La gasolina més cara en una Setmana Santa: Quant costarà omplir el depòsit?

Hui comença l’operació eixida de Setmana Santa, on la majoria dels espanyols aprofiten aquestes vacances per a donar-se una escapada. Després de dos anys en què els desplaçaments han estat limitats per la pandèmia, entre el 8 i 18 d’abril, la DGT preveu 14,6 milions de desplaçaments de llarg recollit al país, encara que un 2,10% menys que en 2019.

No obstant això, el preu dels carburants s’ha disparat en els últims mesos i aquest tipus de viatges s’ha tornat una opció molt més cara, ja que, malgrat la bonificació de 20 cèntims per litre, que va entrar en vigor el passat 1 d’abril i que estarà fins al 30 de juny, el preu dels carburants serà el més alt de la història en una Setmana Santa.

El preu mitjà del litre de gasolina, amb el descompte aplicat ha baixat un 11,27% respecte a la setmana passada, fins a situar-se en els 1,613 euros, encara que es manté en uns nivells mai vistos per a aquesta festivitat. En el cas del dièsel la caiguda és del 10,34% respecte a fa set dies, per a retrocedir fins als 1,647 euros el litre, en nivells de principis de març.

Així, en tots dos casos es consolida en els preus el descompte de 20 cèntims per litre de carburant -del qual l’Estat assumeix 15 cèntims i les grans petrolieres un mínim de 5 cèntims-, mesura que estarà en vigor, en principi, fins al pròxim 30 de juny, i que va ser adoptada pel Govern en el marc del pla de mesures urgents per a mitigar els efectes de la guerra a Ucraïna.

Quant costarà la gasolina i dièsel per Setmana Santa?

El preu mitjà de gasolina i dièsel per a aquestes dates serà un 22,2% i un 38,4%, respectivament, més car que la Setmana Santa de 2021 i també un 22,2% i un 33,9%, respectivament, que la de 2019, que va ser l’última sense restriccions a la mobilitat pel coronavirus.

Per això, omplir un depòsit de 55 litres de gasolina costa ara entorn de 88,71 euros, uns 16,11 euros més que l’any passat. En el cas de repostar amb gasoil, ascendeix a uns 90,58 euros, uns 25,13 euros més que en 2021 i uns 22,93 euros més que en 2019.

Últimes notícies

València es prepara per als Gay Games amb l’objectiu de mostrar una ciutat diversa i feliç

Els Gay Games 2026 arranquen este cap de setmana a València, on l’alcaldessa María José Catalá vol projectar la imatge d’una ciutat diversa, feliç i unida entorn de l’esport, mentres impulsa una important reforma del Poliesportiu d’Orriols.

El Valencia Basket corona la Lliga Endesa amb un joc de 100 punts i récord anotador

El Valencia Basket ha conquistat la Lliga Endesa amb un estil ofensiu desbocat: ha superat els 100 punts en 29 dels 91 partits disputats, amb un ritme alt, molt triple i una defensa agressiva que han marcat la seua identitat.

El Valencia presenta la temporada a Mestalla amb el Trofeu Taronja contra el Newcastle

El Valencia disputarà la 54a edició del Trofeu Taronja contra el Newcastle United FC el dissabte 8 d’agost a les 21.00 hores a Mestalla, en l’últim amistós abans de l’inici de Lliga.

Any històric per al Valencia Basket: primer club que aconseguix la Lliga ACB i la Lliga Femenina el mateix any

El Valencia Basket s'ha convertit en el primer club que guanya en una mateixa temporada la Lliga ACB i la Lliga Femenina, un doblet que completa amb la Supercopa masculina i la Copa de la Reina.

Més autobusos de l’EMT per a cobrir el tall de Metrovalència entre Alameda i Marítim

EMT València reforça des d'este dijous les línies 4, 31, 32, 81, 92 i 93 per a compensar el tall de les línies 5 i 7 de Metrovalència entre Alameda i Marítim, unes obres que s'allargaran fins al 30 d'agost.

El valencià i les altres llengües espanyoles, com a llengües de l’Estat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reivindica més drets lingüístics, més protecció legal per al valencià i un model de llengua menys elitista i més connectat amb l’ús real dels valencianoparlants

Castelló rep 211 milions addicionals per a impulsar la producció d’hidrogen verd

L’IDAE ha aprovat reasignar fins a 211 milions del programa europeu IPCEI Hy2USE a nous projectes d’hidrogen verd a la refineria de Castelló, liderats per bp i Iberdrola, que preveuen la major planta operativa d’Espanya en 2026.

Desmantellada a València una banda que va estafar quasi 3 milions amb l’estafa del fill en apurs

La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal assentada a la província de València que ha estafat quasi 3 milions d’euros a unes 500 víctimes de tot Espanya amb l’estafa del fill en apurs. L’operació, amb deu detinguts a València i Eivissa, ha permés descobrir una estructura molt especialitzada que blanquejava els beneficis amb lloguer de vehicles de luxe.