Dotze municipis de l’Horta Sud marxaran junts contra la violència masclista el 24 de novembre

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Un total de 12 municipis participen enguany en els preparatius i l’organització de la gran marxa que recorrerà part de la comarca valenciana de l’Horta Sud el pròxim 24 de novembre contra la violència masclista. La unitat d’Igualtat de la institució comarcal va celebrar este dijous la reunió de coordinació de ‘Agermanades’ en la qual es van ultimar els detalls.

La iniciativa ‘Agermanades’ i la ‘V Marxa de Municipis contra la Violència de Gènere’ ha sumat nous pobles enguany, ja que participaran en l’activitat o col·laboren en els preparatius representants dels consistoris d’Albal, Alcàsser, Alfafar, Benetússer, Beniparrell, Catarroja, Massanassa, Paiporta, Picanya, Quart, Sedaví i Xirivella, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

La resta de poblacions celebra les seues pròpies marxes. D’esta manera, regidores i tècniques dels ajuntaments, juntament amb les tècniques de la unitat d’Igualtat de la Mancomunitat de l’Horta Sud, han plantejat que enguany podria haver-hi «dos grans itineraris», que partiran dels municipis a primera hora del matí i confluiran a Sedaví, seu de la trobada aquest anys, a les 12.00 hores.

Cada any, la meta de la carrera acaba en un dels municipis participants. Finalment, hi haurà una tercera columna que acudirà a Sedaví en transport públic. A partir de les 12 hores, aquest municipi serà seu de la trobada, en el qual hi haurà una performance, batucada i una actuació coral, a més de la lectura d’un manifest contra la violència masclista. Totes les persones que participen en la marxa lluiran una imatge unitària.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU