20.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Més de 1.000 cursos gratuïts de LABORA en les professions amb més futur

Labora, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, ha obert inscripció per a més de 1.000 cursos gratuïts en la seua pàgina web labora.gva.es dirigits de manera prioritària a persones desocupades. Aquests obriran el termini d’inscripció de manera gradual, a través de l’enllaç https://puntlabora.gva.es/puntlabora/formacion. Han sigut dissenyats per a dotar al seu alumnat de les competències professionals més demandades en els diferents sectors productius de la Comunitat Valenciana. La xifra total, a l’espera d’algunes confirmacions, pot superar els 1.150 cursos. Així, un total de fins a unes 15.000 persones podran beneficiar-se d’aquests plans formatius. Tots ells tenen previst donar principi abans de finalitzar el present any.

La Conselleria d’Economia Sostenible, a través de LABORA, ha destinat, durant aquest exercici, uns 54.000.000 euros per al Pla de Formació, després d’ampliar el pressupost inicial de 46 milions d’euros amb una partida extra per a fer costat als col·lectius vulnerables. D’aquesta manera, hi ha planificats 1.144 cursos fins hui. Aquests es divideixen en 23 famílies professionals, i afavoriran la inserció laboral de milers de persones desocupades, en sectors productius dinàmics, nous i, per tant, amb altes taxes d’ocupació.

Els itineraris formatius tindran lloc tant els centres propis de LABORA Formació, com en entitats col·laboradores, per a les quals hi ha projectats 913 cursos, a més d’altres 141 en centres públics de Formació Professional, i uns 90 corresponents a la Formació Modular Transversal. La majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat de professionalitat oficial (amb tres nivells diferents), acreditant la seua capacitació per a l’acompliment de cada professió. Aquest tipus de documents són especialment valuosos per a les persones desocupades que no compten amb estudis reglats.

Com inscriure’s en els cursos

Els cursos seran publicats progressivament en el portal Punt LABORA https://puntlabora.gva.es/puntlabora/formacion . Molts d’ells ja han obert el termini d’inscripció. El públic interessat podrà utilitzar diferents filtres per a buscar el curs ideal en cada cas, com ara paraules clau, àrees geogràfiques concretes o, com a novetat, la distinció entre els cursos amb termini d’inscripció obert, i aquells que estaran disponibles més endavant. A més, el personal orientador de LABORA també atén diàriament als qui tinguen qualsevol dubte sobre aquest tema, a més d’orientar-los per a triar els programes més s’adapten al seu perfil professional. La sol·licitud per a rebre assessorament personalitzat de manera telefònica es pot tramitar, de manera senzilla, a través del següent enllaç: https://bit.ly/citaformacion.

Un ampli catàleg de cursos

La llista de cursos destaca tant per la seua quantitat com per la seua varietat i accessibilitat. Tots els programes són gratuïts i seran impartits per un professorat expert, amb l’objectiu de garantir una formació qualitativa i adaptada al nou paradigma digital, així com a les particularitats dels diferents sectors productius, i de les diferents províncies i comarques que vertebren el territori valencià.

Així, els cursos de LABORA es classifiquen en 23 famílies professionals diferents: Activitats Físiques i Esportives; Administració i Gestió; Agrària; Arts Gràfiques; Comerç i Màrqueting; Edificació i Obra Civil; Electricitat i Electrònica; Energia i Aigua; Fabricació Mecànica; Hostaleria i Turisme; Imatge Personal; Imatge i So; Indústries Alimentàries; Informàtica i Comunicacions; Instal·lació i Manteniment; Fusta, Moble i Suro; Marítim i Pesquera; Química; Sanitat; Seguretat i Medi Ambient; Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Tèxtil, Confecció i Pell; i Transport i Manteniment de Vehicles.

Plans formatius a mesura de cada territori

Els cursos de LABORA estan adaptats a les necessitats de cada àrea de la Comunitat Valenciana, connectant amb la seua estratègia Avalem Territori. Així, enguany s’han analitzat les àrees productives més destacades de cada comarca, amb l’objectiu de crear itineraris formatius per a oferir a les persones desocupades la possibilitat de trobar una ocupació, amb una perspectiva de proximitat geogràfica.

LABORA reafirma el seu compromís d’atendre les noves necessitats socioeconòmiques de cada zona, renovant la seua oferta d’una forma eficient i prestant especial atenció als col·lectius amb majors dificultats per a aconseguir una òptima ocupabilitat, com poden ser: aquelles majors de 45 anys, les joves, les que tenen diversitat funcional, dones víctimes de violència de gènere, les que es troben sense recursos econòmics; etcètera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos adjudicataris de vivendes públiques investigades a Alacant renuncien a les cases

Dos dels 140 adjudicataris de les VPP de la Platja de Sant Joan han renunciat a les vivendes, segons va anunciar l'alcalde d'Alacant. Les cases estan sota investigació.

Entitats socials i sindicals es concentraran en Les Corts el 24F per a exigir presó per a Mazón

Col·lectius socials, cívics i sindicals es concentraran el 24 de febrer a les portes de Les Corts per a exigir presó per a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA. La protesta coincidirà amb la segona sessió de la comissió que escoltarà associacions de víctimes.

València, epicentre de l’atletisme nacional abans del Mundial de Polònia

El Campionat d'España Short Track se celebrarà en el Velòdrom Luis Puig del 27 de febrer a l'1 de març i serà la gran avantsala del Mundial Indoor de Polònia. En quatre sessions es decidiran 26 títols i debutarà el relleu mixt 4x400 m.

Diego López patix un esquinç del lligament lateral intern del genoll esquerre

El València ha informat que l'extrem asturià patix un esquinç en el lligament lateral intern del genoll esquerre. Va ser baixa en el derbi i seguirà un pla de recuperació a Paterna sense terminis.

El Suprem establix que insultar a un immigrant amb expressions racistes és delicte d’odi

El Tribunal Suprem ha confirmat sis mesos de presó i 1.260 euros de multa a un home que va insultar a l'amo d'un bar a València amb expressions racistes i amenaces. La sentència advertix que estos comportaments, també en espectacles públics com el futbol, no han de devaluar-se per la seua gravetat.

Marcelino admet que la regularitat llastra al Vila-real davant el Llevant

Marcelino va assenyalar que la irregularitat competitiva està frenant al Vila-real i va reclamar contundència en les àrees. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el dubte de Parell.

Detinguda una netejadora i el seu marit per robar joies en cases on treballava

La Guàrdia Civil ha detingut a una treballadora de neteja i al seu marit, veïns de Catí, per presumptes furts en domicilis on ella prestava servici. Part de les joies s'ha recuperat i els detinguts han passat a disposició judicial.

Pérez Llorca defén el potencial de l’aeroport de Castelló per a guanyar usuaris i obrir rutes

Pérez Llorca ha defés que l'aeroport de Castelló pot créixer en usuaris i rutes després d'un 2025 de rècord amb més de 318.000 passatgers i un gener amb un 14% més. Enguany s'han previst 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny, i un impuls a la incubadora aeroespacial.