L’atur baixa a l’abril i els contractes indefinits augmenten exponencialment

El nombre d’aturats va baixar en 86.260 a l’abril (-2,77%), més del doble respecte al mateix mes de 2021, amb un descens de 39.012 persones. A més, la Seguretat Social ha superat els 20 milions d’afiliats en guanyar a l’abril més de 184.000 treballadors. La xifra total d’aturats a Espanya és 3.022.503 persones, la menor xifra en aquest mateix mes des de 2008, segons les dades publicades hui pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’altra banda, els contractes indefinits aconsegueixen una xifra rellevant a l’abril representat el 48% del de les noves signatures, amb un total de 700.000 contractes. Quasi la meitat dels contractes signats aquest mes són indefinits.

A la Comunitat Valenciana, l’atur baixa lleument a l’abril amb unes xifres que indiquen un descens mensual de l’atur del 0,91%, i que reflecteixen una disminució de 3.246 persones inscrites en Labora. El nombre de persones sense treball al territori és de 357.227, una xifra que millora les de fa un any, amb una baixada de 90.423 aturats, és a dir, un 20,2% menys que a 2021.

En quant a l’afiliació a la Seguretat Social, la Comunitat és la quarta autonomia amb un major increment, amb 14.360 persones més donades d’alta treballant,

El millor comportament s’ha registrat en el sector agrícola (-1,80%) i al sector serveis (-1,38%), mentre que han augmentat lleugerament el nombre de persones desocupades en la indústria (+0,22%) i sense ocupació anterior (+2,28%), segons ha explicat el secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, que ha qualificat les xifres de «molt positives», ja que ha ressaltat que «abril deixa la segona baixada més intensa de l’atur registrat des que tenim dades (-20,2%)».

Per províncies, l’atur baixa a Alacant (–1,92%) i a València (–0,3%), però puja a Castelló (0,36%). Per comarques, descendeix en un total de 17 amb la Marina Baixa al capdavant amb un descens del 10,63%. No obstant això, destaca que a l’Alt Maestrat, creix amb un 45,08%.

Un de cada dos nous contractes signats ha sigut indefinit

Per altra part, Nomdedéu ha destacat especialment «l’important augment de la contractació indefinida, amb 71.901 nous contractes». A més, ha informat, que un de cada dos nous contractes signats en la Comunitat Valenciana ha sigut indefinit, el 49,8%, la segona major xifra històrica.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.