La Ruta Valenciana del Biogàs impulsa la creació d’un nou sector industrial que crearà 6.000 ocupacions verdes

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha presentat la Ruta Valenciana del Biogàs com l’objectiu de crear un nou sector industrial que generarà 6.000 ocupacions verdes. A més, permetrà avançar en la lluita contra el canvi climàtic, l’economia circular i la sobirania energètica en una conjuntura marcat per màxims històrics en el preu de l’energia.

La consellera de Transició Ecològica, Mireia Mollà, ha destacat la necessitat d’accelerar la creació d’aquest nou sector industrial, que té clars beneficis mediambientals i econòmics, en un context com l’actual de guerra energètica provocada per la invasió russa d’Ucraïna.

Els diferents punts de la Ruta, com la que es pretén impulsar l’ocupació verda, han sigut explicats en un acte en el qual ha participat la consellera Mireia Mollà, junt amb la secretaria autonòmica de Transició Ecològica, Paula Tuzón, els directors generals de Canvi Climàtic i Transició Ecològica, Celsa Monrós i Pedro Fresco, respectivament, i personal tècnic de la Conselleria.

La iniciativa combina el vessant ambiental –que permetrà una reducció del 3% de les emissions globals de la Comunitat Valenciana i la valorització dels residus sòlids urbans, de les depuradores, de la ramaderia i la indústria agroalimentària- com els beneficis socioeconòmics que suposa crear una indústria sostenible que crearà 6.000 ocupacions noves i reduirà les compres de gas natural a països tercers por un importe superior als 300 milions d’euros.

Tenim l’oportunitat, el potencial i la voluntat política d’accelerar la producció de biogàs per a convertir-nos en un territori estratègic, multiplicant por deu l’actual producció i substituint por gas renovable ho consumisc energètic del 65% de les llars o el de 4 garrofes la indústria tèxtil valenciana”, ha subratllat Mollà.

La titular de Transició Ecològica ha valorat ho impacte mediambiental positiu de la proposta, al mateix temps que ha reconegut la necessitat d’abordar una transició energètica que retalle la factura en una conjuntura de preus disparats: “No sols aspirem a reduir el rebut, sinó que ja podem quantificar un estalvi directe de 34 milions d’euros en drets d’emissions, dels quals el biogàs està exempt”.

Per a implementar la Ruta Valenciana del Biogàs, el departament que dirigeix Mireia Mollà ha sol·licitat 300 milions d’euros de profunds Next GenerationEU, que se sumaran als 150 que aportarà la Generalitat i a altres 50 procedents del sector privat.

En total, es pretén generar una inversió global de 500 milions d’euros que permetrà construir un centenar de plantes de producció, entre públiques i privades, i maximitzar les possibilitats d’una tecnologia madura però poc utilitzada a nivell estatal.

La Ruta Valenciana del Biogàs compta com l’aval dels estudis realitzats sobre el potencial de la valorització dels residus de les depuradores, les dejeccions del sector ramader, els restos herbacis, les deixalles de la indústria agroalimentària i els residus orgànics disponibles en la web de la Conselleria.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.