Ryanair confirma una vaga que afectarà els aeroports d’Alacant i València

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha comunicat que la vaga de Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP) de Ryanair de sis dies afectarà 2.649 operacions i a prop de 440.000 passatgers en deu aeroports espanyols, per la qual cosa ha fixat serveis mínims que poden aconseguir en alguns casos fins al 82% dels vols programats.

La vaga està convocada per als pròxims 24, 25, 26 i 30 de juny i 1 i 2 de juliol, en les deu bases de l’aerolínia a Espanya -Madrid, Màlaga, Sevilla, Alacant, València, Barcelona, Girona, Santiago de Compostel·la, Eivissa i Palma-.

En concret, per als dies de vaga convocats, Ryanair té previst efectuar 2.649 operacions, entorn de 440 moviments diaris, oferint més de 500.000 seients en els deu aeroports esmentats.

A més, atesos els factors d’ocupació previstos per al mes de juny per a Ryanair en aquests aeroports, es veurien afectats durant aquests dies prop de 440.000 passatgers, una mitjana de 73.200 cada dia.

La vaga afecta, entre altres, als dies 30 de juny i 1 i 2 de juliol, dates coincidents amb el primer cap de setmana de l’inici del període vacacional d’estiu i en les quals es preveu un major nombre de desplaçaments si es comparen amb els dies immediatament anteriors de juny i immediatament posteriors de juliol.

Ryanair és la companyia que més passatgers transporta en el mercat espanyol, amb una oferta que va superar les 650 rutes des d’Espanya en 2021. Segons la informació aportada per la pròpia companyia, prop de 1.900 treballadors formen el col·lectiu que exerceix labors de Tripulants de Cabina de Passatgers (TCP) en les bases que la companyia té a Espanya.

Mitma també ha comunicat a Ryanair, Aena, Enaire i als sindicats convocants ÚS-STA i Sitcpla els serveis mínims corresponents a la convocatòria de vaga. Els serveis de la companyia aèria per a cada ruta domèstica cap a o des de territoris no peninsulars disposaran d’entre el 76% i 82% de protecció dels vols.

Per als serveis per a cada ruta amb ciutats espanyoles peninsulars i estrangeres, que el seu mig alternatiu de transport públic signifique un recorregut amb un temps de desplaçament igual o superior a cinc hores, els percentatges són entre el 53% i 58%.

Finalment, per a les rutes amb ciutats espanyoles peninsulars que el seu mig alternatiu de transport públic signifique un recorregut amb un temps de desplaçament inferior a cinc hores, l’aeroport de Barcelona tindrà un 36% de protecció dels vols. Per a la resta dels aeroports, en el cas de registrar-se vols d’aquest tipus, una protecció del 36% dels vols.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.