Dones africanes i valencianes, unides en una campanya de micromecenatge per a reactivar el cultiu de verdures

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Associació de Dones Africanes de Paterna i la Comunitat Valenciana (AMAP) i la Col·lectiva AfroLatidos, amb seu a Paterna i Alboraia respectivament, han engegat una campanya de micromecenatge i una iniciativa intercultural i comunitària pretén reactivar el cultiu de verdures africanes a Paterna.

Aquestes dones celebraran una festa africana (Kafeta) dijous que ve 23, de 18 a 23 hores en el CSOA l’Horta de Benimaclet a València. Amb entrada lliure i oberta a tot el públic interessat a recolzar la causa, comptarà amb un sopar africà vegana, testimoni de les integrants de l’associació, actuacions artístiques, tallers, desfilada, rifa i moltes sorpreses més.

El seu objectiu és recaptar fons perquè les dones africanes puguen reprendre les seues activitats agràries a Paterna, ja que enguany tenen dificultats per a la preparació agrícola que requereixen els seus camps.

“Cada temporada, des de fa més de deu anys, plantem a l’abril, però en aquesta ocasió no hem pogut sembrar perquè no tenim els mitjans suficients suficients per a poder fer-ho. Hem de pagar a una persona amb un tractor per a remoure la terra, reparar algunes eines trencades i comprar unes altres que necessitem, com una desbrozadora així com altres necessitats”, explica Aïssatou Ndye, presidenta d’AMAP.

En l’esdeveniment es promocionarà la campanya per a recolzar el “somni” de les camperoles de l’associació de tornar a conrear la terra amb verdures africanes. “Projectes comunitaris com aquesta campanya mantenen el compromís de les dones amb la terra com a principals productores i proveïdores d’aliments. A més generen una oportunitat d’intercanvi intercultural entre el saber fer de l’agricultura africana i la valenciana. Com diem en la ‘terreta: tota pedra fa paret’, manifesta María Chaqués, presidenta d’AfroLatidos.

AMAP és una organització sense ànim de lucre que compta amb 16 anys i que té com a objectiu promoure la comprensió de la cultura africana i abordar la problemàtica específica de les dones immigrants africanes a la Comunitat Valenciana. Per la seua banda, AfroLatidos és una estructura social, educativa i artivista de caràcter mixt, on participen persones migrants i autòctones pels drets humans, la interculturalitat, l’equitat de gènere, la promoció de la infància, la consciència mediambiental i la justícia global.

Últimes notícies

L’ampliació de capital del Llevant col·loca 383.000 euros en accions i entra en la seua recta final

L'ampliació de capital del Llevant, oberta des del 4 de març i amb un topall de 8 milions d'euros, suma 6.372 noves accions subscrites per uns 383.000 euros i encara el seu tancament el 2 d'abril.

El president de la Cambra d’Alacant, detingut per frau, defén que mai s’ha emportat un euro

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, insistix que mai s'ha quedat diners dels bons consum investigats i assegura tindre la consciència tranquil·la malgrat la causa judicial oberta.

CaixaBank manté les seues metes a l’alça malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank ratifica la millora dels seus objectius per al pla 2025-2027 després d'un exercici amb beneficis rècord i creixement per damunt del que es preveu, malgrat l'impacte del conflicte a Orient Mitjà.

Watanabe i Belotti lideren la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm

El campió mundial Ryoji Watanabe i la italiana Valentina Belotti partixen com a principals favorits en la XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali de Benidorm, una cita clau del circuit internacional de carreres de gratacels.

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza per la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'enfronta al Casademont Zaragoza en les semifinals de la Copa de la Reina, amb una plaça en la final en joc i l'opció de trencar la seua mala ratxa davant el líder de lliga.

Hosbec espera una Setmana Santa amb ocupació hotelera estable en la Comunitat Valenciana

Hosbec anticipa una ocupació hotelera estable i en nivells habituals per a Setmana Santa en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana prevista entre el 75 i el 77,4% i pics per damunt del 80% en destins clau com Benidorm, València i Peníscola.

El fred del cap de setmana donarà pas a un temps més primaveral fins al Divendres Sant

La Comunitat Valenciana encadenarà un cap de setmana fred i ventós, amb un Diumenge de Rams especialment desapacible, abans d'un ambient més primaveral fins al Divendres Sant i major incertesa per al final de la Setmana Santa.

Huit detinguts i tres plantacions de marihuana desmantellades a la província de València

La Policia Nacional deté a huit persones i desmantella tres plantacions de marihuana amb més d'un miler de plantes i 33 quilos de cabdells a la província de València. Quatre dels arrestats han ingressat ja a la presó provisional per organització criminal, tràfic de drogues i frau elèctric.