L’atur baixa a l’abril i els contractes indefinits augmenten exponencialment

El nombre d’aturats va baixar en 86.260 a l’abril (-2,77%), més del doble respecte al mateix mes de 2021, amb un descens de 39.012 persones. A més, la Seguretat Social ha superat els 20 milions d’afiliats en guanyar a l’abril més de 184.000 treballadors. La xifra total d’aturats a Espanya és 3.022.503 persones, la menor xifra en aquest mateix mes des de 2008, segons les dades publicades hui pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’altra banda, els contractes indefinits aconsegueixen una xifra rellevant a l’abril representat el 48% del de les noves signatures, amb un total de 700.000 contractes. Quasi la meitat dels contractes signats aquest mes són indefinits.

A la Comunitat Valenciana, l’atur baixa lleument a l’abril amb unes xifres que indiquen un descens mensual de l’atur del 0,91%, i que reflecteixen una disminució de 3.246 persones inscrites en Labora. El nombre de persones sense treball al territori és de 357.227, una xifra que millora les de fa un any, amb una baixada de 90.423 aturats, és a dir, un 20,2% menys que a 2021.

En quant a l’afiliació a la Seguretat Social, la Comunitat és la quarta autonomia amb un major increment, amb 14.360 persones més donades d’alta treballant,

El millor comportament s’ha registrat en el sector agrícola (-1,80%) i al sector serveis (-1,38%), mentre que han augmentat lleugerament el nombre de persones desocupades en la indústria (+0,22%) i sense ocupació anterior (+2,28%), segons ha explicat el secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, que ha qualificat les xifres de “molt positives”, ja que ha ressaltat que “abril deixa la segona baixada més intensa de l’atur registrat des que tenim dades (-20,2%)”.

Per províncies, l’atur baixa a Alacant (–1,92%) i a València (–0,3%), però puja a Castelló (0,36%). Per comarques, descendeix en un total de 17 amb la Marina Baixa al capdavant amb un descens del 10,63%. No obstant això, destaca que a l’Alt Maestrat, creix amb un 45,08%.

Un de cada dos nous contractes signats ha sigut indefinit

Per altra part, Nomdedéu ha destacat especialment “l’important augment de la contractació indefinida, amb 71.901 nous contractes”. A més, ha informat, que un de cada dos nous contractes signats en la Comunitat Valenciana ha sigut indefinit, el 49,8%, la segona major xifra històrica.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.

STEPV denuncia l’agressió a un docent en un centre d’Alcoi i exigix mesures a Educació

El sindicat va condemnar l'atac patit per un professor presumptament a les mans de familiars d'un alumne i va reclamar més recursos i una resposta institucional.

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una plantació de cànnabis després d’interceptar un cotxe amb 812 plantes

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Elda una instal·lació de cultiu de cànnabis després de detindre a un home que traslladava 812 plantes. En la nau s'han trobat 89 plantes, 12,7 quilos llestos per a la seua distribució i un enganxament il·legal a la llum.

Avís taronja a l’interior nord de Castelló per vents de fins a 100 km/h

Aemet activa per a este diumenge l'avís taronja a l'interior nord de Castelló per ratxes de fins a 100 km/h i manté avisos grocs a Castelló i València.