Creen una comissió per a accelerar el projecte de la gigafactoría de bateries elèctriques de Sagunt

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit la constitució de la comissió de seguiment creada per a accelerar el projecte de la construcció de la gigafactoría de bateries elèctriques a Sagunt.

Així ho ha explicat després de mantindre una reunió amb el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler; el conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, comerç i Treball, Rafa Climent; la consellera d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Mireia Mollà, i el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Societat Digital, Arcadi España.

El president ha destacat la necessitat d’activar els mecanismes de l’Estat, la Generalitat i els ajuntaments requerits per a accelerar «al màxim» tots els processos que permeten que «aquesta enorme inversió» estiga en funcionament en 2025, tal com està previst.

En aquest sentit, ha valorat l’avanç experimentat aquest dimecres pel projecte, amb la presentació ja definitiva per part del Grup Volkswagen del projecte d’instal·lació de la gigafactoría de bateries a Sagunt al PERTE del vehicle elèctric, convocat pel Govern d’Espanya.

Així mateix, ha recordat que es tracta d’una operació que implica més de 60 empreses que acompanyen a la multinacional en aquesta operació, que suposarà la instal·lació de la factoria de bateries elèctriques «més important del sud d’Europa«, que permetrà la creació de més de 3.000 llocs de treball i que contribuirà al fet que la Comunitat Valenciana lidere la descarbonització.

Durant la seua intervenció, ha agraït tot el treball que han realitzat els departaments de la Generalitat i de la resta d’institucions perquè aquest projecte «es convertisca en una realitat«, i ha assegurat que «ara comença el transcendent«.

El cap del Consell ha assenyalat que l’objectiu final d’aquest «treball col·lectiu» és la creació d’ocupació, i ha reiterat el compromís del Consell de «continuar creant ocupació de qualitat» com el que es generarà en la gigafactoría de bateries.

Finalment, ha fet referència a la fita aconseguida aquest dimecres en la Comunitat Valenciana respecte de la creació d’ocupació, ja que s’han superat els dos milions d’afiliats a la Seguretat Social, i ha assegurat que «hui és un dia important per a la Comunitat, ja que mai hi ha hagut tants valencians amb treball com ara».

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.