12.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Dotze municipis de l’Horta Sud marxaran junts contra la violència masclista el 24 de novembre

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Un total de 12 municipis participen enguany en els preparatius i l’organització de la gran marxa que recorrerà part de la comarca valenciana de l’Horta Sud el pròxim 24 de novembre contra la violència masclista. La unitat d’Igualtat de la institució comarcal va celebrar este dijous la reunió de coordinació de ‘Agermanades’ en la qual es van ultimar els detalls.

La iniciativa ‘Agermanades’ i la ‘V Marxa de Municipis contra la Violència de Gènere’ ha sumat nous pobles enguany, ja que participaran en l’activitat o col·laboren en els preparatius representants dels consistoris d’Albal, Alcàsser, Alfafar, Benetússer, Beniparrell, Catarroja, Massanassa, Paiporta, Picanya, Quart, Sedaví i Xirivella, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

La resta de poblacions celebra les seues pròpies marxes. D’esta manera, regidores i tècniques dels ajuntaments, juntament amb les tècniques de la unitat d’Igualtat de la Mancomunitat de l’Horta Sud, han plantejat que enguany podria haver-hi “dos grans itineraris”, que partiran dels municipis a primera hora del matí i confluiran a Sedaví, seu de la trobada aquest anys, a les 12.00 hores.

Cada any, la meta de la carrera acaba en un dels municipis participants. Finalment, hi haurà una tercera columna que acudirà a Sedaví en transport públic. A partir de les 12 hores, aquest municipi serà seu de la trobada, en el qual hi haurà una performance, batucada i una actuació coral, a més de la lectura d’un manifest contra la violència masclista. Totes les persones que participen en la marxa lluiran una imatge unitària.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.