L’AMDComVal reclama fer un repartiment millor de les campanyes publicitàries

Associacions de mitjans de comunicació de Balears, Euskadi, Catalunya i Comunitat Valenciana, entre les quals hi ha l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal), han signat a Getxo un manifest conjunt per reclamar a les administracions estatals el compromís per incloure els mitjans de proximitat a les seues campanyes publicitàries i el disseny d’ajudes econòmiques destinades a pal·liar els efectes de les crisis.

L’AMDComVal, l’Associació Catalana de Premsa Comarcal, l’Associació de la Premsa Comarcal Valenciana, l’Associació de Premsa Forana de Mallorca, l’Associació de Premsa Local de Menorca i TOKIKOM s’han reunit a Getxo amb motiu del X aniversari de l’associació basca que aplega 76 mitjans locals.

Estes 6 associacions de mitjans, que reuneixen 347 mitjans de comunicació que donen ocupació directa a 1.296 persones i indirecte a 2.213 més, ha elevat el to per exigir a les administracions públiques, especialment al Govern central, un respecte a les seues xifres i la seua inclusió a les seues campanyes de publicitat “de les quals sistemàticament en quedem fora els mitjans de comunicació de proximitat”.

AMDComVal i les 5 associacions de mitjans de comunicació d’Euskadi, Catalunya i les Balears, que ja sumen 6,5 milions d’usuaris únics al mes, reclamen a l’Administració central el compromís de les administracions públiques estatals per incloure a la seua inversió publicitària els mitjans de comunicació locals i comarcals especialitzats en informació de proximitat.

Els signants de manifest de Gexto també sol·liciten que “se’ls tinga en compte, de manera destacada, a l’hora de dissenyar ajudes econòmiques destinades a pal·liar els efectes de les crisis, fent èmfasi en l’efecte multiplicador que la nostra activitat té en la dinamització social, cultural i econòmica sobre les nostres àrees d’influència”.

El Manifest de Getxo és fruit del treball iniciat per estos 6 associacions de mitjans de comunicació d’Euskadi, Catalunya, la Comunitat Valenciana i les Illes Balears durant l’ultima edició del Dia de la Premsa Comarcal que l’ACPC va organitzar a Barcelona el mes de novembre.

Aquella trobada de Barcelona, ​​que ha tingut la continuïtat a Getxo, va ser l’embrió perquè les associacions de premsa vingudes de tot l’Estat decidiren començar a establir sinergies per poder obrir les portes de determinades administracions “que, fins ara, estan tancades”.

L’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal), que reuneix 52 mitjans de comunicació d’Alacant, Castelló i València, va signar la seua adhesió al Manifest en considerar que “la repercussió, el ressò i la força dels mitjans locals, comarcals, provincials i fins i tot autonòmics mereix ser tingut per totes les administracions públiques. Sense excepció”.

Últimes notícies

La patronal del transport alerta d’un col·lapse viari a València després de l’estiu

La FVET alerta que les principals carreteres d’accés a l’àrea metropolitana de València estan col·lapsades diàriament i reclama actuacions immediates, inclosa una nova connexió amb el Port per la zona nord.

La jutgessa del cas DANA torna a rebutjar les telefonades de Bernabé del 29 d’octubre

La jutgessa de Catarroja ha desestimat de nou reclamar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, el registre de cridades i missatges del 29 d’octubre de 2024, clau en la investigació de la gestió de la DANA.

Corberán retreu a Rodri els comentaris sobre el nivell del València

Carlos Corberán ha qualificat de paraules desafortunades els comentaris de Rodri Hernández sobre el nivell del València, encara que dona per bones les disculpes del jugador del Barcelona.

L’Eldense celebra 70 anys del seu debut en Segona mirant a l’entrada de Messi

L’Eldense commemora set dècades del seu primer partit en Segona Divisió mentre espera que es tanque la venda del club a Leo Messi, en plena nova etapa daurada a LaLiga Hypermotion.

Dos veïns d’Alacant rebran 12.000 euros per les molèsties d’una discoteca

El Tribunal de Instancia d’Alacant ha condemnat l’Ajuntament a pagar 12.000 euros per danys morals a dos veïns afectats durant anys pel soroll d’una discoteca situada en el soterrani del seu edifici.

Corberán es reforça abans de visitar el Sevilla: Estic sencer, amb forces i il·lusió

Carlos Corberán assegura que es troba sencer, amb forces, il·lusió i ganes per a revertir la mala arrancada del València CF abans de visitar el Sevilla, després d’haver sumat només un punt en quatre jornades.

Arresten un home per incendiar una vivenda a Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut a Vall d'Alba un home de 49 anys acusat d'entrar en una vivenda i provocar un incendi, que va obligar a desallotjar alguns veïns però no va causar ferits.

Xest concentra este cap de setmana 150 pilots en la recta final de l’ESBK

El Circuit Ricardo Tormo rep este cap de setmana 150 pilots per a disputar la sisena prova del Campionat d'Espanya de Superbike.