20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Díaz afirma que el ‘Pla Valencia’ de Feijóo ‘es queda curt’ perquè el Govern ja ha mobilitzat 16.000 milions

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha sostingut que el ‘Pla Valencia’ proposat pel líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, per a la reconstrucció després de la dana que va arrasar la província a la fi d’octubre “es queda curt” perquè “el Govern ja ha mobilitzat 16.000 milions d’euros” per als afectats.

És més, ha assegurat que al cap de l’oposició “li preocupa poc Valencia” i està més centrat “en la seua competència electoral amb Vox”: “En això està Feijóo, i per això les afirmacions que ha fet estos recents dies”.

Així ho ha traslladat en ser preguntada pel ‘Pla València’ que Feijóo va presentar este dilluns a empresaris valencians, en el qual proposa 12.000 milions d’euros a executar en deu anys i destinar un pressupost benvolgut de 2.995 milions en actuacions per a prevenir inundacions.

Díaz, en roda de premsa este dimarts a la vesprada després de reunir-se amb alcaldes afectats per la dana, ha assenyalat que Feijóo proposa 12.000 milions mentre “el Govern ha aprovat tres paquets d’ajuda per 16.000 milions”. “Es queda curt, li ha passat com amb la reducció de jornada”, ha ironitzat.

A més, ha assegurat que el ‘Pla Valencia’ és “una proposta teòrica que ningú coneix” per a ser executada en diversos anys, per a tornar a destacar que el Govern ja ha mobilitzat ajudes “per més de 16.000 milions d’euros”.

RECORDA A FEIJÓO QUI PAGA ELS ERTO

Junt amb estes ajudes estatals, la titular de Treball ha volgut recordar a Feijóo que els ERTO habilitats per als afectats per la dana “estan sufragats amb els recursos públics dels espanyols en un import que és molt important”. Uns expedients, ha subratllat, que “estan protegint a les empreses i als treballadors valencians”.

“Alberto Núñez Feijóo està centrat en la seua competència amb Vox, per este motiu no siguem capaces de discernir entre l’agenda de l’extrema dreta i la seua”, ha abundat.

Últimes notícies

Missatgers de la Pau impulsarà la conciliació en el centre cívic del Cabanyal

Missatgers de la Pau impulsarà el primer projecte del nou centre cívic del Cabanyal per a facilitar la conciliació a famílies vulnerables. El programa arrancarà amb dos grups de quinze dones i el 12 de febrer hi haurà una reunió amb entitats veïnals.

L’oposició retrau 15 mesos sense víctimes de la dana en Les Corts i el PP promet la seua compareixença

L'oposició ha criticat que, 15 mesos després de la dana amb 230 morts a la província de València, les víctimes encara no han comparegut en Les Corts. El PP ha assegurat que acudiran prompte i apunta a la pròxima reunió de febrer.

Baldoví ha afirmat que Compromís està obert a parlar però no hi ha un front comú sobre la taula

Baldoví ha respost a la proposta de Rufián sobre un espai electoral nacionalista i ha aclarit que Compromís escolta, però no hi ha res concret. Ha reiterat l''obediència valenciana' com a criteri per a qualsevol diàleg.

Almenys 200 tractors s’han sumat a la manifestació agrària a València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han incorporat a una protesta que recorre València per a denunciar acords comercials de la UE sense reciprocitat, amb Mercosur en el focus. Les organitzacions agràries han reclamat canvis en comerç, aigua, PAC i burocràcia.

Matt Costello, baixa diversos partits per molèsties en el genoll esquerre

València Basket no comptarà amb Matt Costello en les pròximes trobades per molèsties en el genoll esquerre. És baixa d'última hora davant el Maccabi i el seu retorn queda pendent d'evolució.

Prop de 200 tractors prenen el centre d’Alacant contra l’acord UE-Mercosur i pel Tajo-Segura

Prop de 200 tractors recorren el centre d'Alacant en una protesta de Asaja contra l'acord UE-Mercosur, les retallades de la PAC i en defensa del transvasament Tajo-Segura. El sector reclama igualtat de condicions i aigua suficient i preveu tancar la jornada amb una concentració i lectura de manifest.

Ábalos anuncia la seua jubilació després de renunciar a l’escó i quedar sense ingressos

José Luis Ábalos ha anunciat que es retira i s'acull a la jubilació després de renunciar a l'escó i quedar sense ingressos i funcions per la seua suspensió. Ho explica en X amb el missatge 'Objectiu aconseguit!' i un retret als 'grans interpretadors'.

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.