13.8 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

La gasolina més cara en una Setmana Santa: Quant costarà omplir el depòsit?

Hui comença l’operació eixida de Setmana Santa, on la majoria dels espanyols aprofiten aquestes vacances per a donar-se una escapada. Després de dos anys en què els desplaçaments han estat limitats per la pandèmia, entre el 8 i 18 d’abril, la DGT preveu 14,6 milions de desplaçaments de llarg recollit al país, encara que un 2,10% menys que en 2019.

No obstant això, el preu dels carburants s’ha disparat en els últims mesos i aquest tipus de viatges s’ha tornat una opció molt més cara, ja que, malgrat la bonificació de 20 cèntims per litre, que va entrar en vigor el passat 1 d’abril i que estarà fins al 30 de juny, el preu dels carburants serà el més alt de la història en una Setmana Santa.

El preu mitjà del litre de gasolina, amb el descompte aplicat ha baixat un 11,27% respecte a la setmana passada, fins a situar-se en els 1,613 euros, encara que es manté en uns nivells mai vistos per a aquesta festivitat. En el cas del dièsel la caiguda és del 10,34% respecte a fa set dies, per a retrocedir fins als 1,647 euros el litre, en nivells de principis de març.

Així, en tots dos casos es consolida en els preus el descompte de 20 cèntims per litre de carburant -del qual l’Estat assumeix 15 cèntims i les grans petrolieres un mínim de 5 cèntims-, mesura que estarà en vigor, en principi, fins al pròxim 30 de juny, i que va ser adoptada pel Govern en el marc del pla de mesures urgents per a mitigar els efectes de la guerra a Ucraïna.

Quant costarà la gasolina i dièsel per Setmana Santa?

El preu mitjà de gasolina i dièsel per a aquestes dates serà un 22,2% i un 38,4%, respectivament, més car que la Setmana Santa de 2021 i també un 22,2% i un 33,9%, respectivament, que la de 2019, que va ser l’última sense restriccions a la mobilitat pel coronavirus.

Per això, omplir un depòsit de 55 litres de gasolina costa ara entorn de 88,71 euros, uns 16,11 euros més que l’any passat. En el cas de repostar amb gasoil, ascendeix a uns 90,58 euros, uns 25,13 euros més que en 2021 i uns 22,93 euros més que en 2019.

Últimes notícies

El preu del torró puja un 16% per l’alça de l’ametla i l’ou, segons l’OCU

El torró tradicional ha encarit un 15,95% i costa de mitjana 23 euros/kg. La pujada s'ha concentrat en les marques de fabricant i s'explica per l'alça d'ametla i ou.

La UE continua negociant les quotes de 2026 després d’una primera proposta sense avanços per a Espanya

Els ministres de Pesca de la UE encaren una altra jornada per a tancar les possibilitats de 2026 a Atlàntic i els dies de pesca al Mediterrani. La primera proposta de compromís aporta pocs avanços per a Espanya, que busca marge al Mediterrani i solucions per al verat davant la falta d'acord amb els Estats costaners.

Avís taronja per pluges de 40 litres en una hora en el sud de València el diumenge

Aemet ha establit l'avís taronja per 40 l/m² en una hora este diumenge a la vesprada en el sud de València. S'espera un cap de setmana plujós, fred i amb tempestes.

El PSOE es reafirma a esgotar la legislatura i defén que el Govern funciona bé

Rebeca Torró ha reiterat que l'Executiu 'governa i funciona bé' i que respon 'amb absoluta contundència' als casos que l'oposició esgrimix per a demanar eleccions.

La vaga de metges culmina quatre jornades amb una manifestació a València

Quatre jornades d'atur mèdic es tanquen hui amb una marxa a les 19 hores a València. La negociació amb Sanitat seguix oberta després d'una reunió sense acord.

Alacant suma més passatgers que en 2024 amb 18,6 milions fins a novembre; València depassa els 11 milions

Alacant ha acumulat 18,6 milions de viatgers fins a novembre i ja supera tot 2024. València també ha batut el seu registre anual amb quasi 11 milions.

Detingut a Benidorm un britànic condemnat a cadena perpètua per drogues i armes

La Policia Nacional va arrestar a Benidorm a un britànic de 35 anys reclamat per a complir cadena perpètua per tràfic de drogues i possessió d'armes. Tenia una orde internacional des de 2021 i la seua localització es va activar després d'un avís recent d'Interpol.

El PSOE atribuïx a Paco Salazar una falta molt greu contrària al seu codi ètic

El PSOE ha tancat l'expedient a Paco Salazar per denúncies d'assetjament sexual i ha conclòs que la seua conducta constituïx una falta molt greu. La decisió impedix el seu retorn automàtic com a militant si ho sol·licita.