Sánchez accelera el pla de mesures anticrisi amb un Consell de Ministres extraordinari

Pedro Sánchez pisa l’accelerador i ha convocat un Consell de Ministres extraordinari aquest dissabte dia 25 per a aprovar noves mesures anticrisi.

L’objectiu implica intensificar i accelerar les mesures socials i de lluita contra la inflació. Enfront dels mals resultats, prioritzar la gestió per a passar pàgina. Per a això, l’Executiu celebrarà aquest dissabte un Consell de Ministres extraordinari en el qual aprovarà la pròrroga del decret anticrisi, segons ha avançat la Cadena Ser.

Els diferents ministeris estan perfilant els apartats que els corresponen de la pròrroga del decret per a pal·liar les conseqüències econòmiques de la invasió d’Ucraïna, mentre que es mantenen negociacions sobre el seu abast entre els socis de la coalició.

La proximitat amb el 30 de juny, data en la qual acaba la vigència del primer paquet, aprovat al març i convalidat en el Congrés per un període de tres mesos, ha obligat a canviar els terminis. Així, dijous que ve decaurien mesures com la reducció de 20 cèntims per litre de combustible o el topall a l’increment dels lloguers, com a línies mestres del pla inicial de Moncloa.

En la nit del dilluns, Yolanda Díaz ja va avançar algunes propostes en les quals està centrant-se el Govern de cara a aqueix nou paquet de mesures amb les quals combatre la inflació i altres efectes sorgits de la guerra a Ucraïna. Entre aqueixes idees que va avançar la vicepresidenta segona i ministra de Treball, estan l’aprovació d’un xec d’ajuda per 300 euros per a les famílies més vulnerables i una rebaixa al 50% de l’abonament transporte.

Moncloa està perfilant el pla de xoc amb la inclusió d’importants novetats. Algunes d’elles s’inclourien en aquest decret, mentre que unes altres com la pujada de l’impost de societats a les grans elèctriques s’encaixaria posteriorment, ja fora a través d’un altre decret o en una norma a part amb tramitació d’urgència. Des d’Unidas Podemos s’ha proposat elevar la taxa de l’impost de societats en 10 punts a les «grans empreses energètiques» amb l’objectiu d’elevar la recaptació en entre 1.500 i 2.000 milions d’euros.

El Govern està buscant la fórmula «més ràpida» per a pujar la pressió fiscal a les grans elèctriques. Segons fonts pròximes a la negociació que mantenen els departaments socialistes de Transició Ecològica i Hisenda amb els morats de Treball i Drets Socials, la via més factible que tenen sobre la taula passa per crear un recàrrec en l’impost de societats via decret. Amb tot, s’està analitzant la seguretat jurídica perquè no siga recurrible per les elèctriques.

Entre la UE i l’OTAN

El Consell extraordinari se celebrarà un dia després de la conclusió de la reunió dels caps d’Estat i de Govern de la Unió Europea, convocats en un Consell Europeu a Brussel·les. El guió de la cita comunitària tindrà a Ucraïna com a punt central, tant per la guerra com pel seu estatus de candidata a entrar a la UE, a més del de Moldàvia.

A més, Isabel Rodríguez ha anunciat que el Consell ordinari de cada dimarts es trasllada al dilluns dia 27 per a no solapar-ho amb els preparatius de la Cimera de l’OTAN, que se celebrarà a Madrid els dies 29 i 30 de juny.

Últimes notícies

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.

Les Corts allarguen fins a finals de juliol per deixar tancada la llei d’Acompanyament de 2026

Les Corts han decidit allargar el període de sessions fins al 31 de juliol per aprovar la llei d’Acompanyament als pressupostos de la Generalitat de 2026 abans de les vacacions d’estiu.