14.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Dones africanes i valencianes, unides en una campanya de micromecenatge per a reactivar el cultiu de verdures

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Associació de Dones Africanes de Paterna i la Comunitat Valenciana (AMAP) i la Col·lectiva AfroLatidos, amb seu a Paterna i Alboraia respectivament, han engegat una campanya de micromecenatge i una iniciativa intercultural i comunitària pretén reactivar el cultiu de verdures africanes a Paterna.

Aquestes dones celebraran una festa africana (Kafeta) dijous que ve 23, de 18 a 23 hores en el CSOA l’Horta de Benimaclet a València. Amb entrada lliure i oberta a tot el públic interessat a recolzar la causa, comptarà amb un sopar africà vegana, testimoni de les integrants de l’associació, actuacions artístiques, tallers, desfilada, rifa i moltes sorpreses més.

El seu objectiu és recaptar fons perquè les dones africanes puguen reprendre les seues activitats agràries a Paterna, ja que enguany tenen dificultats per a la preparació agrícola que requereixen els seus camps.

“Cada temporada, des de fa més de deu anys, plantem a l’abril, però en aquesta ocasió no hem pogut sembrar perquè no tenim els mitjans suficients suficients per a poder fer-ho. Hem de pagar a una persona amb un tractor per a remoure la terra, reparar algunes eines trencades i comprar unes altres que necessitem, com una desbrozadora així com altres necessitats”, explica Aïssatou Ndye, presidenta d’AMAP.

En l’esdeveniment es promocionarà la campanya per a recolzar el “somni” de les camperoles de l’associació de tornar a conrear la terra amb verdures africanes. “Projectes comunitaris com aquesta campanya mantenen el compromís de les dones amb la terra com a principals productores i proveïdores d’aliments. A més generen una oportunitat d’intercanvi intercultural entre el saber fer de l’agricultura africana i la valenciana. Com diem en la ‘terreta: tota pedra fa paret’, manifesta María Chaqués, presidenta d’AfroLatidos.

AMAP és una organització sense ànim de lucre que compta amb 16 anys i que té com a objectiu promoure la comprensió de la cultura africana i abordar la problemàtica específica de les dones immigrants africanes a la Comunitat Valenciana. Per la seua banda, AfroLatidos és una estructura social, educativa i artivista de caràcter mixt, on participen persones migrants i autòctones pels drets humans, la interculturalitat, l’equitat de gènere, la promoció de la infància, la consciència mediambiental i la justícia global.

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.