Carburos Metálicos s’uneix al Consorci del Projecte d’Hidrogen H2PORTS

Carburos Metálicos, companyia líder en el sector de gasos industrials i medicinals a Espanya que forma part del Grup Air Products, s’ha incorporat recentment al consorci del projecte ‘H2PORTS’, una iniciativa coordinada per la Fundació Valenciaport en estreta col·laboració amb l’Autoritat Portuària de València i finançada pel Clean Hydrogen Partenariat. En el marc d’aquest projecte, el Port de València posarà a prova en condicions d’ús real una grua ‘reach stacker’ i una tractora 4×4 per a terminal ro-ro, totes dues impulsades per hidrogen. Els vehicles seran repostats per mitjà d’una hidrogenera portàtil.

Carburos Metálicos, com a expert en tota la cadena de valor de l’hidrogen -des de la producció i la distribució fins al subministrament als vehicles-, aportarà el coneixement i l’experiència necessaris per a proveir d’hidrogen al sector portuari i marítim, un sector que té un enorme potencial de creixement en els pròxims anys.

En concret, dins del projecte H2PORTS, Carburos Metálicos liderarà la instal·lació de la hidrogenera en el Port de València i la gestionarà durant un període pilot de dos anys, garantint així les bones pràctiques de l’equip involucrat i el correcte maneig de les operacions de càrrega d’hidrogen. Així mateix, Carburos Metálicos subministrarà l’hidrogen renovable i desenvoluparà la logística necessària per al proveïment de la maquinària portuària. Finalment, brindarà suport en la formació sobre seguretat i l’intercanvi de bones pràctiques amb els socis del consorci i altres parts interessades a fi de garantir la seguretat de les operacions.

“Estem orgullosos de ser membres d’aquest Consorci. En Carburos Metálicos tenim un enfocament col·laboratiu per a desenvolupar i promoure l’economia de l’hidrogen. Aquesta acció se suma a altres iniciatives en mobilitat que estem liderant, com la ‘Ruta de l’hidrogen’ amb demostracions de subministrament i proveïment de carburant d’autobusos de pila d’hidrogen en diverses ciutats d’Espanya”, ha assenyalat Miquel Lope, director general de Carburos Metálicos. “També participem en la primera línia permanent d’autobús d’Espanya propulsada per hidrogen renovable amb el subministrament d’aquest combustible i la instal·lació d’una hidrogenera, i en 2023 obrirem la primera hidrogenera pública de Tarragona, al costat del corredor mediterrani i la zona portuària de la ciutat”, ha afegit.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.