Creen una comissió per a accelerar el projecte de la gigafactoría de bateries elèctriques de Sagunt

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit la constitució de la comissió de seguiment creada per a accelerar el projecte de la construcció de la gigafactoría de bateries elèctriques a Sagunt.

Així ho ha explicat després de mantindre una reunió amb el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler; el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, comerç i Treball, Rafa Climent; la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Societat Digital, Arcadi España.

El president ha destacat la necessitat d’activar els mecanismes de l’Estat, la Generalitat i els ajuntaments requerits per a accelerar «al màxim» tots els processos que permeten que «aquesta enorme inversió» estiga en funcionament en 2025, tal com està previst.

En aquest sentit, ha valorat l’avanç experimentat aquest dimecres pel projecte, amb la presentació ja definitiva per part del Grup Volkswagen del projecte d’instal·lació de la gigafactoría de bateries a Sagunt al PERTE del vehicle elèctric, convocat pel Govern d’Espanya.

Així mateix, ha recordat que es tracta d’una operació que implica més de 60 empreses que acompanyen a la multinacional en aquesta operació, que suposarà la instal·lació de la factoria de bateries elèctriques «més important del sud d’Europa«, que permetrà la creació de més de 3.000 llocs de treball i que contribuirà al fet que la Comunitat Valenciana lidere la descarbonització.

Durant la seua intervenció, ha agraït tot el treball que han realitzat els departaments de la Generalitat i de la resta d’institucions perquè aquest projecte «es convertisca en una realitat«, i ha assegurat que «ara comença el transcendent«.

El cap del Consell ha assenyalat que l’objectiu final d’aquest «treball col·lectiu» és la creació d’ocupació, i ha reiterat el compromís del Consell de «continuar creant ocupació de qualitat» com el que es generarà en la gigafactoría de bateries.

Finalment, ha fet referència a la fita aconseguida aquest dimecres en la Comunitat Valenciana respecte de la creació d’ocupació, ja que s’han superat els dos milions d’afiliats a la Seguretat Social, i ha assegurat que «hui és un dia important per a la Comunitat, ja que mai hi ha hagut tants valencians amb treball com ara».

Últimes notícies

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant Manuel Villar assegura que el govern municipal del PP ha oferit transparència i col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern local ha entregat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i acusa l’esquerra de donar lliçons de transparència mentre critica la gestió del cas d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d Alacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en l adjudicació de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de Sant Joan i ha criticat l actuació de l Ajuntament d Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar (PP), assegura que el govern municipal ha facilitat tota la informació sobre la promoció de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoy per un cas d’expedient disciplinari a una funcionària.

Villar defensa que el govern del PP en Alacant ha sigut transparent amb el cas Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, insistix que el govern del PP està col·laborant amb la comissió que investiga possibles irregularitats en la promoció de vivendes públiques Les Naus a la Platja de San Juan i critica la gestió del cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.