Carburos Metálicos s’uneix al Consorci del Projecte d’Hidrogen H2PORTS

Carburos Metálicos, companyia líder en el sector de gasos industrials i medicinals a Espanya que forma part del Grup Air Products, s’ha incorporat recentment al consorci del projecte ‘H2PORTS’, una iniciativa coordinada per la Fundació Valenciaport en estreta col·laboració amb l’Autoritat Portuària de València i finançada pel Clean Hydrogen Partenariat. En el marc d’aquest projecte, el Port de València posarà a prova en condicions d’ús real una grua ‘reach stacker’ i una tractora 4×4 per a terminal ro-ro, totes dues impulsades per hidrogen. Els vehicles seran repostats per mitjà d’una hidrogenera portàtil.

Carburos Metálicos, com a expert en tota la cadena de valor de l’hidrogen -des de la producció i la distribució fins al subministrament als vehicles-, aportarà el coneixement i l’experiència necessaris per a proveir d’hidrogen al sector portuari i marítim, un sector que té un enorme potencial de creixement en els pròxims anys.

En concret, dins del projecte H2PORTS, Carburos Metálicos liderarà la instal·lació de la hidrogenera en el Port de València i la gestionarà durant un període pilot de dos anys, garantint així les bones pràctiques de l’equip involucrat i el correcte maneig de les operacions de càrrega d’hidrogen. Així mateix, Carburos Metálicos subministrarà l’hidrogen renovable i desenvoluparà la logística necessària per al proveïment de la maquinària portuària. Finalment, brindarà suport en la formació sobre seguretat i l’intercanvi de bones pràctiques amb els socis del consorci i altres parts interessades a fi de garantir la seguretat de les operacions.

“Estem orgullosos de ser membres d’aquest Consorci. En Carburos Metálicos tenim un enfocament col·laboratiu per a desenvolupar i promoure l’economia de l’hidrogen. Aquesta acció se suma a altres iniciatives en mobilitat que estem liderant, com la ‘Ruta de l’hidrogen’ amb demostracions de subministrament i proveïment de carburant d’autobusos de pila d’hidrogen en diverses ciutats d’Espanya”, ha assenyalat Miquel Lope, director general de Carburos Metálicos. “També participem en la primera línia permanent d’autobús d’Espanya propulsada per hidrogen renovable amb el subministrament d’aquest combustible i la instal·lació d’una hidrogenera, i en 2023 obrirem la primera hidrogenera pública de Tarragona, al costat del corredor mediterrani i la zona portuària de la ciutat”, ha afegit.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.