17.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

L’atur baixa en 1.052 persones al desembre en la Comunitat Valenciana

La desocupació ha baixat el mes de desembre en la Comunitat Valenciana, concretament, en 1.052 persones durant el mes de desembre (-0,31% respecte a novembre) i el número total s’ha situat en els 338.243 aturats.

Segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social, la Comunitat Valenciana és una de les tretze autonomies en què baixa l’atur en comparació amb novembre (-0,31%). L’atur ha baixat en 233.241 persones respecte a desembre de fa un any (-8,95%).

Per províncies, l’atur baixa a la província de València (-0,51 %), a Castelló (-0,14 %), i a Alacant (-0,11%). A més, la desocupació baixa en 17 de les 34 comarques de la Comunitat Valenciana.

L’atur baixa a Espanya

A Espanya hi ha 268.252 persones desocupades menys el mes de desembre del 2022 que el mateix mes de fa un any. Així, el total d’aturats s’ha situat en 2.837.653, fet que comporta un descens del 8,64% i la xifra més baixa des del 2007, ara fa quinze anys.

El mes de desembre, l’atur ha baixat respecte al mes anterior en 43.727 persones, un 1,52%. El Ministeri de Treball remarca que la caiguda en les xifres de l’atur és generalitzada per a tots els sectors d’activitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.