Sánchez accelera el pla de mesures anticrisi amb un Consell de Ministres extraordinari

Pedro Sánchez pisa l’accelerador i ha convocat un Consell de Ministres extraordinari aquest dissabte dia 25 per a aprovar noves mesures anticrisi.

L’objectiu implica intensificar i accelerar les mesures socials i de lluita contra la inflació. Enfront dels mals resultats, prioritzar la gestió per a passar pàgina. Per a això, l’Executiu celebrarà aquest dissabte un Consell de Ministres extraordinari en el qual aprovarà la pròrroga del decret anticrisi, segons ha avançat la Cadena Ser.

Els diferents ministeris estan perfilant els apartats que els corresponen de la pròrroga del decret per a pal·liar les conseqüències econòmiques de la invasió d’Ucraïna, mentre que es mantenen negociacions sobre el seu abast entre els socis de la coalició.

La proximitat amb el 30 de juny, data en la qual acaba la vigència del primer paquet, aprovat al març i convalidat en el Congrés per un període de tres mesos, ha obligat a canviar els terminis. Així, dijous que ve decaurien mesures com la reducció de 20 cèntims per litre de combustible o el topall a l’increment dels lloguers, com a línies mestres del pla inicial de Moncloa.

En la nit del dilluns, Yolanda Díaz ja va avançar algunes propostes en les quals està centrant-se el Govern de cara a aqueix nou paquet de mesures amb les quals combatre la inflació i altres efectes sorgits de la guerra a Ucraïna. Entre aqueixes idees que va avançar la vicepresidenta segona i ministra de Treball, estan l’aprovació d’un xec d’ajuda per 300 euros per a les famílies més vulnerables i una rebaixa al 50% de l’abonament transporte.

Moncloa està perfilant el pla de xoc amb la inclusió d’importants novetats. Algunes d’elles s’inclourien en aquest decret, mentre que unes altres com la pujada de l’impost de societats a les grans elèctriques s’encaixaria posteriorment, ja fora a través d’un altre decret o en una norma a part amb tramitació d’urgència. Des d’Unidas Podemos s’ha proposat elevar la taxa de l’impost de societats en 10 punts a les “grans empreses energètiques” amb l’objectiu d’elevar la recaptació en entre 1.500 i 2.000 milions d’euros.

El Govern està buscant la fórmula “més ràpida” per a pujar la pressió fiscal a les grans elèctriques. Segons fonts pròximes a la negociació que mantenen els departaments socialistes de Transició Ecològica i Hisenda amb els morats de Treball i Drets Socials, la via més factible que tenen sobre la taula passa per crear un recàrrec en l’impost de societats via decret. Amb tot, s’està analitzant la seguretat jurídica perquè no siga recurrible per les elèctriques.

Entre la UE i l’OTAN

El Consell extraordinari se celebrarà un dia després de la conclusió de la reunió dels caps d’Estat i de Govern de la Unió Europea, convocats en un Consell Europeu a Brussel·les. El guió de la cita comunitària tindrà a Ucraïna com a punt central, tant per la guerra com pel seu estatus de candidata a entrar a la UE, a més del de Moldàvia.

A més, Isabel Rodríguez ha anunciat que el Consell ordinari de cada dimarts es trasllada al dilluns dia 27 per a no solapar-ho amb els preparatius de la Cimera de l’OTAN, que se celebrarà a Madrid els dies 29 i 30 de juny.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens per robatoris amb força en comerços del centre històric de Gandia

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens de 45 i 33 anys per dos robatoris amb força en una perfumeria i una peluqueria del centre historico de Gandia, on van sostraure diners en efectiu i material professional.

El TSJCV manté la seua decisió de no investigar a Carlos Mazón per la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja per unanimitat els recursos de súplica i confirma que no investigarà al expresident Carlos Mazón per la seua actuació durant la dana de 2024.

El TSJCV manté l’arxiu i no investigarà a Mazón per la seua actuació en la dana de 2024

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana desestima per unanimitat els recursos de les acusacions i confirma que no obrirà investigació penal contra Carlos Mazón per la gestió de l'avís És-Alert durant la dana de 2024.

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.