Carburos Metálicos s’uneix al Consorci del Projecte d’Hidrogen H2PORTS

Carburos Metálicos, companyia líder en el sector de gasos industrials i medicinals a Espanya que forma part del Grup Air Products, s’ha incorporat recentment al consorci del projecte ‘H2PORTS’, una iniciativa coordinada per la Fundació Valenciaport en estreta col·laboració amb l’Autoritat Portuària de València i finançada pel Clean Hydrogen Partenariat. En el marc d’aquest projecte, el Port de València posarà a prova en condicions d’ús real una grua ‘reach stacker’ i una tractora 4×4 per a terminal ro-ro, totes dues impulsades per hidrogen. Els vehicles seran repostats per mitjà d’una hidrogenera portàtil.

Carburos Metálicos, com a expert en tota la cadena de valor de l’hidrogen -des de la producció i la distribució fins al subministrament als vehicles-, aportarà el coneixement i l’experiència necessaris per a proveir d’hidrogen al sector portuari i marítim, un sector que té un enorme potencial de creixement en els pròxims anys.

En concret, dins del projecte H2PORTS, Carburos Metálicos liderarà la instal·lació de la hidrogenera en el Port de València i la gestionarà durant un període pilot de dos anys, garantint així les bones pràctiques de l’equip involucrat i el correcte maneig de les operacions de càrrega d’hidrogen. Així mateix, Carburos Metálicos subministrarà l’hidrogen renovable i desenvoluparà la logística necessària per al proveïment de la maquinària portuària. Finalment, brindarà suport en la formació sobre seguretat i l’intercanvi de bones pràctiques amb els socis del consorci i altres parts interessades a fi de garantir la seguretat de les operacions.

“Estem orgullosos de ser membres d’aquest Consorci. En Carburos Metálicos tenim un enfocament col·laboratiu per a desenvolupar i promoure l’economia de l’hidrogen. Aquesta acció se suma a altres iniciatives en mobilitat que estem liderant, com la ‘Ruta de l’hidrogen’ amb demostracions de subministrament i proveïment de carburant d’autobusos de pila d’hidrogen en diverses ciutats d’Espanya”, ha assenyalat Miquel Lope, director general de Carburos Metálicos. “També participem en la primera línia permanent d’autobús d’Espanya propulsada per hidrogen renovable amb el subministrament d’aquest combustible i la instal·lació d’una hidrogenera, i en 2023 obrirem la primera hidrogenera pública de Tarragona, al costat del corredor mediterrani i la zona portuària de la ciutat”, ha afegit.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.