El discurs de Manu Sánchez sobre ómicron: He patit el virus i m’han pres per ximple

 

 

El discurs de Manu Sánchez sobre la pandèmia, la sisena ona en la qual la variant Ómicron és la protagonista, l’actuació dels polítics i la situació de la sanitat a Madrid retrunyeix amb força en les xarxes socials, on s’ha fet viral en tot just unes hores.

 

El presentador d’Antena 3 Notícies, que s’ha contagiat de la variant sud-africana, ha compartit la seua experiència, la seua mala experiència. «He patit el virus i m’han pres per ximple. Estic superant el primer, el segon no«, avisa en el seu discurs.

«El 9 de novembre es va detectar l’Ómicron, veritat? Països com Alemanya, Bèlgica i el Regne Unit començaven a batre rècord de contagis. Van aparéixer els nostres polítics per a dir-nos que ací no anava a passar el mateix, que estàvem tots vacunats, que ací no anava a arribar així. Ens van prendre per ximples«, exposa.

Llavors, fa referència a la reunió que van mantindre Govern i CC.AA. a només dos dies de Nit de Nadal. «A dos dies tan sols de la Nit de Nadal es reunien. Per a què? Només perquè la màscara tornara a ser obligatòria en exteriors. Ens prenien per ximples».

Així, posa en el centre de la diana de les seues crítiques a l’estat de la sanitat madrilenya. «Madrid té la millor sanitat d’Espanya, ens ho van dir. M’ho van dir quan des del meu tancament intentava contactar amb el centre de salut per a aconseguir la baixa. Dos dies, dos dies penjat al telèfon. Em van assegurar que m’anava a dir un rastrejador. 16 dies després encara estic esperant. Tots els antígens, totes les PCR, per descomptat, pel privat, una dinerada. Em van prendre per ximple».

A més, fa referència a la inacció per part dels polítics en els dies següents a Nit de cap d’any. «Arribem a final d’any amb la sisena ona desbocada, necessitant analitzar cada corba, cada incidència, cada número de contagiats… Tot es va parar el dia 30, el 31 és Nit de cap d’any, l’1 Any Nou, el 2 diumenge. Com oferirem dades? Apagada. Com si el virus s’anara també de vacances. Ens prenen per ximples».

Finalment, llança una reflexió que serveix com a encàrrec contundent als polítics, als quals demana autocrítica i sinceritat. «Si no prenen decisions, si no solucionen, o almenys ho intenten, els nostres problemes, si cada ona que arriba queden més retratats, deixen-ho o expliquen-nos amb autocrítica, amb sinceritat, la situació. No ens prenguen per ximples».

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.