16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

L’IPC baixa 1,4 punts respecte a març i se situa en el 8,4 %

La inflació a Espanya es va moderar el mes d’abril fins al 8,4% interanual, 1,4 punts per davall de la taxa registrada al març, este fet és a causa dels descensos dels preus de l’electricitat i els carburants, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

En canvi, el preu dels aliments i les begudes alcohòliques continuen molt més elevats que l’abril de 2021.

La inflació subjacent, que no inclou ni aliments frescos ni energia, va registrar un augment d’un punt a l’abril, fins a col·locar-se en el 4,4%, la més alta des de desembre de 1995.

Este fet, “es tracta d’una rebaixa significativa que trenca la tendència alcista dels últims mesos”, i insisteixen que “es poden apreciar els primers efectes de les mesures adoptades pel Govern” per a pal·liar els efectes econòmics de la guerra a Ucraïna i reduir el cost de l’energia per a les famílies, segons les fonts del Ministeri Assumptes Econòmics.


Esperem que la inflació continue reduint-se en els pròxims mesos, una vegada que es pose en marxa la mesura per a limitar els preus del gas, que permetrà reduir sensiblement el preu de l’electricitat“, afigen les mateixes fonts.

En taxa interanual, l’IPC no baixava tant en un sol mes des de gener de 1987, fa més de 35 anys, mentre que, en la mensual, els preus van registrar a l’abril una baixada del 0,1% respecte a març, segons l’indicador avançat de l’IPC, el seu primer índex mensual negatiu en un mes d’abril en 30 anys, des de 1992.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.