Sánchez accelera el pla de mesures anticrisi amb un Consell de Ministres extraordinari

Pedro Sánchez pisa l’accelerador i ha convocat un Consell de Ministres extraordinari aquest dissabte dia 25 per a aprovar noves mesures anticrisi.

L’objectiu implica intensificar i accelerar les mesures socials i de lluita contra la inflació. Enfront dels mals resultats, prioritzar la gestió per a passar pàgina. Per a això, l’Executiu celebrarà aquest dissabte un Consell de Ministres extraordinari en el qual aprovarà la pròrroga del decret anticrisi, segons ha avançat la Cadena Ser.

Els diferents ministeris estan perfilant els apartats que els corresponen de la pròrroga del decret per a pal·liar les conseqüències econòmiques de la invasió d’Ucraïna, mentre que es mantenen negociacions sobre el seu abast entre els socis de la coalició.

La proximitat amb el 30 de juny, data en la qual acaba la vigència del primer paquet, aprovat al març i convalidat en el Congrés per un període de tres mesos, ha obligat a canviar els terminis. Així, dijous que ve decaurien mesures com la reducció de 20 cèntims per litre de combustible o el topall a l’increment dels lloguers, com a línies mestres del pla inicial de Moncloa.

En la nit del dilluns, Yolanda Díaz ja va avançar algunes propostes en les quals està centrant-se el Govern de cara a aqueix nou paquet de mesures amb les quals combatre la inflació i altres efectes sorgits de la guerra a Ucraïna. Entre aqueixes idees que va avançar la vicepresidenta segona i ministra de Treball, estan l’aprovació d’un xec d’ajuda per 300 euros per a les famílies més vulnerables i una rebaixa al 50% de l’abonament transporte.

Moncloa està perfilant el pla de xoc amb la inclusió d’importants novetats. Algunes d’elles s’inclourien en aquest decret, mentre que unes altres com la pujada de l’impost de societats a les grans elèctriques s’encaixaria posteriorment, ja fora a través d’un altre decret o en una norma a part amb tramitació d’urgència. Des d’Unidas Podemos s’ha proposat elevar la taxa de l’impost de societats en 10 punts a les «grans empreses energètiques» amb l’objectiu d’elevar la recaptació en entre 1.500 i 2.000 milions d’euros.

El Govern està buscant la fórmula «més ràpida» per a pujar la pressió fiscal a les grans elèctriques. Segons fonts pròximes a la negociació que mantenen els departaments socialistes de Transició Ecològica i Hisenda amb els morats de Treball i Drets Socials, la via més factible que tenen sobre la taula passa per crear un recàrrec en l’impost de societats via decret. Amb tot, s’està analitzant la seguretat jurídica perquè no siga recurrible per les elèctriques.

Entre la UE i l’OTAN

El Consell extraordinari se celebrarà un dia després de la conclusió de la reunió dels caps d’Estat i de Govern de la Unió Europea, convocats en un Consell Europeu a Brussel·les. El guió de la cita comunitària tindrà a Ucraïna com a punt central, tant per la guerra com pel seu estatus de candidata a entrar a la UE, a més del de Moldàvia.

A més, Isabel Rodríguez ha anunciat que el Consell ordinari de cada dimarts es trasllada al dilluns dia 27 per a no solapar-ho amb els preparatius de la Cimera de l’OTAN, que se celebrarà a Madrid els dies 29 i 30 de juny.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.