Creen una comissió per a accelerar el projecte de la gigafactoría de bateries elèctriques de Sagunt

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit la constitució de la comissió de seguiment creada per a accelerar el projecte de la construcció de la gigafactoría de bateries elèctriques a Sagunt.

Així ho ha explicat després de mantindre una reunió amb el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler; el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, comerç i Treball, Rafa Climent; la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Societat Digital, Arcadi España.

El president ha destacat la necessitat d’activar els mecanismes de l’Estat, la Generalitat i els ajuntaments requerits per a accelerar “al màxim” tots els processos que permeten que “aquesta enorme inversió” estiga en funcionament en 2025, tal com està previst.

En aquest sentit, ha valorat l’avanç experimentat aquest dimecres pel projecte, amb la presentació ja definitiva per part del Grup Volkswagen del projecte d’instal·lació de la gigafactoría de bateries a Sagunt al PERTE del vehicle elèctric, convocat pel Govern d’Espanya.

Així mateix, ha recordat que es tracta d’una operació que implica més de 60 empreses que acompanyen a la multinacional en aquesta operació, que suposarà la instal·lació de la factoria de bateries elèctriques “més important del sud d’Europa“, que permetrà la creació de més de 3.000 llocs de treball i que contribuirà al fet que la Comunitat Valenciana lidere la descarbonització.

Durant la seua intervenció, ha agraït tot el treball que han realitzat els departaments de la Generalitat i de la resta d’institucions perquè aquest projecte “es convertisca en una realitat“, i ha assegurat que “ara comença el transcendent“.

El cap del Consell ha assenyalat que l’objectiu final d’aquest “treball col·lectiu” és la creació d’ocupació, i ha reiterat el compromís del Consell de “continuar creant ocupació de qualitat” com el que es generarà en la gigafactoría de bateries.

Finalment, ha fet referència a la fita aconseguida aquest dimecres en la Comunitat Valenciana respecte de la creació d’ocupació, ja que s’han superat els dos milions d’afiliats a la Seguretat Social, i ha assegurat que “hui és un dia important per a la Comunitat, ja que mai hi ha hagut tants valencians amb treball com ara”.

Últimes notícies

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.

AMDComVal aposta per créixer més enllà de l’àmbit digital després de la celebració de la seua Assemblea General a Alacant

Així mateix, es va presentar la proposta econòmica per a 2026 i els seus pressupostos, i es va consultar els associats sobre la possible incorporació de nous membres de diferents segments, així com sobre una futura reforma dels estatuts

Vandalitzen el mural de l’IES Cabanyal dedicat a la científica Eva Nogales amb la frase ‘Oltra encobridora’

El mural de l'IES Cabanyal dedicat a la biofísica Eva Nogales apareix amb la pintada 'Oltra encobridora', un atac que la UPV condemna com a acte vandàlic contra la cultura i la ciència.

Cau a València una xarxa de robatoris de coure a empreses del transport ferroviari

Sis detinguts, cinc d'ells a la presó, per una sèrie de robatoris de cable de coure en la xarxa ferroviària de València que van afectar més de 700 trens i van causar importants danys econòmics.

El València encadena nou partits de Lliga sense perdre davant el Celta a Mestalla

El València rep al Celta a Mestalla en la trentena jornada de Lliga amb una ratxa de nou partits invicte com a local davant el conjunt gallec, amb set triomfs i dos empats des de 2016.

L’Elx recorda la seua última derrota a Vallecas amb un gol en el descompte

L'Elx arriba a la seua visita a Vallecas amb el precedent de la temporada 2022-23, quan va perdre davant el Raig amb un gol en l'últim minut de l'afegit després d'haver-se avançat en el marcador.

Etta Eyong trenca la seua sequera golejadora amb Camerun més de tres mesos després

El davanter del Llevant Etta Eyong va marcar davant la Xina en la FIFA Sèries 2026 i va posar fi a més de tres mesos sense veure porta, una ratxa que arrossegava amb la seua selecció i amb el seu club.