L’atur baixa en 1.250 persones al setembre a la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat a la Comunitat Valenciana a 1.250 persones durant el mes de setembre (-0,35%), el tercer descens més gran d’Espanya, i el nombre total de desocupats s’ha situat a 351.575.

Segons ha informat este dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social, l’atur ha baixat a 71.326 persones respecte al setembre de fa un any (-16,87%) a la Comunitat Valenciana.

Pel que fa a la contractació, este mes s’han registrat 148.541 contractes, dels quals, 82.056 contractes són indefinits, un 55,24% del total.

Per sectors, l’atur baixa a la taxa mensual a l’agricultura (-3,77%), a la construcció (-3,08%), a la indústria (-0,63%) i en els serveis (-0,05%) i puja al col·lectiu sense ocupació anterior (2,15 %).

Per grups d’edat l’atur baixa al tram de 25 a 44 anys (-1,96%) i en el dels majors de 45 anys (-0,18%), i puja al de menors de 25 anys (8,21%). Per gènere, l’atur baixa entre les dones (-0,77%) i puja entre els Homes (0,30%).

Territorialment, l’atur baixa a València (-1,42%) i puja a Castelló (3,13%) i en Alacant (0,06%). L’atur baixa a sis comarques valencianes i en un percentatge més elevat al Racó d’Ademús (-12,34%), mentre que on puja més és als Ports (11,40%).

En termes interanuals, per sectors, l’atur baixa al col·lectiu sense ocupació anterior (-35,60%), a l’agricultura (-25,93%), a la construcció (-17,04%), als serveis (-14,59%) i a la indústria (-14,34%).

Per grups d’edat, l’atur baixa amb força en els menors de 25 anys (-41,45%), en el tram entre 25-44 anys (-20,56%) i en els més grans de 45 anys (-10,08%).

En comparació del setembre del 2021, l’atur baixa a la província de València (-17,39%), d’Alacant (-17,38%), i de Castelló (-12,22%).

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu.

Setembre ha conclòs amb la tercera millor dada d’ocupació per a este mes dels últims 20 anys, malgrat que el nombre de desocupats tornara a augmentar per tercera vegada consecutiva des del juny. Així es desprèn de les dades d’atur i afiliació a la Seguretat Social que els ministeris corresponents (Treball i Inclusió) han difós este dimarts.

El mes passat va tancar amb 29.286 afiliats mitjans més a la Seguretat Social, una xifra històricament alta, però inferior a les registrades en els dos primers anys de la pandèmia (84.013 el 2020 i 57.387 el 2021).

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.