Puig buscarà acords amb distribuïdors valencians per frenar preus a la cistella de la compra

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que elspròxims dies mantindrà una reunió amb els distribuïdors del sector de l’alimentació de la Comunitat Valenciana per “intentar buscar un acord” que frene els preus dels productes bàsics de la cistella de la compra, especialment per a les rendes més baixes.

Així ho ha anunciat durant la seua visita a la Fira Internacional del Turisme de Berlín, on s’ha desplaçat este dimarts per recolzar la promoció turística de la Comunitat i mantenir reunions amb operadors turístics alemanys especialitzats en turisme cultural, actiu i experiencial.

Ximo Puig ha assenyalat que el Govern valencià “fa mesos que parla amb els distribuïdors d’este sector amb l’objectiu d’assolir un punt de trobada per ajudar les famílies” a afrontar la pujada dels preus de l’alimentació, ja que ha considerat que la inflació continua sent “un problema greu” que “no afecta tothom igual i és el pitjor impost per a les classes mitjanes i treballadores”.

Per això, el cap del Consell ha assegurat que mantindrà esta pròxima reunió amb l’objectiu d’intentar concertar “mesures raonables” amb les distribuïdores i “llançar un missatge clar per frenar els preus”.

Així mateix, ha mostrat el seu propòsit que l’acord no siga perjudicial per als agricultors, els ramaders i els productors primaris que estan situats a l’origen de la cadena alimentària, i ha explicat que “forçar més els preus en origen afectaria negativament tots els productors primaris”, per la qual cosa ha reiterat la necessitat d’arribar a acords “raonables” i a “evitar prendre decisions que puguen acabar perjudicant el més feble”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.