Diputació finança deu nous projectes d’exhumació de víctimes de la guerra civil en set comarques

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Diputació de Valencia subvencionarà deu nous projectes d’exhumació de restes de víctimes de la guerra civil en set comarques de la província. La delegació de Memòria Democràtica porta a la junta de govern de juliol per a la seua aprovació una desena de sol·licituds d’ajuntaments i associacions de familiars de víctimes «de tots dos bàndols» que es finançaran amb ajudes plurianuals. En total, un poc més de 450.000 euros.

Els últims projectes finançats tenen com a beneficiaris als ajuntaments d’Albalat de la Ribera, Manises, Gandia, Xàtiva i Villar del Arzobispo, així com a les associacions de familiars de les víctimes de les fosses 94 i 100 del cementeri de Paterna, l’Associació per a la Recuperació de la Memòria de la Ribera Baixa, l’Associació de Familiars de les Víctimes del Franquisme de la Fossa Comuna de Benaguasil i l’Associació de Familiars de les Víctimes del Front Alce.

En el cas d’Albalat de la Ribera (Ribera Baixa) i Manises, es tracta de treballs de localització, excavació, exhumació i identificació de les restes de víctimes del conflicte. A Villar del Arzobispo es finança la tercera campanya en la fossa I del cementeri, mentre que a Xàtiva el projecte està vinculat a la recuperació de restes en la fossa 177. Gandia, per la seua banda, ha sol·licitat la identificació de 27 cossos recuperats en el seu cementeri.

L’Associació per a la Recuperació de la Memòria de la Ribera Baixa rebrà ajudes per a la postexcavació, estudi i identificació de les restes de 54 persones trobats en el cementeri de Sueca.

En la fossa I de Benaguasil, l’objectiu és l’excavació, exhumació i identificació de víctimes, mentre que en les fosses 94 i 100 del cementeri de Paterna es procedirà a la identificació de les restes trobades. Finalment, l’Associació del Frente Levante emprarà la subvenció per a la identificació genètica de 14 cossos exhumats a Andilla.

La vicepresidenta de la Diputació, Natàlia Enguix, ha destacat que estes ajudes directes «permeten continuar els treballs de localització, exhumació i identificació de les víctimes de la Guerra Civil que la Diputació va començar a subvencionar amb l’engegada de la delegació de Memòria Històrica en temps de Jorge Rodríguez i Rosa Pérez Garijo», segons arreplega la institució provincial en un comunicat.

Des del 2016, la corporació provincial porta quatre milions d’euros invertits en este tipus de treballs, així com en la recuperació de búnkeres i trinxeres, la construcció de tòtems i monuments memorialistes i les ajudes a associacions i col·lectius que «impulsen la memòria des d’una visió educativa, difonent la part de la història que ha quedat incompleta i que hem de conèixer perquè no es repetisca un episodi negre en la història del país», ha valorat Enguix.

En este temps s’han exhumat les restes d’1.160 persones i s’ha identificat a més d’un centenar, amb intervencions en una vintena de municipis. El cementeri de Paterna, conegut com la Paredassa d’Espanya, és el que més actuacions acumula.

Últimes notícies

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.

Detinguda a Borriana per furtar 20.000 euros i joies de la vivenda on l’havien acollida

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana una dona de 34 anys acusada de furtar 20.000 euros en efectiu i joies de la vivenda on estava acollida. Part de les joies sostretes s'haurien venut posteriorment en establiments de compravenda d'or de la mateixa localitat.

UGT-PV defensa les ajudes de la Generalitat al congrés de 2021 i es mostra sorpresa per la investigació

UGT-PV ha defensat la legalitat de les subvencions rebudes de la Generalitat per al 43 Congrés Confederal de 2021 a València i s’ha mostrat sorpresa per la investigació anunciada per l’Agència Antifrau, tot reivindicant la seua transparència i independència sindical.

La jutgessa de la DANA amplia sis mesos la investigació penal a Catarroja

La jutgessa de Catarroja ha acordat allargar sis mesos la investigació penal sobre la gestió de la DANA, amb el suport de la Fiscalia, per acabar declaracions i informes pendents. També ha rebutjat incloure com a víctima mortal una dona de 93 anys, en no vore’s relació directa entre la riada i la seua mort.

El PP assegura que Pérez Llorca no necessita ‘xapeta’ per a demostrar la seua faena

El síndic del PP, Nando Pastor, ha defensat que Juanfran Pérez Llorca no necessita ser proclamat formalment candidat per a revalidar la Presidència i ha carregat contra Diana Morant i Joan Baldoví.

Autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar les ajudes a l’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i es començaran a abonar a principis d’octubre. El ministre d’Hisenda, Arcadi España, també ha defensat el dret de vot dels espanyols afectats per la coneguda com a Llei de Néts.

Autònoms i empreses de Ceuta cobraran les ajudes a partir d’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i Hisenda preveu començar els pagaments a principis d’octubre. Els autònoms rebran 5.000 euros i les empreses, entre 10.000 i 150.000 euros.

Els arrossers valencians avisen que la seua faena ja no és rendible per l’alça dels costos

El sector arrosser valencià denuncia que el preu en origen és un 35 % inferior als costos de producció i alerta que molts llauradors es plantegen deixar de sembrar si no s’aturen les importacions massives i no es revisen les clàusules de salvaguarda europees.