Carburos Metálicos s’uneix al Consorci del Projecte d’Hidrogen H2PORTS

Carburos Metálicos, companyia líder en el sector de gasos industrials i medicinals a Espanya que forma part del Grup Air Products, s’ha incorporat recentment al consorci del projecte ‘H2PORTS’, una iniciativa coordinada per la Fundació Valenciaport en estreta col·laboració amb l’Autoritat Portuària de València i finançada pel Clean Hydrogen Partenariat. En el marc d’aquest projecte, el Port de València posarà a prova en condicions d’ús real una grua ‘reach stacker’ i una tractora 4×4 per a terminal ro-ro, totes dues impulsades per hidrogen. Els vehicles seran repostats per mitjà d’una hidrogenera portàtil.

Carburos Metálicos, com a expert en tota la cadena de valor de l’hidrogen -des de la producció i la distribució fins al subministrament als vehicles-, aportarà el coneixement i l’experiència necessaris per a proveir d’hidrogen al sector portuari i marítim, un sector que té un enorme potencial de creixement en els pròxims anys.

En concret, dins del projecte H2PORTS, Carburos Metálicos liderarà la instal·lació de la hidrogenera en el Port de València i la gestionarà durant un període pilot de dos anys, garantint així les bones pràctiques de l’equip involucrat i el correcte maneig de les operacions de càrrega d’hidrogen. Així mateix, Carburos Metálicos subministrarà l’hidrogen renovable i desenvoluparà la logística necessària per al proveïment de la maquinària portuària. Finalment, brindarà suport en la formació sobre seguretat i l’intercanvi de bones pràctiques amb els socis del consorci i altres parts interessades a fi de garantir la seguretat de les operacions.

“Estem orgullosos de ser membres d’aquest Consorci. En Carburos Metálicos tenim un enfocament col·laboratiu per a desenvolupar i promoure l’economia de l’hidrogen. Aquesta acció se suma a altres iniciatives en mobilitat que estem liderant, com la ‘Ruta de l’hidrogen’ amb demostracions de subministrament i proveïment de carburant d’autobusos de pila d’hidrogen en diverses ciutats d’Espanya”, ha assenyalat Miquel Lope, director general de Carburos Metálicos. “També participem en la primera línia permanent d’autobús d’Espanya propulsada per hidrogen renovable amb el subministrament d’aquest combustible i la instal·lació d’una hidrogenera, i en 2023 obrirem la primera hidrogenera pública de Tarragona, al costat del corredor mediterrani i la zona portuària de la ciutat”, ha afegit.

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.