6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Díaz afirma que el ‘Pla Valencia’ de Feijóo ‘es queda curt’ perquè el Govern ja ha mobilitzat 16.000 milions

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta i ministra de Treball, Yolanda Díaz, ha sostingut que el ‘Pla Valencia’ proposat pel líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, per a la reconstrucció després de la dana que va arrasar la província a la fi d’octubre “es queda curt” perquè “el Govern ja ha mobilitzat 16.000 milions d’euros” per als afectats.

És més, ha assegurat que al cap de l’oposició “li preocupa poc Valencia” i està més centrat “en la seua competència electoral amb Vox”: “En això està Feijóo, i per això les afirmacions que ha fet estos recents dies”.

Així ho ha traslladat en ser preguntada pel ‘Pla València’ que Feijóo va presentar este dilluns a empresaris valencians, en el qual proposa 12.000 milions d’euros a executar en deu anys i destinar un pressupost benvolgut de 2.995 milions en actuacions per a prevenir inundacions.

Díaz, en roda de premsa este dimarts a la vesprada després de reunir-se amb alcaldes afectats per la dana, ha assenyalat que Feijóo proposa 12.000 milions mentre “el Govern ha aprovat tres paquets d’ajuda per 16.000 milions”. “Es queda curt, li ha passat com amb la reducció de jornada”, ha ironitzat.

A més, ha assegurat que el ‘Pla Valencia’ és “una proposta teòrica que ningú coneix” per a ser executada en diversos anys, per a tornar a destacar que el Govern ja ha mobilitzat ajudes “per més de 16.000 milions d’euros”.

RECORDA A FEIJÓO QUI PAGA ELS ERTO

Junt amb estes ajudes estatals, la titular de Treball ha volgut recordar a Feijóo que els ERTO habilitats per als afectats per la dana “estan sufragats amb els recursos públics dels espanyols en un import que és molt important”. Uns expedients, ha subratllat, que “estan protegint a les empreses i als treballadors valencians”.

“Alberto Núñez Feijóo està centrat en la seua competència amb Vox, per este motiu no siguem capaces de discernir entre l’agenda de l’extrema dreta i la seua”, ha abundat.

Últimes notícies

L’edifici incendiat de Campanar avança: pis pilot acabat després de sis mesos d’obres

Sis mesos després de l'inici de la rehabilitació integral, el bloc de Campanar ja compta amb un pis pilot. Les obres, a càrrec de Dragatges i amb més de 20 milions de pressupost, avancen mentres la causa judicial va quedar arxivada provisionalment.

Desarticulen una banda per 58 furts i 40.000 € en supermercats de nou províncies

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup dedicat a furts en supermercats de nou províncies, amb 58 sostraccions i més de 40.000 euros sostrets. Quatre integrants han ingressat a la presó provisional.

La massa d’aire àrtic deixa mínimes de -7,1 graus en el nord de la Comunitat Valenciana

La irrupció d'aire àrtic ha deixat un brusc descens de les mínimes a l'interior de Castelló, amb -7,1 graus a Castellfort i valors negatius en diverses localitats. Aemet demana precaució per possible gel en carretera.

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.