Aquests són els ingressos en el banc que has de justificar a Hisenda

Els ciutadans no poden realitzar lliurement qualsevol operació bancària perquè les entitats estan obligades a informar de les accions il·legals que puguen estar cometent-se. La Llei General Tributària estableix «l’obligació d’aquestes entitats de proporcionar a l’Administració tota mena d’informació amb transcendència tributària relativa a les seues relacions econòmiques, professionals o financeres amb altres persones».

Per tant, l’Administració de l’Agència Tributària rebrà la informació d’alguns moviments, com a ingressos o transferències, encara que no per això significa que vagen a iniciar investigacions. No obstant això, és convenient guardar arxius que justifiquen aquestes operacions.

Per a això, ha creat una eina basada en intel·ligència artificial que permet identificar a les persones que emeten factures irregulars. Cal recordar que la Campanya de la Renda i Patrimoni comença el 6 d’abril.

En aquesta lluita contra el frau han de col·laborar els bancs que, per normativa, han de comunicar a Hisenda cinc operacions realitzades en les seues entitats.

Operacions de les quals cal informar Hisenda

  • Accions amb més de 500 euros: els bitllets de 500 euros estan en la diana d’Hisenda, ja que han sigut vinculats amb el blanqueig de diners. Tota operació amb aquests bitllets serà supervisada.
  • Ingressos en metàl·lic d’import superior a 3.000 euros. El citat reial decret estableix que les entitats de crèdit han de declarar les imposicions, disposicions de fons i els cobraments de qualsevol altre document que es realitzen en moneda metàl·lica o bitllets de banc quan el seu import siga superior a 3.000 euros, independentment del medi físic o electrònic utilitzat.
  • Crèdits i préstecs concedits pel banc per un import superior a 6.000 euros. Tots els préstecs i crèdits per un import superior als 6.000 euros han de ser notificats sota les dades del beneficiari.
  • Ingressos recurrents, independentment de qui siga la quantia d’aquests. Els ingressos que siguen recurrents s’han de notificar. És important conéixer qui és el pagador.
  • Operacions i transferències bancàries que superen els 10.000 euros. Ingressar o retirar diners per valor de 10.000 euros serà també una obligació per a comunicar a Hisenda.

Últimes notícies

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.

Barcala defén que l’únic acte institucional del 25 de maig és el de l’Ajuntament d’Alacant

Luis Barcala reivindica que l'homenatge del 25 de maig organitzat per l'Ajuntament és l'únic acte institucional pel bombardeig del Mercat Central i evita valorar l'absència de l'oposició.

El Port d’Alacant supera el milió de tones i dispara el seu trànsit de mercaderies i passatgers

El Port d'Alacant ha mogut una mica més d'un milió de tones entre gener i abril, un 16,6% més interanual, amb fortes pujades en contenidors, graneles líquids, vehicles i creuers.