La Ruta Valenciana del Biogàs impulsa la creació d’un nou sector industrial que crearà 6.000 ocupacions verdes

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha presentat la Ruta Valenciana del Biogàs com l’objectiu de crear un nou sector industrial que generarà 6.000 ocupacions verdes. A més, permetrà avançar en la lluita contra el canvi climàtic, l’economia circular i la sobirania energètica en una conjuntura marcat per màxims històrics en el preu de l’energia.

La consellera de Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha destacat la necessitat d’accelerar la creació d’aquest nou sector industrial, que té clars beneficis mediambientals i econòmics, en un context com l’actual de guerra energètica provocada per la invasió russa d’Ucraïna.

Els diferents punts de la Ruta, com la que es pretén impulsar l’ocupació verda, han sigut explicats en un acte en el qual ha participat la consellera Mireia Mollà, junt amb la secretaria autonòmica de Transició Ecològica, Paula Tuzón, els directors generals de Canvi Climàtic i Transició Ecològica, Celsa Monrós i Pedro Fresco, respectivament, i personal tècnic de la Conselleria.

La iniciativa combina el vessant ambiental –que permetrà una reducció del 3% de les emissions globals de la Comunitat Valenciana i la valorització dels residus sòlids urbans, de les depuradores, de la ramaderia i la indústria agroalimentària- com els beneficis socioeconòmics que suposa crear una indústria sostenible que crearà 6.000 ocupacions noves i reduirà les compres de gas natural a països tercers por un importe superior als 300 milions d’euros.

Tenim l’oportunitat, el potencial i la voluntat política d’accelerar la producció de biogàs per a convertir-nos en un territori estratègic, multiplicant por deu l’actual producció i substituint por gas renovable ho consumisc energètic del 65% de les llars o el de 4 garrofes la indústria tèxtil valenciana”, ha subratllat Mollà.

La titular de Transició Ecològica ha valorat ho impacte mediambiental positiu de la proposta, al mateix temps que ha reconegut la necessitat d’abordar una transició energètica que retalle la factura en una conjuntura de preus disparats: “No sols aspirem a reduir el rebut, sinó que ja podem quantificar un estalvi directe de 34 milions d’euros en drets d’emissions, dels quals el biogàs està exempt”.

Per a implementar la Ruta Valenciana del Biogàs, el departament que dirigeix Mireia Mollà ha sol·licitat 300 milions d’euros de profunds Next GenerationEU, que se sumaran als 150 que aportarà la Generalitat i a altres 50 procedents del sector privat.

En total, es pretén generar una inversió global de 500 milions d’euros que permetrà construir un centenar de plantes de producció, entre públiques i privades, i maximitzar les possibilitats d’una tecnologia madura però poc utilitzada a nivell estatal.

La Ruta Valenciana del Biogàs compta com l’aval dels estudis realitzats sobre el potencial de la valorització dels residus de les depuradores, les dejeccions del sector ramader, els restos herbacis, les deixalles de la indústria agroalimentària i els residus orgànics disponibles en la web de la Conselleria.

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.