20.9 C
València
Dimarts, 14 octubre, 2025

L’atur baixa en 1.250 persones al setembre a la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat a la Comunitat Valenciana a 1.250 persones durant el mes de setembre (-0,35%), el tercer descens més gran d’Espanya, i el nombre total de desocupats s’ha situat a 351.575.

Segons ha informat este dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social, l’atur ha baixat a 71.326 persones respecte al setembre de fa un any (-16,87%) a la Comunitat Valenciana.

Pel que fa a la contractació, este mes s’han registrat 148.541 contractes, dels quals, 82.056 contractes són indefinits, un 55,24% del total.

Per sectors, l’atur baixa a la taxa mensual a l’agricultura (-3,77%), a la construcció (-3,08%), a la indústria (-0,63%) i en els serveis (-0,05%) i puja al col·lectiu sense ocupació anterior (2,15 %).

Per grups d’edat l’atur baixa al tram de 25 a 44 anys (-1,96%) i en el dels majors de 45 anys (-0,18%), i puja al de menors de 25 anys (8,21%). Per gènere, l’atur baixa entre les dones (-0,77%) i puja entre els Homes (0,30%).

Territorialment, l’atur baixa a València (-1,42%) i puja a Castelló (3,13%) i en Alacant (0,06%). L’atur baixa a sis comarques valencianes i en un percentatge més elevat al Racó d’Ademús (-12,34%), mentre que on puja més és als Ports (11,40%).

En termes interanuals, per sectors, l’atur baixa al col·lectiu sense ocupació anterior (-35,60%), a l’agricultura (-25,93%), a la construcció (-17,04%), als serveis (-14,59%) i a la indústria (-14,34%).

Per grups d’edat, l’atur baixa amb força en els menors de 25 anys (-41,45%), en el tram entre 25-44 anys (-20,56%) i en els més grans de 45 anys (-10,08%).

En comparació del setembre del 2021, l’atur baixa a la província de València (-17,39%), d’Alacant (-17,38%), i de Castelló (-12,22%).

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu.

Setembre ha conclòs amb la tercera millor dada d’ocupació per a este mes dels últims 20 anys, malgrat que el nombre de desocupats tornara a augmentar per tercera vegada consecutiva des del juny. Així es desprèn de les dades d’atur i afiliació a la Seguretat Social que els ministeris corresponents (Treball i Inclusió) han difós este dimarts.

El mes passat va tancar amb 29.286 afiliats mitjans més a la Seguretat Social, una xifra històricament alta, però inferior a les registrades en els dos primers anys de la pandèmia (84.013 el 2020 i 57.387 el 2021).

Últimes notícies

Mor una britànica de 72 anys en un xoc entre el seu cotxe i una autocaravana en la N-332

Una britànica de 72 anys mor en la N-332 a l'altura de Santa Pola després de col·lidir el seu cotxe amb una autocaravana. L'altre conductor està ferit greu.

Gonzalo culmina la remuntada d’Espanya sub-21 en el descompte 2-1

Espanya sub-21 va voltejar un partit aspre davant Finlàndia amb gols de Mayenda en el 88 i Gonzalo en el 92. El triomf manté el ple i el lideratge del grup A.

Les Falleres Majors de València 2026 prenen possessió a l’Ajuntament

Carmen Prades i Marta Mercader han sigut proclamades Falleres Majors de València 2026 en el saló de plens, en un acte presidit per María José Catalá. El nomenament obri oficialment el nou cicle faller.

Les pluges continuen este dimecres amb remissió lenta i focus al Mediterrani

La inestabilitat persistix per una massa freda en altura i la humitat mediterrània. Hi haurà ruixats menys intensos, amb avisos en punts d'Ebre, litoral valencià i Balears.

Ferran Torrent renúncia al Premi dels Lletres Valencianes per la deriva amb el valencià del Consell

L'escriptor comunica per carta a Carlos Mazón que renúncia al Premi dels Lletres Valencianes. Argumenta una deriva institucional menys respectuosa amb el valencià.

Restablixen la circulació ferroviària entre València i Barcelona des de les 20.00 després de la dana Alice

Adif reobri hui a les 20.00 la línia del Corredor Mediterrani entre València i Barcelona, danyada per la dana Alice. La circulació es reprendrà amb limitacions en un tram crític.

Pradas recorre per segona vegada per a tancar la seua imputació per la DANA

La exconsellera apel·la l'acte que va rebutjar l'arxivament de la causa per la gestió de la DANA del 29 d'octubre. Al·lega falta de nexe causal i força major.

Mazón obrirà les compareixences de la comissió de la DANA i Sánchez les tancarà

El president valencià serà el primer a acudir a la comissió del Congrés sobre la DANA, previsiblement a la fi de novembre. Pedro Sánchez compareixerà al final del calendari, amb Feijóo i diversos ministres també citats.