La Diputació adjudica ajudes per valor de 90.000 euros per a la reactivació del ‘món del bou’ a la província

La Diputació de Castelló ha aprovat la concessió de dos línies de subvenció dotades amb 90.000 euros per a donar suport i fomentar la celebració de festejos i activitats taurines a la província en l’exercici de 2021.

Recuperació d’actes taurins

La primera de les ajudes compta amb un pressupost de 87.100 euros per a la recuperació d’actes taurins, ja siguen exhibicions de bous braus, concursos de ramaderies, fires taurines o tancaments infantils, entre d’altres. Cal destacar que l’assignació inicial era de 80.000 euros; no obstant això, en sobrar part del crèdit disponible per al segon supòsit “hem decidit incrementar la quantitat d’ajudes per a la recuperació dels bous“, ha destacat Ruth Sanz, diputada de Cultura.

Sanz ha indicat que, com a mostra de suport a les ramaderies de la província, “hem introduït un criteri de discriminació positiva per a beneficiar aquelles entitats i penyes taurines que al llarg d’enguany hagen presentat o presenten en les seues exhibicions caps de bestiar de la província“.

La corporació provincial ha incrementat les ajudes a les penyes que han exhibit o presentaran caps de bestiar adquirits en ramaderies locals

El segon supòsit d’esta línia de subvencions està lligada a les activitats taurines com ara exposicions i conferències taurines, edició i distribució de revistes taurines i publicacions. La quantitat total assignada és de 2.900 euros.

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha expressat la seua certesa “que en poques setmanes es reprendran les exhibicions taurines als nostres carrers i ho faran amb el total suport de la Diputació Provincial“. “Estes subvencions són necessàries per a reactivar un sector tradicional i important de la província que ha patit les conseqüències de la pandèmia“. Sanz ha destacat que la institució castellonenca és una de les poques que compta amb una línia de suport expressa al sector.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.