11.9 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Dos homes accepten presó per pegar a un altre en atribuir-li ideologia progressista per la seua dessuadora

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Dos homes han acceptat tres i sis mesos de presó respectivament per agredir a un altre en atribuir-li ideologia progressista per una dessuadora que portava en la qual es podia llegir ‘Working Class’.

Així es desprèn de l’acord aconseguit este divendres entre la defensa dels acusats i el ministeri fiscal, pel qual han acceptat, un d’ells, tres mesos de presó i, l’altre, sis, a més del pagament d’una multa, pels delictes d’odi i lesions, segons ha pogut saber Europa Press.

Els fets es remunten al 7 de novembre del 2021, quan la víctima estava al carrer Serpis de València i se li va acostar un encaputxat i li va preguntar, en referència a la seua roba, què portava posat. Portava una rajola trencada en punta en la mà i li assenyalava la seua dessuadora, en la qual es podia llegir ‘Working Class’.

Posteriorment es va acostar a ell una segona persona que li va cridar que s’anara d’allí, que això no anava amb ell i, en girar-se, va ser colpejat en la cara i va caure al sòl. Es va posar en peus i va intentar córrer encara que va ser agredit per un grup d’unes deu persones mitjançant puntades i, fins i tot, amb el llançament d’una cadira al crit de ‘Visca València’ i ‘Això és el Regne de València’.

La víctima va aconseguir finalment fugir i es va refugiar en un bar. Els agressors anaven abillats amb simbologia que consistia en una corona de llorer i una creu gamada, propis de la ideologia d’extrema dreta.

Per esta raó, tal com es desprèn del relat fiscal, per l’animadversió cap a la significació ideològica progressista que van atribuir a la víctima per la seua vestimenta, especialment per la llegenda estampada en la seua dessuadora, i amb la intenció de menysprear-li i humiliar-li, li van atacar. Entre el grup de les deu persones anaven els dos homes que han acceptat la condemna.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.