L’IPC baixa 1,4 punts respecte a març i se situa en el 8,4 %

La inflació a Espanya es va moderar el mes d’abril fins al 8,4% interanual, 1,4 punts per davall de la taxa registrada al març, este fet és a causa dels descensos dels preus de l’electricitat i els carburants, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

En canvi, el preu dels aliments i les begudes alcohòliques continuen molt més elevats que l’abril de 2021.

La inflació subjacent, que no inclou ni aliments frescos ni energia, va registrar un augment d’un punt a l’abril, fins a col·locar-se en el 4,4%, la més alta des de desembre de 1995.

Este fet, «es tracta d’una rebaixa significativa que trenca la tendència alcista dels últims mesos», i insisteixen que «es poden apreciar els primers efectes de les mesures adoptades pel Govern» per a pal·liar els efectes econòmics de la guerra a Ucraïna i reduir el cost de l’energia per a les famílies, segons les fonts del Ministeri Assumptes Econòmics.


«Esperem que la inflació continue reduint-se en els pròxims mesos, una vegada que es pose en marxa la mesura per a limitar els preus del gas, que permetrà reduir sensiblement el preu de l’electricitat«, afigen les mateixes fonts.

En taxa interanual, l’IPC no baixava tant en un sol mes des de gener de 1987, fa més de 35 anys, mentre que, en la mensual, els preus van registrar a l’abril una baixada del 0,1% respecte a març, segons l’indicador avançat de l’IPC, el seu primer índex mensual negatiu en un mes d’abril en 30 anys, des de 1992.

Últimes notícies

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Tres detinguts per una estafa massiva amb SMS falsos de bancs a València i altres províncies

Tres hòmens de 24 a 28 anys han sigut detinguts a Torrevieja per integrar, presumptament, un grup que enviava SMS falsos de bancs i telefonava a les víctimes per obtindre les seues claus i estafar-les, amb afectats a València i altres set províncies.

Enganyen una comunitat de veïns amb una falsa retirada d’amiant i estafen 12.500 euros

Un administrador de finques i el gerent d’una constructora han sigut detinguts per organitzar una retirada il·legal d’amiant en una finca de València, enganyar la comunitat de propietaris i estafar 12.500 euros.

Un matrimoni s’enfronta a 3 anys de presó per tindre quasi tota la plantilla sense alta en la Seguretat Social

Un matrimoni que dirigia una empresa de neteja a Alacant s’enfronta a tres anys de presó per tindre 24 dels 27 empleats sense alta en la Seguretat Social, fet que suposa el 88% de la plantilla.

Refugis climàtics i més coordinació a València davant l’arribada de calor extrem

El PSPV de la Diputació de València ha proposat activar un Cecopi i impulsar una xarxa de refugis climàtics i espais públics climatitzats per a protegir la població davant possibles episodis de calor extrem.

Retencions de fins a 7 km a l’A-7 per un accident a Torrent i un camió averiat a Riba-roja

Un accident sense ferits a Torrent i un camió averiat a Riba-roja de Túria en la A-7 estan provocant prop de set quilòmetres de retencions en l’àrea metropolitana de València.

Set nous acadèmics completen la renovació de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua

El DOGV ha publicat el decret pel qual es nomenen set nous membres de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb els quals es tanca el procés de renovació iniciat en 2001 i es capgira la paritat interna.