Aquests són els ingressos en el banc que has de justificar a Hisenda

Els ciutadans no poden realitzar lliurement qualsevol operació bancària perquè les entitats estan obligades a informar de les accions il·legals que puguen estar cometent-se. La Llei General Tributària estableix «l’obligació d’aquestes entitats de proporcionar a l’Administració tota mena d’informació amb transcendència tributària relativa a les seues relacions econòmiques, professionals o financeres amb altres persones».

Per tant, l’Administració de l’Agència Tributària rebrà la informació d’alguns moviments, com a ingressos o transferències, encara que no per això significa que vagen a iniciar investigacions. No obstant això, és convenient guardar arxius que justifiquen aquestes operacions.

Per a això, ha creat una eina basada en intel·ligència artificial que permet identificar a les persones que emeten factures irregulars. Cal recordar que la Campanya de la Renda i Patrimoni comença el 6 d’abril.

En aquesta lluita contra el frau han de col·laborar els bancs que, per normativa, han de comunicar a Hisenda cinc operacions realitzades en les seues entitats.

Operacions de les quals cal informar Hisenda

  • Accions amb més de 500 euros: els bitllets de 500 euros estan en la diana d’Hisenda, ja que han sigut vinculats amb el blanqueig de diners. Tota operació amb aquests bitllets serà supervisada.
  • Ingressos en metàl·lic d’import superior a 3.000 euros. El citat reial decret estableix que les entitats de crèdit han de declarar les imposicions, disposicions de fons i els cobraments de qualsevol altre document que es realitzen en moneda metàl·lica o bitllets de banc quan el seu import siga superior a 3.000 euros, independentment del medi físic o electrònic utilitzat.
  • Crèdits i préstecs concedits pel banc per un import superior a 6.000 euros. Tots els préstecs i crèdits per un import superior als 6.000 euros han de ser notificats sota les dades del beneficiari.
  • Ingressos recurrents, independentment de qui siga la quantia d’aquests. Els ingressos que siguen recurrents s’han de notificar. És important conéixer qui és el pagador.
  • Operacions i transferències bancàries que superen els 10.000 euros. Ingressar o retirar diners per valor de 10.000 euros serà també una obligació per a comunicar a Hisenda.

Últimes notícies

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.

Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connectivitat en les zones afectades pels incendis forestals, coordinats amb autoritats i emergències. Més de 100.000 persones han sigut evacuades o confinades en diversos punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.

Presó provisional per a l’home detingut per una brutal pallissa a València que ha deixat una víctima en coma

Un jutjat de València ha ordenat l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança, d’un home investigat per una brutal agressió al barri de Sant Marcel·lí que ha deixat la víctima en coma.

València afronta fins a 39 graus en l’inici de la quarta ona de calor

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor extrema a la província de València, amb màximes previstes de fins a 39 graus en l’interior sud.

Eray Cömert s’acomiada del València amb una emotiva carta als aficionats

El central suís Eray Cömert s’ha acomiadat del València CF amb una carta emotiva en què admet que sempre va voler triomfar en Mestalla i agraïx el suport de l’afició en una etapa que definix com a meravellosa.

Els científics demanen analitzar primer els sòls cremats abans d’actuar-hi

Especialistes en sòls advertixen que, un colp extingit l’incendi, la prioritat és avaluar l’estat del terreny cremat abans de reforestar o aplicar mesures. Alerten que intervencions precipitades poden causar més dany que benefici.
FILMOTECA D'ESTIU