20.7 C
València
Dimecres, 4 juny, 2025

La Diputació adjudica ajudes per valor de 90.000 euros per a la reactivació del ‘món del bou’ a la província

La Diputació de Castelló ha aprovat la concessió de dos línies de subvenció dotades amb 90.000 euros per a donar suport i fomentar la celebració de festejos i activitats taurines a la província en l’exercici de 2021.

- Advertisement -Telegram València Diari

Recuperació d’actes taurins

La primera de les ajudes compta amb un pressupost de 87.100 euros per a la recuperació d’actes taurins, ja siguen exhibicions de bous braus, concursos de ramaderies, fires taurines o tancaments infantils, entre d’altres. Cal destacar que l’assignació inicial era de 80.000 euros; no obstant això, en sobrar part del crèdit disponible per al segon supòsit “hem decidit incrementar la quantitat d’ajudes per a la recuperació dels bous“, ha destacat Ruth Sanz, diputada de Cultura.

Sanz ha indicat que, com a mostra de suport a les ramaderies de la província, “hem introduït un criteri de discriminació positiva per a beneficiar aquelles entitats i penyes taurines que al llarg d’enguany hagen presentat o presenten en les seues exhibicions caps de bestiar de la província“.

La corporació provincial ha incrementat les ajudes a les penyes que han exhibit o presentaran caps de bestiar adquirits en ramaderies locals

El segon supòsit d’esta línia de subvencions està lligada a les activitats taurines com ara exposicions i conferències taurines, edició i distribució de revistes taurines i publicacions. La quantitat total assignada és de 2.900 euros.

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha expressat la seua certesa “que en poques setmanes es reprendran les exhibicions taurines als nostres carrers i ho faran amb el total suport de la Diputació Provincial“. “Estes subvencions són necessàries per a reactivar un sector tradicional i important de la província que ha patit les conseqüències de la pandèmia“. Sanz ha destacat que la institució castellonenca és una de les poques que compta amb una línia de suport expressa al sector.

Últimes notícies

Govern i PP enfronten models oposats sobre vivenda en la Conferència de Presidents

La Conferència de Presidents a Barcelona serà l'escenari on Govern i comunitats del PP confrontaran les seues visions sobre vivenda: més intervenció estatal enfront de major mercat. Es debaten lleis, preus i solucions per a accés assequible.

Condemnen a 15 anys d’internament psiquiàtric a home que va intentar matar a un altre a Alacant

Un home de 26 anys ha sigut condemnat a 15 anys d'internament en un centre psiquiàtric després d'intentar assassinar a un altre hoste en una pensió d'Alacant. La víctima va patir ferides greus però va ser salvada a temps.

Ruixats i tempestes localment fortes a l’interior nord de Castelló este dimecres

La Comunitat Valenciana enfrontarà este dimecres intervals de núvols alts i tempestes localment fortes a l'interior nord de Castelló, amb temperatures variables i vent de component oest.

València tanca els seus parcs i jardins per avís groc de pluges i tempestes amb el risc de graníssol

L'Ajuntament de València tanca parcs i jardins amb tancat després de l'alerta groga de la Aemet per pluges, tempestes, vent fort i graníssol a la província.

Rescaten a un xiquet de 10 anys amb símptomes d’ofegament en un col·legi de l’Eliana

Un xiquet de 10 anys va ser rescatat amb símptomes d'ofegament en la piscina d'un col·legi a l'Eliana, València. Va ser assistit per personal del col·legi i equips d'emergència, i traslladat estable a l'hospital La Fe.

Núñez de Aemet revela que Pilar Bernabé va proposar confinar a la població en la crisi de la DANA

El cap de Climatologia de Aemet en la Comunitat Valenciana, José Ángel Núñez, detalla que Pilar Bernabé va proposar ordenar el confinament durant la DANA d'octubre per a protegir la població davant l'amenaça del trencament de la presa de Forata.

Oposició d’acusacions particulars a la unificació de causes en la investigació de la DANA a València

Diverses acusacions particulars, entre elles AVA i Ciutadans, s'oposen a la unificació de les causes en la investigació per la gestió de la DANA, argumentant que impacta en la defensa i acusant falta de dilacions indegudes.

La delegada Pilar Bernabé va proposar un confinament durant la DANA amb gran determinació

El cap de Climatologia de Aemet a València revela que Pilar Bernabé va plantejar un confinament el 29 d'octubre durant la DANA i va mostrar gran resolució per a implementar-ho.