13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La Generalitat concedeix ajudes per a inversions en sostenibilitat de fins a 1,75 milions per projecte empresarial

La Generalitat Valenciana té oberta fins al pròxim 30 de juny la convocatòria per a les subvencions de fins a 1,75 milions d’euros per projectes d’inversió empresarial que contribueixin a la transformació del model econòmic de la Comunitat. Així ho han recordat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, i la directora general de Model Econòmic, Dolors Furió, durant la seva visita a les instal·lacions de l’empresa Xocolates Valor en Vilajoiosa.

Aquestes ajudes, amb les quals la Conselleria d’Hisenda busca donar suport i ajudar a les empreses que escometen grans inversions, tenen un caràcter biennal i estan destinades al finançament de projectes que promoguen el desenvolupament i consolidació del teixit empresarial, especialment industrial i la creació i manteniment de l’ocupació i la innovació.

Aquesta modalitat serà subvencionada amb fins a un 30% de la despesa total elegible, depenent de la grandària de l’empresa, amb l’excepció d’inversions realitzades a la ciutat de València (determinat per mapa de regions NUTS).

També hi ha subvencions previstes per a plans dirigits a afavorir un model econòmic sostenible mediambientalment, bé siga a través d’inversions destinades a fomentar l’eficiència energètica o aquelles que siguen més ambicioses que les normes regulades per la Unió Europea en matèria mediambiental.

En aquesta modalitat d’ajudes les persones beneficiàries poden rebre fins al 45% de finançament, depenent de la zona en la qual s’escometa la inversió i de la grandària de l’empresa.

I, finalment, ajudes per a projectes d’inversió que fomenten la recerca i el desenvolupament al llarg del procés productiu de cada empresa, que podran optar a un finançament de fins al 85% de la despesa elegible, depenent de la grandària de l’empresa, sempre que no sobrepasse els límits establits.

“Hem centrat les nostres ajudes a la inversió en tres eixos que considerem fonamentals per a aconseguir una Comunitat Valenciana més verda, eficient i cohesionada, que contribuïsca a la millora de la competitivitat del nostre teixit empresarial”, ha apuntat sobre aquest tema Dolors Furió.

L’import mínim de les inversions que realitzen les empreses ha de ser d’1 milió d’euros, sent finançat almenys un 25% amb fons propis i, amb independència de la modalitat d’ajuda, l’import màxim de concessió de la subvenció en cap cas podrà excedir el 25% del total destinat a finançar la convocatòria per a cada exercici, que en el moment actual se situa en 1,75 milions d’euros.

En concret, per a 2022 la Generalitat ha pressupostat, de manera ampliable, 7 milions d’euros per al finançament d’aquestes inversions, complementat en el segon exercici de la convocatòria amb 4,9 milions addicionals.

D’aquesta manera, tant el titular d’Hisenda com la directora general de Model Econòmic, Dolors Furió, han fet una crida a totes aquelles empreses que vagen a realitzar durant aquest exercici projectes d’inversió que puguen acollir-se a alguna de les modalitats d’aquesta convocatòria “perquè presenten els seus projectes a la Generalitat abans del 30 de juny si tenen com a objectiu la millora de l’eficiència energètica, la transformació del model productiu o la creació de llocs de treball, de manera que puguem ajudar-los en el seu esforç per la millora de la productivitat, sostenibilitat i resiliència de les seues empreses”.

Queden exclosos d’aquest règim d’ajudes les entitats de Dret Públic, les universitats públiques, organismes autònoms, empreses, societats o fundacions públiques, les participades majorment per aquestes, així com les que tinguen per activitat la gestió d’un servei públic.

“La transformació del model econòmic de la Comunitat Valenciana constitueix un dels eixos estratègics de l’actuació del Consell, per la qual cosa volem ajudar a les empreses perquè avancen cap a un model centrat en el coneixement, la digitalització, la innovació, la resiliència i la sostenibilitat”, ha reiterat Dolors Furió en incidir en què “l’objectiu és alinear les inversions que escometen les nostres empreses amb les prioritats europees i ajudar-les amb aquestes subvencions a ser més competitives, a generar major ocupació i ocupació de qualitat i al fet que aposten decididament per la innovació”.

Últimes notícies

Pilar Bernabé insta el PPCV a demanar perdó i l’acta a l’edil que va insultar a Pedro Sánchez

La delegada del Govern ha exigit al PP valencià que demane perdó i exigisca l'acta a la regidora de Vallanca que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez en un míting del PSOE. Ha qualificat l'episodi de violència política i ha reclamat responsabilitats.

Torres insta a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult 'ben preparat' d'una regidora al president Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Ha cridat a frenar la polarització i a respondre amb arguments i respecte.

La Comunitat Valenciana recorre la doble seu del consorci estatal de teràpies avançades

La Generalitat ha recorregut l'adjudicació de Precisa a Madrid i Barcelona. Defén el projecte de La Fe i busca que siga centre productor acadèmic i de limfòcits T.

El PSPV exigix a Pérez Llorca expulsar a la regidora del PP que va insultar a Sánchez

El PSPV-PSOE ha demanat a Juanfran Pérez Llorca l'expulsió d'una edil del PP de Vallanca que va insultar a Pedro Sánchez en un míting i ha criticat la falta de condemna.

El Suprem remitent la peça de Ábalos i Cerdán del cas Koldo a l’Audiència Nacional

El Suprem ha enviat a l'Audiència Nacional la peça separada del cas Koldo després de la renúncia de Ábalos i la consegüent pèrdua d'aforament. El juí per les màscares seguirà, previsiblement, en l'alt tribunal.

Un estudi de la UPV avala que els aiguamolls artificials protegixen la qualitat de l’aigua

La UPV ha demostrat que els aiguamolls artificials actuen com a sistemes tampó: retenen fins prop del 80% dels sòlids en suspensió i reduïxen el nitrogen amoniacal. Un bon disseny hidràulic, amb cel·les en paral·lel, millora el temps de residència i l'eficiència del tractament.

Sanitat reduïx a 7 dies el pas de la sospita de càncer a la primera consulta hospitalària

L'Estratègia en Càncer 2026-2030 fixa un màxim de set dies entre la sospita en Atenció Primària i la primera consulta hospitalària. El pla reforça la psico-oncologia, impulsa el diagnòstic genètic i preveu prototeràpia en 2026.

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.