14 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

La gasolina més cara en una Setmana Santa: Quant costarà omplir el depòsit?

Hui comença l’operació eixida de Setmana Santa, on la majoria dels espanyols aprofiten aquestes vacances per a donar-se una escapada. Després de dos anys en què els desplaçaments han estat limitats per la pandèmia, entre el 8 i 18 d’abril, la DGT preveu 14,6 milions de desplaçaments de llarg recollit al país, encara que un 2,10% menys que en 2019.

No obstant això, el preu dels carburants s’ha disparat en els últims mesos i aquest tipus de viatges s’ha tornat una opció molt més cara, ja que, malgrat la bonificació de 20 cèntims per litre, que va entrar en vigor el passat 1 d’abril i que estarà fins al 30 de juny, el preu dels carburants serà el més alt de la història en una Setmana Santa.

El preu mitjà del litre de gasolina, amb el descompte aplicat ha baixat un 11,27% respecte a la setmana passada, fins a situar-se en els 1,613 euros, encara que es manté en uns nivells mai vistos per a aquesta festivitat. En el cas del dièsel la caiguda és del 10,34% respecte a fa set dies, per a retrocedir fins als 1,647 euros el litre, en nivells de principis de març.

Així, en tots dos casos es consolida en els preus el descompte de 20 cèntims per litre de carburant -del qual l’Estat assumeix 15 cèntims i les grans petrolieres un mínim de 5 cèntims-, mesura que estarà en vigor, en principi, fins al pròxim 30 de juny, i que va ser adoptada pel Govern en el marc del pla de mesures urgents per a mitigar els efectes de la guerra a Ucraïna.

Quant costarà la gasolina i dièsel per Setmana Santa?

El preu mitjà de gasolina i dièsel per a aquestes dates serà un 22,2% i un 38,4%, respectivament, més car que la Setmana Santa de 2021 i també un 22,2% i un 33,9%, respectivament, que la de 2019, que va ser l’última sense restriccions a la mobilitat pel coronavirus.

Per això, omplir un depòsit de 55 litres de gasolina costa ara entorn de 88,71 euros, uns 16,11 euros més que l’any passat. En el cas de repostar amb gasoil, ascendeix a uns 90,58 euros, uns 25,13 euros més que en 2021 i uns 22,93 euros més que en 2019.

Últimes notícies

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.