Dotze municipis de l’Horta Sud marxaran junts contra la violència masclista el 24 de novembre

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Un total de 12 municipis participen enguany en els preparatius i l’organització de la gran marxa que recorrerà part de la comarca valenciana de l’Horta Sud el pròxim 24 de novembre contra la violència masclista. La unitat d’Igualtat de la institució comarcal va celebrar este dijous la reunió de coordinació de ‘Agermanades’ en la qual es van ultimar els detalls.

La iniciativa ‘Agermanades’ i la ‘V Marxa de Municipis contra la Violència de Gènere’ ha sumat nous pobles enguany, ja que participaran en l’activitat o col·laboren en els preparatius representants dels consistoris d’Albal, Alcàsser, Alfafar, Benetússer, Beniparrell, Catarroja, Massanassa, Paiporta, Picanya, Quart, Sedaví i Xirivella, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

La resta de poblacions celebra les seues pròpies marxes. D’esta manera, regidores i tècniques dels ajuntaments, juntament amb les tècniques de la unitat d’Igualtat de la Mancomunitat de l’Horta Sud, han plantejat que enguany podria haver-hi “dos grans itineraris”, que partiran dels municipis a primera hora del matí i confluiran a Sedaví, seu de la trobada aquest anys, a les 12.00 hores.

Cada any, la meta de la carrera acaba en un dels municipis participants. Finalment, hi haurà una tercera columna que acudirà a Sedaví en transport públic. A partir de les 12 hores, aquest municipi serà seu de la trobada, en el qual hi haurà una performance, batucada i una actuació coral, a més de la lectura d’un manifest contra la violència masclista. Totes les persones que participen en la marxa lluiran una imatge unitària.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.