Dos homes accepten presó per pegar a un altre en atribuir-li ideologia progressista per la seua dessuadora

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Dos homes han acceptat tres i sis mesos de presó respectivament per agredir a un altre en atribuir-li ideologia progressista per una dessuadora que portava en la qual es podia llegir ‘Working Class’.

Així es desprèn de l’acord aconseguit este divendres entre la defensa dels acusats i el ministeri fiscal, pel qual han acceptat, un d’ells, tres mesos de presó i, l’altre, sis, a més del pagament d’una multa, pels delictes d’odi i lesions, segons ha pogut saber Europa Press.

Els fets es remunten al 7 de novembre del 2021, quan la víctima estava al carrer Serpis de València i se li va acostar un encaputxat i li va preguntar, en referència a la seua roba, què portava posat. Portava una rajola trencada en punta en la mà i li assenyalava la seua dessuadora, en la qual es podia llegir ‘Working Class’.

Posteriorment es va acostar a ell una segona persona que li va cridar que s’anara d’allí, que això no anava amb ell i, en girar-se, va ser colpejat en la cara i va caure al sòl. Es va posar en peus i va intentar córrer encara que va ser agredit per un grup d’unes deu persones mitjançant puntades i, fins i tot, amb el llançament d’una cadira al crit de ‘Visca València’ i ‘Això és el Regne de València’.

La víctima va aconseguir finalment fugir i es va refugiar en un bar. Els agressors anaven abillats amb simbologia que consistia en una corona de llorer i una creu gamada, propis de la ideologia d’extrema dreta.

Per esta raó, tal com es desprèn del relat fiscal, per l’animadversió cap a la significació ideològica progressista que van atribuir a la víctima per la seua vestimenta, especialment per la llegenda estampada en la seua dessuadora, i amb la intenció de menysprear-li i humiliar-li, li van atacar. Entre el grup de les deu persones anaven els dos homes que han acceptat la condemna.

Últimes notícies

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.

Detinguts quatre operaris per imprudència greu després d’un incendi en uns baixos a València

La Policia Nacional ha detingut quatre operaris per un presumpte delicte d’imprudència greu després d’un incendi en uns baixos als carrers Picayo 23 i 25 de Benicalap, que ha obligat a desallotjar uns 80 veïns sense causar ferits.

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.