Dos homes accepten presó per pegar a un altre en atribuir-li ideologia progressista per la seua dessuadora

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Dos homes han acceptat tres i sis mesos de presó respectivament per agredir a un altre en atribuir-li ideologia progressista per una dessuadora que portava en la qual es podia llegir ‘Working Class’.

Així es desprèn de l’acord aconseguit este divendres entre la defensa dels acusats i el ministeri fiscal, pel qual han acceptat, un d’ells, tres mesos de presó i, l’altre, sis, a més del pagament d’una multa, pels delictes d’odi i lesions, segons ha pogut saber Europa Press.

Els fets es remunten al 7 de novembre del 2021, quan la víctima estava al carrer Serpis de València i se li va acostar un encaputxat i li va preguntar, en referència a la seua roba, què portava posat. Portava una rajola trencada en punta en la mà i li assenyalava la seua dessuadora, en la qual es podia llegir ‘Working Class’.

Posteriorment es va acostar a ell una segona persona que li va cridar que s’anara d’allí, que això no anava amb ell i, en girar-se, va ser colpejat en la cara i va caure al sòl. Es va posar en peus i va intentar córrer encara que va ser agredit per un grup d’unes deu persones mitjançant puntades i, fins i tot, amb el llançament d’una cadira al crit de ‘Visca València’ i ‘Això és el Regne de València’.

La víctima va aconseguir finalment fugir i es va refugiar en un bar. Els agressors anaven abillats amb simbologia que consistia en una corona de llorer i una creu gamada, propis de la ideologia d’extrema dreta.

Per esta raó, tal com es desprèn del relat fiscal, per l’animadversió cap a la significació ideològica progressista que van atribuir a la víctima per la seua vestimenta, especialment per la llegenda estampada en la seua dessuadora, i amb la intenció de menysprear-li i humiliar-li, li van atacar. Entre el grup de les deu persones anaven els dos homes que han acceptat la condemna.

Últimes notícies

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.