Diputació finança deu nous projectes d’exhumació de víctimes de la guerra civil en set comarques

Ejemplo de shortcode con estilo
La Diputació de València finança deu projectes d'exhumació de víctimes de la Guerra Civil en set comarques. Amb més de 450.000 euros, aquestes ajudes serviran per ajudar ajuntaments i associacions familiar en la localització, identificació i exhumació de restes.

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Diputació de Valencia subvencionarà deu nous projectes d’exhumació de restes de víctimes de la guerra civil en set comarques de la província. La delegació de Memòria Democràtica porta a la junta de govern de juliol per a la seua aprovació una desena de sol·licituds d’ajuntaments i associacions de familiars de víctimes «de tots dos bàndols» que es finançaran amb ajudes plurianuals. En total, un poc més de 450.000 euros.

Els últims projectes finançats tenen com a beneficiaris als ajuntaments d’Albalat de la Ribera, Manises, Gandia, Xàtiva i Villar del Arzobispo, així com a les associacions de familiars de les víctimes de les fosses 94 i 100 del cementeri de Paterna, l’Associació per a la Recuperació de la Memòria de la Ribera Baixa, l’Associació de Familiars de les Víctimes del Franquisme de la Fossa Comuna de Benaguasil i l’Associació de Familiars de les Víctimes del Front Alce.

En el cas d’Albalat de la Ribera (Ribera Baixa) i Manises, es tracta de treballs de localització, excavació, exhumació i identificació de les restes de víctimes del conflicte. A Villar del Arzobispo es finança la tercera campanya en la fossa I del cementeri, mentre que a Xàtiva el projecte està vinculat a la recuperació de restes en la fossa 177. Gandia, per la seua banda, ha sol·licitat la identificació de 27 cossos recuperats en el seu cementeri.

L’Associació per a la Recuperació de la Memòria de la Ribera Baixa rebrà ajudes per a la postexcavació, estudi i identificació de les restes de 54 persones trobats en el cementeri de Sueca.

En la fossa I de Benaguasil, l’objectiu és l’excavació, exhumació i identificació de víctimes, mentre que en les fosses 94 i 100 del cementeri de Paterna es procedirà a la identificació de les restes trobades. Finalment, l’Associació del Frente Levante emprarà la subvenció per a la identificació genètica de 14 cossos exhumats a Andilla.

La vicepresidenta de la Diputació, Natàlia Enguix, ha destacat que estes ajudes directes «permeten continuar els treballs de localització, exhumació i identificació de les víctimes de la Guerra Civil que la Diputació va començar a subvencionar amb l’engegada de la delegació de Memòria Històrica en temps de Jorge Rodríguez i Rosa Pérez Garijo», segons arreplega la institució provincial en un comunicat.

Des del 2016, la corporació provincial porta quatre milions d’euros invertits en este tipus de treballs, així com en la recuperació de búnkeres i trinxeres, la construcció de tòtems i monuments memorialistes i les ajudes a associacions i col·lectius que «impulsen la memòria des d’una visió educativa, difonent la part de la història que ha quedat incompleta i que hem de conèixer perquè no es repetisca un episodi negre en la història del país», ha valorat Enguix.

En este temps s’han exhumat les restes d’1.160 persones i s’ha identificat a més d’un centenar, amb intervencions en una vintena de municipis. El cementeri de Paterna, conegut com la Paredassa d’Espanya, és el que més actuacions acumula.

Últimes notícies

El PPCV vol arribar a cada mòbil amb IA i xarxes socials

El PPCV combinarà intel·ligència artificial i xarxes socials en la campanya de les eleccions generals del 29 de novembre. La formació vol arribar a cada votant i defensar un canvi polític.

Compromís no acudirà al ple de Les Corts durant la vaga

El plenari de l’11 i 12 de novembre coincidirà amb la vaga general del dimecres. Compromís no assistirà a la sessió eixe dia.

L’acampada per l’habitatge de València arriba al mes

El campament de la plaça de l’Ajuntament complix un mes i continuarà fins que l’assemblea decidisca alçar-lo. El desallotjament a Madrid no canvia la seua situació.

Catalá demana coordinar la resposta a l’acampada de València

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha demanat una reunió tècnica amb la Delegación del Gobierno per abordar l’acampada per la vivenda. Roger Llanes ha destacat el to conciliador de la carta.

El futbol s’uneix al condol per Jesús de Miguel

Jesús de Miguel, davanter del CD Tenerife, ha mort als 30 anys després de rebre un fort colp durant un partit. Clubs i institucions han expressat el seu condol.

Un home de 81 anys, ferit en un robatori violent a Alacant

Un home de 21 anys ha sigut detingut a Alacant després d’assaltar una persona de 81 anys, furtar-li la bossa i causar-li una ferida de cinc centímetres.

El 87 % dels consumidors estaria disposat a pagar un 10 % més per una marca amb la qual manté una connexió emocional

Les marques que mantenen una connexió emocional amb els consumidors poden accelerar el seu creixement un 36 % en contextos favorables i esmorteir les caigudes un 53 %

Els colps mortals continuen sent poc habituals en el futbol professional

La mort de Jesús de Miguel després d’un colp en un partit ha recordat altres casos excepcionals en el futbol. La majoria de les morts sobtades en este esport tenen origen cardíac.