13.4 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

L’AMDComVal reclama fer un repartiment millor de les campanyes publicitàries

Associacions de mitjans de comunicació de Balears, Euskadi, Catalunya i Comunitat Valenciana, entre les quals hi ha l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal), han signat a Getxo un manifest conjunt per reclamar a les administracions estatals el compromís per incloure els mitjans de proximitat a les seues campanyes publicitàries i el disseny d’ajudes econòmiques destinades a pal·liar els efectes de les crisis.

L’AMDComVal, l’Associació Catalana de Premsa Comarcal, l’Associació de la Premsa Comarcal Valenciana, l’Associació de Premsa Forana de Mallorca, l’Associació de Premsa Local de Menorca i TOKIKOM s’han reunit a Getxo amb motiu del X aniversari de l’associació basca que aplega 76 mitjans locals.

Estes 6 associacions de mitjans, que reuneixen 347 mitjans de comunicació que donen ocupació directa a 1.296 persones i indirecte a 2.213 més, ha elevat el to per exigir a les administracions públiques, especialment al Govern central, un respecte a les seues xifres i la seua inclusió a les seues campanyes de publicitat “de les quals sistemàticament en quedem fora els mitjans de comunicació de proximitat”.

AMDComVal i les 5 associacions de mitjans de comunicació d’Euskadi, Catalunya i les Balears, que ja sumen 6,5 milions d’usuaris únics al mes, reclamen a l’Administració central el compromís de les administracions públiques estatals per incloure a la seua inversió publicitària els mitjans de comunicació locals i comarcals especialitzats en informació de proximitat.

Els signants de manifest de Gexto també sol·liciten que “se’ls tinga en compte, de manera destacada, a l’hora de dissenyar ajudes econòmiques destinades a pal·liar els efectes de les crisis, fent èmfasi en l’efecte multiplicador que la nostra activitat té en la dinamització social, cultural i econòmica sobre les nostres àrees d’influència”.

El Manifest de Getxo és fruit del treball iniciat per estos 6 associacions de mitjans de comunicació d’Euskadi, Catalunya, la Comunitat Valenciana i les Illes Balears durant l’ultima edició del Dia de la Premsa Comarcal que l’ACPC va organitzar a Barcelona el mes de novembre.

Aquella trobada de Barcelona, ​​que ha tingut la continuïtat a Getxo, va ser l’embrió perquè les associacions de premsa vingudes de tot l’Estat decidiren començar a establir sinergies per poder obrir les portes de determinades administracions “que, fins ara, estan tancades”.

L’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal), que reuneix 52 mitjans de comunicació d’Alacant, Castelló i València, va signar la seua adhesió al Manifest en considerar que “la repercussió, el ressò i la força dels mitjans locals, comarcals, provincials i fins i tot autonòmics mereix ser tingut per totes les administracions públiques. Sense excepció”.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.