L’atur baixa a l’abril i els contractes indefinits augmenten exponencialment

El nombre d’aturats va baixar en 86.260 a l’abril (-2,77%), més del doble respecte al mateix mes de 2021, amb un descens de 39.012 persones. A més, la Seguretat Social ha superat els 20 milions d’afiliats en guanyar a l’abril més de 184.000 treballadors. La xifra total d’aturats a Espanya és 3.022.503 persones, la menor xifra en aquest mateix mes des de 2008, segons les dades publicades hui pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’altra banda, els contractes indefinits aconsegueixen una xifra rellevant a l’abril representat el 48% del de les noves signatures, amb un total de 700.000 contractes. Quasi la meitat dels contractes signats aquest mes són indefinits.

A la Comunitat Valenciana, l’atur baixa lleument a l’abril amb unes xifres que indiquen un descens mensual de l’atur del 0,91%, i que reflecteixen una disminució de 3.246 persones inscrites en Labora. El nombre de persones sense treball al territori és de 357.227, una xifra que millora les de fa un any, amb una baixada de 90.423 aturats, és a dir, un 20,2% menys que a 2021.

En quant a l’afiliació a la Seguretat Social, la Comunitat és la quarta autonomia amb un major increment, amb 14.360 persones més donades d’alta treballant,

El millor comportament s’ha registrat en el sector agrícola (-1,80%) i al sector serveis (-1,38%), mentre que han augmentat lleugerament el nombre de persones desocupades en la indústria (+0,22%) i sense ocupació anterior (+2,28%), segons ha explicat el secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, que ha qualificat les xifres de «molt positives», ja que ha ressaltat que «abril deixa la segona baixada més intensa de l’atur registrat des que tenim dades (-20,2%)».

Per províncies, l’atur baixa a Alacant (–1,92%) i a València (–0,3%), però puja a Castelló (0,36%). Per comarques, descendeix en un total de 17 amb la Marina Baixa al capdavant amb un descens del 10,63%. No obstant això, destaca que a l’Alt Maestrat, creix amb un 45,08%.

Un de cada dos nous contractes signats ha sigut indefinit

Per altra part, Nomdedéu ha destacat especialment «l’important augment de la contractació indefinida, amb 71.901 nous contractes». A més, ha informat, que un de cada dos nous contractes signats en la Comunitat Valenciana ha sigut indefinit, el 49,8%, la segona major xifra històrica.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.