L’IPC baixa 1,4 punts respecte a març i se situa en el 8,4 %

La inflació a Espanya es va moderar el mes d’abril fins al 8,4% interanual, 1,4 punts per davall de la taxa registrada al març, este fet és a causa dels descensos dels preus de l’electricitat i els carburants, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

En canvi, el preu dels aliments i les begudes alcohòliques continuen molt més elevats que l’abril de 2021.

La inflació subjacent, que no inclou ni aliments frescos ni energia, va registrar un augment d’un punt a l’abril, fins a col·locar-se en el 4,4%, la més alta des de desembre de 1995.

Este fet, “es tracta d’una rebaixa significativa que trenca la tendència alcista dels últims mesos”, i insisteixen que “es poden apreciar els primers efectes de les mesures adoptades pel Govern” per a pal·liar els efectes econòmics de la guerra a Ucraïna i reduir el cost de l’energia per a les famílies, segons les fonts del Ministeri Assumptes Econòmics.


Esperem que la inflació continue reduint-se en els pròxims mesos, una vegada que es pose en marxa la mesura per a limitar els preus del gas, que permetrà reduir sensiblement el preu de l’electricitat“, afigen les mateixes fonts.

En taxa interanual, l’IPC no baixava tant en un sol mes des de gener de 1987, fa més de 35 anys, mentre que, en la mensual, els preus van registrar a l’abril una baixada del 0,1% respecte a març, segons l’indicador avançat de l’IPC, el seu primer índex mensual negatiu en un mes d’abril en 30 anys, des de 1992.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el ninot indultat infantil 2026, obra de Zvonimir Ostoic (Zeta) amb disseny de Raón Pla. L'elecció obri els cinc dies grans amb la plantà de 382 monuments infantils i anticipa l'anunci del ninot gran el diumenge

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.