La gasolina més cara en una Setmana Santa: Quant costarà omplir el depòsit?

Hui comença l’operació eixida de Setmana Santa, on la majoria dels espanyols aprofiten aquestes vacances per a donar-se una escapada. Després de dos anys en què els desplaçaments han estat limitats per la pandèmia, entre el 8 i 18 d’abril, la DGT preveu 14,6 milions de desplaçaments de llarg recollit al país, encara que un 2,10% menys que en 2019.

No obstant això, el preu dels carburants s’ha disparat en els últims mesos i aquest tipus de viatges s’ha tornat una opció molt més cara, ja que, malgrat la bonificació de 20 cèntims per litre, que va entrar en vigor el passat 1 d’abril i que estarà fins al 30 de juny, el preu dels carburants serà el més alt de la història en una Setmana Santa.

El preu mitjà del litre de gasolina, amb el descompte aplicat ha baixat un 11,27% respecte a la setmana passada, fins a situar-se en els 1,613 euros, encara que es manté en uns nivells mai vistos per a aquesta festivitat. En el cas del dièsel la caiguda és del 10,34% respecte a fa set dies, per a retrocedir fins als 1,647 euros el litre, en nivells de principis de març.

Així, en tots dos casos es consolida en els preus el descompte de 20 cèntims per litre de carburant -del qual l’Estat assumeix 15 cèntims i les grans petrolieres un mínim de 5 cèntims-, mesura que estarà en vigor, en principi, fins al pròxim 30 de juny, i que va ser adoptada pel Govern en el marc del pla de mesures urgents per a mitigar els efectes de la guerra a Ucraïna.

Quant costarà la gasolina i dièsel per Setmana Santa?

El preu mitjà de gasolina i dièsel per a aquestes dates serà un 22,2% i un 38,4%, respectivament, més car que la Setmana Santa de 2021 i també un 22,2% i un 33,9%, respectivament, que la de 2019, que va ser l’última sense restriccions a la mobilitat pel coronavirus.

Per això, omplir un depòsit de 55 litres de gasolina costa ara entorn de 88,71 euros, uns 16,11 euros més que l’any passat. En el cas de repostar amb gasoil, ascendeix a uns 90,58 euros, uns 25,13 euros més que en 2021 i uns 22,93 euros més que en 2019.

Últimes notícies

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.