La Comunitat Valenciana registrarà un diumenge poc nuvolós, amb intervals de núvols alts i un ambient més lluminós. Les temperatures mínimes pujaran a l’interior mentres que en el litoral a penes variaran, i les màximes també repuntaran, de manera notable en el terç nord i en el litoral nord d’Alacant. A primera hora encara es produiran gelades febles de manera local en zones de l’interior, senyal que l’alba seguirà fred malgrat l’ascens tèrmic previst. El vent bufarà de component oest en general fluix, amb intervals de moderat, i amb probabilitat de ratxes molt fortes a l’interior del nord de Castelló, on el ponent tendirà a accelerar-se en les zones més exposades. Este patró deixarà migdies més temperats però contrastos acusats entre primeres hores i les centrals del dia. En eixe sector, les ratxes podran complicar activitats a l’aire lliure i desplaçaments en àrees elevades.
Dilluns amb més núvols i vent
L’última setmana de novembre arranca este dilluns amb intervals nuvolosos i amb probabilitat de precipitacions febles i locals a l’interior del nord de Castelló i de València; no es descarten ruixats aïllats en el litoral nord d’Alacant. Les mínimes aniran en ascens, notable en el litoral, mentres que les màximes baixaran lleugerament o quedaran sense canvis, en estar més presents els núvols i el vent. El flux de ponent es reforçarà: serà moderat, ocasionalment fort, amb ratxes molt fortes a València i Alacant, excepte a la Vega Baixa, i no es descarten també a l’interior de Castelló. Això mantindrà la mar i l’ambient una mica regirats en la façana oriental i farà que la sensació tèrmica depenga del grau d’exposició al vent.
En les últimes 24 hores, les capitals han anotat els següents valors extrems: Castelló 6,7 i 15,7 graus, València 8 i 16,6 graus, i Alacant 7,4 i 16,3 graus. Són dades que reflectixen matinades fredes i vesprades suaus, amb marcada amplitud tèrmica en una jornada de cels buidats a poc nuvolosos i vent de ponent.
En la mar, les aigües costaneres de Castelló tindran vent de W i NW força 3 a 4, rolando a la vesprada a SW, amb marejadilla a maror i mar de fons del NE d’al voltant d’1 metre en descens. Enfront de la costa de València bufarà SW 2 a 3 refermant de matinada a 4 a 5, amb marejadilla que augmenta mar endins a maror i mar de fons del NE d’1 a 2 metres disminuint. A Alacant, el vent serà SW 2 a 3, refermant de matinada a W 3 a 5 i a la vesprada a 4 a 6, amb marejadilla i mar de fons del NE d’1 metre que anirà augmentant a maror, localment forta maror. Amb la mar de fons remetent i el ponent en augment, la navegació d’esbarjo podrà veure’s afectada per l’estat de la mar i les ratxes.



