La gasolina més cara en una Setmana Santa: Quant costarà omplir el depòsit?

Hui comença l’operació eixida de Setmana Santa, on la majoria dels espanyols aprofiten aquestes vacances per a donar-se una escapada. Després de dos anys en què els desplaçaments han estat limitats per la pandèmia, entre el 8 i 18 d’abril, la DGT preveu 14,6 milions de desplaçaments de llarg recollit al país, encara que un 2,10% menys que en 2019.

No obstant això, el preu dels carburants s’ha disparat en els últims mesos i aquest tipus de viatges s’ha tornat una opció molt més cara, ja que, malgrat la bonificació de 20 cèntims per litre, que va entrar en vigor el passat 1 d’abril i que estarà fins al 30 de juny, el preu dels carburants serà el més alt de la història en una Setmana Santa.

El preu mitjà del litre de gasolina, amb el descompte aplicat ha baixat un 11,27% respecte a la setmana passada, fins a situar-se en els 1,613 euros, encara que es manté en uns nivells mai vistos per a aquesta festivitat. En el cas del dièsel la caiguda és del 10,34% respecte a fa set dies, per a retrocedir fins als 1,647 euros el litre, en nivells de principis de març.

Així, en tots dos casos es consolida en els preus el descompte de 20 cèntims per litre de carburant -del qual l’Estat assumeix 15 cèntims i les grans petrolieres un mínim de 5 cèntims-, mesura que estarà en vigor, en principi, fins al pròxim 30 de juny, i que va ser adoptada pel Govern en el marc del pla de mesures urgents per a mitigar els efectes de la guerra a Ucraïna.

Quant costarà la gasolina i dièsel per Setmana Santa?

El preu mitjà de gasolina i dièsel per a aquestes dates serà un 22,2% i un 38,4%, respectivament, més car que la Setmana Santa de 2021 i també un 22,2% i un 33,9%, respectivament, que la de 2019, que va ser l’última sense restriccions a la mobilitat pel coronavirus.

Per això, omplir un depòsit de 55 litres de gasolina costa ara entorn de 88,71 euros, uns 16,11 euros més que l’any passat. En el cas de repostar amb gasoil, ascendeix a uns 90,58 euros, uns 25,13 euros més que en 2021 i uns 22,93 euros més que en 2019.

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.