Més de 1.000 cursos gratuïts de LABORA en les professions amb més futur

Labora, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, ha obert inscripció per a més de 1.000 cursos gratuïts en la seua pàgina web labora.gva.es dirigits de manera prioritària a persones desocupades. Aquests obriran el termini d’inscripció de manera gradual, a través de l’enllaç https://puntlabora.gva.es/puntlabora/formacion. Han sigut dissenyats per a dotar al seu alumnat de les competències professionals més demandades en els diferents sectors productius de la Comunitat Valenciana. La xifra total, a l’espera d’algunes confirmacions, pot superar els 1.150 cursos. Així, un total de fins a unes 15.000 persones podran beneficiar-se d’aquests plans formatius. Tots ells tenen previst donar principi abans de finalitzar el present any.

La Conselleria d’Economia Sostenible, a través de LABORA, ha destinat, durant aquest exercici, uns 54.000.000 euros per al Pla de Formació, després d’ampliar el pressupost inicial de 46 milions d’euros amb una partida extra per a fer costat als col·lectius vulnerables. D’aquesta manera, hi ha planificats 1.144 cursos fins hui. Aquests es divideixen en 23 famílies professionals, i afavoriran la inserció laboral de milers de persones desocupades, en sectors productius dinàmics, nous i, per tant, amb altes taxes d’ocupació.

Els itineraris formatius tindran lloc tant els centres propis de LABORA Formació, com en entitats col·laboradores, per a les quals hi ha projectats 913 cursos, a més d’altres 141 en centres públics de Formació Professional, i uns 90 corresponents a la Formació Modular Transversal. La majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat de professionalitat oficial (amb tres nivells diferents), acreditant la seua capacitació per a l’acompliment de cada professió. Aquest tipus de documents són especialment valuosos per a les persones desocupades que no compten amb estudis reglats.

Com inscriure’s en els cursos

Els cursos seran publicats progressivament en el portal Punt LABORA https://puntlabora.gva.es/puntlabora/formacion . Molts d’ells ja han obert el termini d’inscripció. El públic interessat podrà utilitzar diferents filtres per a buscar el curs ideal en cada cas, com ara paraules clau, àrees geogràfiques concretes o, com a novetat, la distinció entre els cursos amb termini d’inscripció obert, i aquells que estaran disponibles més endavant. A més, el personal orientador de LABORA també atén diàriament als qui tinguen qualsevol dubte sobre aquest tema, a més d’orientar-los per a triar els programes més s’adapten al seu perfil professional. La sol·licitud per a rebre assessorament personalitzat de manera telefònica es pot tramitar, de manera senzilla, a través del següent enllaç: https://bit.ly/citaformacion.

Un ampli catàleg de cursos

La llista de cursos destaca tant per la seua quantitat com per la seua varietat i accessibilitat. Tots els programes són gratuïts i seran impartits per un professorat expert, amb l’objectiu de garantir una formació qualitativa i adaptada al nou paradigma digital, així com a les particularitats dels diferents sectors productius, i de les diferents províncies i comarques que vertebren el territori valencià.

Així, els cursos de LABORA es classifiquen en 23 famílies professionals diferents: Activitats Físiques i Esportives; Administració i Gestió; Agrària; Arts Gràfiques; Comerç i Màrqueting; Edificació i Obra Civil; Electricitat i Electrònica; Energia i Aigua; Fabricació Mecànica; Hostaleria i Turisme; Imatge Personal; Imatge i So; Indústries Alimentàries; Informàtica i Comunicacions; Instal·lació i Manteniment; Fusta, Moble i Suro; Marítim i Pesquera; Química; Sanitat; Seguretat i Medi Ambient; Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Tèxtil, Confecció i Pell; i Transport i Manteniment de Vehicles.

Plans formatius a mesura de cada territori

Els cursos de LABORA estan adaptats a les necessitats de cada àrea de la Comunitat Valenciana, connectant amb la seua estratègia Avalem Territori. Així, enguany s’han analitzat les àrees productives més destacades de cada comarca, amb l’objectiu de crear itineraris formatius per a oferir a les persones desocupades la possibilitat de trobar una ocupació, amb una perspectiva de proximitat geogràfica.

LABORA reafirma el seu compromís d’atendre les noves necessitats socioeconòmiques de cada zona, renovant la seua oferta d’una forma eficient i prestant especial atenció als col·lectius amb majors dificultats per a aconseguir una òptima ocupabilitat, com poden ser: aquelles majors de 45 anys, les joves, les que tenen diversitat funcional, dones víctimes de violència de gènere, les que es troben sense recursos econòmics; etcètera.

Últimes notícies

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.
FILMOTECA D'ESTIU