L’atur baixa a l’abril i els contractes indefinits augmenten exponencialment

El nombre d’aturats va baixar en 86.260 a l’abril (-2,77%), més del doble respecte al mateix mes de 2021, amb un descens de 39.012 persones. A més, la Seguretat Social ha superat els 20 milions d’afiliats en guanyar a l’abril més de 184.000 treballadors. La xifra total d’aturats a Espanya és 3.022.503 persones, la menor xifra en aquest mateix mes des de 2008, segons les dades publicades hui pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’altra banda, els contractes indefinits aconsegueixen una xifra rellevant a l’abril representat el 48% del de les noves signatures, amb un total de 700.000 contractes. Quasi la meitat dels contractes signats aquest mes són indefinits.

A la Comunitat Valenciana, l’atur baixa lleument a l’abril amb unes xifres que indiquen un descens mensual de l’atur del 0,91%, i que reflecteixen una disminució de 3.246 persones inscrites en Labora. El nombre de persones sense treball al territori és de 357.227, una xifra que millora les de fa un any, amb una baixada de 90.423 aturats, és a dir, un 20,2% menys que a 2021.

En quant a l’afiliació a la Seguretat Social, la Comunitat és la quarta autonomia amb un major increment, amb 14.360 persones més donades d’alta treballant,

El millor comportament s’ha registrat en el sector agrícola (-1,80%) i al sector serveis (-1,38%), mentre que han augmentat lleugerament el nombre de persones desocupades en la indústria (+0,22%) i sense ocupació anterior (+2,28%), segons ha explicat el secretari autonòmic d’Ocupació, Enric Nomdedéu, que ha qualificat les xifres de “molt positives”, ja que ha ressaltat que “abril deixa la segona baixada més intensa de l’atur registrat des que tenim dades (-20,2%)”.

Per províncies, l’atur baixa a Alacant (–1,92%) i a València (–0,3%), però puja a Castelló (0,36%). Per comarques, descendeix en un total de 17 amb la Marina Baixa al capdavant amb un descens del 10,63%. No obstant això, destaca que a l’Alt Maestrat, creix amb un 45,08%.

Un de cada dos nous contractes signats ha sigut indefinit

Per altra part, Nomdedéu ha destacat especialment “l’important augment de la contractació indefinida, amb 71.901 nous contractes”. A més, ha informat, que un de cada dos nous contractes signats en la Comunitat Valenciana ha sigut indefinit, el 49,8%, la segona major xifra històrica.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Real Oviedo encara una altra final per la permanència davant un València renascut

El cuer necessita retallar els huit punts que li separen de la salvació i rep a un València en ratxa. Almada acumula baixes, Corberán manté l'impuls.

La Generalitat defén la legalitat d’anul·lar sancions laborals per la DANA

La Generalitat ha defés que l'anul·lació de sancions després de la DANA de 2024 es va resoldre amb criteris tècnics i legals. Respon així a la petició d'investigació a la Fiscalia.

El Reial Madrid busca sostindre el seu renàixer davant un Elx en crisi amb el City de rerefons

El Reial Madrid arriba reforçat per la seua nit europea, però amb huit baixes i calendari al límit. L'Elx viatja sense triomfs fora i amb el descens a un punt.

Treball porta a la Generalitat Valenciana a la Fiscalia per anul·lar sancions laborals després de la DANA

Treball ha traslladat a la Fiscalia l'anul·lació d'expedients sancionadors atribuïda a la Generalitat Valenciana després de la DANA de 2024. Els casos incloïen riscos greus i una defunció constatats per la Inspecció.

Martínez Mus defén que la futura plataforma sobre el Túria alleujarà el trànsit i reduirà temps

La Generalitat aposta per una plataforma de transport sobre el Túria que retallarà temps de viatge i descarregarà de trànsit la V-30. El pla s'emmarca en un treball conjunt amb el sector logístic per a prioritzar projectes i millorar la competitivitat.

Creu Roja atén quasi mig centenar de lipotímies durant la mascletà del divendres a València

Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà del divendres en la plaça de l'Ajuntament de València. Van predominar les lipotímies i va haver-hi tres evacuacions.

Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV

Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.

PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie

PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.