23 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Puig buscarà acords amb distribuïdors valencians per frenar preus a la cistella de la compra

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que elspròxims dies mantindrà una reunió amb els distribuïdors del sector de l’alimentació de la Comunitat Valenciana per “intentar buscar un acord” que frene els preus dels productes bàsics de la cistella de la compra, especialment per a les rendes més baixes.

Així ho ha anunciat durant la seua visita a la Fira Internacional del Turisme de Berlín, on s’ha desplaçat este dimarts per recolzar la promoció turística de la Comunitat i mantenir reunions amb operadors turístics alemanys especialitzats en turisme cultural, actiu i experiencial.

Ximo Puig ha assenyalat que el Govern valencià “fa mesos que parla amb els distribuïdors d’este sector amb l’objectiu d’assolir un punt de trobada per ajudar les famílies” a afrontar la pujada dels preus de l’alimentació, ja que ha considerat que la inflació continua sent “un problema greu” que “no afecta tothom igual i és el pitjor impost per a les classes mitjanes i treballadores”.

Per això, el cap del Consell ha assegurat que mantindrà esta pròxima reunió amb l’objectiu d’intentar concertar “mesures raonables” amb les distribuïdores i “llançar un missatge clar per frenar els preus”.

Així mateix, ha mostrat el seu propòsit que l’acord no siga perjudicial per als agricultors, els ramaders i els productors primaris que estan situats a l’origen de la cadena alimentària, i ha explicat que “forçar més els preus en origen afectaria negativament tots els productors primaris”, per la qual cosa ha reiterat la necessitat d’arribar a acords “raonables” i a “evitar prendre decisions que puguen acabar perjudicant el més feble”.

Últimes notícies

Detinguts dos membres de ‘Indar Gorri’ per agredir a tres aficionats del València

La Policia Nacional ha detingut a dos membres de 'Indar Gorri' per l'agressió a tres seguidors del València després del partit en El Sadar del 24 d'agost. Hi ha altres quatre identificats i s'investiguen delictes de robatori amb violència, lesions i odi.

Múrcia i València estudien accions legals per irregularitats en la gestió del Tajo

Múrcia i la Comunitat Valenciana, al costat del Scrats, preparen una resposta jurídica per suposades irregularitats en la gestió del Tajo. Reclamen documentació i cautelars.

Torrent presenta al·legacions al Pla de la CHJ per a reforçar la seguretat enfront d’inundacions

L'Ajuntament ha presentat al·legacions al pla de la CHJ després de la dana per a prioritzar actuacions urgents en barrancs i zones vulnerables i evitar que es repetisquen els danys.

La Mitja Marató València 2026 sortejarà 12.402 dorsals entre 50.766 sol·licituds

La carrera va rebre 50.766 sol·licituds per a 12.402 dorsals que s'assignaran per sorteig, mentres que les altres 12.598 places ja es van cobrir per fidelitat.

L’Aeroport de València supera els 10 milions de passatgers amb dos mesos per davant

L'aeroport ha comptabilitzat 10.083.151 viatgers entre gener i octubre, un 8,2% més interanual. Octubre va tornar a ser històric i creix el pes del trànsit internacional.

Dos mil agents de la Guàrdia Civil vetlaran per la seguretat del Gran Premi de Cheste

Prop de 2.000 guàrdies civils es desplegaran en el Circuit Ricardo Tormo i a Cheste durant el cap de setmana per a garantir seguretat i fluïdesa del trànsit, amb suport de drons, helicòpters i reforç del transport públic.

L’assetjament de carrer es concentra en dones, a peu, a l’hivern i de nit

Un estudi de la Universitat de València radiografia l'assetjament en desplaçaments actius: el 11,63% ho ha patit i el 84% dels casos afecta a dones. Els incidents es concentren en caminar, a l'hivern i de nit, amb major risc en zones cèntriques; la il·luminació i el disseny urbà són claus.

Un assessor de Pradas atribuïx el retard del Es-Alert a una discussió entre tècnics

Un assessor de la exconsellera ha declarat que l'avís És-Alert es va demorar per un debat entre tècnics en el Cecopi. La jutgessa ha demanat els vídeos del dia per a fixar la cronologia.