Més de 1.000 cursos gratuïts de LABORA en les professions amb més futur

Labora, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, ha obert inscripció per a més de 1.000 cursos gratuïts en la seua pàgina web labora.gva.es dirigits de manera prioritària a persones desocupades. Aquests obriran el termini d’inscripció de manera gradual, a través de l’enllaç https://puntlabora.gva.es/puntlabora/formacion. Han sigut dissenyats per a dotar al seu alumnat de les competències professionals més demandades en els diferents sectors productius de la Comunitat Valenciana. La xifra total, a l’espera d’algunes confirmacions, pot superar els 1.150 cursos. Així, un total de fins a unes 15.000 persones podran beneficiar-se d’aquests plans formatius. Tots ells tenen previst donar principi abans de finalitzar el present any.

La Conselleria d’Economia Sostenible, a través de LABORA, ha destinat, durant aquest exercici, uns 54.000.000 euros per al Pla de Formació, després d’ampliar el pressupost inicial de 46 milions d’euros amb una partida extra per a fer costat als col·lectius vulnerables. D’aquesta manera, hi ha planificats 1.144 cursos fins hui. Aquests es divideixen en 23 famílies professionals, i afavoriran la inserció laboral de milers de persones desocupades, en sectors productius dinàmics, nous i, per tant, amb altes taxes d’ocupació.

Els itineraris formatius tindran lloc tant els centres propis de LABORA Formació, com en entitats col·laboradores, per a les quals hi ha projectats 913 cursos, a més d’altres 141 en centres públics de Formació Professional, i uns 90 corresponents a la Formació Modular Transversal. La majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat de professionalitat oficial (amb tres nivells diferents), acreditant la seua capacitació per a l’acompliment de cada professió. Aquest tipus de documents són especialment valuosos per a les persones desocupades que no compten amb estudis reglats.

Com inscriure’s en els cursos

Els cursos seran publicats progressivament en el portal Punt LABORA https://puntlabora.gva.es/puntlabora/formacion . Molts d’ells ja han obert el termini d’inscripció. El públic interessat podrà utilitzar diferents filtres per a buscar el curs ideal en cada cas, com ara paraules clau, àrees geogràfiques concretes o, com a novetat, la distinció entre els cursos amb termini d’inscripció obert, i aquells que estaran disponibles més endavant. A més, el personal orientador de LABORA també atén diàriament als qui tinguen qualsevol dubte sobre aquest tema, a més d’orientar-los per a triar els programes més s’adapten al seu perfil professional. La sol·licitud per a rebre assessorament personalitzat de manera telefònica es pot tramitar, de manera senzilla, a través del següent enllaç: https://bit.ly/citaformacion.

Un ampli catàleg de cursos

La llista de cursos destaca tant per la seua quantitat com per la seua varietat i accessibilitat. Tots els programes són gratuïts i seran impartits per un professorat expert, amb l’objectiu de garantir una formació qualitativa i adaptada al nou paradigma digital, així com a les particularitats dels diferents sectors productius, i de les diferents províncies i comarques que vertebren el territori valencià.

Així, els cursos de LABORA es classifiquen en 23 famílies professionals diferents: Activitats Físiques i Esportives; Administració i Gestió; Agrària; Arts Gràfiques; Comerç i Màrqueting; Edificació i Obra Civil; Electricitat i Electrònica; Energia i Aigua; Fabricació Mecànica; Hostaleria i Turisme; Imatge Personal; Imatge i So; Indústries Alimentàries; Informàtica i Comunicacions; Instal·lació i Manteniment; Fusta, Moble i Suro; Marítim i Pesquera; Química; Sanitat; Seguretat i Medi Ambient; Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Tèxtil, Confecció i Pell; i Transport i Manteniment de Vehicles.

Plans formatius a mesura de cada territori

Els cursos de LABORA estan adaptats a les necessitats de cada àrea de la Comunitat Valenciana, connectant amb la seua estratègia Avalem Territori. Així, enguany s’han analitzat les àrees productives més destacades de cada comarca, amb l’objectiu de crear itineraris formatius per a oferir a les persones desocupades la possibilitat de trobar una ocupació, amb una perspectiva de proximitat geogràfica.

LABORA reafirma el seu compromís d’atendre les noves necessitats socioeconòmiques de cada zona, renovant la seua oferta d’una forma eficient i prestant especial atenció als col·lectius amb majors dificultats per a aconseguir una òptima ocupabilitat, com poden ser: aquelles majors de 45 anys, les joves, les que tenen diversitat funcional, dones víctimes de violència de gènere, les que es troben sense recursos econòmics; etcètera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pluja suspén la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València suspén la mascletà de les 14.00 per la pluja i la previsió per a les pròximes hores. El tret l'anava a realitzar Pirotècnia Saragossana.

La família de Tejero, feta mal després de la negativa de l’arquebisbe castrense al funeral en la catedral

La família ha lamentat que l'arquebisbe general castrense, Juan Antonio Aznárez, denegara el funeral en la Catedral de les Forces Armades, previst per al 25 de març. En un comunicat, els sis fills parlen de 'profund pesar' i suggerixen que s'han imposat raons polítiques sobre les eclesials

Un cotxe ha caigut per un terraplé i ha tallat la via del TRAM d’Alacant a la Vila Joiosa, sense ferits

Un cotxe s'ha precipitat des d'un pont sobre la línia 1 del TRAM d'Alacant, a l'altura de Paradís, i ha obligat a tallar la circulació entre Cala Piteres i Creueta. No hi ha ferits; FGV ha activat autobusos entre El Campello i Creueta i preveu reprendre el servici a primera hora de la vesprada.

La Policia ha desarticulat una xarxa que va captar a 55 dones ucraïneses per a estafar 4,7 milions en apostes en línia

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant i València una organització ucraïnesa que va captar a 55 dones per a obrir comptes i moure 4,7 milions estafats a plataformes d'apostes. L'operació Gira-sols suma 12 detinguts per tràfic, frau informàtic i blanqueig.

Barcala afirma estar a la sencera disposició de Les Corts per a donar totes les explicacions per les VPP de la Platja de Sant...

L'alcalde d'Alacant ha reiterat que està a la sencera disposició de la comissió que es constituïx el dijous en Les Corts per les irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan. Diu que facilitarà tota la informació i que l'objectiu és aclarir l''escàndol' i garantir la fi social de les vivendes.

Pérez Llorca anuncia que un jutjat de Ceuta recolza el recurs contra el repartiment de menors migrants

El president ha informat en Les Corts d'una fallada del Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta favorable a la Generalitat i ha criticat la política migratòria estatal. També ha detallat mesures autonòmiques en matèria de protecció de menors i seguretat.

Un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors, segons Pérez Llorca

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs de la Generalitat contra el decret estatal de repartiment de menors no acompanyats.

Les Corts rebutgen la petició de Compromís de llevar privilegis als expresidents

El ple de Les Corts ha rebutjat la reforma de Compromís per a suprimir avantatges dels expresidents i manté oficina, xofera, dos assessors i opció al CJC. La majoria de PP i Vox ha frenat comissions d'investigació i han tirat avant iniciatives de PP i Vox.