Ryanair confirma una vaga que afectarà els aeroports d’Alacant i València

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha comunicat que la vaga de Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP) de Ryanair de sis dies afectarà 2.649 operacions i a prop de 440.000 passatgers en deu aeroports espanyols, per la qual cosa ha fixat serveis mínims que poden aconseguir en alguns casos fins al 82% dels vols programats.

La vaga està convocada per als pròxims 24, 25, 26 i 30 de juny i 1 i 2 de juliol, en les deu bases de l’aerolínia a Espanya -Madrid, Màlaga, Sevilla, Alacant, València, Barcelona, Girona, Santiago de Compostel·la, Eivissa i Palma-.

En concret, per als dies de vaga convocats, Ryanair té previst efectuar 2.649 operacions, entorn de 440 moviments diaris, oferint més de 500.000 seients en els deu aeroports esmentats.

A més, atesos els factors d’ocupació previstos per al mes de juny per a Ryanair en aquests aeroports, es veurien afectats durant aquests dies prop de 440.000 passatgers, una mitjana de 73.200 cada dia.

La vaga afecta, entre altres, als dies 30 de juny i 1 i 2 de juliol, dates coincidents amb el primer cap de setmana de l’inici del període vacacional d’estiu i en les quals es preveu un major nombre de desplaçaments si es comparen amb els dies immediatament anteriors de juny i immediatament posteriors de juliol.

Ryanair és la companyia que més passatgers transporta en el mercat espanyol, amb una oferta que va superar les 650 rutes des d’Espanya en 2021. Segons la informació aportada per la pròpia companyia, prop de 1.900 treballadors formen el col·lectiu que exerceix labors de Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP) en les bases que la companyia té a Espanya.

Mitma també ha comunicat a Ryanair, Aena, Enaire i als sindicats convocants ÚS-STA i Sitcpla els serveis mínims corresponents a la convocatòria de vaga. Els serveis de la companyia aèria per a cada ruta domèstica cap a o des de territoris no peninsulars disposaran d’entre el 76% i 82% de protecció dels vols.

Per als serveis per a cada ruta amb ciutats espanyoles peninsulars i estrangeres, que el seu mig alternatiu de transport públic signifique un recorregut amb un temps de desplaçament igual o superior a cinc hores, els percentatges són entre el 53% i 58%.

Finalment, per a les rutes amb ciutats espanyoles peninsulars que el seu mig alternatiu de transport públic signifique un recorregut amb un temps de desplaçament inferior a cinc hores, l’aeroport de Barcelona tindrà un 36% de protecció dels vols. Per a la resta dels aeroports, en el cas de registrar-se vols d’aquest tipus, una protecció del 36% dels vols.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.