L’atur baixa en 1.250 persones al setembre a la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat a la Comunitat Valenciana a 1.250 persones durant el mes de setembre (-0,35%), el tercer descens més gran d’Espanya, i el nombre total de desocupats s’ha situat a 351.575.

Segons ha informat este dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social, l’atur ha baixat a 71.326 persones respecte al setembre de fa un any (-16,87%) a la Comunitat Valenciana.

Pel que fa a la contractació, este mes s’han registrat 148.541 contractes, dels quals, 82.056 contractes són indefinits, un 55,24% del total.

Per sectors, l’atur baixa a la taxa mensual a l’agricultura (-3,77%), a la construcció (-3,08%), a la indústria (-0,63%) i en els serveis (-0,05%) i puja al col·lectiu sense ocupació anterior (2,15 %).

Per grups d’edat l’atur baixa al tram de 25 a 44 anys (-1,96%) i en el dels majors de 45 anys (-0,18%), i puja al de menors de 25 anys (8,21%). Per gènere, l’atur baixa entre les dones (-0,77%) i puja entre els Homes (0,30%).

Territorialment, l’atur baixa a València (-1,42%) i puja a Castelló (3,13%) i en Alacant (0,06%). L’atur baixa a sis comarques valencianes i en un percentatge més elevat al Racó d’Ademús (-12,34%), mentre que on puja més és als Ports (11,40%).

En termes interanuals, per sectors, l’atur baixa al col·lectiu sense ocupació anterior (-35,60%), a l’agricultura (-25,93%), a la construcció (-17,04%), als serveis (-14,59%) i a la indústria (-14,34%).

Per grups d’edat, l’atur baixa amb força en els menors de 25 anys (-41,45%), en el tram entre 25-44 anys (-20,56%) i en els més grans de 45 anys (-10,08%).

En comparació del setembre del 2021, l’atur baixa a la província de València (-17,39%), d’Alacant (-17,38%), i de Castelló (-12,22%).

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu.

Setembre ha conclòs amb la tercera millor dada d’ocupació per a este mes dels últims 20 anys, malgrat que el nombre de desocupats tornara a augmentar per tercera vegada consecutiva des del juny. Així es desprèn de les dades d’atur i afiliació a la Seguretat Social que els ministeris corresponents (Treball i Inclusió) han difós este dimarts.

El mes passat va tancar amb 29.286 afiliats mitjans més a la Seguretat Social, una xifra històricament alta, però inferior a les registrades en els dos primers anys de la pandèmia (84.013 el 2020 i 57.387 el 2021).

Últimes notícies

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.

Camarero planteja 120.000 noves vivendes si s’activa la mitat del sòl dotacional

La Generalitat calcula que desenrotllant el 50% del sòl dotacional de la Comunitat Valenciana podrien alçar-se 120.000 vivendes, vinculades al Pla Viu i a la col·laboració amb els ajuntaments per a guanyar sòl residencial i frenar l'emergència residencial.

Pérez Llorca i la reina Sofía reforcen a Castelló el compromís del Consell contra la pobresa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, reafirma al costat de la reina Sofía el compromís del Consell amb les polítiques socials i la lluita contra la pobresa durant el congrés de la Federació Espanyola del Banc d'Aliments a Castelló.

La jutgessa de la DANA reclama al Congrés les declaracions de Camarero, Cuenca i Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 sol·licita les transcripcions de les compareixences en el Congrés de Camarero, Cuenca i Mompó i ordena revisar missatges i vídeos aportats per un testimoni.

Educació advertix de sancions si s’incomplixen els servicis mínims de la PAU davant la vaga docent

La Conselleria d'Educació manté servicis mínims del 100% a la PAU malgrat la vaga indefinida del professorat i avisa de sancions, inclosa la suspensió d'ocupació i sou, als qui els vulneren.