9.9 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Aquests són els ingressos en el banc que has de justificar a Hisenda

Els ciutadans no poden realitzar lliurement qualsevol operació bancària perquè les entitats estan obligades a informar de les accions il·legals que puguen estar cometent-se. La Llei General Tributària estableix «l’obligació d’aquestes entitats de proporcionar a l’Administració tota mena d’informació amb transcendència tributària relativa a les seues relacions econòmiques, professionals o financeres amb altres persones».

Per tant, l’Administració de l’Agència Tributària rebrà la informació d’alguns moviments, com a ingressos o transferències, encara que no per això significa que vagen a iniciar investigacions. No obstant això, és convenient guardar arxius que justifiquen aquestes operacions.

Per a això, ha creat una eina basada en intel·ligència artificial que permet identificar a les persones que emeten factures irregulars. Cal recordar que la Campanya de la Renda i Patrimoni comença el 6 d’abril.

En aquesta lluita contra el frau han de col·laborar els bancs que, per normativa, han de comunicar a Hisenda cinc operacions realitzades en les seues entitats.

Operacions de les quals cal informar Hisenda

  • Accions amb més de 500 euros: els bitllets de 500 euros estan en la diana d’Hisenda, ja que han sigut vinculats amb el blanqueig de diners. Tota operació amb aquests bitllets serà supervisada.
  • Ingressos en metàl·lic d’import superior a 3.000 euros. El citat reial decret estableix que les entitats de crèdit han de declarar les imposicions, disposicions de fons i els cobraments de qualsevol altre document que es realitzen en moneda metàl·lica o bitllets de banc quan el seu import siga superior a 3.000 euros, independentment del medi físic o electrònic utilitzat.
  • Crèdits i préstecs concedits pel banc per un import superior a 6.000 euros. Tots els préstecs i crèdits per un import superior als 6.000 euros han de ser notificats sota les dades del beneficiari.
  • Ingressos recurrents, independentment de qui siga la quantia d’aquests. Els ingressos que siguen recurrents s’han de notificar. És important conéixer qui és el pagador.
  • Operacions i transferències bancàries que superen els 10.000 euros. Ingressar o retirar diners per valor de 10.000 euros serà també una obligació per a comunicar a Hisenda.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.