Dotze municipis de l’Horta Sud marxaran junts contra la violència masclista el 24 de novembre

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Un total de 12 municipis participen enguany en els preparatius i l’organització de la gran marxa que recorrerà part de la comarca valenciana de l’Horta Sud el pròxim 24 de novembre contra la violència masclista. La unitat d’Igualtat de la institució comarcal va celebrar este dijous la reunió de coordinació de ‘Agermanades’ en la qual es van ultimar els detalls.

La iniciativa ‘Agermanades’ i la ‘V Marxa de Municipis contra la Violència de Gènere’ ha sumat nous pobles enguany, ja que participaran en l’activitat o col·laboren en els preparatius representants dels consistoris d’Albal, Alcàsser, Alfafar, Benetússer, Beniparrell, Catarroja, Massanassa, Paiporta, Picanya, Quart, Sedaví i Xirivella, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

La resta de poblacions celebra les seues pròpies marxes. D’esta manera, regidores i tècniques dels ajuntaments, juntament amb les tècniques de la unitat d’Igualtat de la Mancomunitat de l’Horta Sud, han plantejat que enguany podria haver-hi «dos grans itineraris», que partiran dels municipis a primera hora del matí i confluiran a Sedaví, seu de la trobada aquest anys, a les 12.00 hores.

Cada any, la meta de la carrera acaba en un dels municipis participants. Finalment, hi haurà una tercera columna que acudirà a Sedaví en transport públic. A partir de les 12 hores, aquest municipi serà seu de la trobada, en el qual hi haurà una performance, batucada i una actuació coral, a més de la lectura d’un manifest contra la violència masclista. Totes les persones que participen en la marxa lluiran una imatge unitària.

Últimes notícies

Troben un cadàver dins d’una nevera en un pis de Castelló

Agents de la Policia Nacional han trobat un cadàver dins d’una nevera en un pis de Castelló i han obert una investigació per aclarir les circumstàncies del cas.

Busquen l’ajuda dels veïns per a identificar un cadàver trobat en un camp de tarongers d’Albalat de la Ribera

La Guàrdia Civil demana col·laboració ciutadana per a identificar un home major, de trets caucàsics, localitzat sense vida el 29 de maig en un camp de tarongers d’Albalat de la Ribera, després d’una autòpsia que no ha detectat indicis de criminalitat.

El jove que ha matat el logopeda a València passarà a disposició judicial dijous

L’home de 24 anys que es va entregar a la Comissaria de Burjassot i va confessar haver apunyalat mortalment el logopeda del seu fill de 2 anys passarà a disposició judicial este dijous.

Oratge estable a la Comunitat Valenciana amb cels rasos i màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana viu este dimecres una nova jornada d’oratges estables, amb cels pràcticament rasos, mínimes sense canvis i màximes en lleuger ascens, abans d’un dijous amb més núvols i pols en suspensió.

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.