L’atur baixa en 1.250 persones al setembre a la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat a la Comunitat Valenciana a 1.250 persones durant el mes de setembre (-0,35%), el tercer descens més gran d’Espanya, i el nombre total de desocupats s’ha situat a 351.575.

Segons ha informat este dimarts el Ministeri de Treball i Economia Social, l’atur ha baixat a 71.326 persones respecte al setembre de fa un any (-16,87%) a la Comunitat Valenciana.

Pel que fa a la contractació, este mes s’han registrat 148.541 contractes, dels quals, 82.056 contractes són indefinits, un 55,24% del total.

Per sectors, l’atur baixa a la taxa mensual a l’agricultura (-3,77%), a la construcció (-3,08%), a la indústria (-0,63%) i en els serveis (-0,05%) i puja al col·lectiu sense ocupació anterior (2,15 %).

Per grups d’edat l’atur baixa al tram de 25 a 44 anys (-1,96%) i en el dels majors de 45 anys (-0,18%), i puja al de menors de 25 anys (8,21%). Per gènere, l’atur baixa entre les dones (-0,77%) i puja entre els Homes (0,30%).

Territorialment, l’atur baixa a València (-1,42%) i puja a Castelló (3,13%) i en Alacant (0,06%). L’atur baixa a sis comarques valencianes i en un percentatge més elevat al Racó d’Ademús (-12,34%), mentre que on puja més és als Ports (11,40%).

En termes interanuals, per sectors, l’atur baixa al col·lectiu sense ocupació anterior (-35,60%), a l’agricultura (-25,93%), a la construcció (-17,04%), als serveis (-14,59%) i a la indústria (-14,34%).

Per grups d’edat, l’atur baixa amb força en els menors de 25 anys (-41,45%), en el tram entre 25-44 anys (-20,56%) i en els més grans de 45 anys (-10,08%).

En comparació del setembre del 2021, l’atur baixa a la província de València (-17,39%), d’Alacant (-17,38%), i de Castelló (-12,22%).

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu

L’atur baixa a 17.679 persones a Espanya al final de la campanya d’estiu.

Setembre ha conclòs amb la tercera millor dada d’ocupació per a este mes dels últims 20 anys, malgrat que el nombre de desocupats tornara a augmentar per tercera vegada consecutiva des del juny. Així es desprèn de les dades d’atur i afiliació a la Seguretat Social que els ministeris corresponents (Treball i Inclusió) han difós este dimarts.

El mes passat va tancar amb 29.286 afiliats mitjans més a la Seguretat Social, una xifra històricament alta, però inferior a les registrades en els dos primers anys de la pandèmia (84.013 el 2020 i 57.387 el 2021).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.