La Comunitat Valenciana supera a Espanya en 10 indicadors econòmics

La Comunitat Valenciana presenta una millor evolució que la d’Espanya en 10 dels principals indicadors econòmics en termes interanuals. En concret, els relatius a PIB, ocupació, exportacions, producció industrial, comerç minorista, empreses o compravenda d’habitatges.

“L’economia de la Comunitat Valenciana presenta signes clars de recuperació i està tornant a prendre impuls. Tot i la complicada conjuntura internacional, l’alt nivell d’inflació i la pujada dels tipus d’interés, la nostra autonomia resisteix i torna a presentar al tercer trimestre de l’any taxes de creixement superiors, tant a la mitjana nacional com a l’europea”, ha explicat la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer.

El Producte Interior Brut (PIB) de la Comunitat Valenciana va créixer un 4,6% el tercer trimestre de l’any en termes interanuals, 0,8 punts per sobre del que ho va fer el del conjunt del país, que es va situar al 3,8%, i el doble del registrat a la zona euro (2,3%).

“El teixit empresarial valencià sempre s’ha caracteritzat pel seu caràcter emprenedor i, a més a més en estes últimes crisis, ha demostrat també una gran resiliència i capacitat d’adaptació a les noves circumstàncies. Este esperit, unit a mesures de suport a les empreses i als autònoms que desenvolupa el Consell, com ara el Pla Resistir, el Reactiva o els acords en el marc de l’Acord Alcem-nos, han contribuït a mantindre l’activitat i l’ocupació en els sectors”, ha destacat Ana Berenguer.

Mercat de treball

Pel que fa als indicadors relatius al mercat de treball, cal destacar que l’afiliació a la Seguretat Social va créixer al novembre un 3,1% a la Comunitat Valenciana respecte al mateix mes de l’any anterior, mentre que a Espanya l’increment va ser del 2,7%. En estos moments a la Comunitat Valenciana hi ha afiliades a la Seguretat Social 2.076.704 persones, xifra que suposa un rècord històric.

Pel que fa a la xifra d’atur registrat al novembre, va baixar un 12,9% a la Comunitat Valenciana en termes interanuals davant el 9,5% de descens que va registrar el conjunt del país. És a dir, l’atur es va reduir a la Comunitat Valenciana 3,4 punts més que a Espanya. El novembre passat la Comunitat Valenciana va liderar la baixada de l’atur a Espanya amb 15.330 desocupats menys respecte al mes anterior.

Per part seua, els contractes indefinits es van incrementar un 263,6% a la Comunitat Valenciana, 25 punts més que la mitjana espanyola (238,4%) de gener a novembre respecte al mateix període de l’any anterior.

Si atenem a l’Enquesta de Població Activa (EPA), la Comunitat Valenciana registra una taxa d’atur del 13,5% el tercer trimestre de l’any, davant del 12,7% d’Espanya. Tot i això, el descens d’esta taxa segons l’EPA ha estat més gran a la Comunitat Valenciana (-2,6 punts) que a Espanya (-1,9) en este mateix període. Així mateix, en el tercer trimestre es va registrar a la Comunitat Valenciana la xifra de persones aturades més baixa des del 2008, “una tendència que esperem que continue”, ha apuntat Ana Berenguer, a la següent EPA que es publicarà el 26 de gener.

Exportacions i producció industrial

Pel que fa a les xifres d’exportacions cal assenyalar que a la Comunitat Valenciana van augmentar un 24,6%, un punt més que al conjunt del país (23,6%) de gener a octubre. Durant este període la Comunitat Valenciana va exportar productes per un import global de 32.872 milions.

“Les exportacions van créixer a les tres províncies per sobre del 16%. Per sectors, automòbil  lidera exportació de la Comunitat Valenciana (amb un augment del 34%), seguit dels productes ceràmics (26%) agroalimentació (9%)”, ha assenyalat Berenguer.

Per la seua banda, el creixement de l’Índex de Producció Industrial es va situar en període de gener a octubre al 3,4% davant el 3,3% del conjunt del país. Este índex mesura l’evolució de l’activitat productiva de les branques industrials, exclosa la construcció.

Empreses

Pel que fa a l’activitat empresarial, tant la xifra d’empresa inscrites a la Seguretat social com l’afiliació d’autònoms presenten una evolució millor a la Comunitat Valenciana que al conjunt del país.

Així la Comunitat Valenciana va tancar novembre amb 151.059 empreses inscrites a la Seguretat Social, un 0,9% més que el mateix mes de l’any anterior. En el cas d’Espanya, la xifra es va mantindre invariable.

Per part seua, l’afiliació d’autònoms a la Seguretat Social va créixer al novembre un 0,6% a la Comunitat Valenciana, enfront del 0,1% del conjunt del país, i s’arriba a la xifra de 362.322 afiliats.

Compravenda d’habitatges

I ja, finalment la compravenda d’habitatges va remuntar un 26,5% a la Comunitat Valenciana els deu primers mesos de l’any, en comparació del mateix període de l’any anterior. A Espanya, el creixement va ser del 17,6%, gairebé 9 punts per sota de l’augment experimentat a la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El fred del cap de setmana donarà pas a un temps més primaveral fins al Divendres Sant

La Comunitat Valenciana encadenarà un cap de setmana fred i ventós, amb un Diumenge de Rams especialment desapacible, abans d'un ambient més primaveral fins al Divendres Sant i major incertesa per al final de la Setmana Santa.

Huit detinguts i tres plantacions de marihuana desmantellades a la província de València

La Policia Nacional deté a huit persones i desmantella tres plantacions de marihuana amb més d'un miler de plantes i 33 quilos de cabdells a la província de València. Quatre dels arrestats han ingressat ja a la presó provisional per organització criminal, tràfic de drogues i frau elèctric.

El president de la Cambra d’Alacant, detingut per frau, defén que mai s’ha emportat un euro

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, nega haver-se beneficiat del presumpte frau en els bons consum de 2022 i 2023 i assegura tindre la consciència tranquil·la.

Gómez xifra en 200.000 les persones sense atendre per la vaga mèdica en la Comunitat Valenciana

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, assegura que la vaga mèdica en la Comunitat Valenciana ha impedit atendre unes 200.000 persones en primària, consultes externes i cirurgies, i reclama a la ministra de Sanitat que assumisca la seua responsabilitat per a desbloquejar el conflicte abans de la pròxima convocatòria.

Sindicats convoquen una vaga indefinida en Groundforce al Prat i altres onze aeroports

CC.OO., UGT i ÚS criden a una vaga indefinida en Groundforce des del 30 de març en els principals aeroports, en plena disputa per salaris i poder adquisitiu.

El president de la Cambra de Comerç d’Alacant, detingut per frau, defén que mai s’ha emportat un euro

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, sosté després de la seua detenció per un presumpte frau en els bons consum que mai s'ha emportat diners. Defén la seua trajectòria i confirma que optarà a la reelecció al juny.

Pérez Llorca abordarà en Les Corts la situació de la seua Consell i l’abandó de les infraestructures

Juanfran Pérez Llorca respondrà en Les Corts sobre la situació de la seua Consell i el suposat abandó del Govern central a les infraestructures de la Comunitat Valenciana, en una sessió de control marcada per les crítiques de l'oposició.

Cau una xarxa que va defraudar 32,8 milions amb el comerç de begudes alcohòliques

L'Agència Tributària i la Policia Nacional han desmantellat una xarxa que utilitzava empreses pantalla i factures falses per a defraudar 32,8 milions d'euros en el comerç de begudes alcohòliques entre 2019 i 2025.