10.6 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Ryanair confirma una vaga que afectarà els aeroports d’Alacant i València

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha comunicat que la vaga de Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP) de Ryanair de sis dies afectarà 2.649 operacions i a prop de 440.000 passatgers en deu aeroports espanyols, per la qual cosa ha fixat serveis mínims que poden aconseguir en alguns casos fins al 82% dels vols programats.

La vaga està convocada per als pròxims 24, 25, 26 i 30 de juny i 1 i 2 de juliol, en les deu bases de l’aerolínia a Espanya -Madrid, Màlaga, Sevilla, Alacant, València, Barcelona, Girona, Santiago de Compostel·la, Eivissa i Palma-.

En concret, per als dies de vaga convocats, Ryanair té previst efectuar 2.649 operacions, entorn de 440 moviments diaris, oferint més de 500.000 seients en els deu aeroports esmentats.

A més, atesos els factors d’ocupació previstos per al mes de juny per a Ryanair en aquests aeroports, es veurien afectats durant aquests dies prop de 440.000 passatgers, una mitjana de 73.200 cada dia.

La vaga afecta, entre altres, als dies 30 de juny i 1 i 2 de juliol, dates coincidents amb el primer cap de setmana de l’inici del període vacacional d’estiu i en les quals es preveu un major nombre de desplaçaments si es comparen amb els dies immediatament anteriors de juny i immediatament posteriors de juliol.

Ryanair és la companyia que més passatgers transporta en el mercat espanyol, amb una oferta que va superar les 650 rutes des d’Espanya en 2021. Segons la informació aportada per la pròpia companyia, prop de 1.900 treballadors formen el col·lectiu que exerceix labors de Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP) en les bases que la companyia té a Espanya.

Mitma també ha comunicat a Ryanair, Aena, Enaire i als sindicats convocants ÚS-STA i Sitcpla els serveis mínims corresponents a la convocatòria de vaga. Els serveis de la companyia aèria per a cada ruta domèstica cap a o des de territoris no peninsulars disposaran d’entre el 76% i 82% de protecció dels vols.

Per als serveis per a cada ruta amb ciutats espanyoles peninsulars i estrangeres, que el seu mig alternatiu de transport públic signifique un recorregut amb un temps de desplaçament igual o superior a cinc hores, els percentatges són entre el 53% i 58%.

Finalment, per a les rutes amb ciutats espanyoles peninsulars que el seu mig alternatiu de transport públic signifique un recorregut amb un temps de desplaçament inferior a cinc hores, l’aeroport de Barcelona tindrà un 36% de protecció dels vols. Per a la resta dels aeroports, en el cas de registrar-se vols d’aquest tipus, una protecció del 36% dels vols.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.