Campanya de la Renda: els afectats per ERTO obligats a declarar

La campanya de la Renda 2022 es va iniciar ahir i durarà fins al 30 de juny. Entre les novetats d’enguany, destaca l’obligació de fer la declaració als treballadors afectats per un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) de la seua empresa al llarg de 2021.

Per a començar, cal tindre en compte que la prestació que reben els treballadors afectats per part del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) –en un percentatge que dependrà de si l’ERTO és de suspensió total de l’ocupació o de reducció de jornada, té a efectes fiscals el mateix tractament que un salari per compte d’altre. De fet, si s’ha estat en un ERTO, el declarant haurà de sumar el salari abonat per l’empresa i la prestació del SEPE rebut dins de 2021.

Es tracta d’aquells treballadors que hagen percebut més de 14.000 euros de rendiments del treball amb dos pagadors, sempre que el segon haja abonat més de 1.500 euros en el conjunt de l’any.

No obstant això, els treballadors amb ingressos per davall d’aqueixos 14.000 euros, encara que hagen tingut dos pagadors no hauran de presentar la Renda.

La següent qüestió sobre la qual hauran de parar atenció els assalariats que hagen estat en un ERTO en 2021 és la referida a les retencions d’IRPF que li hagen efectuat des del SEPE. En ser considerades com un salari, les prestacions dels ERTO han d’estar sotmeses a retenció per part del pagador (l’Estat en aquest cas), no obstant això, en tractar-se de quanties no gaire elevades, sobretot en les modalitats de reducció de jornada, la retenció que es practica al treballador pot ser molt xicoteta o fins i tot no practicar-li cap retenció.

Per aquest motiu, és habitual que, atés que el resultat de la declaració és el resultant de les retencions efectuades al llarg de l’exercici fiscal, si aquestes són excessivament baixes o inexistents, la declaració pot eixir “a pagar” a aquests treballadors, a pesar que anys anteriors ni tan sols hagueren estat obligats a declarar per IRPF.

Si el SEPE ha abonat de més del compte

L’elevat nombre de treballadors que s’han vist afectats per ERTO siga de suspensió total d’ocupació o de reducció de jornada ha posat en escac als empleats públics del SEPE que a causa de l’al·luvió d’expedients i d’afeccions i desafeccions de treballadors en un mateix procés d’ajust han comés nombrosos errors en l’abonament d’aquestes prestacions.

Així, un bon nombre de contribuents afectats per ERTO van poder rebre del SEPE una quantia major a la qual li corresponia pel seu ajust (aqueix ha sigut l’error més habitual) i, en aqueix cas, el treballador ha de retornar la diferència.

Si la devolució al SEPE del cobrat en excés s’ha produït en 2021, la presentació de la declaració en 2022 es podrà fer de manera habitual, ja que, en teoria, les dades ja estaran corregits.

Però si aquesta devolució es produirà en 2022, poden donar-se dos situacions. La primera, si el SEPE ja ha iniciat la regularització, i en aquest cas l’Agència tributària aportarà al declarant la informació de l’impost inicialment abonat pel SEPE i de la devolució, amb el que el contribuent podrà presentar normalment la seua declaració.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.