L’atur baixa en 1.250 persones al setembre a la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat a la Comunitat Valenciana a 1.250 persones durant el mes de setembre (-0,35%), el tercer descens més gran d’Espanya, i el nombre total de desocupats s’ha situat a 351.575.

Segons ha informat este dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social, l’atur ha baixat a 71.326 persones respecte al setembre de fa un any (-16,87%) a la Comunitat Valenciana.

Pel que fa a la contractació, este mes s’han registrat 148.541 contractes, dels quals, 82.056 contractes són indefinits, un 55,24% del total.

Per sectors, l’atur baixa a la taxa mensual a l’agricultura (-3,77%), a la construcció (-3,08%), a la indústria (-0,63%) i en els serveis (-0,05%) i puja al col·lectiu sense ocupació anterior (2,15 %).

Per grups d’edat l’atur baixa al tram de 25 a 44 anys (-1,96%) i en el dels majors de 45 anys (-0,18%), i puja al de menors de 25 anys (8,21%). Per gènere, l’atur baixa entre les dones (-0,77%) i puja entre els Homes (0,30%).

Territorialment, l’atur baixa a València (-1,42%) i puja a Castelló (3,13%) i en Alacant (0,06%). L’atur baixa a sis comarques valencianes i en un percentatge més elevat al Racó d’Ademús (-12,34%), mentre que on puja més és als Ports (11,40%).

En termes interanuals, per sectors, l’atur baixa al col·lectiu sense ocupació anterior (-35,60%), a l’agricultura (-25,93%), a la construcció (-17,04%), als serveis (-14,59%) i a la indústria (-14,34%).

Per grups d’edat, l’atur baixa amb força en els menors de 25 anys (-41,45%), en el tram entre 25-44 anys (-20,56%) i en els més grans de 45 anys (-10,08%).

En comparació del setembre del 2021, l’atur baixa a la província de València (-17,39%), d’Alacant (-17,38%), i de Castelló (-12,22%).

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu.

Setembre ha conclòs amb la tercera millor dada d’ocupació per a este mes dels últims 20 anys, malgrat que el nombre de desocupats tornara a augmentar per tercera vegada consecutiva des del juny. Així es desprèn de les dades d’atur i afiliació a la Seguretat Social que els ministeris corresponents (Treball i Inclusió) han difós este dimarts.

El mes passat va tancar amb 29.286 afiliats mitjans més a la Seguretat Social, una xifra històricament alta, però inferior a les registrades en els dos primers anys de la pandèmia (84.013 el 2020 i 57.387 el 2021).

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.