11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Dones africanes i valencianes, unides en una campanya de micromecenatge per a reactivar el cultiu de verdures

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Associació de Dones Africanes de Paterna i la Comunitat Valenciana (AMAP) i la Col·lectiva AfroLatidos, amb seu a Paterna i Alboraia respectivament, han engegat una campanya de micromecenatge i una iniciativa intercultural i comunitària pretén reactivar el cultiu de verdures africanes a Paterna.

Aquestes dones celebraran una festa africana (Kafeta) dijous que ve 23, de 18 a 23 hores en el CSOA l’Horta de Benimaclet a València. Amb entrada lliure i oberta a tot el públic interessat a recolzar la causa, comptarà amb un sopar africà vegana, testimoni de les integrants de l’associació, actuacions artístiques, tallers, desfilada, rifa i moltes sorpreses més.

El seu objectiu és recaptar fons perquè les dones africanes puguen reprendre les seues activitats agràries a Paterna, ja que enguany tenen dificultats per a la preparació agrícola que requereixen els seus camps.

“Cada temporada, des de fa més de deu anys, plantem a l’abril, però en aquesta ocasió no hem pogut sembrar perquè no tenim els mitjans suficients suficients per a poder fer-ho. Hem de pagar a una persona amb un tractor per a remoure la terra, reparar algunes eines trencades i comprar unes altres que necessitem, com una desbrozadora així com altres necessitats”, explica Aïssatou Ndye, presidenta d’AMAP.

En l’esdeveniment es promocionarà la campanya per a recolzar el “somni” de les camperoles de l’associació de tornar a conrear la terra amb verdures africanes. “Projectes comunitaris com aquesta campanya mantenen el compromís de les dones amb la terra com a principals productores i proveïdores d’aliments. A més generen una oportunitat d’intercanvi intercultural entre el saber fer de l’agricultura africana i la valenciana. Com diem en la ‘terreta: tota pedra fa paret’, manifesta María Chaqués, presidenta d’AfroLatidos.

AMAP és una organització sense ànim de lucre que compta amb 16 anys i que té com a objectiu promoure la comprensió de la cultura africana i abordar la problemàtica específica de les dones immigrants africanes a la Comunitat Valenciana. Per la seua banda, AfroLatidos és una estructura social, educativa i artivista de caràcter mixt, on participen persones migrants i autòctones pels drets humans, la interculturalitat, l’equitat de gènere, la promoció de la infància, la consciència mediambiental i la justícia global.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.