11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Aquests són els ingressos en el banc que has de justificar a Hisenda

Els ciutadans no poden realitzar lliurement qualsevol operació bancària perquè les entitats estan obligades a informar de les accions il·legals que puguen estar cometent-se. La Llei General Tributària estableix «l’obligació d’aquestes entitats de proporcionar a l’Administració tota mena d’informació amb transcendència tributària relativa a les seues relacions econòmiques, professionals o financeres amb altres persones».

Per tant, l’Administració de l’Agència Tributària rebrà la informació d’alguns moviments, com a ingressos o transferències, encara que no per això significa que vagen a iniciar investigacions. No obstant això, és convenient guardar arxius que justifiquen aquestes operacions.

Per a això, ha creat una eina basada en intel·ligència artificial que permet identificar a les persones que emeten factures irregulars. Cal recordar que la Campanya de la Renda i Patrimoni comença el 6 d’abril.

En aquesta lluita contra el frau han de col·laborar els bancs que, per normativa, han de comunicar a Hisenda cinc operacions realitzades en les seues entitats.

Operacions de les quals cal informar Hisenda

  • Accions amb més de 500 euros: els bitllets de 500 euros estan en la diana d’Hisenda, ja que han sigut vinculats amb el blanqueig de diners. Tota operació amb aquests bitllets serà supervisada.
  • Ingressos en metàl·lic d’import superior a 3.000 euros. El citat reial decret estableix que les entitats de crèdit han de declarar les imposicions, disposicions de fons i els cobraments de qualsevol altre document que es realitzen en moneda metàl·lica o bitllets de banc quan el seu import siga superior a 3.000 euros, independentment del medi físic o electrònic utilitzat.
  • Crèdits i préstecs concedits pel banc per un import superior a 6.000 euros. Tots els préstecs i crèdits per un import superior als 6.000 euros han de ser notificats sota les dades del beneficiari.
  • Ingressos recurrents, independentment de qui siga la quantia d’aquests. Els ingressos que siguen recurrents s’han de notificar. És important conéixer qui és el pagador.
  • Operacions i transferències bancàries que superen els 10.000 euros. Ingressar o retirar diners per valor de 10.000 euros serà també una obligació per a comunicar a Hisenda.

Últimes notícies

El temporal derroca tres terrasses d’un edifici a la platja de Tavernes de la Valldigna

Tres terrasses van col·lapsar este dimarts pel fort onatge en un bloc de la platja de Tavernes de la Valldigna. Dos famílies van ser desallotjades i es perimetró la zona a l'espera d'informes tècnics.

El València vol enllaçar triomfs en la pista del Bayern de Pesic

El València visita al Bayern de Munic, ara dirigit per Svetislav Pesic, amb la intenció de donar continuïtat al triomf davant Paris Basketball i afermar-se en la zona alta.

El Port d’Alacant obri el concurs per a la seua primera planta d’hidrogen renovable

L'Autoritat Portuària ha aprovat el concurs per a construir i explotar una planta d'hidrogen renovable en el moll 19. El projecte, amb 30 anys de concessió, preveu 1 MW de electrolizadores i energia pròpia per a reduir la petjada de carboni del port.

Tres partits de sanció per a Cristian Rivero per llançar una pilota al camp

Cristian Rivero ha sigut sancionat amb tres partits per llançar una pilota al camp des de la banqueta davant el Getafe. El València queda amb una sola opció en la porteria si Agirrezabala no es recupera.

Jaime Pradilla supera els 2.000 punts amb el València Basket

En el dol davant Paris Basketball, l'ala pivot va superar la barrera dels 2.000 punts des de 2020 i es va convertir en el 15é anotador històric del club. Als seus 25 anys també destaca en rebot i experiència europea.

Un estudi conclou que el part en l’aigua reduïx intervencions i millora els resultats

Un estudi de l'UJI i Fisabio a l'Hospital de La Plana associa el part en l'aigua amb més parts vaginals espontanis, menys instrumental i millors resultats neonatals enfront de l'epidural. Les dades reforcen que la immersió afavorix la fisiologia del part i reduïx la medicalització en embarassos de baix risc

Pérez Llorca insistix al Govern que autoritze la Llei de Costas valenciana després del temporal

El president ha reiterat en FITUR la seua petició perquè l'Executiu done llum verda a la norma i poder actuar davant els danys en el litoral. També ha anunciat 2 milions per a un pla de millora de platges.

Pérez Llorca lamenta que en la Comunitat no s’hagen complit més de la mitat de les millores ferroviàries

El president ha assegurat que en la Comunitat Valenciana no s'han complit més de la mitat de les previsions de millora ferroviària i ha reclamat complir els compromisos, amb especial focus en Rodalia.