Campanya de la Renda: els afectats per ERTO obligats a declarar

La campanya de la Renda 2022 es va iniciar ahir i durarà fins al 30 de juny. Entre les novetats d’enguany, destaca l’obligació de fer la declaració als treballadors afectats per un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) de la seua empresa al llarg de 2021.

Per a començar, cal tindre en compte que la prestació que reben els treballadors afectats per part del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) –en un percentatge que dependrà de si l’ERTO és de suspensió total de l’ocupació o de reducció de jornada, té a efectes fiscals el mateix tractament que un salari per compte d’altre. De fet, si s’ha estat en un ERTO, el declarant haurà de sumar el salari abonat per l’empresa i la prestació del SEPE rebut dins de 2021.

Es tracta d’aquells treballadors que hagen percebut més de 14.000 euros de rendiments del treball amb dos pagadors, sempre que el segon haja abonat més de 1.500 euros en el conjunt de l’any.

No obstant això, els treballadors amb ingressos per davall d’aqueixos 14.000 euros, encara que hagen tingut dos pagadors no hauran de presentar la Renda.

La següent qüestió sobre la qual hauran de parar atenció els assalariats que hagen estat en un ERTO en 2021 és la referida a les retencions d’IRPF que li hagen efectuat des del SEPE. En ser considerades com un salari, les prestacions dels ERTO han d’estar sotmeses a retenció per part del pagador (l’Estat en aquest cas), no obstant això, en tractar-se de quanties no gaire elevades, sobretot en les modalitats de reducció de jornada, la retenció que es practica al treballador pot ser molt xicoteta o fins i tot no practicar-li cap retenció.

Per aquest motiu, és habitual que, atés que el resultat de la declaració és el resultant de les retencions efectuades al llarg de l’exercici fiscal, si aquestes són excessivament baixes o inexistents, la declaració pot eixir “a pagar” a aquests treballadors, a pesar que anys anteriors ni tan sols hagueren estat obligats a declarar per IRPF.

Si el SEPE ha abonat de més del compte

L’elevat nombre de treballadors que s’han vist afectats per ERTO siga de suspensió total d’ocupació o de reducció de jornada ha posat en escac als empleats públics del SEPE que a causa de l’al·luvió d’expedients i d’afeccions i desafeccions de treballadors en un mateix procés d’ajust han comés nombrosos errors en l’abonament d’aquestes prestacions.

Així, un bon nombre de contribuents afectats per ERTO van poder rebre del SEPE una quantia major a la qual li corresponia pel seu ajust (aqueix ha sigut l’error més habitual) i, en aqueix cas, el treballador ha de retornar la diferència.

Si la devolució al SEPE del cobrat en excés s’ha produït en 2021, la presentació de la declaració en 2022 es podrà fer de manera habitual, ja que, en teoria, les dades ja estaran corregits.

Però si aquesta devolució es produirà en 2022, poden donar-se dos situacions. La primera, si el SEPE ja ha iniciat la regularització, i en aquest cas l’Agència tributària aportarà al declarant la informació de l’impost inicialment abonat pel SEPE i de la devolució, amb el que el contribuent podrà presentar normalment la seua declaració.

Últimes notícies

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.