L’IPC baixa 1,4 punts respecte a març i se situa en el 8,4 %

La inflació a Espanya es va moderar el mes d’abril fins al 8,4% interanual, 1,4 punts per davall de la taxa registrada al març, este fet és a causa dels descensos dels preus de l’electricitat i els carburants, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

En canvi, el preu dels aliments i les begudes alcohòliques continuen molt més elevats que l’abril de 2021.

La inflació subjacent, que no inclou ni aliments frescos ni energia, va registrar un augment d’un punt a l’abril, fins a col·locar-se en el 4,4%, la més alta des de desembre de 1995.

Este fet, «es tracta d’una rebaixa significativa que trenca la tendència alcista dels últims mesos», i insisteixen que «es poden apreciar els primers efectes de les mesures adoptades pel Govern» per a pal·liar els efectes econòmics de la guerra a Ucraïna i reduir el cost de l’energia per a les famílies, segons les fonts del Ministeri Assumptes Econòmics.


«Esperem que la inflació continue reduint-se en els pròxims mesos, una vegada que es pose en marxa la mesura per a limitar els preus del gas, que permetrà reduir sensiblement el preu de l’electricitat«, afigen les mateixes fonts.

En taxa interanual, l’IPC no baixava tant en un sol mes des de gener de 1987, fa més de 35 anys, mentre que, en la mensual, els preus van registrar a l’abril una baixada del 0,1% respecte a març, segons l’indicador avançat de l’IPC, el seu primer índex mensual negatiu en un mes d’abril en 30 anys, des de 1992.

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.