14.3 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Aquests són els ingressos en el banc que has de justificar a Hisenda

Els ciutadans no poden realitzar lliurement qualsevol operació bancària perquè les entitats estan obligades a informar de les accions il·legals que puguen estar cometent-se. La Llei General Tributària estableix «l’obligació d’aquestes entitats de proporcionar a l’Administració tota mena d’informació amb transcendència tributària relativa a les seues relacions econòmiques, professionals o financeres amb altres persones».

Per tant, l’Administració de l’Agència Tributària rebrà la informació d’alguns moviments, com a ingressos o transferències, encara que no per això significa que vagen a iniciar investigacions. No obstant això, és convenient guardar arxius que justifiquen aquestes operacions.

Per a això, ha creat una eina basada en intel·ligència artificial que permet identificar a les persones que emeten factures irregulars. Cal recordar que la Campanya de la Renda i Patrimoni comença el 6 d’abril.

En aquesta lluita contra el frau han de col·laborar els bancs que, per normativa, han de comunicar a Hisenda cinc operacions realitzades en les seues entitats.

Operacions de les quals cal informar Hisenda

  • Accions amb més de 500 euros: els bitllets de 500 euros estan en la diana d’Hisenda, ja que han sigut vinculats amb el blanqueig de diners. Tota operació amb aquests bitllets serà supervisada.
  • Ingressos en metàl·lic d’import superior a 3.000 euros. El citat reial decret estableix que les entitats de crèdit han de declarar les imposicions, disposicions de fons i els cobraments de qualsevol altre document que es realitzen en moneda metàl·lica o bitllets de banc quan el seu import siga superior a 3.000 euros, independentment del medi físic o electrònic utilitzat.
  • Crèdits i préstecs concedits pel banc per un import superior a 6.000 euros. Tots els préstecs i crèdits per un import superior als 6.000 euros han de ser notificats sota les dades del beneficiari.
  • Ingressos recurrents, independentment de qui siga la quantia d’aquests. Els ingressos que siguen recurrents s’han de notificar. És important conéixer qui és el pagador.
  • Operacions i transferències bancàries que superen els 10.000 euros. Ingressar o retirar diners per valor de 10.000 euros serà també una obligació per a comunicar a Hisenda.

Últimes notícies

Air Nostrum retorna 20 milions a la SEPI i reduïx a 91 milions el principal del préstec

Air Nostrum ha retornat 20 milions a la SEPI del préstec participatiu del FASEE i ha pagat 809.550 euros en interessos. El principal pendent descendix a 91 milions.

Pedro Martínez destaca que el més positiu és que el València Basket està construint alguna cosa

El tècnic del València Basket va fer balanç de l'any i va subratllar que l'equip estava construint un projecte més enllà dels resultats. També va analitzar el repte davant Partizan i l'exigent calendari de gener.

Les pluges s’acomiaden i arriba un temps estable i fred en Nit de cap d’any i Any Nou

El temporal del cap de setmana dona pas des del dimarts a una situació estable, amb gelades i boires engelantes. Nit de cap d'any i Any Nou seran freds; un front arribarà a Canàries i podria aconseguir la península el divendres.

Recuperen el cadàver d’una de les quatre persones espanyoles desaparegudes a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar el cos d'una menor espanyola després del naufragi d'un vaixell turístic en l'est d'Indonèsia. Tres compatriotes seguixen desapareguts i l'operatiu continua.

Bernabé demana respectar la voluntat de les famílies dels desapareguts a Indonèsia

Pilar Bernabé ha demanat respectar la voluntat de les famílies de les persones desaparegudes en el naufragi d'Indonèsia. S'ha confirmat la troballa del cos d'una de les víctimes i continuen les labors de busca a Jakarta.

El València Basket vol tancar l’any en el Roig Arena i buidar dubtes davant el Saragossa

València Basket rep este dimarts al Casademont Zaragoza en el Roig Arena, dol ajornat de la jornada 11, amb la meta de confirmar la millora i acostar-se al capdavant.

La jutgessa de la dana permet que Feijóo declare per videoconferència el 9 de gener

La instructora accepta que Alberto Núñez Feijóo ateste per via telemàtica el 9 de gener des del Congrés i reitera l'opció d'aportar les seues WhatsApp. El líder del PP sosté que ja va entregar el requerit i donarà les seues respostes si li les demanen.

El València Basket vol tancar l’any en gran davant un Partizan en reconstrucció

El València Basket rep al Partizan en el Roig Arena per a acomiadar 2025 amb una victòria i sostindre la seua posició de privilegi en l'Eurolliga. L'equip serbi arriba en transició amb Joan Peñarroya i tres derrotes seguides.