Caixa Ontinyent guanya el 5% més en 2018 i potència la banca electrònica

 

La caixa d’estalvis valenciana Caixa Ontinyent va obtindre un benefici net de 6,5 milions d’euros en 2018, el 5% més que l’exercici anterior, dels quals destinarà 5,3 milions a reserves i 1,2 milions a l’obra social.

 

L’entitat ha informat dels comptes de l’any passat, que seran elevades a l’assemblea general per a la seua aprovació en els pròxims mesos, i de les principals línies d’actuació enguany, que se centren en potenciar la banca electrònica, l’expansió geogràfica a noves zones i la posada en marxa del mont de pietat.

 

Els resultats bruts de 2018 van ascendir a 10 milions abans de sanejaments i dotacions, i després de les provisions pertinents, van quedar en 8,4 milions, amb un pagament d’impostos d’1,9 milions.

 

La morositat va baixar al 5,96% amb una cobertura del 98,17%, i el capital CET1 (sobre els actius ponderats per risc) se situa en el 16,39%, per damunt del mínim exigit pel Banc d’Espanya (12,13%).

 

Per a enguany, Caixa Ontinyent preveu seguir amb la digitalització empresa amb una aplicació per al pagament a través del mòbil i l’adaptació dels serveis oferits en oficines per a potenciar l’autogestió del client.

 

Al mateix temps, l’entitat mantindrà la seua xarxa d’oficines i preveu una expansió geogràfica amb l’obertura en noves zones actualment en estudi, que no ha concretat.

 

A l’obra social dedicarà 1,8 milions (dels resultats de 2018 i romanents, recuperacions i ingressos), que es destinaran a mantindre els programes establits respecte al manteniment dels centres, investigació i divulgació de temes autòctons a través de publicacions, col·laboració amb els col·lectius, presència als campus i gestió de les fundacions participades de caràcter assistencial, docent i cultural.

 

Ja amb la posada en marxa de la Fundació Caixa Ontinyent, es potenciarà l’educació financera a través del programa «Finança’t», es posarà en marxa el mont de pietat i es redactarà el projecte de nou centre social a Ontinyent que, a més d’estar obert a activitats d’associacions i col·lectius, acolliria l’arxiu històric i museu de Caixa Ontinyent, les activitats de la seua fundació i el mont de pietat.

 

Caixa Ontinyent ha destacat la nova estructuració de la Responsabilitat Social Corporativa, en la qual col·laborarà la Universitat de València, i que pretén ajustar l’actuació de la caixa a les noves circumstàncies socials i als serveis financers.

 

L’impacte de la seua activitat en els seus grups d’interés, en la societat en general i al medi ambient és un tema crucial per a l’entitat, «fidel» al seu compromís territorial, segons les fonts.

Últimes notícies

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.