La Comunitat Valenciana supera a Espanya en 10 indicadors econòmics

La Comunitat Valenciana presenta una millor evolució que la d’Espanya en 10 dels principals indicadors econòmics en termes interanuals. En concret, els relatius a PIB, ocupació, exportacions, producció industrial, comerç minorista, empreses o compravenda d’habitatges.

“L’economia de la Comunitat Valenciana presenta signes clars de recuperació i està tornant a prendre impuls. Tot i la complicada conjuntura internacional, l’alt nivell d’inflació i la pujada dels tipus d’interés, la nostra autonomia resisteix i torna a presentar al tercer trimestre de l’any taxes de creixement superiors, tant a la mitjana nacional com a l’europea”, ha explicat la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer.

El Producte Interior Brut (PIB) de la Comunitat Valenciana va créixer un 4,6% el tercer trimestre de l’any en termes interanuals, 0,8 punts per sobre del que ho va fer el del conjunt del país, que es va situar al 3,8%, i el doble del registrat a la zona euro (2,3%).

“El teixit empresarial valencià sempre s’ha caracteritzat pel seu caràcter emprenedor i, a més a més en estes últimes crisis, ha demostrat també una gran resiliència i capacitat d’adaptació a les noves circumstàncies. Este esperit, unit a mesures de suport a les empreses i als autònoms que desenvolupa el Consell, com ara el Pla Resistir, el Reactiva o els acords en el marc de l’Acord Alcem-nos, han contribuït a mantindre l’activitat i l’ocupació en els sectors”, ha destacat Ana Berenguer.

Mercat de treball

Pel que fa als indicadors relatius al mercat de treball, cal destacar que l’afiliació a la Seguretat Social va créixer al novembre un 3,1% a la Comunitat Valenciana respecte al mateix mes de l’any anterior, mentre que a Espanya l’increment va ser del 2,7%. En estos moments a la Comunitat Valenciana hi ha afiliades a la Seguretat Social 2.076.704 persones, xifra que suposa un rècord històric.

Pel que fa a la xifra d’atur registrat al novembre, va baixar un 12,9% a la Comunitat Valenciana en termes interanuals davant el 9,5% de descens que va registrar el conjunt del país. És a dir, l’atur es va reduir a la Comunitat Valenciana 3,4 punts més que a Espanya. El novembre passat la Comunitat Valenciana va liderar la baixada de l’atur a Espanya amb 15.330 desocupats menys respecte al mes anterior.

Per part seua, els contractes indefinits es van incrementar un 263,6% a la Comunitat Valenciana, 25 punts més que la mitjana espanyola (238,4%) de gener a novembre respecte al mateix període de l’any anterior.

Si atenem a l’Enquesta de Població Activa (EPA), la Comunitat Valenciana registra una taxa d’atur del 13,5% el tercer trimestre de l’any, davant del 12,7% d’Espanya. Tot i això, el descens d’esta taxa segons l’EPA ha estat més gran a la Comunitat Valenciana (-2,6 punts) que a Espanya (-1,9) en este mateix període. Així mateix, en el tercer trimestre es va registrar a la Comunitat Valenciana la xifra de persones aturades més baixa des del 2008, “una tendència que esperem que continue”, ha apuntat Ana Berenguer, a la següent EPA que es publicarà el 26 de gener.

Exportacions i producció industrial

Pel que fa a les xifres d’exportacions cal assenyalar que a la Comunitat Valenciana van augmentar un 24,6%, un punt més que al conjunt del país (23,6%) de gener a octubre. Durant este període la Comunitat Valenciana va exportar productes per un import global de 32.872 milions.

“Les exportacions van créixer a les tres províncies per sobre del 16%. Per sectors, automòbil  lidera exportació de la Comunitat Valenciana (amb un augment del 34%), seguit dels productes ceràmics (26%) agroalimentació (9%)”, ha assenyalat Berenguer.

Per la seua banda, el creixement de l’Índex de Producció Industrial es va situar en període de gener a octubre al 3,4% davant el 3,3% del conjunt del país. Este índex mesura l’evolució de l’activitat productiva de les branques industrials, exclosa la construcció.

Empreses

Pel que fa a l’activitat empresarial, tant la xifra d’empresa inscrites a la Seguretat social com l’afiliació d’autònoms presenten una evolució millor a la Comunitat Valenciana que al conjunt del país.

Així la Comunitat Valenciana va tancar novembre amb 151.059 empreses inscrites a la Seguretat Social, un 0,9% més que el mateix mes de l’any anterior. En el cas d’Espanya, la xifra es va mantindre invariable.

Per part seua, l’afiliació d’autònoms a la Seguretat Social va créixer al novembre un 0,6% a la Comunitat Valenciana, enfront del 0,1% del conjunt del país, i s’arriba a la xifra de 362.322 afiliats.

Compravenda d’habitatges

I ja, finalment la compravenda d’habitatges va remuntar un 26,5% a la Comunitat Valenciana els deu primers mesos de l’any, en comparació del mateix període de l’any anterior. A Espanya, el creixement va ser del 17,6%, gairebé 9 punts per sota de l’augment experimentat a la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.

Elx registra quasi 70 l/m² en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les intenses precipitacions d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a l'entorn del Martínez Valero i múltiples incidències a la ciutat. Tres centres educatius han suspés classes, s'han registrat talls de llum i problemes de trànsit per semàfors inactius.

Elx registra quasi 70 litres en tres hores i suspén classes en tres centres per les pluges

Les pluges d'este dimarts han deixat fins a 69,8 l/m² a Elx i han obligat a suspendre classes en tres centres. També s'han registrat talls elèctrics i problemes de trànsit.