13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Campanya de la Renda: els afectats per ERTO obligats a declarar

La campanya de la Renda 2022 es va iniciar ahir i durarà fins al 30 de juny. Entre les novetats d’enguany, destaca l’obligació de fer la declaració als treballadors afectats per un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) de la seua empresa al llarg de 2021.

Per a començar, cal tindre en compte que la prestació que reben els treballadors afectats per part del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) –en un percentatge que dependrà de si l’ERTO és de suspensió total de l’ocupació o de reducció de jornada, té a efectes fiscals el mateix tractament que un salari per compte d’altre. De fet, si s’ha estat en un ERTO, el declarant haurà de sumar el salari abonat per l’empresa i la prestació del SEPE rebut dins de 2021.

Es tracta d’aquells treballadors que hagen percebut més de 14.000 euros de rendiments del treball amb dos pagadors, sempre que el segon haja abonat més de 1.500 euros en el conjunt de l’any.

No obstant això, els treballadors amb ingressos per davall d’aqueixos 14.000 euros, encara que hagen tingut dos pagadors no hauran de presentar la Renda.

La següent qüestió sobre la qual hauran de parar atenció els assalariats que hagen estat en un ERTO en 2021 és la referida a les retencions d’IRPF que li hagen efectuat des del SEPE. En ser considerades com un salari, les prestacions dels ERTO han d’estar sotmeses a retenció per part del pagador (l’Estat en aquest cas), no obstant això, en tractar-se de quanties no gaire elevades, sobretot en les modalitats de reducció de jornada, la retenció que es practica al treballador pot ser molt xicoteta o fins i tot no practicar-li cap retenció.

Per aquest motiu, és habitual que, atés que el resultat de la declaració és el resultant de les retencions efectuades al llarg de l’exercici fiscal, si aquestes són excessivament baixes o inexistents, la declaració pot eixir “a pagar” a aquests treballadors, a pesar que anys anteriors ni tan sols hagueren estat obligats a declarar per IRPF.

Si el SEPE ha abonat de més del compte

L’elevat nombre de treballadors que s’han vist afectats per ERTO siga de suspensió total d’ocupació o de reducció de jornada ha posat en escac als empleats públics del SEPE que a causa de l’al·luvió d’expedients i d’afeccions i desafeccions de treballadors en un mateix procés d’ajust han comés nombrosos errors en l’abonament d’aquestes prestacions.

Així, un bon nombre de contribuents afectats per ERTO van poder rebre del SEPE una quantia major a la qual li corresponia pel seu ajust (aqueix ha sigut l’error més habitual) i, en aqueix cas, el treballador ha de retornar la diferència.

Si la devolució al SEPE del cobrat en excés s’ha produït en 2021, la presentació de la declaració en 2022 es podrà fer de manera habitual, ja que, en teoria, les dades ja estaran corregits.

Però si aquesta devolució es produirà en 2022, poden donar-se dos situacions. La primera, si el SEPE ja ha iniciat la regularització, i en aquest cas l’Agència tributària aportarà al declarant la informació de l’impost inicialment abonat pel SEPE i de la devolució, amb el que el contribuent podrà presentar normalment la seua declaració.

Últimes notícies

La declaració de l’amo del Ventorro ha obert dubtes clau sobre el menjar de Mazón i Vilaplana

La declaració del propietari del Ventorro ha deslligat contradiccions sobre el reservat, el portàtil, la vestimenta i l'escorta en el menjar del 29-O. Les parts han demanat aclariments com una foto de l'espai.

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.

Un jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la mort d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica roman en l'UCI.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra xiqueta, de quatre, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis als escortes i al xofer de Mazón el 29-O

La instructora de la causa penal per la gestió de la DANA ha ordenat citar com a testimonis als escortes i al xofer de Carlos Mazón que van estar de servici entre les 15 i les 21 hores. Busca verificar si van escoltar crides o comentaris rellevants d'eixe tram horari.

Abascal confia en un acord amb el PP en la Comunitat i exigix infraestructures hidràuliques

Abascal ha assegurat que el pacte amb el PP en la Comunitat Valenciana pot tancar-se si arreplega les infraestructures hidràuliques pendents. També ha acusat el PP de frenar acords en migració, gènere i memòria, i ha negat qualsevol distanciament amb Giorgia Meloni.

Patronal i sindicats reclamen més pes del diàleg social en els pressupostos de la Generalitat

CEV, CCOO-PV i UGT-PV han reivindicat que el diàleg social tinga un rol central en els comptes autonòmics. Demanen participar en la negociació per a aportar certitud, allunyar la polarització i no ser moneda de canvi.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament en una clínica dental d’Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una xiqueta de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra menor de quatre anys, atesa el mateix dia, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.