Sánchez accelera el pla de mesures anticrisi amb un Consell de Ministres extraordinari

Pedro Sánchez pisa l’accelerador i ha convocat un Consell de Ministres extraordinari aquest dissabte dia 25 per a aprovar noves mesures anticrisi.

L’objectiu implica intensificar i accelerar les mesures socials i de lluita contra la inflació. Enfront dels mals resultats, prioritzar la gestió per a passar pàgina. Per a això, l’Executiu celebrarà aquest dissabte un Consell de Ministres extraordinari en el qual aprovarà la pròrroga del decret anticrisi, segons ha avançat la Cadena Ser.

Els diferents ministeris estan perfilant els apartats que els corresponen de la pròrroga del decret per a pal·liar les conseqüències econòmiques de la invasió d’Ucraïna, mentre que es mantenen negociacions sobre el seu abast entre els socis de la coalició.

La proximitat amb el 30 de juny, data en la qual acaba la vigència del primer paquet, aprovat al març i convalidat en el Congrés per un període de tres mesos, ha obligat a canviar els terminis. Així, dijous que ve decaurien mesures com la reducció de 20 cèntims per litre de combustible o el topall a l’increment dels lloguers, com a línies mestres del pla inicial de Moncloa.

En la nit del dilluns, Yolanda Díaz ja va avançar algunes propostes en les quals està centrant-se el Govern de cara a aqueix nou paquet de mesures amb les quals combatre la inflació i altres efectes sorgits de la guerra a Ucraïna. Entre aqueixes idees que va avançar la vicepresidenta segona i ministra de Treball, estan l’aprovació d’un xec d’ajuda per 300 euros per a les famílies més vulnerables i una rebaixa al 50% de l’abonament transporte.

Moncloa està perfilant el pla de xoc amb la inclusió d’importants novetats. Algunes d’elles s’inclourien en aquest decret, mentre que unes altres com la pujada de l’impost de societats a les grans elèctriques s’encaixaria posteriorment, ja fora a través d’un altre decret o en una norma a part amb tramitació d’urgència. Des d’Unidas Podemos s’ha proposat elevar la taxa de l’impost de societats en 10 punts a les «grans empreses energètiques» amb l’objectiu d’elevar la recaptació en entre 1.500 i 2.000 milions d’euros.

El Govern està buscant la fórmula «més ràpida» per a pujar la pressió fiscal a les grans elèctriques. Segons fonts pròximes a la negociació que mantenen els departaments socialistes de Transició Ecològica i Hisenda amb els morats de Treball i Drets Socials, la via més factible que tenen sobre la taula passa per crear un recàrrec en l’impost de societats via decret. Amb tot, s’està analitzant la seguretat jurídica perquè no siga recurrible per les elèctriques.

Entre la UE i l’OTAN

El Consell extraordinari se celebrarà un dia després de la conclusió de la reunió dels caps d’Estat i de Govern de la Unió Europea, convocats en un Consell Europeu a Brussel·les. El guió de la cita comunitària tindrà a Ucraïna com a punt central, tant per la guerra com pel seu estatus de candidata a entrar a la UE, a més del de Moldàvia.

A més, Isabel Rodríguez ha anunciat que el Consell ordinari de cada dimarts es trasllada al dilluns dia 27 per a no solapar-ho amb els preparatius de la Cimera de l’OTAN, que se celebrarà a Madrid els dies 29 i 30 de juny.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.