La Generalitat atorgarà 300 euros a uns 150.000 autònoms per a pal·liar la inflació

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha acordat amb les principals organitzacions professionals una ajuda de 300 euros que arribarà a les 150.000 persones autònomes més afectades per la crisi energètica i que desenvolupen el seu treball per compte propi en prop de 350 activitats econòmiques.

Així ho ha avançat després de la reunió mantinguda en el Palau de la Generalitat amb representants de les organitzacions LLIGA-CV, UPTA-PV i UATAE, a la qual també ha assistit el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España.

El president ha subratllat que la voluntat del Consell és que aquesta mesura, dotada amb 45 milions d’euros, “nasca del consens i s’adapte el màxim possible a les necessitats del sector”. “Som conscients de les dificultats que travessen moltes persones autònomes i de la incidència que la pujada del preu de l’energia ha tingut per als seus negocis, i amb aquesta mesura volem contribuir a alleujar la situació”, ha indicat.

Davant situacions de dificultat, la Generalitat sempre està al costat dels sectors productius”, com així ho ha demostrat amb les successives crisis a les quals ha hagut de fer front, perquè l’objectiu principal és que “ningú puga quedar-se al marge”, ha agregat.

Ximo Puig ha avançat a més que, des del Consell, s’estan “accelerant” els tràmits per a l’aprovació en els pròxims dies del Decret llei que regularà aquesta ajuda, i que l’objectiu és “que arribe quan abans a la butxaca de les persones que treballen per compte propi”. Ha precisat a més que la mateixa serà compatible amb l’ajuda de 200 euros anunciada pel Govern central.

Abonament en un sol pagament

Cadascuna de les persones beneficiàries rebrà 300 euros, que s’abonaran en un sol pagament, i la subvenció serà, per tant, compatible amb altres ajudes de l’Estat.

Des del Consell estem donant una resposta àgil als reptes que presenta el context macroeconòmic actual, intentant protegir al màxim les famílies, a les empreses i a les persones autònomes. Per a això estem dissenyant un ampli ventall d’ajudes que contribuïsca a més a impulsar la recuperació econòmica, el creixement i l’ocupació en la Comunitat Valenciana”, ha assenyalat Ximo Puig.

El president ha recordat que el Consell també està treballant per a destinar, a través del Pla Reactiva, altres 50 milions d’euros per a la indústria que utilitza el gas de manera intensiva, especialment taulelleres i empreses auxiliars, que tenen un gran pes en el PIB de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.

Santa Cecília de Cullera triomfa en la Secció d’Honor del Certamen ‘Ciutat de València’

La Societat Musical Instructiva Santa Cecília de Cullera s’ha emportat el primer premi i la menció d’honor de la Secció d’Honor del 138 Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València, amb 352 punts, en una edició dominada per bandes valencianes.

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a la Xina celebren el Mundial guanyat per Espanya

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a Hangzhou han viscut junts la final del Mundial i han celebrat la victòria d’Espanya contra Argentina, en plena Escola Internacional de Verano sobre disciplines STEM.

Onze mil quilòmetres de vigilància del Seprona en una setmana crítica d’alt risc d’incendis a València

Agents del Seprona han patrullat més d’11.000 quilòmetres en 18 termes municipals de cinc comarques valencianes durant una setmana catalogada de màxim risc d’incendis forestals.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

Aemet ha activat l’avís taronja dimarts i dimecres a l’interior de València per màximes de fins a 40 graus, en plena tercera ona de calor del mes de juliol.

Comissen quasi 600 productes falsificats a Alcossebre valorats en 10.700 euros

La Guàrdia Civil ha comissat 594 productes presumptament falsificats a Alcossebre, valorats en 10.700 euros, i ha proposat sancions a quatre venedors ambulants.

Incliva incorpora l’exercici al tractament del càncer de mama en un innovador projecte pilot

Incliva ha posat en marxa a València un projecte pilot amb 80 dones amb càncer de mama recentment diagnosticat per integrar un programa d’exercici físic personalitzat en el tractament amb quimioteràpia.

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià