Dos detinguts per robar dins una seu de Cáritas

Agents de la Policia Nacional han detingut dos homes que van accedir en diverses ocasions a una seu de Càritas de la ciutat alacantina actualment tancada, per tal de desmantellar-la i vendre tot allò que els pogueren comprar com a ferralla. Els arrestats van ser identificats gràcies a la troballa de les seues empremtes al lloc.

La investigació es va iniciar després de la posada en coneixement dels responsables del Bisbat d’Alacant, per part d’una veïna de la zona, sobre que a l’interior del recinte de la residència de la tercera edat de Càritas, ara tancada, havia sentit sorolls forts i cops.

Seguidament, per part del Bisbat, es van comprovar els fets, concloent que, els autors, pel que sembla havien accedit al lloc trencant les portes de vidre d’accés a l’edifici i havien sostret marcs d’alumini, radiadors i altres efectes susceptibles de ser venuts com a ferralla, de fet, també hi havia més objectes similars apilats i preparats per a la posterior sostracció.

Així les coses, després de la denúncia interposada, els agents de la Brigada Provincial de Policia Científica de la Comissaria Provincial d’Alacant, van realitzar una Inspecció Ocular al lloc, trobant empremtes de dos possibles autors, realitzant el corresponent informe tècnic que es va remetre al Grup d’Investigació de la Comissaria d’Alacant Centre, que es van encarregar de la investigació.

Després de diverses indagacions, els agents van aconseguir establir la presumpta autoria dels investigats en els fets i van avisar a la resta d’unitats de la Comissaria.

Quan els agents del Grup Operatiu de Resposta de la Comissaria van tindre notícies de l’interés en la detenció dels dos individus, van organitzar un dispositiu de recerca que va concloure amb la detenció d’un dels implicats, aconseguint posteriorment el grup investigador trobar el parador de l’altre, arrestant-lo també i imputant-los un delicte de robatori amb força a les coses tots dos detinguts.

Els detinguts, de 36 i 42 anys, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la mateixa localitat.

Un cop més la col·laboració ciutadana ha ajudat a descobrir i aclarir un fet delictiu. És per això que, la Policia Nacional, agraeix als ciutadans la seua encomiable col·laboració, com a testimonis de delictes aportant dades crucials que ajuden a la detenció dels autors.

Últimes notícies

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.