La gasolina més cara en una Setmana Santa: Quant costarà omplir el depòsit?

Hui comença l’operació eixida de Setmana Santa, on la majoria dels espanyols aprofiten aquestes vacances per a donar-se una escapada. Després de dos anys en què els desplaçaments han estat limitats per la pandèmia, entre el 8 i 18 d’abril, la DGT preveu 14,6 milions de desplaçaments de llarg recollit al país, encara que un 2,10% menys que en 2019.

No obstant això, el preu dels carburants s’ha disparat en els últims mesos i aquest tipus de viatges s’ha tornat una opció molt més cara, ja que, malgrat la bonificació de 20 cèntims per litre, que va entrar en vigor el passat 1 d’abril i que estarà fins al 30 de juny, el preu dels carburants serà el més alt de la història en una Setmana Santa.

El preu mitjà del litre de gasolina, amb el descompte aplicat ha baixat un 11,27% respecte a la setmana passada, fins a situar-se en els 1,613 euros, encara que es manté en uns nivells mai vistos per a aquesta festivitat. En el cas del dièsel la caiguda és del 10,34% respecte a fa set dies, per a retrocedir fins als 1,647 euros el litre, en nivells de principis de març.

Així, en tots dos casos es consolida en els preus el descompte de 20 cèntims per litre de carburant -del qual l’Estat assumeix 15 cèntims i les grans petrolieres un mínim de 5 cèntims-, mesura que estarà en vigor, en principi, fins al pròxim 30 de juny, i que va ser adoptada pel Govern en el marc del pla de mesures urgents per a mitigar els efectes de la guerra a Ucraïna.

Quant costarà la gasolina i dièsel per Setmana Santa?

El preu mitjà de gasolina i dièsel per a aquestes dates serà un 22,2% i un 38,4%, respectivament, més car que la Setmana Santa de 2021 i també un 22,2% i un 33,9%, respectivament, que la de 2019, que va ser l’última sense restriccions a la mobilitat pel coronavirus.

Per això, omplir un depòsit de 55 litres de gasolina costa ara entorn de 88,71 euros, uns 16,11 euros més que l’any passat. En el cas de repostar amb gasoil, ascendeix a uns 90,58 euros, uns 25,13 euros més que en 2021 i uns 22,93 euros més que en 2019.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.