Ryanair confirma una vaga que afectarà els aeroports d’Alacant i València

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha comunicat que la vaga de Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP) de Ryanair de sis dies afectarà 2.649 operacions i a prop de 440.000 passatgers en deu aeroports espanyols, per la qual cosa ha fixat serveis mínims que poden aconseguir en alguns casos fins al 82% dels vols programats.

La vaga està convocada per als pròxims 24, 25, 26 i 30 de juny i 1 i 2 de juliol, en les deu bases de l’aerolínia a Espanya -Madrid, Màlaga, Sevilla, Alacant, València, Barcelona, Girona, Santiago de Compostel·la, Eivissa i Palma-.

En concret, per als dies de vaga convocats, Ryanair té previst efectuar 2.649 operacions, entorn de 440 moviments diaris, oferint més de 500.000 seients en els deu aeroports esmentats.

A més, atesos els factors d’ocupació previstos per al mes de juny per a Ryanair en aquests aeroports, es veurien afectats durant aquests dies prop de 440.000 passatgers, una mitjana de 73.200 cada dia.

La vaga afecta, entre altres, als dies 30 de juny i 1 i 2 de juliol, dates coincidents amb el primer cap de setmana de l’inici del període vacacional d’estiu i en les quals es preveu un major nombre de desplaçaments si es comparen amb els dies immediatament anteriors de juny i immediatament posteriors de juliol.

Ryanair és la companyia que més passatgers transporta en el mercat espanyol, amb una oferta que va superar les 650 rutes des d’Espanya en 2021. Segons la informació aportada per la pròpia companyia, prop de 1.900 treballadors formen el col·lectiu que exerceix labors de Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP) en les bases que la companyia té a Espanya.

Mitma també ha comunicat a Ryanair, Aena, Enaire i als sindicats convocants ÚS-STA i Sitcpla els serveis mínims corresponents a la convocatòria de vaga. Els serveis de la companyia aèria per a cada ruta domèstica cap a o des de territoris no peninsulars disposaran d’entre el 76% i 82% de protecció dels vols.

Per als serveis per a cada ruta amb ciutats espanyoles peninsulars i estrangeres, que el seu mig alternatiu de transport públic signifique un recorregut amb un temps de desplaçament igual o superior a cinc hores, els percentatges són entre el 53% i 58%.

Finalment, per a les rutes amb ciutats espanyoles peninsulars que el seu mig alternatiu de transport públic signifique un recorregut amb un temps de desplaçament inferior a cinc hores, l’aeroport de Barcelona tindrà un 36% de protecció dels vols. Per a la resta dels aeroports, en el cas de registrar-se vols d’aquest tipus, una protecció del 36% dels vols.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.