abans que ells, si no vols que en València passe demà el que està passant en Catalunya». També el partit extremista España 2000 havia cridat a acudir amb un missatge en internet del seu president, José Luis Roberto, que afirmava: «Jo estaré esta vesprada plantant cara al separatisme ¿I tu?».

 

Això ha fet que coincidiren els dos grups, cosa que ha obligat a la Policia Nacional a formar un cordó de seguretat per a evitar incidents en trobar-se. També s’ha desplaçat fins al lloc el delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio.

 

 

Els ultres portaven ensenyes d’Espanya i una bandera de la Falange i cridaven consignes com «Unidad nacional» o «Viva España». Per l’altra part, els participants de la manifestació autoritzada responien amb càntics com «Vosaltres, feixistes, sou els terroristes».

 

Una volta la contraprotesta s’ha dissolt, part dels manifestants a favor dels líders independentistes han continuat la marxa pel carrer de Colom, el carrer de Xàtiva i fins a la plaça de Sant Agustí. Ha sigut ja en el final de la manifestació, en el moment en què la Policia els ha demanat que ocuparen només un carril de la calçada per a començar a tancar l’acte, quan han començat a registrar-se moments de tensió i incidents, com espentes i insults.

 

 

Dos detinguts i dos policies ferits

De fet, a l’altura d’un cèntric pàrquing de la plaça de Sant Agustí en el cantó esquerre del carrer de Xàtiva, la Policia ha reduït a un xic que ha saltat damunt de l’esquena d’un agent que, en eixe moment, havia immobilitzat en terra a un altre manifestant per a evitar problemes, tal com es pot vore en els vídeos, ja que la multitud havia començat a increpar-los.

 

En les imàtgens es pot sentir com els manifestants que quedaven en la zona no paraven d’insultar a les forces de l’ordre al crit de «Fill de putes». A més, segons fonts del lloc dels fets, alguns jóvens han intentat tallar la carretera amb tanques i bolcar contenidors. Finalment, la jornada ha acabat amb dos jóvens detinguts i dos agents ferits que, tot i que no presenten gravetat, han necessitat atenció hospitalària.

 

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.