Dones africanes i valencianes, unides en una campanya de micromecenatge per a reactivar el cultiu de verdures

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Associació de Dones Africanes de Paterna i la Comunitat Valenciana (AMAP) i la Col·lectiva AfroLatidos, amb seu a Paterna i Alboraia respectivament, han engegat una campanya de micromecenatge i una iniciativa intercultural i comunitària pretén reactivar el cultiu de verdures africanes a Paterna.

Aquestes dones celebraran una festa africana (Kafeta) dijous que ve 23, de 18 a 23 hores en el CSOA l’Horta de Benimaclet a València. Amb entrada lliure i oberta a tot el públic interessat a recolzar la causa, comptarà amb un sopar africà vegana, testimoni de les integrants de l’associació, actuacions artístiques, tallers, desfilada, rifa i moltes sorpreses més.

El seu objectiu és recaptar fons perquè les dones africanes puguen reprendre les seues activitats agràries a Paterna, ja que enguany tenen dificultats per a la preparació agrícola que requereixen els seus camps.

“Cada temporada, des de fa més de deu anys, plantem a l’abril, però en aquesta ocasió no hem pogut sembrar perquè no tenim els mitjans suficients suficients per a poder fer-ho. Hem de pagar a una persona amb un tractor per a remoure la terra, reparar algunes eines trencades i comprar unes altres que necessitem, com una desbrozadora així com altres necessitats”, explica Aïssatou Ndye, presidenta d’AMAP.

En l’esdeveniment es promocionarà la campanya per a recolzar el “somni” de les camperoles de l’associació de tornar a conrear la terra amb verdures africanes. “Projectes comunitaris com aquesta campanya mantenen el compromís de les dones amb la terra com a principals productores i proveïdores d’aliments. A més generen una oportunitat d’intercanvi intercultural entre el saber fer de l’agricultura africana i la valenciana. Com diem en la ‘terreta: tota pedra fa paret’, manifesta María Chaqués, presidenta d’AfroLatidos.

AMAP és una organització sense ànim de lucre que compta amb 16 anys i que té com a objectiu promoure la comprensió de la cultura africana i abordar la problemàtica específica de les dones immigrants africanes a la Comunitat Valenciana. Per la seua banda, AfroLatidos és una estructura social, educativa i artivista de caràcter mixt, on participen persones migrants i autòctones pels drets humans, la interculturalitat, l’equitat de gènere, la promoció de la infància, la consciència mediambiental i la justícia global.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.