L’atur baixa en 1.052 persones al desembre en la Comunitat Valenciana

La desocupació ha baixat el mes de desembre en la Comunitat Valenciana, concretament, en 1.052 persones durant el mes de desembre (-0,31% respecte a novembre) i el número total s’ha situat en els 338.243 aturats.

Segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social, la Comunitat Valenciana és una de les tretze autonomies en què baixa l’atur en comparació amb novembre (-0,31%). L’atur ha baixat en 233.241 persones respecte a desembre de fa un any (-8,95%).

Per províncies, l’atur baixa a la província de València (-0,51 %), a Castelló (-0,14 %), i a Alacant (-0,11%). A més, la desocupació baixa en 17 de les 34 comarques de la Comunitat Valenciana.

L’atur baixa a Espanya

A Espanya hi ha 268.252 persones desocupades menys el mes de desembre del 2022 que el mateix mes de fa un any. Així, el total d’aturats s’ha situat en 2.837.653, fet que comporta un descens del 8,64% i la xifra més baixa des del 2007, ara fa quinze anys.

El mes de desembre, l’atur ha baixat respecte al mes anterior en 43.727 persones, un 1,52%. El Ministeri de Treball remarca que la caiguda en les xifres de l’atur és generalitzada per a tots els sectors d’activitat.

Últimes notícies

València tramita 5.465 llicències per a noves vivendes en només tres anys

L’Ajuntament de València ha concedit 5.465 llicències per a vivendes de nova planta en tres anys, un 58 % més que abans, i quasi quintuplica les autoritzades en el mateix període de 2023.

Aemet activa avís groc per fins a 38 °C a l’interior sud de València dilluns de vesprada

Aemet ha activat per a dilluns un avís groc a l’interior de València per temperatures de fins a 38 graus entre les 13 i les 21 hores.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda en la Comunitat es doblen fins als 60 milions

L’IVF ha ampliat fins als 60 milions d’euros el programa de garanties per a la compra de la primera vivenda en la Comunitat Valenciana després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials.

Metrovalencia guanya més de huit milions de viatges en juny i consolida la recuperació

Metrovalencia ha registrat en juny 8.152.077 desplaçaments, un 8,12 % més que en 2025, quan part de la xarxa estava tallada per la DANA. En conjunt, FGV ha sumat més de 10 milions de viatges entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda es doblen fins als 60 milions a la Comunitat Valenciana

L’Institut Valencià de Finances ha duplicat fins als 60 milions la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda, després d’esgotar en sis mesos els 30 milions inicials. La mesura permetrà continuar atenent sobretot joves que busquen finançament quasi total per a la seua primera vivenda.

Els avals de l’IVF per a comprar vivenda es doblen fins als 60 milions a la Comunitat

L’IVF ha duplicat fins als 60 milions d’euros la dotació del Programa de Garanties per a la compra de vivenda, després d’esgotar en sis mesos els primers 30 milions i aprovar més de 1.400 avals en 2026.

El PSPV portarà al Suprem els nous missatges entre Mazón i Catalá per reforçar la querella

El PSPV-PSOE ha anunciat que sumarà als escrits presentats davant el Tribunal Suprem els nous missatges entre Carlos Mazón i María José Catalá per reforçar la querella per fals testimoni. Els socialistes consideren que les converses desmunten la versió que Mazón va donar al Congrés sobre quan va saber que hi havia víctimes mortals.

Guido Rodríguez vol acomiadar Mestalla ‘com es mereix’ en la seua última temporada

Guido Rodríguez ha remarcat que el vestidor i l’afició han d’estar ‘més units que mai’ per a acomiadar Mestalla com es mereix abans del trasllat al Nou Mestalla, i ha explicat per què ha decidit continuar al València fins a 2028.