L’AMDComVal reclama fer un repartiment millor de les campanyes publicitàries

Associacions de mitjans de comunicació de Balears, Euskadi, Catalunya i Comunitat Valenciana, entre les quals hi ha l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal), han signat a Getxo un manifest conjunt per reclamar a les administracions estatals el compromís per incloure els mitjans de proximitat a les seues campanyes publicitàries i el disseny d’ajudes econòmiques destinades a pal·liar els efectes de les crisis.

L’AMDComVal, l’Associació Catalana de Premsa Comarcal, l’Associació de la Premsa Comarcal Valenciana, l’Associació de Premsa Forana de Mallorca, l’Associació de Premsa Local de Menorca i TOKIKOM s’han reunit a Getxo amb motiu del X aniversari de l’associació basca que aplega 76 mitjans locals.

Estes 6 associacions de mitjans, que reuneixen 347 mitjans de comunicació que donen ocupació directa a 1.296 persones i indirecte a 2.213 més, ha elevat el to per exigir a les administracions públiques, especialment al Govern central, un respecte a les seues xifres i la seua inclusió a les seues campanyes de publicitat “de les quals sistemàticament en quedem fora els mitjans de comunicació de proximitat”.

AMDComVal i les 5 associacions de mitjans de comunicació d’Euskadi, Catalunya i les Balears, que ja sumen 6,5 milions d’usuaris únics al mes, reclamen a l’Administració central el compromís de les administracions públiques estatals per incloure a la seua inversió publicitària els mitjans de comunicació locals i comarcals especialitzats en informació de proximitat.

Els signants de manifest de Gexto també sol·liciten que “se’ls tinga en compte, de manera destacada, a l’hora de dissenyar ajudes econòmiques destinades a pal·liar els efectes de les crisis, fent èmfasi en l’efecte multiplicador que la nostra activitat té en la dinamització social, cultural i econòmica sobre les nostres àrees d’influència”.

El Manifest de Getxo és fruit del treball iniciat per estos 6 associacions de mitjans de comunicació d’Euskadi, Catalunya, la Comunitat Valenciana i les Illes Balears durant l’ultima edició del Dia de la Premsa Comarcal que l’ACPC va organitzar a Barcelona el mes de novembre.

Aquella trobada de Barcelona, ​​que ha tingut la continuïtat a Getxo, va ser l’embrió perquè les associacions de premsa vingudes de tot l’Estat decidiren començar a establir sinergies per poder obrir les portes de determinades administracions “que, fins ara, estan tancades”.

L’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana (AMDComVal), que reuneix 52 mitjans de comunicació d’Alacant, Castelló i València, va signar la seua adhesió al Manifest en considerar que “la repercussió, el ressò i la força dels mitjans locals, comarcals, provincials i fins i tot autonòmics mereix ser tingut per totes les administracions públiques. Sense excepció”.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.