23.1 C
València
Dimecres, 22 octubre, 2025

La Diputació adjudica ajudes per valor de 90.000 euros per a la reactivació del ‘món del bou’ a la província

La Diputació de Castelló ha aprovat la concessió de dos línies de subvenció dotades amb 90.000 euros per a donar suport i fomentar la celebració de festejos i activitats taurines a la província en l’exercici de 2021.

Recuperació d’actes taurins

La primera de les ajudes compta amb un pressupost de 87.100 euros per a la recuperació d’actes taurins, ja siguen exhibicions de bous braus, concursos de ramaderies, fires taurines o tancaments infantils, entre d’altres. Cal destacar que l’assignació inicial era de 80.000 euros; no obstant això, en sobrar part del crèdit disponible per al segon supòsit “hem decidit incrementar la quantitat d’ajudes per a la recuperació dels bous“, ha destacat Ruth Sanz, diputada de Cultura.

Sanz ha indicat que, com a mostra de suport a les ramaderies de la província, “hem introduït un criteri de discriminació positiva per a beneficiar aquelles entitats i penyes taurines que al llarg d’enguany hagen presentat o presenten en les seues exhibicions caps de bestiar de la província“.

La corporació provincial ha incrementat les ajudes a les penyes que han exhibit o presentaran caps de bestiar adquirits en ramaderies locals

El segon supòsit d’esta línia de subvencions està lligada a les activitats taurines com ara exposicions i conferències taurines, edició i distribució de revistes taurines i publicacions. La quantitat total assignada és de 2.900 euros.

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha expressat la seua certesa “que en poques setmanes es reprendran les exhibicions taurines als nostres carrers i ho faran amb el total suport de la Diputació Provincial“. “Estes subvencions són necessàries per a reactivar un sector tradicional i important de la província que ha patit les conseqüències de la pandèmia“. Sanz ha destacat que la institució castellonenca és una de les poques que compta amb una línia de suport expressa al sector.

Últimes notícies

Aldama assegura al jutge que Ábalos va pagar 20.000 euros en b per a un local a València

Aldama sosté davant el Suprem que Ábalos va abonar 20.000 euros en b en la compra d'un local i aporta contractes i correus per a justificar-lo. Ábalos ho nega i al·lega que ja va entregar documentació al tribunal.

Dos detinguts després de desmantellar una plantació amb 13 quilos de marihuana a Los Montesinos

La Guàrdia Civil va desmantellar una plantació interior en una finca de Los Montesinos amb 13,2 quilos de marihuana, 25 plantes i 200 grams de MDMA. El jutge envia a presó provisional al principal implicat i deixa a la dona en llibertat amb mesures.

Els mercats de proveïments llancen un protocol d’actuació davant emergències després de la DANA

Els mercats de proveïments presentaran a València el primer protocol d'actuació davant emergències després de la DANA, basat en l'experiència de huit mercats valencians. METRAE reunirà 250 representants del comerç tradicional per a compartir aprenentatges i coordinar respostes amb les administracions.

Detingut un home de 26 anys per dos robatoris amb una pistola simulada prop del Castell de Santa Bàrbara

Detingut un home de 26 anys per assaltar a parelles en els accessos al Castell de Santa Bàrbara amb una pistola simulada. Dos víctimes van resultar ferides.

Dates semblants i un patró comú: les quatre grans danes de València

En set dècades, quatre episodis de gota freda van colpejar la província de València quasi sempre a la fi d'octubre i amb un patró similar. 1987 manté el rècord diari i 2024 va batre marques d'intensitat horària, en sis i en dotze hores.

Detingut a Elx un home de 38 anys amb una pistola carregada en un cotxe de lloguer

La Policia Local va interceptar en Carrús un cotxe de lloguer amb matrícula estrangera i va trobar una pistola amb un projectil en la recambra. El conductor, de 38 anys i nacionalitat lituana, va ser arrestat i lloc a disposició judicial mentres s'investiga l'origen de l'arma.

Bonaire passa de símbol de la tragèdia a motor de la recuperació econòmica

Un any després de la dana, el centre d'Aldaia opera a ple rendiment, supera xifres prèvies i prepara una ampliació de 10.000 m² després de modernitzar infraestructures i protocols.

Folgado recorda la riuada a Torrent i urgix actuar en els barrancs de la Horteta i del Pedrís

A punt de complir-se un any de la riuada del 29 d'octubre de 2024, l'alcaldessa de Torrent rememora la imatge d'ones en el barranc de la Horteta. Reclama obres en la Horteta i el Pedrís i sistemes d'avís per a previndre nous episodis.