Dos detinguts per robar dins una seu de Cáritas

Agents de la Policia Nacional han detingut dos homes que van accedir en diverses ocasions a una seu de Càritas de la ciutat alacantina actualment tancada, per tal de desmantellar-la i vendre tot allò que els pogueren comprar com a ferralla. Els arrestats van ser identificats gràcies a la troballa de les seues empremtes al lloc.

La investigació es va iniciar després de la posada en coneixement dels responsables del Bisbat d’Alacant, per part d’una veïna de la zona, sobre que a l’interior del recinte de la residència de la tercera edat de Càritas, ara tancada, havia sentit sorolls forts i cops.

Seguidament, per part del Bisbat, es van comprovar els fets, concloent que, els autors, pel que sembla havien accedit al lloc trencant les portes de vidre d’accés a l’edifici i havien sostret marcs d’alumini, radiadors i altres efectes susceptibles de ser venuts com a ferralla, de fet, també hi havia més objectes similars apilats i preparats per a la posterior sostracció.

Així les coses, després de la denúncia interposada, els agents de la Brigada Provincial de Policia Científica de la Comissaria Provincial d’Alacant, van realitzar una Inspecció Ocular al lloc, trobant empremtes de dos possibles autors, realitzant el corresponent informe tècnic que es va remetre al Grup d’Investigació de la Comissaria d’Alacant Centre, que es van encarregar de la investigació.

Després de diverses indagacions, els agents van aconseguir establir la presumpta autoria dels investigats en els fets i van avisar a la resta d’unitats de la Comissaria.

Quan els agents del Grup Operatiu de Resposta de la Comissaria van tindre notícies de l’interés en la detenció dels dos individus, van organitzar un dispositiu de recerca que va concloure amb la detenció d’un dels implicats, aconseguint posteriorment el grup investigador trobar el parador de l’altre, arrestant-lo també i imputant-los un delicte de robatori amb força a les coses tots dos detinguts.

Els detinguts, de 36 i 42 anys, van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de guàrdia de la mateixa localitat.

Un cop més la col·laboració ciutadana ha ajudat a descobrir i aclarir un fet delictiu. És per això que, la Policia Nacional, agraeix als ciutadans la seua encomiable col·laboració, com a testimonis de delictes aportant dades crucials que ajuden a la detenció dels autors.

Últimes notícies

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.