14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

L’atur baixa en 1.250 persones al setembre a la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat a la Comunitat Valenciana a 1.250 persones durant el mes de setembre (-0,35%), el tercer descens més gran d’Espanya, i el nombre total de desocupats s’ha situat a 351.575.

Segons ha informat este dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social, l’atur ha baixat a 71.326 persones respecte al setembre de fa un any (-16,87%) a la Comunitat Valenciana.

Pel que fa a la contractació, este mes s’han registrat 148.541 contractes, dels quals, 82.056 contractes són indefinits, un 55,24% del total.

Per sectors, l’atur baixa a la taxa mensual a l’agricultura (-3,77%), a la construcció (-3,08%), a la indústria (-0,63%) i en els serveis (-0,05%) i puja al col·lectiu sense ocupació anterior (2,15 %).

Per grups d’edat l’atur baixa al tram de 25 a 44 anys (-1,96%) i en el dels majors de 45 anys (-0,18%), i puja al de menors de 25 anys (8,21%). Per gènere, l’atur baixa entre les dones (-0,77%) i puja entre els Homes (0,30%).

Territorialment, l’atur baixa a València (-1,42%) i puja a Castelló (3,13%) i en Alacant (0,06%). L’atur baixa a sis comarques valencianes i en un percentatge més elevat al Racó d’Ademús (-12,34%), mentre que on puja més és als Ports (11,40%).

En termes interanuals, per sectors, l’atur baixa al col·lectiu sense ocupació anterior (-35,60%), a l’agricultura (-25,93%), a la construcció (-17,04%), als serveis (-14,59%) i a la indústria (-14,34%).

Per grups d’edat, l’atur baixa amb força en els menors de 25 anys (-41,45%), en el tram entre 25-44 anys (-20,56%) i en els més grans de 45 anys (-10,08%).

En comparació del setembre del 2021, l’atur baixa a la província de València (-17,39%), d’Alacant (-17,38%), i de Castelló (-12,22%).

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu.

Setembre ha conclòs amb la tercera millor dada d’ocupació per a este mes dels últims 20 anys, malgrat que el nombre de desocupats tornara a augmentar per tercera vegada consecutiva des del juny. Així es desprèn de les dades d’atur i afiliació a la Seguretat Social que els ministeris corresponents (Treball i Inclusió) han difós este dimarts.

El mes passat va tancar amb 29.286 afiliats mitjans més a la Seguretat Social, una xifra històricament alta, però inferior a les registrades en els dos primers anys de la pandèmia (84.013 el 2020 i 57.387 el 2021).

Últimes notícies

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.