14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Campanya de la Renda: els afectats per ERTO obligats a declarar

La campanya de la Renda 2022 es va iniciar ahir i durarà fins al 30 de juny. Entre les novetats d’enguany, destaca l’obligació de fer la declaració als treballadors afectats per un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) de la seua empresa al llarg de 2021.

Per a començar, cal tindre en compte que la prestació que reben els treballadors afectats per part del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) –en un percentatge que dependrà de si l’ERTO és de suspensió total de l’ocupació o de reducció de jornada, té a efectes fiscals el mateix tractament que un salari per compte d’altre. De fet, si s’ha estat en un ERTO, el declarant haurà de sumar el salari abonat per l’empresa i la prestació del SEPE rebut dins de 2021.

Es tracta d’aquells treballadors que hagen percebut més de 14.000 euros de rendiments del treball amb dos pagadors, sempre que el segon haja abonat més de 1.500 euros en el conjunt de l’any.

No obstant això, els treballadors amb ingressos per davall d’aqueixos 14.000 euros, encara que hagen tingut dos pagadors no hauran de presentar la Renda.

La següent qüestió sobre la qual hauran de parar atenció els assalariats que hagen estat en un ERTO en 2021 és la referida a les retencions d’IRPF que li hagen efectuat des del SEPE. En ser considerades com un salari, les prestacions dels ERTO han d’estar sotmeses a retenció per part del pagador (l’Estat en aquest cas), no obstant això, en tractar-se de quanties no gaire elevades, sobretot en les modalitats de reducció de jornada, la retenció que es practica al treballador pot ser molt xicoteta o fins i tot no practicar-li cap retenció.

Per aquest motiu, és habitual que, atés que el resultat de la declaració és el resultant de les retencions efectuades al llarg de l’exercici fiscal, si aquestes són excessivament baixes o inexistents, la declaració pot eixir “a pagar” a aquests treballadors, a pesar que anys anteriors ni tan sols hagueren estat obligats a declarar per IRPF.

Si el SEPE ha abonat de més del compte

L’elevat nombre de treballadors que s’han vist afectats per ERTO siga de suspensió total d’ocupació o de reducció de jornada ha posat en escac als empleats públics del SEPE que a causa de l’al·luvió d’expedients i d’afeccions i desafeccions de treballadors en un mateix procés d’ajust han comés nombrosos errors en l’abonament d’aquestes prestacions.

Així, un bon nombre de contribuents afectats per ERTO van poder rebre del SEPE una quantia major a la qual li corresponia pel seu ajust (aqueix ha sigut l’error més habitual) i, en aqueix cas, el treballador ha de retornar la diferència.

Si la devolució al SEPE del cobrat en excés s’ha produït en 2021, la presentació de la declaració en 2022 es podrà fer de manera habitual, ja que, en teoria, les dades ja estaran corregits.

Però si aquesta devolució es produirà en 2022, poden donar-se dos situacions. La primera, si el SEPE ja ha iniciat la regularització, i en aquest cas l’Agència tributària aportarà al declarant la informació de l’impost inicialment abonat pel SEPE i de la devolució, amb el que el contribuent podrà presentar normalment la seua declaració.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.