16.8 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Quasi 13.000 persones utilitzen el servei d’atenció telefònica de la Renda en la Comunitat

Un total de 12.922 valencians i valencianes han rebut assistència telefònica de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, a través de l’Agència Tributària Valenciana (ATV), per a confeccionar la declaració de la renda durant la campanya ‘Li Cridem’, que es va iniciar el passat 6 de maig.

Així mateix, a través del servei d’atenció telefònica posat en marxa per l’ATV en col·laboració amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), s’han tramitat un total de 10.286 declaracions de la renda per via telefònica fins al 26 de maig.

Si es té en compte que l’atenció telefònica s’ha prestat enguany al llarg de 15 dies laborables, les persones ateses respecte al mateix període equivalent en la campanya de la renda de l’any passat, s’han incrementat un 67%, mentre que les declaracions presentades han augmentat un 66%.

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España, s’ha mostrat satisfet dels resultats de la campanya d’atenció telefònica “perquè es demostra l’acceptació de la ciutadania d’aquest servei que els ha permés realitzar via telefònica la seua declaració de la Renda, així com disposar d’un assessorament directe, ràpid i sense necessitat de desplaçaments“.

A més, Arcadi España ha assenyalat que la campanya telefònica “s’ha desenvolupat de manera fluida gràcies a la cita prèvia que ha permés que el servei no es col·lapsara durant el temps que ha durat la campanya“.

El titular d’Hisenda també ha apuntat que amb vista a la pròxima campanya telefònica “es continuaran posant a la disposició de la ciutadania tots els recursos necessaris per a mantindre la qualitat i la prestació del servei perquè el nostre propòsit és donar un servei pròxim i gratuït als valencians i valencianes que tenen l’obligació tributària de presentar la declaració de la Renda“.

Servei presencial ‘Més prop de tu’

A més de la campanya d’atenció telefònica, l’Agència Tributària Valenciana va iniciar aquest passat dimecres 1 de juny el servei d’atenció presencial de la Renda 2021, denominat ‘Més prop de tu‘, que estarà en funcionament fins al 30 de juny.

Es tracta d’un servei gratuït i personalitzat, complementari al qual ofereix l’AEAT, que funciona mitjançant cita prèvia (estarà operativa fins al 29 de juny) a través de la web consultar ací, de l’app ‘Agència Tributària’, del telèfon automàtic 24 hores 915357326 o 901121224 o del telèfon d’atenció personal de cita prèvia 915530071 o 901223344.

La Generalitat ha posat en funcionament 25 punts d’assistència gratuïta per a ajudar la ciutadania valenciana a complir amb les seues obligacions tributàries. D’aquesta manera, amplia els punts d’atenció personalitzada amb 9 oficines a la província d’Alacant, 8 en la de València i 8 en la de Castelló.

L’horari d’atenció al públic per a la realització de la declaració presencial de la Renda és els dilluns, dimarts i dijous, de 09.00 a 14,30 hores, i de 16.00 a 19.00 hores, mentre que els dimecres i divendres està disponible de 09.00 a 15.00 hores.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.