20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

La Generalitat concedeix ajudes per a inversions en sostenibilitat de fins a 1,75 milions per projecte empresarial

La Generalitat Valenciana té oberta fins al pròxim 30 de juny la convocatòria per a les subvencions de fins a 1,75 milions d’euros per projectes d’inversió empresarial que contribueixin a la transformació del model econòmic de la Comunitat. Així ho han recordat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i la directora general de Model Econòmic, Dolors Furió, durant la seva visita a les instal·lacions de l’empresa Xocolates Valor en Vilajoiosa.

Aquestes ajudes, amb les quals la Conselleria d’Hisenda busca donar suport i ajudar a les empreses que escometen grans inversions, tenen un caràcter biennal i estan destinades al finançament de projectes que promoguen el desenvolupament i consolidació del teixit empresarial, especialment industrial i la creació i manteniment de l’ocupació i la innovació.

Aquesta modalitat serà subvencionada amb fins a un 30% de la despesa total elegible, depenent de la grandària de l’empresa, amb l’excepció d’inversions realitzades a la ciutat de València (determinat per mapa de regions NUTS).

També hi ha subvencions previstes per a plans dirigits a afavorir un model econòmic sostenible mediambientalment, bé siga a través d’inversions destinades a fomentar l’eficiència energètica o aquelles que siguen més ambicioses que les normes regulades per la Unió Europea en matèria mediambiental.

En aquesta modalitat d’ajudes les persones beneficiàries poden rebre fins al 45% de finançament, depenent de la zona en la qual s’escometa la inversió i de la grandària de l’empresa.

I, finalment, ajudes per a projectes d’inversió que fomenten la recerca i el desenvolupament al llarg del procés productiu de cada empresa, que podran optar a un finançament de fins al 85% de la despesa elegible, depenent de la grandària de l’empresa, sempre que no sobrepasse els límits establits.

“Hem centrat les nostres ajudes a la inversió en tres eixos que considerem fonamentals per a aconseguir una Comunitat Valenciana més verda, eficient i cohesionada, que contribuïsca a la millora de la competitivitat del nostre teixit empresarial”, ha apuntat sobre aquest tema Dolors Furió.

L’import mínim de les inversions que realitzen les empreses ha de ser d’1 milió d’euros, sent finançat almenys un 25% amb fons propis i, amb independència de la modalitat d’ajuda, l’import màxim de concessió de la subvenció en cap cas podrà excedir el 25% del total destinat a finançar la convocatòria per a cada exercici, que en el moment actual se situa en 1,75 milions d’euros.

En concret, per a 2022 la Generalitat ha pressupostat, de manera ampliable, 7 milions d’euros per al finançament d’aquestes inversions, complementat en el segon exercici de la convocatòria amb 4,9 milions addicionals.

D’aquesta manera, tant el titular d’Hisenda com la directora general de Model Econòmic, Dolors Furió, han fet una crida a totes aquelles empreses que vagen a realitzar durant aquest exercici projectes d’inversió que puguen acollir-se a alguna de les modalitats d’aquesta convocatòria “perquè presenten els seus projectes a la Generalitat abans del 30 de juny si tenen com a objectiu la millora de l’eficiència energètica, la transformació del model productiu o la creació de llocs de treball, de manera que puguem ajudar-los en el seu esforç per la millora de la productivitat, sostenibilitat i resiliència de les seues empreses”.

Queden exclosos d’aquest règim d’ajudes les entitats de Dret Públic, les universitats públiques, organismes autònoms, empreses, societats o fundacions públiques, les participades majorment per aquestes, així com les que tinguen per activitat la gestió d’un servei públic.

“La transformació del model econòmic de la Comunitat Valenciana constitueix un dels eixos estratègics de l’actuació del Consell, per la qual cosa volem ajudar a les empreses perquè avancen cap a un model centrat en el coneixement, la digitalització, la innovació, la resiliència i la sostenibilitat”, ha reiterat Dolors Furió en incidir en què “l’objectiu és alinear les inversions que escometen les nostres empreses amb les prioritats europees i ajudar-les amb aquestes subvencions a ser més competitives, a generar major ocupació i ocupació de qualitat i al fet que aposten decididament per la innovació”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.

Pérez Llorca defén que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la dana

Pérez Llorca ha defés que el seu partit i Carlos Mazón ja van assumir la responsabilitat per la dana, contrastant-lo amb la de l'Estat. Ha reiterat el seu respecte a les víctimes i ha detallat disculpes i mesures de suport i coordinació.

Bustinduy denuncia una persecució insuportable contra Mónica Oltra després de l’orde de juí oral

El ministre Pablo Bustinduy ha denunciat una persecució contra Mónica Oltra després de conéixer-se l'orde d'obrir juí oral. Ha oferit el seu suport i ha emmarcat el cas en un assetjament més ampli a l'esquerra.

L’oposició insistix en la dimissió de Barcala per irregularitats en vivendes públiques d’Alacant

PSPV-PSOE i Compromís han reclamat de nou l'eixida de l'alcalde després d'una inspecció policial en les VPP de la Platja de Sant Joan que ha revelat empadronaments absents i beneficiaris repetits. Els grups qüestionen la investigació municipal i demanen apartar a funcionaris assenyalats.