La Diputació de Castelló blinda la institució i els municipis de la corrupció política

La Diputació de Castelló fa un pas més en la seua implicació per a acabar amb la corrupció amb la implantació, a partir de 2022, d’un protocol de prevenció i lluita contra el frau i la mala praxis política. El president de la corporació, José Martí, ha refrendat el conveni de col·laboració amb l’Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, Joan Antoni Llinares. Des d’ara, este ens autonòmic s’encarregarà de guiar la Diputació i els municipis en les seues polítiques de transparència ètica i prevenció de la corrupció. Es tracta del primer conveni segellat per este organisme amb una diputació provincial. En representació de l’AVAF ha participat el seu president Joan Antoni Llinares.

«Malauradament, el nom de la Diputació de Castelló ha estat durant molts anys esquitxat per la corrupció que ha anat malmetent la imatge de la nostra institució». Per a evitar que torne a passar «venim impulsant accions per a salvaguardar la institució i a la ciutadania de possibles corrupteles», ha afirmat Martí.

El president considera que «a partir del document aprovat esta setmana se senten les bases d’una administració més transparent i més compromesa amb la lluita contra la corrupció política i administrativa». Les actuacions es determinaran i avaluaran en una comissió de coordinació creada expressament per a esta finalitat.

Des de l’Agència Valenciana Antifrau, el seu director, Joan Llinares, ha manifestat que: «La signatura d’este conveni amb la Diputació de Castelló suposa l’inici d’una col·laboració entre totes dos institucions per a treballar en la prevenció i la lluita contra el frau i la corrupció. Des de l’Agència volem ajudar a l’elaboració dels plans antifrau així com la construcció de marcs d’ètica i integritat pública donant compliment a les exigències derivades de l’entrada en vigor de la Directiva Europea 1937/2019 de protecció de les persones denunciants de corrupció«.

Què inclou

El contingut incorporat al protocol inclou la participació activa de l’Agència Antifrau en l’assistència tant a la Diputació com als ajuntaments de la província perquè compten amb plans d’integritat. Des de l’AVAF també es proporcionarà una proposta de contingut mínim perquè els municipis disposen d’un pla antifrau, indispensable per a optar i obtenir fons europeus.

Així mateix, s’activaran plans formatius per al personal de la corporació i dels ajuntaments castellonencs i s’obrirà un canal on denunciar o posar en coneixement les irregularitats que es coneguen o a les que s’haja tingut accés.

«Contra la corrupció i els abusos de poder hem de ser implacables, per ètica i per responsabilitat política», ha finalitzat Martí.

 

Últimes notícies

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.