L’IPC baixa 1,4 punts respecte a març i se situa en el 8,4 %

La inflació a Espanya es va moderar el mes d’abril fins al 8,4% interanual, 1,4 punts per davall de la taxa registrada al març, este fet és a causa dels descensos dels preus de l’electricitat i els carburants, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

En canvi, el preu dels aliments i les begudes alcohòliques continuen molt més elevats que l’abril de 2021.

La inflació subjacent, que no inclou ni aliments frescos ni energia, va registrar un augment d’un punt a l’abril, fins a col·locar-se en el 4,4%, la més alta des de desembre de 1995.

Este fet, “es tracta d’una rebaixa significativa que trenca la tendència alcista dels últims mesos”, i insisteixen que “es poden apreciar els primers efectes de les mesures adoptades pel Govern” per a pal·liar els efectes econòmics de la guerra a Ucraïna i reduir el cost de l’energia per a les famílies, segons les fonts del Ministeri Assumptes Econòmics.


Esperem que la inflació continue reduint-se en els pròxims mesos, una vegada que es pose en marxa la mesura per a limitar els preus del gas, que permetrà reduir sensiblement el preu de l’electricitat“, afigen les mateixes fonts.

En taxa interanual, l’IPC no baixava tant en un sol mes des de gener de 1987, fa més de 35 anys, mentre que, en la mensual, els preus van registrar a l’abril una baixada del 0,1% respecte a març, segons l’indicador avançat de l’IPC, el seu primer índex mensual negatiu en un mes d’abril en 30 anys, des de 1992.

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.