Creen una comissió per a accelerar el projecte de la gigafactoría de bateries elèctriques de Sagunt

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit la constitució de la comissió de seguiment creada per a accelerar el projecte de la construcció de la gigafactoría de bateries elèctriques a Sagunt.

Així ho ha explicat després de mantindre una reunió amb el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler; el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, comerç i Treball, Rafa Climent; la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Societat Digital, Arcadi España.

El president ha destacat la necessitat d’activar els mecanismes de l’Estat, la Generalitat i els ajuntaments requerits per a accelerar «al màxim» tots els processos que permeten que «aquesta enorme inversió» estiga en funcionament en 2025, tal com està previst.

En aquest sentit, ha valorat l’avanç experimentat aquest dimecres pel projecte, amb la presentació ja definitiva per part del Grup Volkswagen del projecte d’instal·lació de la gigafactoría de bateries a Sagunt al PERTE del vehicle elèctric, convocat pel Govern d’Espanya.

Així mateix, ha recordat que es tracta d’una operació que implica més de 60 empreses que acompanyen a la multinacional en aquesta operació, que suposarà la instal·lació de la factoria de bateries elèctriques «més important del sud d’Europa«, que permetrà la creació de més de 3.000 llocs de treball i que contribuirà al fet que la Comunitat Valenciana lidere la descarbonització.

Durant la seua intervenció, ha agraït tot el treball que han realitzat els departaments de la Generalitat i de la resta d’institucions perquè aquest projecte «es convertisca en una realitat«, i ha assegurat que «ara comença el transcendent«.

El cap del Consell ha assenyalat que l’objectiu final d’aquest «treball col·lectiu» és la creació d’ocupació, i ha reiterat el compromís del Consell de «continuar creant ocupació de qualitat» com el que es generarà en la gigafactoría de bateries.

Finalment, ha fet referència a la fita aconseguida aquest dimecres en la Comunitat Valenciana respecte de la creació d’ocupació, ja que s’han superat els dos milions d’afiliats a la Seguretat Social, i ha assegurat que «hui és un dia important per a la Comunitat, ja que mai hi ha hagut tants valencians amb treball com ara».

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.