9.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Díaz afirma que el ‘Pla Valencia’ de Feijóo ‘es queda curt’ perquè el Govern ja ha mobilitzat 16.000 milions

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha sostingut que el ‘Pla Valencia’ proposat pel líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, per a la reconstrucció després de la dana que va arrasar la província a la fi d’octubre “es queda curt” perquè “el Govern ja ha mobilitzat 16.000 milions d’euros” per als afectats.

És més, ha assegurat que al cap de l’oposició “li preocupa poc Valencia” i està més centrat “en la seua competència electoral amb Vox”: “En això està Feijóo, i per això les afirmacions que ha fet estos recents dies”.

Així ho ha traslladat en ser preguntada pel ‘Pla València’ que Feijóo va presentar este dilluns a empresaris valencians, en el qual proposa 12.000 milions d’euros a executar en deu anys i destinar un pressupost benvolgut de 2.995 milions en actuacions per a prevenir inundacions.

Díaz, en roda de premsa este dimarts a la vesprada després de reunir-se amb alcaldes afectats per la dana, ha assenyalat que Feijóo proposa 12.000 milions mentre “el Govern ha aprovat tres paquets d’ajuda per 16.000 milions”. “Es queda curt, li ha passat com amb la reducció de jornada”, ha ironitzat.

A més, ha assegurat que el ‘Pla Valencia’ és “una proposta teòrica que ningú coneix” per a ser executada en diversos anys, per a tornar a destacar que el Govern ja ha mobilitzat ajudes “per més de 16.000 milions d’euros”.

RECORDA A FEIJÓO QUI PAGA ELS ERTO

Junt amb estes ajudes estatals, la titular de Treball ha volgut recordar a Feijóo que els ERTO habilitats per als afectats per la dana “estan sufragats amb els recursos públics dels espanyols en un import que és molt important”. Uns expedients, ha subratllat, que “estan protegint a les empreses i als treballadors valencians”.

“Alberto Núñez Feijóo està centrat en la seua competència amb Vox, per este motiu no siguem capaces de discernir entre l’agenda de l’extrema dreta i la seua”, ha abundat.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.