Sánchez accelera el pla de mesures anticrisi amb un Consell de Ministres extraordinari

Pedro Sánchez pisa l’accelerador i ha convocat un Consell de Ministres extraordinari aquest dissabte dia 25 per a aprovar noves mesures anticrisi.

L’objectiu implica intensificar i accelerar les mesures socials i de lluita contra la inflació. Enfront dels mals resultats, prioritzar la gestió per a passar pàgina. Per a això, l’Executiu celebrarà aquest dissabte un Consell de Ministres extraordinari en el qual aprovarà la pròrroga del decret anticrisi, segons ha avançat la Cadena Ser.

Els diferents ministeris estan perfilant els apartats que els corresponen de la pròrroga del decret per a pal·liar les conseqüències econòmiques de la invasió d’Ucraïna, mentre que es mantenen negociacions sobre el seu abast entre els socis de la coalició.

La proximitat amb el 30 de juny, data en la qual acaba la vigència del primer paquet, aprovat al març i convalidat en el Congrés per un període de tres mesos, ha obligat a canviar els terminis. Així, dijous que ve decaurien mesures com la reducció de 20 cèntims per litre de combustible o el topall a l’increment dels lloguers, com a línies mestres del pla inicial de Moncloa.

En la nit del dilluns, Yolanda Díaz ja va avançar algunes propostes en les quals està centrant-se el Govern de cara a aqueix nou paquet de mesures amb les quals combatre la inflació i altres efectes sorgits de la guerra a Ucraïna. Entre aqueixes idees que va avançar la vicepresidenta segona i ministra de Treball, estan l’aprovació d’un xec d’ajuda per 300 euros per a les famílies més vulnerables i una rebaixa al 50% de l’abonament transporte.

Moncloa està perfilant el pla de xoc amb la inclusió d’importants novetats. Algunes d’elles s’inclourien en aquest decret, mentre que unes altres com la pujada de l’impost de societats a les grans elèctriques s’encaixaria posteriorment, ja fora a través d’un altre decret o en una norma a part amb tramitació d’urgència. Des d’Unidas Podemos s’ha proposat elevar la taxa de l’impost de societats en 10 punts a les “grans empreses energètiques” amb l’objectiu d’elevar la recaptació en entre 1.500 i 2.000 milions d’euros.

El Govern està buscant la fórmula “més ràpida” per a pujar la pressió fiscal a les grans elèctriques. Segons fonts pròximes a la negociació que mantenen els departaments socialistes de Transició Ecològica i Hisenda amb els morats de Treball i Drets Socials, la via més factible que tenen sobre la taula passa per crear un recàrrec en l’impost de societats via decret. Amb tot, s’està analitzant la seguretat jurídica perquè no siga recurrible per les elèctriques.

Entre la UE i l’OTAN

El Consell extraordinari se celebrarà un dia després de la conclusió de la reunió dels caps d’Estat i de Govern de la Unió Europea, convocats en un Consell Europeu a Brussel·les. El guió de la cita comunitària tindrà a Ucraïna com a punt central, tant per la guerra com pel seu estatus de candidata a entrar a la UE, a més del de Moldàvia.

A més, Isabel Rodríguez ha anunciat que el Consell ordinari de cada dimarts es trasllada al dilluns dia 27 per a no solapar-ho amb els preparatius de la Cimera de l’OTAN, que se celebrarà a Madrid els dies 29 i 30 de juny.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.