10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Campanya de la Renda: els afectats per ERTO obligats a declarar

La campanya de la Renda 2022 es va iniciar ahir i durarà fins al 30 de juny. Entre les novetats d’enguany, destaca l’obligació de fer la declaració als treballadors afectats per un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) de la seua empresa al llarg de 2021.

Per a començar, cal tindre en compte que la prestació que reben els treballadors afectats per part del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) –en un percentatge que dependrà de si l’ERTO és de suspensió total de l’ocupació o de reducció de jornada, té a efectes fiscals el mateix tractament que un salari per compte d’altre. De fet, si s’ha estat en un ERTO, el declarant haurà de sumar el salari abonat per l’empresa i la prestació del SEPE rebut dins de 2021.

Es tracta d’aquells treballadors que hagen percebut més de 14.000 euros de rendiments del treball amb dos pagadors, sempre que el segon haja abonat més de 1.500 euros en el conjunt de l’any.

No obstant això, els treballadors amb ingressos per davall d’aqueixos 14.000 euros, encara que hagen tingut dos pagadors no hauran de presentar la Renda.

La següent qüestió sobre la qual hauran de parar atenció els assalariats que hagen estat en un ERTO en 2021 és la referida a les retencions d’IRPF que li hagen efectuat des del SEPE. En ser considerades com un salari, les prestacions dels ERTO han d’estar sotmeses a retenció per part del pagador (l’Estat en aquest cas), no obstant això, en tractar-se de quanties no gaire elevades, sobretot en les modalitats de reducció de jornada, la retenció que es practica al treballador pot ser molt xicoteta o fins i tot no practicar-li cap retenció.

Per aquest motiu, és habitual que, atés que el resultat de la declaració és el resultant de les retencions efectuades al llarg de l’exercici fiscal, si aquestes són excessivament baixes o inexistents, la declaració pot eixir “a pagar” a aquests treballadors, a pesar que anys anteriors ni tan sols hagueren estat obligats a declarar per IRPF.

Si el SEPE ha abonat de més del compte

L’elevat nombre de treballadors que s’han vist afectats per ERTO siga de suspensió total d’ocupació o de reducció de jornada ha posat en escac als empleats públics del SEPE que a causa de l’al·luvió d’expedients i d’afeccions i desafeccions de treballadors en un mateix procés d’ajust han comés nombrosos errors en l’abonament d’aquestes prestacions.

Així, un bon nombre de contribuents afectats per ERTO van poder rebre del SEPE una quantia major a la qual li corresponia pel seu ajust (aqueix ha sigut l’error més habitual) i, en aqueix cas, el treballador ha de retornar la diferència.

Si la devolució al SEPE del cobrat en excés s’ha produït en 2021, la presentació de la declaració en 2022 es podrà fer de manera habitual, ja que, en teoria, les dades ja estaran corregits.

Però si aquesta devolució es produirà en 2022, poden donar-se dos situacions. La primera, si el SEPE ja ha iniciat la regularització, i en aquest cas l’Agència tributària aportarà al declarant la informació de l’impost inicialment abonat pel SEPE i de la devolució, amb el que el contribuent podrà presentar normalment la seua declaració.

Últimes notícies

La Generalitat intensifica les negociacions per a obrir vols directes als Estats Units i mira a la Xina i el Japó

La Generalitat ha intensificat contactes amb aerolínies per a obrir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana als Estats Units i avançar a Àsia. A més, urgix més capacitat en els aeroports amb una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises

Adif manté nou punts amb limitacions de velocitat en la línia Madrid-València

Adif manté quatre trams a 160 km/h i cinc a 200 km/h en la línia Madrid-València. A Madrid-Barcelona només queden sis punts a 230 km/h després de les revisions.

Els britànics compensen l’alentiment del turista nacional en la Costa Blanca

La Costa Blanca arriba a Fitur decidida a consolidar el seu lideratge entre els britànics i a esmorteir la menor demanda i gasto del mercat nacional, amb focus en sostenibilitat i connectivitat.

Acaba l’avís costaner a Alacant, però seguix l’alerta groga per vent

Emergències ha alçat l'alerta groga per fenòmens costaners en la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent a Castelló, València i Alacant.

El Museu Faller de València reunix en un únic espai els cartells més antics de les Falles

El Museu Faller de València ha reunit en una sola sala els cartells de les Falles de 1929 a 1940, ordenats per anys per a oferir una lectura històrica de la festa.

Dijous nuvolós i amb ratxes molt fortes a Alacant i l’interior de València i Castelló

La jornada presenta intervals de núvols i possibilitat de pluges febles al final del dia, amb vent de l'oest i nord-oest que tendirà a amainar a la vesprada. La cota de neu se situa en 1.100-1.300 metres a l'interior nord i les temperatures varien poc.

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.