El discurs de Manu Sánchez sobre ómicron: He patit el virus i m’han pres per ximple

 

 

El discurs de Manu Sánchez sobre la pandèmia, la sisena ona en la qual la variant Ómicron és la protagonista, l’actuació dels polítics i la situació de la sanitat a Madrid retrunyeix amb força en les xarxes socials, on s’ha fet viral en tot just unes hores.

 

El presentador d’Antena 3 Notícies, que s’ha contagiat de la variant sud-africana, ha compartit la seua experiència, la seua mala experiència. «He patit el virus i m’han pres per ximple. Estic superant el primer, el segon no«, avisa en el seu discurs.

«El 9 de novembre es va detectar l’Ómicron, veritat? Països com Alemanya, Bèlgica i el Regne Unit començaven a batre rècord de contagis. Van aparéixer els nostres polítics per a dir-nos que ací no anava a passar el mateix, que estàvem tots vacunats, que ací no anava a arribar així. Ens van prendre per ximples«, exposa.

Llavors, fa referència a la reunió que van mantindre Govern i CC.AA. a només dos dies de Nit de Nadal. «A dos dies tan sols de la Nit de Nadal es reunien. Per a què? Només perquè la màscara tornara a ser obligatòria en exteriors. Ens prenien per ximples».

Així, posa en el centre de la diana de les seues crítiques a l’estat de la sanitat madrilenya. «Madrid té la millor sanitat d’Espanya, ens ho van dir. M’ho van dir quan des del meu tancament intentava contactar amb el centre de salut per a aconseguir la baixa. Dos dies, dos dies penjat al telèfon. Em van assegurar que m’anava a dir un rastrejador. 16 dies després encara estic esperant. Tots els antígens, totes les PCR, per descomptat, pel privat, una dinerada. Em van prendre per ximple».

A més, fa referència a la inacció per part dels polítics en els dies següents a Nit de cap d’any. «Arribem a final d’any amb la sisena ona desbocada, necessitant analitzar cada corba, cada incidència, cada número de contagiats… Tot es va parar el dia 30, el 31 és Nit de cap d’any, l’1 Any Nou, el 2 diumenge. Com oferirem dades? Apagada. Com si el virus s’anara també de vacances. Ens prenen per ximples».

Finalment, llança una reflexió que serveix com a encàrrec contundent als polítics, als quals demana autocrítica i sinceritat. «Si no prenen decisions, si no solucionen, o almenys ho intenten, els nostres problemes, si cada ona que arriba queden més retratats, deixen-ho o expliquen-nos amb autocrítica, amb sinceritat, la situació. No ens prenguen per ximples».

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.