Vídeos: Dos detinguts i dos policies ferits en la manifestació independentista de València

Policies reduint manifestant independentista en València

Policies reduint manifestant independentista en València | Agències

 

Dos persones han sigut detingudes en la manifestació convocada este divendres de vesprada en València contra la sentència dels líders del ‘Procés’ català. A més, dos agents de la Policia que han resultat ferits amb contusions han sigut traslladats a un centre hospitalari, tot i que el seu estat no presenta gravetat, han informat fonts de la Delegació del Govern.

 

Les mateixes fonts han afegit que, d’altra part, se sancionarà a les persones que han cridat a través de les xarxes socials a assistir a una contramanifestació d’ultradreta en resposta a la primera, ja que es tracta d’una acció que no havia sigut comunicada i, per tant, no tenia els permisos adequats.

 

Manifestació independentista València 18 octubre 2019

Manifestació independentista en València 18 octubre 2019 | Agències

 

El col·lectiu ‘Solidàries contra la repressió’ havia convocat per a esta vesprada en la plaça dels Pinazos, a on es troba la Delegació del Govern en ple centre de la Ciutat de València, una concentració per a denunciar el que qualifiquen com a «repressió de l’Estat i la Generalitat de Catalunya». Allí s’han reunit per a mostrar el seu suport a la «revolta popular catalana», tal com es llegia en pancartes que s’han exhibit al costat d’algunes banderes independentistes.

 

 

Cordó policial per a evitar que es trobaren

En resposta a eixa convocatòria, els ‘Grups de Defensa de València havien animat a «prendre la plaça abans que ells, si no vols que en València passe demà el que està passant en Catalunya». També el partit extremista España 2000 havia cridat a acudir amb un missatge en internet del seu president, José Luis Roberto, que afirmava: «Jo estaré esta vesprada plantant cara al separatisme ¿I tu?».

 

Això ha fet que coincidiren els dos grups, cosa que ha obligat a la Policia Nacional a formar un cordó de seguretat per a evitar incidents en trobar-se. També s’ha desplaçat fins al lloc el delegat del Govern, Juan Carlos Fulgencio.

 

 

Els ultres portaven ensenyes d’Espanya i una bandera de la Falange i cridaven consignes com «Unidad nacional» o «Viva España». Per l’altra part, els participants de la manifestació autoritzada responien amb càntics com «Vosaltres, feixistes, sou els terroristes».

 

Una volta la contraprotesta s’ha dissolt, part dels manifestants a favor dels líders independentistes han continuat la marxa pel carrer de Colom, el carrer de Xàtiva i fins a la plaça de Sant Agustí. Ha sigut ja en el final de la manifestació, en el moment en què la Policia els ha demanat que ocuparen només un carril de la calçada per a començar a tancar l’acte, quan han començat a registrar-se moments de tensió i incidents, com espentes i insults.

 

 

Dos detinguts i dos policies ferits

De fet, a l’altura d’un cèntric pàrquing de la plaça de Sant Agustí en el cantó esquerre del carrer de Xàtiva, la Policia ha reduït a un xic que ha saltat damunt de l’esquena d’un agent que, en eixe moment, havia immobilitzat en terra a un altre manifestant per a evitar problemes, tal com es pot vore en els vídeos, ja que la multitud havia començat a increpar-los.

 

En les imàtgens es pot sentir com els manifestants que quedaven en la zona no paraven d’insultar a les forces de l’ordre al crit de «Fill de putes». A més, segons fonts del lloc dels fets, alguns jóvens han intentat tallar la carretera amb tanques i bolcar contenidors. Finalment, la jornada ha acabat amb dos jóvens detinguts i dos agents ferits que, tot i que no presenten gravetat, han necessitat atenció hospitalària.

 

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.

El Vila-real festeja el seu passe a la Champions amb una volta d’honor i una graderia entregada

El Vila-real va celebrar la golejada davant el Llevant i la seua classificació matemàtica per a la Lliga de Campions amb una volta d'honor, l'himne de la competició i una graderia totalment entregada.