15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Dotze municipis de l’Horta Sud marxaran junts contra la violència masclista el 24 de novembre

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Un total de 12 municipis participen enguany en els preparatius i l’organització de la gran marxa que recorrerà part de la comarca valenciana de l’Horta Sud el pròxim 24 de novembre contra la violència masclista. La unitat d’Igualtat de la institució comarcal va celebrar este dijous la reunió de coordinació de ‘Agermanades’ en la qual es van ultimar els detalls.

La iniciativa ‘Agermanades’ i la ‘V Marxa de Municipis contra la Violència de Gènere’ ha sumat nous pobles enguany, ja que participaran en l’activitat o col·laboren en els preparatius representants dels consistoris d’Albal, Alcàsser, Alfafar, Benetússer, Beniparrell, Catarroja, Massanassa, Paiporta, Picanya, Quart, Sedaví i Xirivella, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

La resta de poblacions celebra les seues pròpies marxes. D’esta manera, regidores i tècniques dels ajuntaments, juntament amb les tècniques de la unitat d’Igualtat de la Mancomunitat de l’Horta Sud, han plantejat que enguany podria haver-hi “dos grans itineraris”, que partiran dels municipis a primera hora del matí i confluiran a Sedaví, seu de la trobada aquest anys, a les 12.00 hores.

Cada any, la meta de la carrera acaba en un dels municipis participants. Finalment, hi haurà una tercera columna que acudirà a Sedaví en transport públic. A partir de les 12 hores, aquest municipi serà seu de la trobada, en el qual hi haurà una performance, batucada i una actuació coral, a més de la lectura d’un manifest contra la violència masclista. Totes les persones que participen en la marxa lluiran una imatge unitària.

Últimes notícies

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.