Mastodon
31.2 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Dones africanes i valencianes, unides en una campanya de micromecenatge per a reactivar el cultiu de verdures

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Associació de Dones Africanes de Paterna i la Comunitat Valenciana (AMAP) i la Col·lectiva AfroLatidos, amb seu a Paterna i Alboraia respectivament, han engegat una campanya de micromecenatge i una iniciativa intercultural i comunitària pretén reactivar el cultiu de verdures africanes a Paterna.

Aquestes dones celebraran una festa africana (Kafeta) dijous que ve 23, de 18 a 23 hores en el CSOA l’Horta de Benimaclet a València. Amb entrada lliure i oberta a tot el públic interessat a recolzar la causa, comptarà amb un sopar africà vegana, testimoni de les integrants de l’associació, actuacions artístiques, tallers, desfilada, rifa i moltes sorpreses més.

El seu objectiu és recaptar fons perquè les dones africanes puguen reprendre les seues activitats agràries a Paterna, ja que enguany tenen dificultats per a la preparació agrícola que requereixen els seus camps.

“Cada temporada, des de fa més de deu anys, plantem a l’abril, però en aquesta ocasió no hem pogut sembrar perquè no tenim els mitjans suficients suficients per a poder fer-ho. Hem de pagar a una persona amb un tractor per a remoure la terra, reparar algunes eines trencades i comprar unes altres que necessitem, com una desbrozadora així com altres necessitats”, explica Aïssatou Ndye, presidenta d’AMAP.

En l’esdeveniment es promocionarà la campanya per a recolzar el “somni” de les camperoles de l’associació de tornar a conrear la terra amb verdures africanes. “Projectes comunitaris com aquesta campanya mantenen el compromís de les dones amb la terra com a principals productores i proveïdores d’aliments. A més generen una oportunitat d’intercanvi intercultural entre el saber fer de l’agricultura africana i la valenciana. Com diem en la ‘terreta: tota pedra fa paret’, manifesta María Chaqués, presidenta d’AfroLatidos.

AMAP és una organització sense ànim de lucre que compta amb 16 anys i que té com a objectiu promoure la comprensió de la cultura africana i abordar la problemàtica específica de les dones immigrants africanes a la Comunitat Valenciana. Per la seua banda, AfroLatidos és una estructura social, educativa i artivista de caràcter mixt, on participen persones migrants i autòctones pels drets humans, la interculturalitat, l’equitat de gènere, la promoció de la infància, la consciència mediambiental i la justícia global.

Últimes notícies

Omari Moore: València és el lloc perfecte per l’Eurolliga i l’estil de Pedro Martínez

Omari Moore es presenta amb ambició a València Basket. L'exterior estatunidenc destaca l'Eurolliga i l'estil de Pedro Martínez com a claus per a la seua arribada.

L’alcalde d’Elx denunciarà al PSPV davant l’AEPD per difondre la seua adreça

Pablo Ruz portarà al PSPV davant l'AEPD per la difusió del seu domicili i anuncia una querella contra la regidora Patricia Macià. La polèmica naix de la seua llicència d'obres, tramitada en 70 dies segons l'oposició.

Espanya deixa de ser país de trànsit i es consolida com a destí per l’auge econòmic

Espanya passa de país de trànsit a destinació per creixement, ocupació, estabilitat i seguretat, segons la Secretaria d'Estat de Migracions. El 96% de les entrades es produïx per vies regulars.

La instrucció per la gestió de la DANA a València es prorroga sis mesos

La magistrada de Catarroja amplia sis mesos la investigació sobre la gestió de la DANA a València. La pròrroga es recolza en diligències pendents i en la complexitat del cas.

El PSPV demana la Medalla de la Ciutat de València per a les pedanies afectades per la dana

El PSPV proposa concedir la Medalla de la Ciutat en el 9 d'Octubre a les associacions veïnals de La Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo com a reconeixement després de la dana. La iniciativa es debatrà en la Comissió de Cultura i arriba acompanyada de crítiques a la resposta municipal.

València blinda el subministrament d’aigua amb 120 milions i una xarxa única a Europa

València activa un Pla d'Infraestructures Crítiques de 120 milions per a assegurar l'aigua en crisi, recolzat en el seu aqüífer i en una xarxa secundària en baixa pressió. L'objectiu és duplicar l'autonomia dels depòsits i poder produir aigua potable dins de la ciutat si fallen els subministraments externs.

Bernabé promet vetar els apartaments turístics en zones residencials si governa València en 2027

La líder socialista a València planteja prohibir els pisos turístics en sòl residencial i proposa caducar llicències a cinc anys, més inspeccions i un registre públic. Critica l'esborrany municipal que, segons el seu partit, permetria fins a 5.500 nous allotjaments.

Detinguda una lladre de mòbils després de perdre la bossa en la fugida i sostraure 2.270 euros

Una dona de 22 anys va ser detinguda a Alacant després de perdre la seua bossa amb documentació durant la fugida d'un robatori de mòbil. Un home de 24 anys també va ser arrestat a Torrevieja; van aprofitar el telèfon desbloquejat i un engany per a traure 2.270 euros.