L’atur baixa a l’abril i els contractes indefinits augmenten exponencialment

El nombre d’aturats va baixar en 86.260 a l’abril (-2,77%), més del doble respecte al mateix mes de 2021, amb un descens de 39.012 persones. A més, la Seguretat Social ha superat els 20 milions d’afiliats en guanyar a l’abril més de 184.000 treballadors. La xifra total d’aturats a Espanya és 3.022.503 persones, la menor xifra en aquest mateix mes des de 2008, segons les dades publicades hui pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’altra banda, els contractes indefinits aconsegueixen una xifra rellevant a l’abril representat el 48% del de les noves signatures, amb un total de 700.000 contractes. Quasi la meitat dels contractes signats aquest mes són indefinits.

A la Comunitat Valenciana, l’atur baixa lleument a l’abril amb unes xifres que indiquen un descens mensual de l’atur del 0,91%, i que reflecteixen una disminució de 3.246 persones inscrites en Labora. El nombre de persones sense treball al territori és de 357.227, una xifra que millora les de fa un any, amb una baixada de 90.423 aturats, és a dir, un 20,2% menys que a 2021.

En quant a l’afiliació a la Seguretat Social, la Comunitat és la quarta autonomia amb un major increment, amb 14.360 persones més donades d’alta treballant,

El millor comportament s’ha registrat en el sector agrícola (-1,80%) i al sector serveis (-1,38%), mentre que han augmentat lleugerament el nombre de persones desocupades en la indústria (+0,22%) i sense ocupació anterior (+2,28%), segons ha explicat el secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, que ha qualificat les xifres de “molt positives”, ja que ha ressaltat que “abril deixa la segona baixada més intensa de l’atur registrat des que tenim dades (-20,2%)”.

Per províncies, l’atur baixa a Alacant (–1,92%) i a València (–0,3%), però puja a Castelló (0,36%). Per comarques, descendeix en un total de 17 amb la Marina Baixa al capdavant amb un descens del 10,63%. No obstant això, destaca que a l’Alt Maestrat, creix amb un 45,08%.

Un de cada dos nous contractes signats ha sigut indefinit

Per altra part, Nomdedéu ha destacat especialment “l’important augment de la contractació indefinida, amb 71.901 nous contractes”. A més, ha informat, que un de cada dos nous contractes signats en la Comunitat Valenciana ha sigut indefinit, el 49,8%, la segona major xifra històrica.

Anuncios

Últimes notícies

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.

Un regidor del PSPV denuncia a un edil del PP per amenaces després d’un ple a Redován

Un regidor del PSPV a Redován ha denunciat a un edil del PP per suposades amenaces i intent d'agressió després del ple del 26 de març, fets que ja investiga la Guàrdia Civil.

La sinistralitat viària cau en la Comunitat Valenciana amb 19 morts en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana registra 19 morts en carretera en el primer trimestre, 13 menys que un any abans, en un context de rècord de seguretat viària a Espanya.