La Ruta Valenciana del Biogàs impulsa la creació d’un nou sector industrial que crearà 6.000 ocupacions verdes

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha presentat la Ruta Valenciana del Biogàs com l’objectiu de crear un nou sector industrial que generarà 6.000 ocupacions verdes. A més, permetrà avançar en la lluita contra el canvi climàtic, l’economia circular i la sobirania energètica en una conjuntura marcat per màxims històrics en el preu de l’energia.

La consellera de Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha destacat la necessitat d’accelerar la creació d’aquest nou sector industrial, que té clars beneficis mediambientals i econòmics, en un context com l’actual de guerra energètica provocada per la invasió russa d’Ucraïna.

Els diferents punts de la Ruta, com la que es pretén impulsar l’ocupació verda, han sigut explicats en un acte en el qual ha participat la consellera Mireia Mollà, junt amb la secretaria autonòmica de Transició Ecològica, Paula Tuzón, els directors generals de Canvi Climàtic i Transició Ecològica, Celsa Monrós i Pedro Fresco, respectivament, i personal tècnic de la Conselleria.

La iniciativa combina el vessant ambiental –que permetrà una reducció del 3% de les emissions globals de la Comunitat Valenciana i la valorització dels residus sòlids urbans, de les depuradores, de la ramaderia i la indústria agroalimentària- com els beneficis socioeconòmics que suposa crear una indústria sostenible que crearà 6.000 ocupacions noves i reduirà les compres de gas natural a països tercers por un importe superior als 300 milions d’euros.

Tenim l’oportunitat, el potencial i la voluntat política d’accelerar la producció de biogàs per a convertir-nos en un territori estratègic, multiplicant por deu l’actual producció i substituint por gas renovable ho consumisc energètic del 65% de les llars o el de 4 garrofes la indústria tèxtil valenciana”, ha subratllat Mollà.

La titular de Transició Ecològica ha valorat ho impacte mediambiental positiu de la proposta, al mateix temps que ha reconegut la necessitat d’abordar una transició energètica que retalle la factura en una conjuntura de preus disparats: “No sols aspirem a reduir el rebut, sinó que ja podem quantificar un estalvi directe de 34 milions d’euros en drets d’emissions, dels quals el biogàs està exempt”.

Per a implementar la Ruta Valenciana del Biogàs, el departament que dirigeix Mireia Mollà ha sol·licitat 300 milions d’euros de profunds Next GenerationEU, que se sumaran als 150 que aportarà la Generalitat i a altres 50 procedents del sector privat.

En total, es pretén generar una inversió global de 500 milions d’euros que permetrà construir un centenar de plantes de producció, entre públiques i privades, i maximitzar les possibilitats d’una tecnologia madura però poc utilitzada a nivell estatal.

La Ruta Valenciana del Biogàs compta com l’aval dels estudis realitzats sobre el potencial de la valorització dels residus de les depuradores, les dejeccions del sector ramader, els restos herbacis, les deixalles de la indústria agroalimentària i els residus orgànics disponibles en la web de la Conselleria.

Últimes notícies

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.
FILMOTECA D'ESTIU